Elektronika.lt
 2025 m. birželio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Birželio 15 d. 14:28
Kaunas tęsia pažangų itin gabių vaikų ugdymą – įteikti dar 355 mokslų metų baigimo pažymėjimai
Birželio 15 d. 10:35
Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus
Birželio 14 d. 16:16
Kinijos mokslininkai pasiekė tai, kas atrodė neįmanoma: lazerinė akis atpažįsta smulkmenas už kilometro
Birželio 14 d. 11:32
Nuo šriftų dydžio iki bankomatų: naujos taisyklės, kurios palies visus
Birželio 14 d. 08:36
Susipažinkite su „Venu X1“ – ploniausiu „Garmin“ laikrodžiu su išskirtiniu 2 colių AMOLED ekranu
Birželio 13 d. 20:24
Ar neteks nakties praleisti lauke ar laiptinėje? Ką reikėtų žinoti apie išmaniąsias spynas
Birželio 13 d. 17:06
KTU doktorantė kuria inovaciją širdies veiklos stebėsenai
Birželio 13 d. 14:16
Nauja studentų karta – nauji lūkesčiai aukštajam mokslui: ko jie tiki iš studijų?
Birželio 13 d. 11:43
„XPENG“ pristato naujus G6 ir G9 itin išmanius visureigius Europai
Birželio 13 d. 08:25
Dr. A. Vaiciukevičiūtė: „Tvari ir skaitmeninė transformacija keičia universitetus: jie tampa pokyčių katalizatoriais“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobiliai: mada baigėsi, prasideda išskaičiavimas?

Publikuota: 2023-09-30 10:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Maždaug prieš dešimtmetį Lietuvos keliuose pamažu pradėjo rodytis elektromobiliai. Nors elektromobilių pardavimo apimtys auga, atrodo, jog visuomenė vis dar nėra pasiruošusi masiškai perlipti į elektra varomus automobilius.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Maždaug prieš dešimtmetį Lietuvos keliuose pamažu pradėjo rodytis elektromobiliai. Vairuotojai į juos žvelgė atsargiai. Pirmieji vien elektra varomus modelius pirko užkietėję entuziastai arba tie, kurie norėjo pataikyti į vis stiprėjančią ekologijos ir tvarumo tendenciją. Per trumpą laiką daug kas pasikeitė – tiek tvarumas, tiek ir patys elektromobiliai dabar tapo nebe mados, o sąmoningo pasirinkimo klausimu, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Shutterstock“ nuotr.
„Shutterstock“ nuotr.

Tiesa, nors elektromobilių pardavimo apimtys auga, atrodo, jog visuomenė vis dar nėra pasiruošusi masiškai perlipti į elektra varomus automobilius. Tai byloja ir statistika – rugpjūčio mėnesį pirmą kartą Lietuvoje buvo registruoti 1021 benzininiai, 815 benzinu ir elektra varomi nauji automobiliai. Tuo tarpu naujų visiškai elektrinių modelių rugpjūtį buvo įregistruota 120 vienetų.

Ir nors vairuotojai dar dažniau pirmenybę teikia modeliams su vidaus degimo varikliais, automobilių gamintojai žvelgia į artimą ateitį bei siūlo vis daugiau modernesnių elektromobilių.

Aiškūs privalumai ir trūkumai

Samprotaudamas apie elektromobilius, transporto rinkos žinovas, automobilių istorijos patikros įmonės „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis išskiria po tris jų privalumus bei trūkumus.

„Turint elektrinei mašinai skirtą vietą ir nuosavą įkrovimo stotelę, galima stipriai sumažinti keliavimo išlaidas. Taip pat nebereikia sustoti degalinėse ar įkrovimo vietose, nes baterijas galima įkrauti per naktį arba darbo metu“, – pirmąjį privalumą įvardija pašnekovas.

„Antra – akustinis komfortas. Elektromobiliai, ypač mieste, yra žymiai tylesnės transporto priemonės vien dėl to, kad elektros motorai dirba nepalyginamai tyliau.

