Elektronika.lt
 2023 m. vasario 9 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 9 d. 14:21
Pristatė naują „Odyssey Neo G7“ monitorių: privalumus pastebės ne tik žaidimų mėgėjai
Vasario 9 d. 11:43
Dirbtinis intelektas pozityviems pokyčiams: ES ir JAV bendradarbiaus vystant pažangias technologijas
Vasario 9 d. 08:26
„AUGA group“ pristatė pirmosios gamybos partijos hibridinį traktorių „AUGA M1“
Vasario 8 d. 20:25
Lietuvos energetikos sistema galės dirbti visiškai uždaru režimu
Vasario 8 d. 17:23
Meteorologai ramina: saulėtų valandų elektros gamybai užtenka
Vasario 8 d. 14:44
Lietuvoje kuriamas dirbtinio intelekto ekscelencijos centras
Vasario 8 d. 11:29
Gediminas Buivydas: „E.sveikata – viešojo sektoriaus IT iniciatyvų įkaitė“
Vasario 8 d. 08:27
Lietuviams reikėtų pasisaugoti prieš atsiskaitant internete: specialistai ragina atkreipti į didžiausias saugumo problemas
Vasario 7 d. 20:27
Jus jau apgaudinėja ir dirbtinis intelektas: 5 patarimai, kaip apsisaugoti nuo šiandieninių interneto pavojų
Vasario 7 d. 17:54
Apžvalga: privačios saulės elektrinės Lietuvoje pernai pagamino 6,5 proc. daugiau elektros
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS22 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS22 Tractor, FS22 Mods
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
Tėvystės gidai
2 mėnesių kūdikis,
6 mėnesių kūdikis,
8 mėnesių kūdikis
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių populiarinimo iššūkiai: būtina didesnė parama ir išplėtotas krovos stotelių tinklas

Publikuota: 2023-01-23 08:23
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Elektromobilių populiarumo augimui kiša koją išaugusios elektros energijos kainos, taip pat buvusių lengvatų, tokių kaip nemokamas parkavimas mieste ar nemokamas krovimas, atsisakymas bei vis dar tinkamai neišplėtota krovos stotelių infrastruktūra.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilių populiarumo augimui kiša koją išaugusios elektros energijos kainos, taip pat buvusių lengvatų, tokių kaip nemokamas parkavimas mieste ar nemokamas krovimas, atsisakymas bei vis dar tinkamai neišplėtota krovos stotelių infrastruktūra. Ekspertų teigimu, didesnis valstybės indėlis bei verslų įsitraukimas galėtų prisidėti prie aplinkai draugiškų elektromobilių populiarinimo šalyje. 

Elektromobilių populiarinimo iššūkiai: būtina didesnė parama ir išplėtotas krovos stotelių tinklas
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Lietuvoje fiziniams asmenims perkant naują elektromobilį skiriama 5 tūkst. eurų kompensacija, o juridiniams asmenims paramos suma siekia 4 tūkst. eurų.

„Fiziniams asmenims, tai išties reikšminga suma. Perkant elektromobilį už 30 tūkst. eurų, grąžinama 5 tūkst. eurų parama netgi padengtų pradinį įnašą – tai labiausiai ir motyvuoja gyventojus persėsti į elektromobilius. Nerimaujame tik dėl to, kiek ilgai ši suma juos tenkins, mat veikiant infliacijai, automobilių kainos kyla ir parama „sumažėja“. Kuo galime pasidžiaugti, daugelis žino apie teikiamas paramas, tad klientams retai kada tenka pasakoti apie jos sąlygas. Pastebime, kad šia priemone dažniau naudojasi fiziniai asmenys nei verslai – visi pas mus elektromobilius įsigiję asmenys kreipėsi dėl kompensacijos“, – sako Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

Anot jos, verslo klientai visiškai nepersėda į elektromobilius iš esmės argumentuodami tuo, kad pastarieji yra brangesni nei automobiliai su vidaus degimo varikliais.

„Verslai vis dar prioritetą teikia pigesniems vidaus degimo variklio automobiliams. Tuo tarpu įmonės, kurios renkasi elektromobilius, tai dažniau daro dėl gero įvaizdžio, įmonės tvarumo žinutės skleidimo, arba tai yra institucijos, kurios pagal vidinę politiką privalo vairuoti elektromobilius. Parama juridiniams asmenims išties galėtų būti didesnė, bent jau tokia pati, kaip ir fiziniams asmenims – gal tai jiems taptų paskata automobilius su vidaus degimo varikliu iškeisti į varomus elektra“, – teigia I. Gerkena.

Sutrukdė gamybos iššūkiai

Nauja elektromobilių kompensavimo tvarka ir dydžiai įsigaliojo dar praėjusių metų birželį – pasak „Moller Auto“ veiklos vadovės, tuo metu kiek išaugo ir klientų susidomėjimas.

„Tikrai buvo klientų, kurie prieš kreipdamiesi dėl elektromobilio įsigijimo laukė šios paramos paskelbimo. Tačiau automobilių gamybos sektoriaus iššūkiai buvo priežastis, kodėl išaugęs susidomėjimas nevirto konkrečiais pardavimais. Pavyzdžiui, dauguma dar 2021 ar 2022 m. užsakytų automobilių vis dar yra gaminami. Gamybos trikdžiai neleido aptarnauti visų galimų klientų. Kai kurie sprendimą atidėjo dėl elektros energijos kainų išaugimo“, – komentuoja I. Gerkena. 

Tęsdama apie elektros energijos kainų įtaką elektromobilių populiarumui, ji sako, kad prieš įsigydami elektromobilį žmonės skaičiuoja ir vertina, kiek sutaupys, per kiek laiko ši investicija jiems atsipirks.

„Įsigydami elektromobilį gyventojai tikisi išvystyto ir patogaus krovimo stotelių tinklo, įsirenginėja krovimo stoteles namuose. Šiuo metu Lietuvoje neturime plataus krovimo stotelių tinklo – tai klientams kelia nepatogumų, gaišina jų laiką, kas iš dalies mažina suinteresuotumą elektromobiliais. Pasigirsta svarstymų ir iš tų žmonių, kurie vairuoja be paramos įsigytus elektromobilius, ar išaugus elektros kainai tikrai vis dar verta jais važinėti. Tačiau elektromobilius nusipirkusieji su parama ir laiku investavę į saulės elektrines ant namo stogo, taip stipriai nejaučia elektros kainų šuolio. Manome, kad ilgalaikėje perspektyvoje elektromobilių pirkimo nebestabdys elektros kainos – ypač, jei Vyriausybė nuspręs verslams taikyti nulinio PVM lengvatą įsigyjant elektromobilį“, – kalba I. Gerkena.

Galingų krovos stotelių trūkumas

2022-2026 m. laikotarpiui iš viso numatyta skirti 50 mln. eurų elektromobilių įsigijimui kompensuoti. Pasak I. Gerkenos, jei visa ši suma būtų išnaudota, Lietuvos gatvėse atsirastų išties daug elektromobilių, bet parama – dar ne viskas. Pagrindine kliūtimi lieka pernelyg lėta infrastruktūros plėtra.

„Nepriklausomi elektros tiekėjai pradėjo plėsti krovos stotelių tinklą, bet ar dėl infrastruktūros ribotumo, ar dėl nepakankamo investicijų dydžio nėra daug 300 kW galingumo stotelių. Tokio galingumo stotelių ypač mažai autostradoje. 50 kW galingumo stotelių tankis yra didelis, tačiau augant elektromobilių skaičiui, vairuotojams nuolat reikia laukti eilėse – idealiausiu atveju stotelės turėtų būti 150 kW galingumo. Dar viena problema – pirminio silpnesnio tinklo dalis jau yra per sena, per lėta ir nebegali tinkamai aptarnauti naujų elektromobilių. Infrastruktūra vis dar atsilieka – kritiškai svarbu investuoti į galingas stoteles ir jų tankį. Pirkėjams tai tikrai jautrus klausimas, ypač tiems, kurie neturi sąlygų elektromobilio krauti namie“, – pažymi „Moller Auto“ atstovė.

Jos teigimu, idealiu atveju elektromobilis stovėdamas turi būti kraunamas, todėl labai patogu būtų daugiau stotelių įrengti prie prekybos centrų, kad automobiliai krautųsi, kol vairuotojai apsipirkinėja. Todėl vietoje vienos 50 kW stotelės, kurioje vienu metu gali krautis vienas elektromobilis, prekybos centrui verta investuoti į 10 stotelių po 11kW – tuomet žymiai daugiau klientų, atvažiavę apsipirkti, gali palikti elektromobilius krautis.

„Kitos šalys, pvz., Šveicarija, kur didžioji dalis gyventojų važinėja elektromobiliais, susiduria su elektros išteklių trūkumu. Apie tai Lietuva dar tikrai negalvoja, tačiau jei krovos tinklo plėtrą vykdysime sėkmingai, su tuo susidursime ir mes. Todėl prasminga kartu investuoti ir į atsinaujinančios energetikos sprendimus“, – reziumuoja I. Gerkena.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

Mobizona.lt – telefonų dėklai, apsauginiai stiklai, dalys

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2023 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama