Elektronika.lt
 2023 m. kovo 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 20 d. 14:39
„Mercedes-Benz“ atnaujino savo miesto visureigius GLE ir GLE Coupé
Kovo 20 d. 12:12
Australų mokslininkas apie dirbtinį intelektą: dėl autonominių robotų žudikų aš neužmiegu naktimis
Kovo 20 d. 10:29
SMS klastotės
Kovo 20 d. 08:26
Lietuvos vėjo elektrinių asociacija: rizikuojame, kad jūrinio vėjo parko konkursas nesudomins dalyvių
Kovo 19 d. 16:20
Saulės moduliai: kuo juos nuplauti pavasarį?
Kovo 19 d. 10:03
Žemė vos išvengė katastrofos – prieš kelias dienas įvykęs Saulės pliūpsnis pradangintų elektrą ir internetą visoje planetoje
Kovo 18 d. 16:14
„iPhone“ ir „iPad“ netrukus atsiras nauja saugumo funkcija
Kovo 18 d. 10:20
NASA parodė, kaip atrodys Mėnulio paviršiuje išsilaipinsiančių astronautų kostiumai
Kovo 17 d. 20:15
Kurios programėlės „suvalgo“ daugiausiai mobiliųjų duomenų?
Kovo 17 d. 17:15
Saulės moduliai – vartotojams svarbi ir spalva
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS22 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS22 Tractor, FS22 Mods
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
Tėvystės gidai
2 mėnesių kūdikis,
6 mėnesių kūdikis,
8 mėnesių kūdikis
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Mygtukai prie šviesoforų: apgaulė ar realiai veikianti priemonė?

Publikuota: 2023-01-31 08:29
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©tv3.lt
Inf. šaltinis: tv3.lt

Vilniaus mieste veikia apie 300 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, iš kurių – 104 sankryžose ir pėsčiųjų perėjose įrengti mygtukai, skirti pėstiesiems ir dviratininkams. Tačiau ar iš tikrųjų jie veikia?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vilniaus mieste veikia apie 300 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, iš kurių – 104 sankryžose ir pėsčiųjų perėjose įrengti mygtukai, skirti pėstiesiems ir dviratininkams. Tačiau ar iš tikrųjų jie veikia?

Mygtukai prie šviesoforų: apgaulė ar realiai veikianti priemonė?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tokių mygtukų veikimo principas paprastas – paspaudus mygtuką, šviesoforus reguliuojanti įranga sužino, kad pėsčiajam arba dviratininkui reikia įjungti žalią signalą, rašoma pranešime spaudai.

Šis faktas gerai žinomas, bet visuomenėje vis dar sklando daugybė mitų, tarp kurių – jog tai tėra apgaulė. Tačiau tiesa yra ta, kad šie mygtukai – realiai veikianti priemonė, ištiesianti pagalbos „ranką“ nenorintiems lūkuriuoti prie pėsčiųjų perėjos.

Apie tai plačiau pasakoja ir dažniausiai girdimus teiginius paneigia JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos”) Eismo organizavimo skyriaus vyr. inžinierius – šviesoforų valdymo specialistas Aleksandr Volujevič.

Neretai sulaukiame klausimo, kodėl žalias signalas neįsijungia iš karto ir kartais po mygtuko paspaudimo reikia laukti? Ar tai reiškia, kad mygtukas neveikia?

Tai nereiškia, kad mygtukas yra sugedęs arba neatlieka savo funkcijos. Labai daug miesto sankryžų yra sujungtų tarpusavyje, kad būtų galima sukoordinuoti eismą ir sumažinti nereikalingų sustojimų skaičių, ir žinoma, tokiu būdu mažinti taršą mieste.

Tam, kad eismas vyktų sklandžiai ir koordinuotai, sankryžos tarpusavyje bendrauja ir žino kiek kokia kryptimi atvažiuoja automobilių, todėl žalias signalas transportui neįsijungia bet kuriuo metu, o tik tinkamiausiu momentu. Toks pat valdymo metodas taikomas ir pėsčiųjų eismo reguliavimui.

Ar tai, kad pėstieji kartais turi palaukti ilgėliau reiškia, kad jie yra mažiau svarbūs nei transportas?

Žinoma, kad ne. Po darnaus judumo plano patvirtinimo Vilniaus miesto savivaldybė ir JUDU komanda aktyviai skatina keliavimą pėsčiomis, ypač centrinėje miesto dalyje, todėl jau pakoregavome apie 104 sankryžas ir reguliuojamas perėjas, kad po mygtuko paspaudimo pėsčiųjų laukimo laikas būtų žymiai trumpesnis.

Kiek laiko pėsčiajam ar dviratininkui tenka laukti po mygtuko paspaudimo kol įsijungs žalias šviesoforo?

Pasiektas laukimo laiko vidurkis yra apie 32,5 sekundės. Taip, tose vietose, kur turime didesnes ir sudėtingesnes sankryžas, nepavyksta ženkliai sumažinti pėsčiųjų laukimo laiko, todėl jis ir toliau gali siekti 1,5-2,5 min. Bet tik dėl to, kad tokiose sankryžose yra daug krypčių ir kiekvienai jų reikia įjungti žalią signalą.

Gerieji pavyzdžiai, t.y., kur laukti reikia trumpiausiai – didžioji dalis Algirdo g. ir Mindaugo g. sankryžų, kur vidutinis laukimo laikas siekia 18,75 sek. Gedimino pr. sankryžose vidutinis laukimo laikas yra 22,5 sek. Pylimo g. sankryžose pvz.: Pylimo-A. Stulginskio g., Pylimo-Jogailos-Islandijos g., Pylimo-Palangos-Kalinausko g., Pylimo-Klaipėdos g., Pylimo-J. Basanavičiaus g., Pylimo-Vingrių g., Pylimo-Naugarduko g. pasiektas 30,8 sek vidutinis laukimo laikas. Kai kuriose Kauno g.

sankryžose, pvz.: Kauno-Aguonų g. ir Kauno-Šv. Stepono-V. Šopeno g., Kauno-Vytenio g. vidutinis laukimo laikas siekia 28 sek.

Ar žalias signalas gali įsijungti nepaspaudus mygtuko?

Taip, mieste yra labai daug sankryžų, kur pėsčiųjų eismas yra reguliuojamas lygiagrečiai su transportu, todėl dažnai programiškai yra nustatyta taip – jei žalias signalas įjungiamas transportui, tai jis automatiškai įjungiamas ir lygiagrečiai einantiems pėstiesiems. Vis dėlto, įgyvendinant darnaus judumo planą, siekiant sumažinti tą patį pėsčiųjų laukimo laiką, buvo nustatyta, kad po mygtuko paspaudimo žalias signalas įsijungtų greičiau. Dalyje miesto sankryžų, ypač centrinėje miesto dalyje, toks algoritmas ir taikomas – nuspaudus mygtuką žalias įsijungs greičiau, nei jis būtų nenuspaustas.

Dauguma pėsčiųjų mano, kad paspaudus mygtuką vienu metu abiejose pusėse žalias šviesoforo signalas įsijungs daug greičiau. Ar tai tiesa?

Netiesa. Tam, kad šviesoforus reguliuojanti įranga sužinotų, kad laikas įjungti trumpesnę laukimo fazę, mygtuką užtenka paspausti bent vieną kartą vienoje pusėje.

Ar galite pateikti bent vieną realų pavyzdį, įrodantį, kad Vilniuje šviesoforų mygtukai iš tiesų veikia?

Dienos metu veikianti Pylimo – Ligoninės g. sankryža. Šioje sankryžoje žalias signalas pėstiesiems per Pylimo gatvę visada įsijungia vieną kartą per 90 sekundžių, net jei mygtukas ir nebuvo nuspaustas.

Tačiau nuspaudus mygtuką, žalias signalas bus įjungiamas dar vieną kartą per 90 sek. ir tai reiškia, kad jei nuolat bus spaudžiamas mygtukas – žalio signalo įsijungimas pėstiesiems bus 1 kartą per 45 sek. ir maksimalus laukimo laikas bus ne daugiau 45 sek, o vidutinis – 33 sek. Jei pėstieji nesinaudos šia galimybe, tai žalias signalas jiems bus įjungiamas žymiai rečiau ir laukti reikės dvigubai ilgiau. Tad jei sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje matote mygtuką – nedvejodami spauskite.

Kaune mygtukų bus daugiau

Tuo metu Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus specialistė Eglė Krikštaponytė naujienų portalui tv3.lt teigė, kad visose naujai įrengiamose perėjose diegiami mygtukai, skirti pėstiesiems ir dviratininkams, o ten, kur jų dar nėra, taip pat siekiama šias priemones įdiegti.

Pašnekovė paaiškina, nuo ko gali priklausyti, kiek laiko pėstiesiems teks praleisti stovint ir laukiant žalio šviesoforo signalo.

„Dažnai įtakos laukimo laiko sutrumpinimo galimybei turi ir mygtuko paspaudimo laikas, t.y. jei mygtukas paspaudžiamas tuo metu, kai šviesoforo valdymo programa jau įjungusi transporto priemonių eismo fazę, pėstiesiems gali tekti išlaukti visą ciklą iki jiems skirtos fazės eilės“, – teigė ji.

E. Krikštaponytė atkreipia dėmesį, kad mygtukai, skirti pėstiesiems ir dviratininkams, yra ypač veiksmingi, kuomet kalbama apie šviesoforines perėjas, kurios veikia nepriklausomai (nekoordinuotai) su kitomis sankryžomis ar perėjomis.Tokiu atveju žalia šviesa uždegama beveik iš karto. Tiesa, prieš tai skiriamos kelios saugos laiko sekundės transporto priemonių sustojimui.


tv3.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

Mobizona.lt – telefonų dėklai, apsauginiai stiklai, dalys

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2023 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama