Elektronika.lt
 2025 m. rugpjūčio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 18 d. 20:32
Marse aptiktos paslaptingos sferos: NASA atradimas gali pakeisti viską, ką žinojome apie šią planetą
Rugpjūčio 18 d. 17:44
KTU mokslininkai: dirbtinį intelektą integruojantys karinės tematikos žaislai gali paveikti vaikų mąstymą
Rugpjūčio 18 d. 14:34
KTU studentas diegia komunikacinių stotelių sistemą – padėtų užtikrinti ryšį įvykus ekstremaliai situacijai
Rugpjūčio 18 d. 11:39
NIS2: kai direktyva tampa įstatymu, saugančiu nuo abejingumo
Rugpjūčio 18 d. 08:34
Sukčiai skambina ir rašo jūsų tėvams bei seneliams: kaip juos apsaugoti?
Rugpjūčio 17 d. 20:32
NASA pasiekė tikrą revoliuciją: išbandė dirbtiniu intelektu paremtą technologiją
Rugpjūčio 17 d. 16:24
Kokios yra nuotolinio darbo realijos ir perspektyvos?
Rugpjūčio 17 d. 12:27
Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“
Rugpjūčio 17 d. 08:16
Tyrimas atskleidžia: atlyginimų IT sektoriuje augimo tempas – lėtėja
Rugpjūčio 16 d. 20:34
Istorinis eksperimentas paneigia Einšteino prielaidą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Link mažiau taršaus rytojaus: kodėl automobilių gamintojai plečia hibridinių modelių gamą?

Publikuota: 2025-08-16 12:37
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Teoriškai europiečiai šiandien turėtų noriai persėsti į elektromobilius ir pripažinti jų pranašumus, tačiau statistika rodo priešingą tendenciją. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, šiuo metu didžiausią naujų automobilių rinkos dalį Senajame žemyne užima hibridiniai modeliai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių technologinis progresas dažnai skirstomas į dvi kryptis: priverstinį ir natūralų. Priverstinį progresą paprastai lemia įstatymų leidėjai – jų iniciatyva šiandien automobiliuose privalo būti oro pagalvės, saugos diržai, automatinės stabdymo sistemos bei kitos priemonės, kuriomis siekiama sumažinti žūčių ir nelaimingų atsitikimų keliuose riziką. Būtent dėl šios priežasties pačios pažangiausios saugumo sistemos diegiamos į plataus spektro automobilius: nuo kasdienai skirtų biudžetinių modelių iki itin brangių sportinių superautomobilių.

Pirkėjas renkasi automobilį. „Shutterstock“ nuotr.
Pirkėjas renkasi automobilį. „Shutterstock“ nuotr.

Tuo metu natūralų technologinį progresą diktuoja patys pirkėjai – žmonės, kurie automobilius renkasi vadovaudamiesi savo poreikiais, o ne įstatymų leidėjų rekomendacijomis ar nepasiekiamomis svajonėmis. Šių dviejų skirtingų požiūrių derinį atspindi tiek nustatyti Europos Sąjungos tikslai, tiek ir automobilių pirkėjų elgsena.

Hibridai dominuoja tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje

Teoriškai europiečiai šiandien turėtų noriai persėsti į elektromobilius ir pripažinti jų pranašumus, tačiau statistika rodo priešingą tendenciją. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, šiuo metu didžiausią naujų automobilių rinkos dalį Senajame žemyne užima hibridiniai modeliai.

Jeigu visą Europos naujų automobilių rinką įsivaizduotume kaip didžiulį pyragą, net 35,1 proc. jo 2025-ųjų pirmąjį pusmetį atiteko hibridiniams automobiliams. Tuo metu elektromobiliai sudarė daugiau nei dvigubai mažesnę dalį – 15,4 proc.

Lietuvoje šis atotrūkis dar ryškesnis. Hibridiniai modeliai sudaro net 50,3 proc. visų naujų automobilių, o elektromobiliai – vos 5,4 proc. Panaši situacija ir Estijoje bei Lenkijoje: ten hibridai užima atitinkamai 53,3 proc. ir 49,7 proc. rinkos, o elektromobiliai – atitinkamai 7,7 proc. ir 4,4 proc.

Tokią vairuotojų elgseną, kai pirmenybė teikiama hibridiniams, o ne elektriniams modeliams, automobilių gamintojai vertina kaip aiškų rinkos signalą. Pasak „Lietuvos metų automobilio“ komisijos nario Žilvino Pekarsko, sprendimas kurti automobilius, galinčius važiuoti tiek benzinu, tiek elektra, yra natūrali reakcija į besikeičiančius vartotojų lūkesčius.

„Daugelis gamintojų, dar visai neseniai deklaravusių, kad visiškai pereis prie elektromobilių, dabar vis daugiau dėmesio skiria hibridams. Jiems taikoma speciali kainodara, tobulinami švelnieji, tradiciniai ir iš tinklo įkraunami hibridai. Pastarieji šiandien viena įkrova gali nuvažiuoti iki 200 kilometrų, nors prieš keletą metų norma buvo laikoma vos 50 kilometrų“, – pažymi automobilių rinkos ekspertas.

Dauguma vadovaujasi racionalumu

Viešojoje erdvėje diskutuojant apie elektromobilius nuolat pabrėžiami jų pranašumai, tačiau nemažai vairuotojų vis dar žvalgosi į hibridinius modelius kaip į racionalesnį pasirinkimą. Pasak Ž. Pekarsko, tai lemia ne tik techninės savybės, bet ir kasdienio naudojimo patogumas.

„Daugeliui vairuotojų, atsižvelgiant į jų gyvenimo būdą, grynieji elektromobiliai tiesiog netinka. Ne vienas jų nori be sustojimo įveikti atstumą nuo Vilniaus iki Palangos ir sako, kad elektromobilį rinksis tik tada, kai šis bet kokiomis oro sąlygomis ir bet kokiu greičiu nuvažiuos 400 kilometrų. Todėl hibridiniai automobiliai tokiems žmonėms tampa labai tinkamu sprendimu“, – teigia automobilių žinovas.

Visgi jis pažymi, kad dabartinė hibridų dominavimo tendencija yra kiek perdėta. Anot Ž. Pekarsko, infrastruktūra keičiasi itin sparčiai, ypač prie pagrindinių šalies transporto arterijų.

„Įkrovimo stotelių tinklas Lietuvoje plečiasi kiekvieną savaitę. Ypač daugėja greitojo įkrovimo punktų šalia pagrindinių magistralių. Netgi elektromobilių varžybos parodė, kad visose Baltijos šalyse stotelių trūkumo pagrindiniuose keliuose ar miestuose nebėra“, – pastebi jis.

Nepaisant to, ekspertas pripažįsta, kad elektromobilio naudojimas vis dar kelia iššūkių daugiabučių gyventojams, kurie neturi galimybės patogiai įkrauti automobilio namuose. Dėl to hibridinių modelių populiarumas išlieka stiprus.

„Norintiems važiuoti tvariau, hibridai yra gera alternatyva. Ypač jei daug laiko praleidžiama mieste – spūstyse dažniausiai judama elektra, o greitkeliuose įsijungia benzininis variklis“, – pabrėžia Ž. Pekarskas, norėdamas atkreipti dėmesį į šių automobilių universalumą.

Gamintojai žada hibridinių automobilių antplūdį

Siekiant atliepti vairuotojų poreikius, automobilių gamintojai – tiek mažieji, tiek didieji – imasi kruopščiai pamatuotų, o kartais ir skubotų sprendimų, leidžiančių išnaudoti augantį hibridinių automobilių populiarumą.

Vienas tokių pavyzdžių – Japonijos automobilių gamintoja „Honda“, paskelbusi apie sprendimą beveik trečdaliu sumažinti investicijas į elektromobilius ir per artimiausius kelerius metus pristatyti daugiau hibridinių modelių.

„Volkswagen“ grupė, iki šiol apsiribojusi tik švelniųjų arba iš tinklo įkraunamųjų hibridų gamyba, planuoja pristatyti ir modelius su tradicine hibridine pavara.

Panašia kryptimi žengia ne tik gerai žinomi, svarbiausiose pasaulio rinkose įsitvirtinę vardai, bet ir gamintojai, kurie kiekvieną investiciją planuoja ypač atsakingai.

Štai Pietų Korėjos gamintoja „KGM Mobility“ (buvusi „SsangYong“) taip pat plečia hibridinių modelių gamą ir iki 2030 m. planuoja pristatyti septynis naujus modelius, kurių dauguma bus aprūpinti hibridinėmis jėgainėmis.

Įdomu tai, kad gamintojas šiuos automobilius apibūdina kaip „elektromobilius, kurių nereikia įkrauti“. Anot jų, toks sprendimas padės vairuotojams sklandžiau pereiti nuo tradicinių automobilių prie elektrinių alternatyvų ir taps savotišku tiltu tarp laiko patikrintos ir dar tik įsitvirtinančios technologijos.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama