Elektronika.lt
 2024 m. kovo 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 29 d. 08:26
Inovacijų ekspertai su partneriais siekia pagerinti Lietuvos miškų ir jų kelių būklę
Kovo 28 d. 20:32
„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą šiemet investuos 9 mln. eurų
Kovo 28 d. 17:25
NASA „BurstCube“ palydovas paleistas tirti galingiausius sprogimus kosmose
Kovo 28 d. 14:50
„Logitech“ pristato „Signature Slim“ klaviatūrą ir darbo bei gyvenimo derinį prie rašomojo stalo
Kovo 28 d. 11:17
Kaip atrodys mokslai, studijos ir darbas DI eroje: pagrindiniai parodos „Karjera & studijos Lietuvoje“ akcentai
Kovo 28 d. 08:52
Jungikliai pagaminti iš atliekų – naujovė tvariems namams
Kovo 27 d. 20:30
Saulės elektrinė – daugiabučio balkone: ar tai įmanoma Lietuvoje? (1)
Kovo 27 d. 18:19
4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą
Kovo 27 d. 16:36
Ekspertė apie dirbtinį intelektą ir darbuotojų produktyvumą: „Svarbu suprasti, jog nėra vieno stebuklingo įrankio, kuris išspręstų visas problemas“
Kovo 27 d. 14:14
„Philips Monitors“ E1 serija turės tris naujus daugiafunkcinius modelius, skirtus hibridiniam ir nuotoliniam darbui
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Pirmą kartą į orą pakilo naujasis amerikiečių nepilotuojamos degalų papildymo lėktuvas

Publikuota: 2019-09-29 16:21
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Arnas Mulokas
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

„MQ-25 Stingray“ pirmą kartą pakilo į orą rugsėjo viduryje. Taip būtų galima pranešti apie naujausią kompanijos „Boeing“ pasiekimą. Būtent pasiekimą, nes toks orlaivis kol kas vienintelis pasaulyje. Tikimasi, kad jis padės išplėsti JAV karinius pajėgumus savo teikiamomis kuro papildymo paslaugomis.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„MQ-25 Stingray“ pirmą kartą pakilo į orą rugsėjo viduryje. Taip būtų galima pranešti apie naujausią kompanijos „Boeing“ pasiekimą. Būtent pasiekimą, nes toks orlaivis kol kas vienintelis pasaulyje. Tikimasi, kad jis padės išplėsti JAV karinius pajėgumus savo teikiamomis kuro papildymo paslaugomis.

„MQ-25 Stingray“ © boeing.com
„MQ-25 Stingray“ © boeing.com

JAV jau disponuoja ne vienu oro papildymo lėktuvu, kam jiems reikia dar vieno? Toks būtų logiškas klausimas jei nežinotumei dviejų esminių projekto smulkmenų. Pirmoji – tai visiškai autonomiškas lėktuvas, kurį kontroliuos kompiuteris nuo pakilimo iki nusileidimo. Antroji, tai kad jis bus dislokuojamas lėktuvnešiuose.

Turbūt niekas nesiginčija, kad lėktuvnešiai yra jas turinčių laivynų flagmanai. Dideli laivai gabenantys visą oro bazę su savimi turi didelę smogiamąją galią. Dar svarbiau, jie gali atsirasti arčiau potencialių taikinių net neprašant leidimo naudotis jų oro uostų paslaugomis. Tačiau su didele galia tenka ir didelė atsakomybė.

Nepaisant įspūdingo dydžio ir gabenamų lėktuvų skaičiaus, tokie laivai teturi vos po vieną pakilimo ir nusileidimo taką. Jei kas atsitinka lėktuvams esant ore, iškyla rimta grėsmė. Jie gali pritrūkti kuro.

Vienas naujausių pavyzdžių įvyko 2016 metų pabaigoje prie Sirijos krantų. Į operaciją atvykęs rusų lėktuvnešis „Admiral Kuznecov“ susidūrė su rimtomis bėdomis. Po operacijos grįžę du naikintuvai bandė leistis, tačiau laive esantys lėktuvų gaudymo trosai tinkamai nesuveikė. Įgula greitomis bandė atlikti taisymo darbus, tačiau naikintuvai buvo ore, degindami kuklius degalų likučius. Galiausiai jiems pasibaigus „Mig 29“ nukrito į Viduržemio jūrą.

Rusijos pajėgos veikė draugiškoje aplinkoje, tad jie be vargo galėjo kur kas anksčiau lėktuvą pasiųsti kur nors į netoli esantį sausumos oro uostą. Tačiau ką tokiu atveju daryti, kai kitų galimybių tiesiog nėra?

Tam oro pajėgos naudoja perdarytus naikintuvus. Amerikiečiai iki šiol į savo lėktuvnešius priimdavo „F/A-18 E/F“ naikintuvus. Šie buvo sukurti taip, kad po jo sparnais būtų galima pakabinti keturias kuro talpyklas. Jose lėktuvas sutalpindavo 1800 litrų aviacinio kuro. Maždaug tiek kiek telpą į kito naikintuvo vidinius bakus.

Taip belaukiantys palankių sąlygų nusileidimui naikintuvai gali išbūti ilgiau ore, bet degalų papildymo lėktuvai atlieka ir kitą svarbią funkciją. Trumpas lėktuvnešių pakilimo takas net padedant katapultai neleidžia naikintuvams pakilti su maksimaliu įmanomu svoriu. Tenka derinti ar reikia daugiau ginkluotės ir mažiau kuro ar atvirkščiai. Galimybė pakilti su pustuščiais bakais ir juos papildyti ore padidina smogiamuosius pajėgumus.

Arba jei reikia atakuoti toli esančius taikinius. Galima pasilikti kur kas mažiau kuro nei reikia sugrįžti atgal, juk kažkuriame kelio atgal etape pasitiktų lėktuvas su degalais.

Iki šiol viso pasaulio laivynų oro pajėgos savo poreikius pasitenkindavo perdarytais lėktuvais. Juk platforma yra. Kitokių atsarginių remontui reikalingų dalių nereikėdavo gabenti (tai itin svarbu laivuose). Atrodytų vieni pliusai, jei ne vienas „bet“. Jie buvo kurti visai kitam tikslui. Juose daug vietos užėmė visai nereikalinga tokiam darbui įranga. O tai papildomas svoris kurį tekdavo kelti į orą, kai būtent pakilimas iš laivų sunkiausia dalis.

„MQ-25“ yra pirmasis specialiai laivynui kurtas kuro papildymo lėktuvas. Taip pat pirmasis dronas atliksiantis tokį darbą. Jame nebus jokių nereikalingų dalių. Netgi žmogaus, kurio gabenimas reikalautų specifinių dizaino sprendimų. Tad, jei pasirodžius pirmosios šio orlaivio nuotraukomis pasipylė spėjimai, kad gal jis kurtas būti sunkiai aptinkamu radarams, dabar galime konstatuoti, kad tai tik labai geri aerodinaminio pasipriešinimo sumažinimo sprendimai. Pats dronas mažiau naudos kuro, kuris gabenamas kitiems.

O gabens išties daug. „Usni news“ praneša, kad jis galės gabenti 15 000 svarų kuro, kas bus maždaug apie 8500 litrų aviacinių degalų. Tai beveik penkiskart daugiau nei galėjo gabenti perdarytas „F/A-18“ naikintuvas.

Be to 20-30 % lėktuvnešio gabenamų naikintuvų iki šiol buvo perdaryti į galinčius kitus papildyti kuru. Naujojo nepilotuojamo lėktuvo sukūrimas atleis šiuos naikintuvus nuo pareigos. Visi jie galėtų būti apginkluoti ir rengtis karinėms operacijoms, užuot bvę parengtyje, kad kažkada kažkas galbūt pritrūks kuro ir reikės būtinai pakelti bent vieną jų į orą teikti pagalbos.

Pirmuoju rutininiu skrydžiu ore buvo praleistos dvi valandos. „Boeing“ teigimu, šis orlaivis vis dar „T1“ konfigūracijos. Jis dar nėra pasirengęs atlikti tikras operacijas. Kol kas šiuo ir kitais skrydžiais ateinančiais metais bus tikrinamos „MQ-25 Stingray“ skraidymo savybės esant skirtingiems orams.

Tik 2021 metais tikimasi pristatyti tikrąjį „MQ-25“, kuris jau galėtų būti bandomas jo būsimojo darbo sąlygomis ant lėktuvnešio denio. 2024 tikimasi, kad jis galės būti įtrauktas į aktyvių orlaivių sąrašą kaip pilnai funkcionuojantis orlaivis.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama