Elektronika.lt
 2025 m. liepos 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 15 d. 20:26
Elektromobilį įsigijusio vokiečio veiksmai nustebino visus: tik teismui pavyko jį grąžinti į realybę, istorija stulbina
Liepos 15 d. 17:36
Jau šį rudenį „Tiktok“ JAV perims „Oracle“?
Liepos 15 d. 14:17
KTU studento kuriamas DI sprendimas – proveržis nevaisingumo gydyme
Liepos 15 d. 11:48
VU MIF prof. Rimas Norvaiša: matematikos mokymas ir egzaminai – tarp reformų ir realybės
Liepos 15 d. 08:10
Saulės energija bute: lietuviams trūksta žinių? (1)
Liepos 14 d. 20:26
Mokslininkai įspėja dėl dirbtinio intelekto žalos: jis vis dar nesuprantu mūsų elgesio, o tai gali kainuoti ir gyvybę
Liepos 14 d. 17:12
VDU mokslininkų kuriamas verslas – bemiegės naktys, begalė prototipų ir mediciną keičianti inovacija
Liepos 14 d. 14:17
„Renault“ pristato išskirtinį automobilį ugniagesiams
Liepos 14 d. 11:51
Tyrimas: tik 25% mūsų regiono įmonių išnaudoja DI potencialą
Liepos 14 d. 08:19
Kaip naudoti ir naujais žodynais papildyti „Apple Dictionary“ aplikaciją
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Elektromobilį įsigijusio vokiečio veiksmai nustebino visus: tik teismui pavyko jį grąžinti į realybę, istorija stulbina

Publikuota: 2025-07-15 20:26
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Danielius Mažeikis
Aut. teisės: ©Bilis.lt
Inf. šaltinis: Bilis.lt

Vokietijoje kilo neįprasta byla, kurioje elektromobilio vairuotojas iš Dortmundo nusprendė, kad greičio ribojimo ženklai jam neturėtų galioti. Vairuotojas teigė, jog jo automobilis neskleidžia išmetamųjų dujų, todėl apribojimai, susiję su oro kokybės gerinimu, jo neturėtų riboti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vokietijoje kilo neįprasta byla, kurioje elektromobilio vairuotojas iš Dortmundo nusprendė, kad greičio ribojimo ženklai jam neturėtų galioti. Vairuotojas teigė, jog jo automobilis neskleidžia išmetamųjų dujų, todėl apribojimai, susiję su oro kokybės gerinimu, jo neturėtų riboti. Vis dėlto teismai pateikė aiškų atsakymą, kuriuo priminė, kad eismo taisyklės taikomos visiems vienodai.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Kodėl miestų gatvėse atsiranda 30 kilometrų per valandą greičio ribojimai?

Pastaraisiais metais Vokietijos miestuose įgyvendinama vis daugiau priemonių, skirtų oro taršos mažinimui. Viena iš tokių priemonių yra žemesnio greičio ribojimai. Dažnai 30 kilometrų per valandą greičio apribojimas įvedamas tose vietose, kur oro kokybė yra ypač prasta. Tikimasi, kad sumažėjus transporto priemonių greičiui mažės ir oro tarša.

Būtent dėl šios priežasties Dortmunde atsirado tokia zona. Elektromobilį vairavęs asmuo nusprendė, kad šis apribojimas jam netaikytinas, nes jo transporto priemonė neskleidžia išmetamųjų dujų. Vairuotojas nusprendė savo poziciją ginti teisme, teigdamas, kad tokie ribojimai turi būti taikomi tik tiems, kurie važiuoja taršiais automobiliais.

Teismų sprendimas buvo aiškus

Bylą nagrinėję tiek Dortmundas miesto teismas, tiek aukštesnės instancijos teismas Hame nepritarė vairuotojo nuomonei. Teisėjų vertinimu, kelio ženklas, kuris nurodo, kad greitis ribojamas siekiant užtikrinti švaresnį orą, neturi išimčių. Apribojimas taikomas visiems eismo dalyviams, nepriklausomai nuo jų automobilio variklio tipo ar išmetamųjų dujų kiekio.

Svarbu suprasti, kad greičio apribojimai mieste neturi būti interpretuojami kaip pasirinktiniai. Jie veikia kaip bendra saugumo ir aplinkosaugos priemonė, todėl kiekvienas vairuotojas, nesvarbu ar vairuoja dyzelinį, benzininį ar elektrinį automobilį, turi jų laikytis.

Ar elektromobiliai tikrai nekenkia aplinkai?

Nors elektromobiliai dažnai pristatomi kaip švarus ir draugiškas aplinkai pasirinkimas, tai nereiškia, kad jie visiškai nekenkia aplinkai. Vienas iš dažnai pamirštamų aspektų yra padangų dilimas. Važiuojant dideliu greičiu padangos dėvisi greičiau, o nusidėvėjusios dalelės patenka į aplinką. Tokios mikrodalelės laikomos viena iš mikroplastiko šaltinių.

Be to, elektromobiliai yra gerokai sunkesni nei tradiciniai automobiliai, o jų elektriniai varikliai dažnai pasižymi stipriu sukimo momentu. Tai reiškia, kad padangos dėvisi dar greičiau, o tai sukelia papildomą taršą. Šiuo požiūriu greičio apribojimas padeda sumažinti ne tik avarijų riziką, bet ir aplinkos teršimą dalelėmis, kurios atsiranda nuo padangų.

Kitų šalių požiūris į elektromobilius

Įdomu tai, kad ne visos šalys taiko tas pačias taisykles elektromobiliams. Pavyzdžiui, Austrijoje tam tikruose kelių ruožuose yra įvestas papildomas greičio ribojimas, skirtas oro kokybės gerinimui. Šie ribojimai dažnai taikomi tik vidaus degimo variklius turintiems automobiliams, o elektromobiliai nuo jų atleidžiami. Tai reiškia, kad kai kuriais atvejais austriški elektromobiliai gali važiuoti greičiau nei jų taršesni kolegos.

Vokietijoje vis dėlto siekiama užtikrinti vienodą požiūrį į visas transporto priemones. Teismų nuomone, eismo taisyklės turi būti aiškios ir vienodai taikomos visiems, kad nekiltų abejonių dėl jų interpretavimo.

Ši istorija rodo, kad net ir gerų ketinimų turintys vairuotojai kartais neteisingai supranta savo teises. Elektromobiliai gali būti mažiau taršūs už įprastus automobilius, tačiau tai nereiškia, kad jie neturi laikytis eismo taisyklių. Teismų sprendimas primena, kad viešasis eismas turi būti tvarkingas, aiškiai reglamentuotas ir vienodai privalomas visiems be išimties.


Telefonai.eu



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama