Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 7 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 6 d. 20:19
Lietuvos puslaidininkių kompetencijos centro projektui – aukščiausias ES įvertinimas
Gruodžio 6 d. 17:26
Revoliuciniai sprendimai: šiandien be šių naujovių tiek vežėjai, tiek pirkėjai internetu būtų gerokai nuskriausti
Gruodžio 6 d. 14:01
„Microsoft“ skaitmeninės gynybos ataskaita: kasdien pasaulyje – 600 mln. kibernetinių atakų
Gruodžio 6 d. 11:26
Modernios technologijos keturračiuose: kaip jos veikia ir kam yra naudingos?
Gruodžio 6 d. 08:29
DI tampa puolimo įrankiu: 6 patarimai kaip apsisaugoti
Gruodžio 5 d. 20:24
Vieninteliai tokie – į kelius išriedėjo didžiausi elektromobiliai Lietuvoje
Gruodžio 5 d. 17:28
Kodėl milijonai žmonių negali pasinaudoti skaitmeninėmis galimybėmis?
Gruodžio 5 d. 14:22
„Žemiškos“ užklausos „ChatGPT“: kaip išsivirti sriubą iš „kirvio“ ir išgelbėti perlaistytą augalą?
Gruodžio 5 d. 11:42
„TikTok“ draus grožio filtrus paaugliams: saugos psichinę sveikatą
Gruodžio 5 d. 08:39
„Philips“ pristatė tris naujus monitorius: naujas efektyvumo lygis su „LightSensor“ ir „PowerSensor“ technologijomis
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kaip verslas prisitaikys prie savaeigių automobilių?

Publikuota: 2016-04-26 16:01
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Robotika.lt
Inf. šaltinis: Robotika.lt

Savaeigiai ir autonominiai automobiliai jau seniai tapo neišsemiama diskusijų tema, analizuojant jų prisitaikymą visuomenėje, todėl suprantama, jog vis daugiau smulkiųjų įmonių ir didelių korporacijų susimąsto, kaip jas paveiktų savaeigių automobilių integracija į verslo valdymą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Savaeigiai ir autonominiai automobiliai jau seniai tapo neišsemiama diskusijų tema, analizuojant jų prisitaikymą visuomenėje, todėl suprantama, jog vis daugiau smulkiųjų įmonių ir didelių korporacijų susimąsto, kaip jas paveiktų savaeigių automobilių integracija į verslo valdymą. Juk jeigu tokios valstybės kaip Didžioji Britanija priims nutarimus dėl „nevairuojamų“ automobilių integracijos, kitos šalys taip pat bus motyvuojamos sekti jų pavyzdžiu, teigia portalas realbusiness.co.uk.

Tačiau, nepaisant teiginių, jog tokio pobūdžio automobiliai stulbinamai pagerins „vairavimo patirtį“ ir padės pagerinti saugumo, ekonomikos ir ekologijos aspektus, vis dar nėra aišku, kas bus atsakingas už šių automobilių veiklą? Ką prislėgs teisinė atsakomybė susidarius neigiamai, ar netgi mirtinai, situacijai?

Kaip verslas prisitaikys prie savaeigių automobilių?

Pavyzdžiui, įmonėse esamus automobilius, skiriamus darbuotojams, pakeitus savaeigiais – kas mokės už ne vietoje paliktos transporto priemonės skirtą baudą? Vairuotojas? Darbdavys? O gal gamintojas? O kas atsakys tragiškos nelaimės atveju?

Tiesa, teigiama, kad automatizuotas transportas pastebimai sumažins nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose, kadangi autonominiai automobiliai nebus veikiami subjektyvių faktorių – išsiblaškymo, nerūpestingumo, streso ir t. t. Vis dėlto incidentai nėra absoliučiai išvengiami. Jie įvyks. Todėl svarbiausiu klausimu išlieka – kas bus atsakingas?

Atsakomybės skirstymas – kieno našta bus sunkiausia?

Įvykus avarijai arba bet kokiam kitam savivairuojančio automobilio sukeltam nelaimingam atsitikimui, tikėtina, kad atsakingos už padarinius gali būti ir bus laikomos net kelios šalys. Vis dėlto svariausiu argumentu, manoma, taps faktas apibrėžiantys automobilio autonomiškumą.

Kitaip tariant, atsakomybės padalinimas priklausys nuo to, kiek „žmogiškojo“ indėlio į automobilio kontrolę įdeda vairuotojas. Sietinu pavyzdžiu galima įvardinti autopiloto funkciją, esančią lėktuvuose – lėktuvas skrenda pats, tačiau jo valdymas priklauso pilotui.

Visgi nepaisant to, jog savivairuojančios mašinos valdymas bus autonominis, o jos savikontrolė prižiūrima vairuotojo, yra daugybė kitų veiksnių, stokojančių atsakomybės padalinimo ir apibrėžimo procesus. Pavyzdžiui, kam teks didesnė įsipareigojimų našta – transporto priemonės ar programinės įrangos gamintojui?

Kas nutiks vairuotojo pažymėjimams?

Svarbiu aspektu tampa ir programinės įrangos atnaujinimas. Kas bus atsakingas už tinkamą autonominės sistemos būklę? Kas pastebės pirmuosius gedimus ir padės jų išvengti? Be to, vairuotojui visada turint galimybę perimti automobilio kontrolę bus sunku numatyti ar vairuotojas tai daro turėdamas teisę, pavyzdžiui, būdamas neblaivus, tačiau nepalikus kontrolės perėmimo galimybės vairuotojas gali būti pastūmėtas į pavojų, pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu autonominės transporto priemonės sistema yra nulaužiama „hakerių“, o automobilio valdymas atgal gali būti perimtas tik rankiniu būdu.

Akivaizdu, vairuotojo pažymėjimo gavimo koncepcija skatina susimąstyti. Ar vairavimo žinias ir patirtį įrodančio dokumento nebereikės? Kaip turės elgtis kompanijos priimančios į darbą žmones, kuriems būtina keliauti su transporto priemone darbo tikslais? Reikalauti vairuotojo pažymėjimo ar puikaus autonominės programinės įrangos išmanymo?

Daugiau atsakomybės darbdaviams?

Autonominis darbuotojo automobilis „pasistatė“ draudžiamoje zonoje? Atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas, atsakyti turės ne darbuotojas, o transporto priemonės savininkas – darbdavys.

Organizacijų vadovams, skiriantiems savaeigius automobilius darbuotojams, taip pat gali tekti atsakyti ir už automobilio padarytą žalą darbuotojui darbo metu. T.y. jeigu avarija įvyks darbo metu, kai automobilis veikia absoliučiai savarankiškai, darbuotojas turės teisę reikšti priekaištus ir reikalauti kompensacijos.

Savarankiškos transporto priemonės pamažu išrieda į gatves, tačiau akimirka, kai jos taps neatsiejama kompetentingų kompanijų ir visos visuomenės dalimi, tikėtina, ateis dar negreit. Absoliučiai autonominių automobilių kol kas dar teks palaukti. Vis dėlto akivaizdus įstatymų ir reglamentų trūkumas didina prarają tarp faktų ir tikimybių. Diskusijos apie pareigas ir atsakomybę yra tik spėlionės. Todėl, kokia bus įmonių ateitis, pritaikius autonominius automobilius praktikoje, nuspėti yra pernelyg sudėtinga.


Robotika.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama