Elektronika.lt
 2024 m. liepos 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 26 d. 20:31
Ar dirbtinis intelektas kelia grėsmę autoriaus profesijai?
Liepos 26 d. 17:32
Kliūtis keliuose šalins operatyviau: AB „Kelių priežiūra“ integravo „Waze“ realaus laiko duomenis
Liepos 26 d. 14:16
Olimpiadoje pirmuoju smuiku grieš technologijos: nuo dirbtinio intelekto iki išmanių sportininkų aprangų
Liepos 26 d. 11:10
Išorė gali apgauti: visi SUV atrodo talpūs, bet kurie iš tiesų subalansuoti šeimai?
Liepos 26 d. 08:30
Išmaniosios automobilių sistemos: daugiau pasitikėjimo prie vairo ar prarasta jo kontrolė?
Liepos 25 d. 20:26
Ir darbui, ir laisvalaikiui: ekspertas pataria, kaip išsirinkti praktiškiausią daugiafunkcinį monitorių
Liepos 25 d. 17:27
Ar verslai pasimokys iš IT giganto klaidų?
Liepos 25 d. 14:51
Jubiliejui pažymėti gamintojas pristato specialią „Discovery“ versiją
Liepos 25 d. 11:47
Tobulumo siekis – ne visada naudingas: psichologė įspėja, kokią žalą gali daryti perfekcionizmas
Liepos 25 d. 08:26
Sukčiai – grėsmė galinti vienu mygtuko paspaudimu iššluoti tūkstančius eurų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Žiemą ar vasarą: kodėl skiriasi elektromobilių nuvažiuojamas atstumas?

Publikuota: 2023-03-10 14:25
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Gerai žinomas faktas, kad šaltu oru elektromobiliams gali būti sudėtinga viena įkrova nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip vasarą. Taip nutinka dėl išaugančio energijos poreikio. Tačiau elektra varomoms transporto priemonėms tobulėjant, šis skirtumas pamažu blanksta. Už tai galima padėkoti šilumos siurbliams, kurie jau randami ne tik daugelio lietuvių namuose, tačiau ir tautiečiams įperkamuose elektromobiliuose.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Gerai žinomas faktas, kad šaltu oru elektromobiliams gali būti sudėtinga viena įkrova nuvažiuoti tokį patį atstumą kaip vasarą. Taip nutinka dėl išaugančio energijos poreikio. Tačiau elektra varomoms transporto priemonėms tobulėjant, šis skirtumas pamažu blanksta. Už tai galima padėkoti šilumos siurbliams, kurie jau randami ne tik daugelio lietuvių namuose, tačiau ir tautiečiams įperkamuose elektromobiliuose, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Įkrovimo stotelė („Shutterstock“ nuotr.)
Įkrovimo stotelė („Shutterstock“ nuotr.)

Stereotipai dūžta Šiaurėje

Norvegija tapo pavyzdine šalimi, kurioje sėkmingai laužomi stereotipai apie keblumus elektromobilių vairuotojams dėl atšiaurių oro sąlygų. Ne paslaptis, kad dėl mokesčių politikos ir išaugusios pasiūlos šioje šalyje smarkiai krito vidaus degimo varikliais varomų automobilių pardavimas ir neįtikėtinu tempu augo elektromobilių populiarumas. 2022 m. iš kiek daugiau nei 174 tūkst. Norvegijoje registruotų naujų automobilių daugiau kaip 138 tūkst. buvo grynieji elektromobiliai – jie sudarė 79,3 proc. rinkos.

Ir visa tai – turint omeny, kad Norvegijoje klimatas vidutiniškai yra vėsesnis nei daugumoje kitų Europos valstybių. Viena iš tinklalaidės „Overdraivas“ autorių Dina Sergijenko-Ramaškevičienė sako, kad elektromobilių bumas Skandinavijos valstybėje jau atkreipė visų gamintojų dėmesį.

„Jau ne pirmus metus tęsiantis šiai tendencijai, norvegai išsiveržė į pasaulinius elektromobilių naudotojų lyderius. Jie gali mėgautis išskirtiniu gamintojų dėmesiu. Regėdami tokią paklausą, į šią Skandinavijos šalį plūsta net pačių egzotiškiausių modelių kūrėjai. Jiems čia taip pat puikus poligonas paneigti daugybę mitų, susijusių su elektromobilių eksploatavimu vėsiame klimate“, – pažymi automobilių žurnalistė.

Nepalankūs temperatūrų intervalai

Automobiliais besidomintys vairuotojai žino, kad šiltuoju metų laiku elektromobiliai veikia bene sklandžiausiai, o moderniausi modeliai miestuose be trikdžių nurieda gamintojų nurodomus atstumus.

Vis dėlto žiemą galioja kitos taisyklės. Elektromobilių baterijų veiklai palankiausia apie 21 laipsnį Celsijaus siekianti temperatūra. Jeigu elektra varoma transporto priemonė naudojama gerokai šaltesniu ar karštesniu oru, atitinkamai automobilio valdymo blokas aktyvuoja baterijos pašildymą arba vėsinimą.

„Temperatūrai pasiekus netinkamą intervalą, baterijoje vyksta jos fizikines savybes keičiančios cheminės reakcijos: pavyzdžiui, spirginant šalčiui, išauga vidinė baterijos varža, tad automatiškai krenta jos įkrovimo greitis, ir atvirkščiai – į sistemą lėčiau atiduodama energija. Todėl reikalingi papildomi prietaisai, galintys dirbtinai optimizuoti baterijos temperatūrą“, – paaiškina D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Kita priežastis, kodėl gali sutrumpėti viena įkrova įveikiamas atstumas, – salono šildymas arba vėsinimas, taip pat reikalaujantis papildomų energijos sąnaudų. Vidaus degimo varikliais varomuose automobiliuose paprastai jos menkai atsispindi, o elektromobiliuose virsta sparčiau eikvojamomis baterijų atsargomis.

Pasak D. Sergijenko-Ramaškevičienės, vidaus degimo variklis išskiria perteklinę šilumą, kuria nesunku pašildyti saloną ar bet kurią kitą vietą, kur to prireiktų. Tuo metu elektromobilio motoras kone visą energiją atiduoda naudingam darbui, o ir šylančių dalių jame gerokai mažiau. Todėl salono šildymui energija tiesiogiai imama iš baterijos.

Tuomet ir atsiskleidžia šilumos siurblio nauda. Jis elektromobiliuose surenka bet kokią perteklinę šilumą – nuo laidų ar kitų šylančių elektros dalių – ir atiduoda ją ten, kur reikia. Priklausomai nuo konstrukcijos, siurblys gali veikti ir atvirkštiniu principu bei vėsinti. Taip pat skiriasi siurblių galimybės – pavyzdžiui, tobulesni surenka šilumą nuo didesnių paviršių. Nepaisant siurblio konstrukcijos, visi jie puikiai padeda taupyti baterijos energiją.

Skirtumai menksta

Tiek jau minėti šilumos siurbliai, tiek kiti gamintojų inžineriniai sprendimai bei pastangos leidžia pamažėl mažinti elektromobilių vairuotojams nepalankius skirtumus lietuviškos vasaros ir žiemos periodais.

2019-aisiais „Consumer Reports“ organizacijos testai atskleidė, kad tuometinių elektromobilių nuvažiuojami atstumai žiemą sutrumpėdavo apie 40 proc., o naujausi Norvegijos automobilių federacijos bandymai rodo, kad šalčio poveikis vidutiniam elektromobiliui toliau mąžta.

Kada įkrauti

Tačiau kalbant apie elektromobilio įkrovimą vertėtų nepamiršti, kad specialistai rekomenduoja laikytis nuo 20 iki 80 proc. baterijos talpos intervalų. Todėl prieš išsirenkant elektrinę transporto priemonę patartina išsiaiškinti, kokios spartos įkrovimą palaiko dominantis automobilis. Būtent šis parametras leidžia suplanuoti, kiek laiko prireiks įkraunant elektromobilį tiek šiltuoju, tiek šaltuoju sezonu.

Didelę įkrovimo spartą taip pat lemia šilumos siurblio darbas elektromobilyje, nes baterija greitai įkraunama tik tuomet, kai ji yra tinkamos temperatūros.

„Tiesą sakant, žiemą visi be išimties automobiliai priversti sunaudoti daugiau energijos tam pačiam atstumui nuvažiuoti, nepaisant to, ar jie varomi degalais, ar elektros energija. Reikia šildyti rasojančius ar šąlančius langus, dėl šaltų padangų, sniego ar purvo auga pasipriešinimas riedėjimui, dėl ilgesnio tamsaus paros meto būtinas nuolatinis apšvietimas. Visa tai sudaro nedidelę dalį energijos sąnaudų, tačiau reikia žinoti ir apie jas“, – pastebi D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Ji priduria, kad dar didesnį vaidmenį skaičiuojant energijos sąnaudas turi vairavimo stilius.

„Dalis elektromobilių vairuotojų gana greitai perpranta jų privalumus ir tikrai toliau nukeliauja iš anksto numatydami eismo situaciją, išnaudodami energijos regeneraciją ir pernelyg nespausdami tarp sankryžų. Šis metodas, beje, padeda sutaupyti visų automobilių savininkams“, – apibendrina automobilių žinovė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama