2017 m. gruodžio 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Gruodžio 11 d. 10:08
Nulis programavimo praktikos netrukdo: lietuvės sukūrė beglobių gyvūnų paieškos platformą (1)
Gruodžio 11 d. 08:13
Teisininkė: robotai turės tokias pačias teises, kaip žmones
Gruodžio 11 d. 07:15
Ar verta „iPhone“ palikti krautis per naktį
Gruodžio 10 d. 07:20
Kaip išsirinkti orkaitę pagal savo poreikius?
Gruodžio 9 d. 07:17
Dulkių siurblių tipai – kurį rinktis?
Gruodžio 8 d. 20:23
Mokslininkai sukūrė prietaisus ir jutiklius, kurie prie „Wi-Fi“ jungiasi be jokios elektronikos (1)
Gruodžio 8 d. 17:19
Kiekvienas žaibas palieka po radioaktyvių dalelių debesį
Gruodžio 8 d. 13:15
Latvijoje robotas prostatos vėžį gydo greitai ir be skausmo
Gruodžio 8 d. 12:07
Sostinėje – net 8 modernesnės sankryžos srautus valdys išmaniai
Gruodžio 8 d. 11:28
Novatorius fizikas S. Tamulevičius: „Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja“
Farmingmods2015.com
FS17 Mods, FS17 Maps, FS17 Trucks
Cattle and Crops
Farming Simulator 17 Mods, FS2017 Maps, FS17 Tractors
Pardavimų valdymas
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
YouTube Downloader
http://www.freemake.com/ free_video_downloader/

Astrofizikai: kaimyninė žvaigždė turi dvi planetas galimai tinkamas gyvybei

Publikuota: 2017-08-11 20:19
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Naujausi astrofizikų tyrimai rodo, kad apie artimiausią Saulės sistemai žvaigždę (kuri dar ir yra labai panaši į mūsų Saulę) besisukančios dvi į Žemę panašios planetos galėtų būti tinkamos gyvybei palaikyti, rašoma mokslo naujienų svetainėje „Science Alert“.

Žvaigždė, apie kurią eina kalba – tai Tau Ceti, skriejanti už 12 šviesmečių nuo mūsų, iki šiol pamėgsta daugumos mokslinės fantastikos ir kompiuterinių žaidimų kūrėjų dėl savo artumo bei ryškumo. Tačiau šiandien atrodo, kad galimybė rasti gyvybę apie šią žvaigždę besisukančiose planetose nėra tik fantazija.

Mokslininkai iš Hertfordšyro universiteto Jungtinėje Karalystėje, kuriems vadovavo egzoplanetų tyrinėtojas Fabo Fengas, pastebėjo keturias planetas netoliese Tau Ceti. Tą jie padarė analizuodami mikroskopinius žvaigždės virptelėjimus, kuriuos sukelia daug mažesnių už šį šviesulį planetų gravitacija.

Astrofizikai: kaimyninė žvaigždė turi dvi planetas galimai tinkamas gyvybei
NASA gov. iliustr.

Šis tyrimo metodas vadinamas Doplerio spektroskopija yra alternatyva kitam egzoplanetų detekcijos būdui, kai yra stebimi mikroskopiniai žvaigždės šviesumo pasikeitimai, įvykstantys, kai pro jos diską keliaujanti mažytis planetos taškelis šiek tiek „pritemdo“ žvaigždę. Šiuo būdu stebėdami Tau Ceti žvaigždę, mokslininkai sugebėjo užfiksuoti ypač mažą jos virptelėjimą – vos 30 centimetrų per sekundę greičiu. Tyrėjai įsitikinę, kad jei jiems pavyktų padidinti šio metodo jautrumą bent tris kartus – iki 10 centimetrų per sekundę virpesių – būtų daug paprasčiau atskirti egzoplanetų gravitacijos sukeltus žvaigždės judesius nuo foninio triukšmo.

„Mes greitai artėjame prie į Žemę panašių egzoplanetų atradimo šiuo metodu. Padidinę tikslumą, galėsime naudoti šį stebėjimo būdą tam, kad atskirtume, ar Žemės tipo egzoplanetose yra tinkamos gyvybei sąlygos“, – sako dr. Fabo Fengas.

Dvi iš mokslininkų atrastų egzoplanetų priklauso Super-Žemės tipui, kurių masės yra daug kartų didesnės nei mūsų planetos. Abi jos skrieja atstumu, kuris patenka į gyvybei tinkamą zoną, plytinčią aplink Tau Ceti – tiesa, šios zonos pakraštyje. Ši zona reiškia, kad planeta yra optimaliu atstumu nuo žvaigždės ir jų paviršiuose yra tinkamos sąlygos egzistuoti skystam vandeniui. Ne per arti žvaigždės, dėl ko vanduo išgaruotų, nei per toli žvaigždės, dėl ko vanduo visuomet būtų ledo pavidalu.

Kitos dvi planetos yra mažesnės ir nepatenka į šią „vidutinių temperatūrų“ zoną – jos skrieja arčiau Tau Ceti. Nors jų paviršiuje vandens skysčio pavidalu būti negali, tai vienos mažiausių (kurių masės yra vos 1,7 karto didesnės už Žemės) kada nors surastų egzoplanetų, skriejančių aplink į Saulę panašią žvaigždę. Hertfordšyro astrofizikai jau ne pirmą kartą skiria tokį dėmesį Tau Ceti – prieš kelerius metus jie paskelbė pastebėję penkias žvaigždės orbitoje besisukančias egzoplanetas, galimai turinčias gyvybei tinkamas sąlygas. Naujausias atradimas tik patvirtina ir patikslina ankstesnįjį.

„Per pastaruosius ketverius metus labai padidinome savo stebėjimo metodo tikslumą, kas leido mums išbraukti dvi iš anksčiau pastebėtų egzoplanetų kaip klaidingus signalus. Visgi kokiu metodu ir kiek kartų bežiūrėtume šiandien į Tau Ceti – matome keturias uolingas planetas“, – savo kitas tyrėjų komandos narys Mikko Tuomi.

Tiesa, Tau Ceti yra šiek tiek toliau nei kita kandidatė į gyvybei tinkamų egzoplanetų „globą“ – kaimyninė žvaigždė Proksima B, esanti „vos“ už 4,2 šviesmečio. Kita panaši kandidatė – TRAPPIST–1 – skrieja kelis kart toliau, už 39 šviesmečių. Visgi daug vilčių dėti nereikėtų į Tau Ceti, nes šios žvaigždės sistemą supa gigantiškas kosmoso „šiukšlių“ žiedas, iš kurio skriejantys asteroidai ir kometos turėtų nuolatos bombarduoti atrastas egzoplanetas.

Komentarus rašo skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti.
Tarptautinių tyrimų tinklą KTU plėtos kartu su garsiu Didžiosios Britanijos universitetu

Europos inovatyvių universitetų konsorciumo (ECIU), kurio narys yra Kauno technologijos universitetas (KTU), gretas papildė Didžiosios Britanijos universitetas. Nuo šiol prie tarptautinio tyrimų tinklo plėtojimo prisidės ir Notingemo universitetas.

„Samsung“ žada rimtą pažangą akumuliatorių srityje

Kuomet eina kalba apie ličio-jonų technologinio pagrindo akumuliatorius, galima rinktis arba greitą įkrovimą, arba didelę talpą – abiejų šių savybių viename akumuliatoriuje suderinti nebuvo įmanoma. Bet „Samsung“ mokslininkai, bendradarbiaudami su Seulo nacionaliniu universitetu, sugalvojo, kaip pasiūlyti abi savybes iškart – čia jiems padėjo daug kam girdėtas grafenas.

Sukurtas stabilus natrio jonų akumuliatorius su kietu elektrolitu

Sukurtas naujas kietas elektrolitas iš borovandenilio, skirtas natrio jonų akumuliatoriams. Jį panaudoję, mokslininkai iš Šveicarijos sukūrė itin stabilų kietą 3 V įtampos akumuliatorių, rašoma „Energy & Environmental Science“ publikuotame straipsnyje.

2017 m. gruodis
2017-12-06 19:01
Naujos kartos astronautų skafandrai gaus „Pargabenk mane namo“ mygtukus
2017-12-04 17:32
Kinijos kosmoso agentūros tamsiosios materijos kosminis zondas užfiksavo kai ką labai įdomaus
2017 m. lapkritis
2017-11-29 14:10
Naujas tyrimas atskleidė tikrąjį problemos mastą, kas darosi su telefonais ir „WiFi“
2017-11-28 14:50
Aukšto lygio mokslinių tyrimų projektų dotacija skirta 60 šalies mokslininkų grupių
2017-11-21 12:17
Lietuvos mokslininkams skirs 4,35 mln. eurų
2017-11-20 09:16
Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją
2017-11-14 18:21
Savarankišką mokslinę veiklą Lietuvoje netrukus pradės 95 jaunieji mokslo daktarai
2017-11-13 11:06
Finansavimu mokslui ir inovacijoms Lietuva naudojasi kukliai
2017-11-12 11:28
Ekspertai paskelbė, kada galėsite elektroniškai išplėsti savo smegenų galimybes
2017-11-10 15:08
„Geriausios 2016 m. disertacijos“ apdovanojimai atiteko mokslininkams iš Vilniaus ir Klaipėdos universitetų
2017-11-10 11:03
JAV kuriamas dronas, kuris po užduoties įvykdymo tiesiog išnyksta (3)
2017-11-08 19:23
Fizikai atrado tokią sprogią sintezę, kad net sudvejojo ar reikia skelbti rezultatus

www.bigbox.lt

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.cert.lt – praneškite apie incidentą viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose arba informacinėse sistemose

‡ 1999–2017 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,