Elektronika.lt
 2025 m. rugpjūčio 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 10 d. 20:33
Jūsų automobilio rakteliai gali daugiau nei galvojate: šių funkcijų nežino daugelis vairuotojų
Rugpjūčio 10 d. 17:38
Atsakė, kodėl vieno bendravimo būdo dar neatsisakysime
Rugpjūčio 10 d. 14:06
NKSC direktorius: per vieną silpną darbuotojo slaptažodį galima išjungti elektrą visam miestui
Rugpjūčio 10 d. 11:47
Kova su sukčiais – bankų kasdienybė: ko nemato klientai?
Rugpjūčio 10 d. 08:21
Vėjo energetika be mitų: ekspertinis žvilgsnis į dažniausius visuomenės nuogąstavimus
Rugpjūčio 9 d. 11:13
Atsisveikinkite su pinigine: kasdienybę užkariauja nauja mada, prie kurios prisitaiko net skeptikai (1)
Rugpjūčio 9 d. 08:33
KTU mokslininkė: mašininis vertimas „išvers visą internetą“ – ar mums dar reikia vertėjų?
Rugpjūčio 8 d. 20:41
Mokslininkai atvėrė naują fizikos realybę: skamba kaip fantastika, bet jie sustabdė šviesą ir pavertė ją skysčiu
Rugpjūčio 8 d. 17:11
Transporto priemonių gaisrų statistika atskleidžia tikrąją realybę: elektromobiliai – žymiai saugesni
Rugpjūčio 8 d. 14:43
Šeši mėnesiai energetinės nepriklausomybės: prie Vakarų prisijungėme techniškai, bet reikia ir mentaliteto pokyčių
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ekspertas apie elektromobilių naudojimą per audrą: ar pavojinga krauti lyjant ir ką daryti žaibuojant?

Publikuota: 2025-08-06 11:17
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektromobiliai nėra visiška naujovė transporto pasaulyje, tačiau juos vis dar gaubia aibė įvairiausių mitų, susijusių su kasdieniu jų naudojimu ir saugumu. Tarp itin dažnai pasitaikančių įsitikinimų – nuogąstavimai, kad elektra varomas transporto priemones pavojinga naudoti per lietų, ypač įkrovimo metu. Bet ar tokie įsitikinimai – nors kiek teisingi?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobiliai nėra visiška naujovė transporto pasaulyje, tačiau juos vis dar gaubia aibė įvairiausių mitų, susijusių su kasdieniu jų naudojimu ir saugumu. Tarp itin dažnai pasitaikančių įsitikinimų – nuogąstavimai, kad elektra varomas transporto priemones pavojinga naudoti per lietų, ypač įkrovimo metu. Bet ar tokie įsitikinimai – nors kiek teisingi?

„Renault“ nuotr.
„Renault“ nuotr.

Atliekama daugybė bandymų

Kaip ir benzininiams bei dyzeliniams automobiliams, elektra varomoms transporto priemonėms atliekami griežti saugos ir atsparumo vandeniui bandymai. Atliekant šiuos testus taip pat tikrinami specifiniai elektromobilio komponentai, siekiant įsitikinti, ar aukštos įtampos kabeliai, įkrovimo lizdas ir akumuliatorius yra atsparūs vandeniui, kad juos būtų galima saugiai naudoti, pavyzdžiui, lyjant lietui. Tai taikoma ir saugiam elektrinių transporto priemonių plovimui rankinėse ar automatinėse plovyklose.

„Priešingai dalies visuomenės įsitikinimui, elektrinės transporto priemonės gali būti dar atsparesnės oro sąlygoms, pavyzdžiui, lietui ar sniegui, nei transporto priemonės su vidaus degimo varikliais. Elektromobilių konstrukcijoje naudojamos medžiagos yra atsparios vandeniui: guminiai sandarikliai, sandarūs korpusai, vandeniui atsparūs akumuliatoriai ir elektros varikliai ir t. t.

Gamybos metu akumuliatoriai hermetiškai uždaromi, kad į juos nepatektų purvo ir būtų apsaugotas jų vidus. Be to, gamintojai privalo laikytis griežtų atsparumo vandeniui standartų, kurie užtikrina apsaugą laikinai panardinus į vandenį. Net jei dėl vandens įvyktų trumpasis jungimas ar kiltų elektros problemų, kiekviename elektromobilyje įmontuotos saugos sistemos automatiškai nutrauks elektros grandinę, taip užkirsdamos kelią tolesnei žalai ir užtikrindamos naudotojo saugumą“, – apie elektromobilių specifiką pasakoja „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys.

O jeigu trenktų žaibas?

Eksperto teigimu, tikimybė, kad į elektrinę transporto priemonę trenks žaibas, yra ne didesnė nei į bet kurią kitą transporto priemonę. Tačiau įdomu tai, kad šiuo atveju elektromobilis audros metu yra gerokai saugesnė vieta nei buvimas lauke.

„Kiekvieną transporto priemonę supanti metalinė konstrukcija praleidžia energiją per išorinį automobilio apvalkalą, neleisdama jai prasiskverbti į vidų ir apsaugodama vairuotoją bei keleivius. Štai kodėl per audrą patartina nepalikti automobilio, nes jame esate saugesni“, – priduria M. Plukys.

Saugu, bet papildomas atsargumas nepakenks

Elektromobiliai yra tokie pat elektriniai prietaisai kaip ir visi kiti. Todėl daliai visuomenės kylantis klausimas dėl tokio tipo transporto priemonės krovimo per lietų yra visiškai pagrįstas. Visgi elektromobiliai, anot pašnekovo, sukurti taip, kad būtų atsparūs tokioms oro sąlygoms. Taigi, elektromobilį įkrauti lyjant lietui yra saugu.

„Kol kabelis nėra tinkamai prijungtas prie kištuko, srovė neteka. Kai kištukas prijungiamas prie įkrovimo lizdo, sistema sukuria nepralaidžią vandeniui jungtį, kuri išlieka saugi viso įkrovimo proceso metu. Elektromobilių įkrovimo komponentai: visi kabeliai, elektros lizdai, įkrovimo taškai ir kt. yra kruopščiai išbandyti ir suprojektuoti taip, kad veiktų bet kokiomis oro sąlygomis, net lyjant. Šiuo atveju dėl vandeniui atsparių jungčių, neleidžiančių vandeniui liestis su elektros komponentais, nėra jokio pavojaus patirti elektros smūgį“, – patikina M. Plukys.

Eksperto teigimu, norint tinkamai įkrauti elektromobilį lietingu oru, derėt laikytis automobilių gamintojų rekomenduojamų saugos ir naudojimo instrukcijų. Šie nurodymai pagrįsti tomis pačiomis bendrosiomis atsargumo priemonėmis, kurios taikomos naudojant įprastus elektros prietaisus: pavyzdžiui, vengti laidų sąlyčio su drėgme ar neprijunginėti elektromobilio prie įkrovimo prieigos audros metu.

„Dalis elektromobilių įkroviklių skirti įrengti dengtose automobilių stovėjimo aikštelėse arba garažuose. Taip pat yra vandeniui atsparių įkroviklių, kuriuos galima montuoti lauke, kurie turi IP65 arba aukštesnį atsparumo lygį ir kurie veiks net ir lyjant lietui, tačiau vėlgi reikia imtis pagrindinių atsargumo priemonių.

Greitojo įkrovimo stotelėse arba viešosiose įkrovimo vietose, kuriose galima įkrauti greičiau, įrengtas specialus saugos įtaisas. Prieš įjungiant elektros grandinę atliekamas elektroninis patikrinimas. Jei sistema aptinka trumpąjį jungimą, pavyzdžiui, dėl drėgmės, įkrovimas neprasideda. Šios saugos priemonės iš dalies paaiškina didesnę įkrovimo stotelėje kainą, lyginant su įkrovimu namuose“, – atskleidžia „Renault“ viešųjų ryšių ir komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse M. Plukys.

Papildomos atsargumo priemonės, kurių reikėtų imtis įkraunant elektromobilį:

  • nelieskite įkrovimo kabelių drėgnomis rankomis ir (arba) stovėdami baloje;
  • neprijunkite drėgnos kabelio jungties;
  • venkite įkrauti elektromobilį per liūtį ir audrą;
  • transporto priemonei įkrauti nenaudokite buitinio elektros lizdo;
  • nebandykite vienu metu įkrauti ir plauti automobilį;
  • nelieskite įkroviklio, kabelių ir įkrovimo stotelės drėgnomis rankomis;
  • nenaudokite jungties ir įkrovimo kištuko, jei jie yra drėgni;
  • venkite naudoti įkrovimo stoteles, kurios yra drėgnos arba kurių apsauginis korpusas yra su defektais (įtrūkimais);
  • jei į transporto priemonės jungtį pateko drėgmės, nedžiovinkite jos sugeriančiu audiniu, nes sąlytis gali būti pavojingas. Vietoj to naudokite suspausto oro pūstuvą.



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama