2017 m. spalio 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Spalio 20 d. 07:31
Laikai keičiasi: metas pradėti mokytis gaminti elektrą
Spalio 19 d. 18:07
Pokyčiai mokykloje: tyrimas atskleidė, kokiais būdais juos įgyvendino geriausi vadovai
Spalio 19 d. 15:16
KTU mokslininkai kvies susipažinti su naujausiomis technologijomis ir pasinerti į virtualios realybės pramogas
Spalio 19 d. 14:09
Netikėčiausi klientų prašymai: nuo prašymo atspėti slaptažodį iki Biblijos programėlės
Spalio 19 d. 07:15
Vidutinės klasės naujasis „Xiaomi Mi 5X“: tiems kam reikia nebrangaus bet spartaus ir tiesiog gražaus telefono
Spalio 18 d. 16:29
Paskelbta apie grėsmę „Wi-Fi“ tinklams: ką reikia žinoti ir kaip apsisaugoti
Spalio 18 d. 14:15
ESO pataria, kaip elgtis apsemtose vietovėse ir patalpose
Spalio 18 d. 11:01
„Xiaomi Amazfit“ apžvalga
Spalio 18 d. 08:37
Viskas, ką galvojame apie „Samsung Galaxy Note 8“
Spalio 17 d. 20:24
NASA nenutuokia, kokį eksperimentą rusai ruošiasi atlikti kosminėje stotyje
Farmingmods2015.com
FS17 Mods, FS17 Maps, FS17 Trucks
Cattle and Crops
Farming Simulator 17 Mods, FS2017 Maps, FS17 Tractors
Pardavimų valdymas
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema

Mokslininkai atskleidė Saulės vidinio branduolio paslaptį

Publikuota: 2017-08-06 22:19
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Pirmą kartą mokslininkams pavyko tiksliai išmatuoti Saulės branduolio sukimąsi, ir paaiškėjo, kad jis sukasi ne tokiu pat greičiu kaip paviršius, tačiau beveik keturis kartus greičiau.

Nors tyrėjai tokią prielaidą apie Saulės branduolio sukimosi greičio nesutapimą su paviršiaus sukimosi greičiu nagrinėjo, tačiau ik šiol nebuvo kaip tokią hipotezę patikrinti – ir daugelis manė, kad visa Saulė sukasi kaip vientisas kūnas, kaip karuselė.

Mokslininkai atskleidė Saulės vidinio branduolio paslaptį

Bet naujausi ESA ir NASA SOHO (Solar and Heliospheric Observatory) duomenys suteikia pirmus duomenis apie per Saulę sklindančias savotiškas žemo dažnio gravitacijos bangas (g-bangas, nesumaišykite su gravitacinėmis bangomis), kurios ir atskleidė branduolio sukimąsi.

„Ieškojome šių paslaptingųjų Saulės g-bangų ilgiau nei 40 metų, ir nors ankstesni bandymai kai kurių užuominų pateikė, nė viena nebuvo vienareikšmiška, – sako astronomas Ericas Fossatas iš Côte d'Azur observatorijos Prancūzijoje. – Galiausiai atradome, kaip sukimosi pėdsaką aptikti užtikrintai.“

Iki šiol mokslininkams pavyko išmatuoti aukštesnio dažnio bangas, vadinamas spaudimo arba pirmines bangas (p-bangas), kurios sklinda per viršutinius Saulės sluoksnius ir lengvai aptinkamos Saulės paviršiuje.

Tuo tarpu g-bangos vibruoja giliai žvaigždės viduje, ir nors gali suteikti žinių apie branduolį, paviršiuje jos aiškių pėdsakų nepalieka.

„Visos iki šiol tyrinėtos Saulės osciliacijos yra garso bangos, bet Saulėje turėtų būti ir gravitacijos bangų, – paaiškino Fossatas. – Su visais pakilimais ir nusileidimais bei horizontaliais judesiais, kaip bangos jūroje.“

Naudodami per 16 metų surinktus SOHO stebėjimų duomenis, ir analizuodami garso sklidimo per Saulę ir atgal trukmę (4 valandos, 7 minutės), tyrėjai sugebėjo išskirti tam tikrą g-bangų rūšį, vadinamąją g-modą.

Šukuodami duomenis, jie aptiko moduliacijų seriją – nelyg povandeninių bangų mūšą – parodžiusią, kaip g-bangos purto Saulės branduolį.

Šie rezultatai rodo, kad Saulės branduolys apsisuka maždaug kartą per savaitę, tai yra beveik keturis kartus greičiau, nei Saulės paviršius ir tarpiniai sluoksniai, kurie irgi nėra vienodi: apie pusiaują apsisuka per 25 dienas, apie ašigalius – per 35 dienas.

„Tai neabejotinai yra svarbiausias SOHO rezultatas per pastarąjį dešimtmetį ir vienas iš didžiausių visų laikų SOHO atradimų“, – pažymi Bernhardas Fleck, SOHO projekto mokslininkas iš NASA Goddard kosminių skrydžių centro.

Tokį sukimosi neatitikimą mokslininkai spėja esant pačios Saulės gyvavimo pradžios palikimu.

Manoma, kad nuo Saulės sklindanti radiacija ir vėjas gali sulėtinti išorinius regionus – bet tai yra tik paviršiuje vykstantis reiškinys, nepaveikiantis giliausių sluoksnių.

„Labiausiai tikėtinas paaiškinimas, kad branduolio sukimasis yra palikimas iš Saulės formavimosi periodo prieš 4,6 milijardus metų, – sako vienas iš komandos narių, astronomas Rogeris Ulrichas iš UCLA. – Tai netikėta ir jaudina, kad galbūt atradome pirminio Saulės formavimosi reliktą.“

Ir nors tai itin svarbus atradimas astronomams, galutinai patvirtinantis g-modos buvimą Saulėje po tiek jų paieškų metų, tyrėjai sako, kad tai tik pradžia.

„Išties nuostabu žvelgti į mūsų Saulės branduolį ir netiesiogiai išmatuoti jo sukimosi greitį, – sako Fossatas. – Bet nors dešimtmečius trukusi paieška baigta, atsiveria naujas Saulės fizikos langas.“

Atradimas publikuotas „Astronomy & Astrophysics“.

Komentarus rašo skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti.
Mėnulyje aptiktas gigantiškas tunelis

Žemės palydovo stebėjimų, kurie buvo atliekami kosminiu aparatu „Kaguya“, rezultatai parodė, kad Mėnulio paviršiuje yra urvas, kuris tęsiasi maždaug 50 km.

Termobranduolinė sintezė kompiuteryje gali tapti naujo kompiuterių mokslo pradžia

Dabar tyrėjai pirmą kartą gali aprašyti elektronų dujų elgesį šiltoje tankioje aplinkoje. Taip bus galima geriau suprasti sintezės procesus, vykstančius žvaigždžių gelmėse ir neribotą švarią energiją tiekiančiuose termobranduolinės sintezės reaktoriuose.

Mokslininkai pasiūlė Žemę uždengti milžinišku skydu

Mūsų Visatoje yra daugybė pavojų, nuo kurių žmonija turi išmokti apsisaugoti. Nuolat kalbama apie būtinybę išmokti nukreipti asteroidus, tačiau ir be jų galime sulaukti didžiulės grėsmės iš kosmoso. Mokslininkai dabar pasiūlė mūsų planetą tiesiog uždengti skydu, kuris išgelbėtų bent jau nuo vienos grėsmės.

2017 m. spalis
2017-10-13 19:25
Atrastas būdas įkrauti telefonus žmogaus šiluma
2017-10-12 15:14
Devintosios planetos požymiai tokie akivaizdūs, kad daugiau klausimų sukeltų jos nebuvimas
2017-10-09 19:09
„Ateivių megastruktūros“ žvaigždė pasirodė dar keistesnė
2017-10-09 18:28
Marso asteroidai gali būti jo dalys
2017-10-05 14:17
Asfaltas sutrumpino ličio jonų akumuliatorių krovimosi laiką iki penkių minučių
2017-10-02 13:40
Įsigali nauji Lietuvos mokslo tarybos nuostatai
2017 m. rugsėjis
2017-09-27 11:12
„Intel“ pradeda smegenis primenančių lustų gamybą (1)
2017-09-27 07:05
Mokslininkai sumodeliavo už vandenį lengvesnį metalą
2017-09-26 13:24
Lietuvos mokslininkai plėtoja bendradarbiavimą su Europos kosmoso agentūra
2017-09-25 19:27
Fizikai pirmą kartą atliko sudėtingos šviesos struktūros teleportaciją
2017-09-19 12:05
Sukūrė kvantinio chaoso lygtį, su kuria galima suprasti viską – nuo smegenų chirurgijos iki stygų teorijos
2017-09-11 15:18
Įrodyta itin svarbi kvantinė teorija: Majoranos fermionai tikrai egzistuoja

www.bigbox.lt

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.cert.lt – praneškite apie incidentą viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose arba informacinėse sistemose

‡ 1999–2017 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,