Trečia – eksploatacinės išlaidos. Renkantis automobilį, reikia įvertinti ne tik degalų sąnaudas, bet ir jo priežiūros kaštus. Elektromobiliai turi mažiau besisukančių detalių, juose nėra pavarų dėžės, todėl į juos nereikia pilti specialių skysčių. Tepalai ir alyva kartais prasisunkia, negana to, juos būtina periodiškai keisti. Elektra varomų mašinų priežiūra yra pigesnė. Tai – vienas iš pagrindinių tokio tipo transporto priemonę įsigyti skatinančių argumentų“, – vardija specialistas.

Tiesa, nors akustinis komfortas ir mažesnės eksploatacinės išlaidos veikiau yra konstanta kalbant apie elektromobilius (dažnu atveju jos yra kuklesnės už įprasto automobilio), skirtingų elektromobilių keliavimo išlaidos gali smarkiai skirtis.

Įkrauti nėra taip paprasta, kaip užpilti degalų

M. Buzelis taip pat įvardija, kas vis dar vairuotojus gali gąsdinti ir stabdyti įsigyti elektrinį keturratį. Eksperto įsitikinimu, elektromobiliai dar turi trūkumų ilgose kelionėse.

„Kiekvienas elektra varomo automobilio įkrovimo taškas priklauso kažkokiam operatoriui, tad keliaujant į kitą šalį neišvengiamai reikės domėtis, kur įkrauti baterijas ir kokių operatorių programėles teks siųstis. Elektromobilį įkrauti vis dar nėra taip paprasta, kaip užpilti degalų baką“, – tikina pašnekovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad greitkeliuose elektromobilis taip pat neturi pranašumo prieš vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Šiuo atveju kvadratinė greičio ir oro pasipriešinimo priklausomybė (greičiui padidėjus du kartus, oro pasipriešinimas padidėja keturiskart) kai kada gali riboti keliavimo greitį. Todėl net jeigu KET leidžia važiuoti 130 km/val. greičiu, elektromobilio vairuotojas ne visuomet pasinaudoja šia galimybe – lekiant tokiu greičiu, gali per greitai išsikrauti baterijos.

„Galiausiai, elektromobiliui reikalinga įkrovimo stotelė, todėl ši transporto rūšis automatiškai atkrenta tiems vairuotojams, kurie neturi sąlygų įkrauti baterijos namuose ar darbe“, – priduria M. Buzelis.

Svarbu pažymėti, kad dėl didesnės įsigijimo kainos elektromobilis vis dar išlieka tam tikra prabangos preke. Eksperto teigimu, net ir naudotos tokio tipo transporto priemonės yra brangios, tad turint santykinai nemažą biudžetą, pavyzdžiui, 25 tūkst. eurų, bus sunku surasti automobilį, tenkinantį visus vairuotojo poreikius.

Tiesa, M. Buzelio įsitikinimu, pagal kainą elektromobiliai neturėtų būti tiesiogiai lyginami su vidaus degimo variklį turinčiais modeliais, mat dalį elektrinio transporto kainos kompensuoja valstybės subsidijos. Kita dalis sutaupoma išvengiant priežiūros darbų, kurie neaktualūs arba gerokai retesni, lyginant su įprastais automobiliais.

Pastebimas progresas

Kalbėdamas apie elektromobilius bei jų patrauklumą, pašnekovas atkreipia dėmesį į akivaizdžią technologinę pažangą.

„Elektromobilių galimybės kasmet gerėja. Pirmieji masiniu būdu gaminami elektromobiliai šiandien jau atrodo pernelyg pasenę – jie tinkami naudoti nebent mieste. Kiekvienais metais gamintojai plečia savo elektra varomų modelių gamas, o tai reiškia, jog kasmet naudotų automobilių rinką papildo vis daugiau parduodamų elektromobilių. Kartu dėl nuvertėjimo smunka ir elektromobilio įsigijimo kaina“, – tikina M. Buzelis.

Ilgos kelionės į Europą taip pat tampa vis lengvesnės. „Labiausiai elektromobilis žavi savo važiavimo savybėmis ir patogumu. Jei galite jį sau leisti ir turite kur jį laikyti bei krauti, išbandykite“, – reziumuoja pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama