2018 m. rugsėjo 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Rugsėjo 21 d. 19:16
Kodėl jūsų verslui reikia internetinės svetainės?
Rugsėjo 21 d. 18:43
Finansų planavimo programėlės – išmanus būdas taupyti
Rugsėjo 21 d. 16:31
Itin galingą bateriją turintis „Samsung Galaxy Watch“ jau Lietuvoje
Rugsėjo 21 d. 15:12
Tyrė įmonių komunikaciją socialiniame tinkle: kaip verslui gauti realios naudos iš „Facebook“?
Rugsėjo 21 d. 14:12
Kaip išsirinkti tinkamiausią monitorių?
Rugsėjo 20 d. 20:19
Kompiuterio prosenelį gamino astronomui, šiandien madas diktuoja žaidėjai
Rugsėjo 20 d. 18:30
Eismo ribojimai popiežiaus vizito metu: išgelbės telefonas
Rugsėjo 20 d. 16:03
X, Y ir Z kartų darbuotojai vienoje įmonėje: ko tikėtis ir kaip spręsti kylančius iššūkius?
Rugsėjo 20 d. 14:23
„Dell G3 15 3579“ apžvalga
Rugsėjo 20 d. 12:11
Jei niekas nėra pasiklydęs kosmose, kaip buvo padaryta ši nuotrauka?
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS17 Combines, FS17 Maps
Cattle and Crops Mods
Farming Simulator 2019 Mods, FS17 Maps
Fit Systems
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas

Kuriami palydovai, kuriais danguje įžiebtų dirbtinių žvaigždžių

Publikuota: 2017-07-13 11:19
Autorius: Algirdas Acus
Inf. šaltinis: LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt

Ryškių žvaigždžių danguje maža Maskvos valstybinio mechaninės inžinerijos universiteto entuziastams. Jie sukūrė prietaisą „Švyturys“, kurį „Sojuz 2“ raketa liepos viduryje iš Baikonuro kosmodromo Kazachstane pakels į kosmosą. Jis išskleis piramidės formos atšvaitą saulės spinduliams į Žemę nukreipti. Taip danguje turėtų gimti ryškiau už visas kitas šviečianti dirbtinė žvaigždė.

Kūrėjai žada, kad žvaigždė matysis iš bet kurio Žemės kampelio. Jie kuria specialią programėlę išmaniesiems telefonams. Per programėlę bus galima pažiūrėti, kur šiuo metu skrieja minėta žvaigždė. Jeigu tiesiai virš galvos – galima sugalvoti norą.

„Nepaisant mažo dydžio iš Žemės jis atrodys kaip ryškiausia žvaigždė“, – tikina „Mayak“ projekto administratorius Aleksandras Šajenko.

Kuriami palydovai, kuriais danguje įžiebtų dirbtinių žvaigždžių

Tokiai žvaigždei iškelti užtenka dešimčių tūkstančių dolerių, kuriuos „Mayak“ kūrėjai surinko per specialią kampaniją interneto tinklalapyje „Boomstarter“. Vienas jų tikslų – parodyti, kad į kosmosą savo objektus kelti gali kone bet kas, ne tik vyriausybės ar korporacijos.

Panašų tikslą turi kitų metų pradžioje raketą į kosmosą jau užsisakiusi japonė Lena Okajima. Ji svajoja apie dirbtines krentančias žvaigždes ir tam reikalui sukūrė kol kas dar nedidelę bendrovę, pavadinimu „Ale“. Jos pakeltas nedidelis palydovas neš 300 smulkių rutuliukų. Jie padaryti iš įvairių medžiagų – ličio, vario, kalio. Kai palydovas rutuliukus paleis, šie, skrosdami atmosferą, sužibės įvairiausiomis spalvomis ir degs ryškiau ir ilgiau nei įprasti meteoritai. Lenos ambicija – dirbtinių krentančių žvaigždžių šou Tokijo Olimpinėms žaidynėms po trejų metų.

„Kol kas krentančios žvaigždės nepritraukia daug pinigų, bet aš šiuo projektu užsiėmusi jau ilgą laiką“, – sako bendrovės „Ale“ įkūrėja.

Tokie kosmoso mėgėjų projektai jau pradeda piktinti kai kuriuos profesionalius kosmoso tyrinėtojus. Pirmiausia teleskopais tikras žvaigždes tyrinėjančius astronomus. Jiems trukdo bet koks nereikalingas šviesą skleidžiantis objektas danguje.

Kiti susirūpinę dėl mažėjančios vietos kosmose, kad ir kaip keistai tai skambėtų, pagalvojus apie neaprėpiamas platybes. Žmonių pakeltų objektų jau tiek daug, kad Tarptautinė kosminė stotis 2014 m., siekdama išvengti susidūrimo, padėtį keitė tris kartus. Jungtinių Valstijų oro pajėgų kosmoso padalinys šiuo metu seka beveik 19 tūkstančių aplink Žemę skriejančių palydovų arba jau nereikalingų jų dalių. Juos galima patiems stebėti įvairiuose kosmoso stebėjimo tinklalapiuose.

Reportažo rašymo metu virš Lietuvos skriejo 1700 minėtų objektų. Jų skaičius šoktelėjo, kai žmonės prieš penkmetį pradėjo kelti mažus, daugiausia komunikacijai skirtus palydovus. Nuo 2013 m. per metus jų pakeliama ne mažiau nei 70, todėl mokslininkai rimtai svarsto NASA atstovo Donaldo Kesslerio dar prieš kelis dešimtmečius keltą hipotezę.

Pagal ją, kiekvienas aplink Žemę skriejančių šiukšlių susidūrimas sukurs dar daugiau šiukšlių, šios susidurs su kitomis šiukšlėmis, ir taip pažers dar daugiau nuolaužų. Galiausiai, pasak pesimistų, nuolaužų gali pasidaryti per daug ir kosmoso pramonė sulėtės. Todėl ne vienas mokslininkas ragina tokioms pramogoms kaip dirbtinės žvaigždės palydovų nekelti.

Alternatyva yra. Dirbtines žvaigždes žmonės moka kurti galingais lazeriais kaitindami pasirinktą Žemės atmosferos tašką – ima žibėti 90 kilometrų aukštyje skriejantys natrio atomai. Tiesa, taip astronomai daro ne pramogaudami. Dirbtinės žvaigždės jiems būtinos kuo tiksliau suderinti teleskopams, kad šie ryškiau fiksuotų tikras žvaigždes. Bene galingiausią lazerį šiuo metu turi Čilėje veikiantis teleskopas.

Minėtą lazerį kūrė trys mokslininkai – Wilhelmas Kaendersas, Wallace'as Clementsas ir Domenico Bonaccini. Pernai už darbą jie gavo Leibingerio inovacijų premiją.

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Artėjanti „Tyrėjų naktis“: 13 smagių valandų mokslo atradimams ir pažinčiai su mokslininkais

Jau rugsėjo 28-tąją neeiliniams susitikimams su mokslininkais ir mokslo atradimais pakvies keturioliktoji „Tyrėjų naktis“. Pažinti mokslą ir bendrauti su mokslininkais kvies beveik 200 renginių, kurie įtiks įvairiam skoniui.

Užsienio ekspertai vertins Lietuvos mokslo veiklą

Startuoja tarptautinis ekspertinis Lietuvos mokslo vertinimas – visų šalies mokslo institucijų veiklą įvertins užsienio ekspertai. Per 60 užsienio ekspertų įvertins 30 šalies mokslo ir studijų institucijų.

Rastas būdas kaip išspręsti didžiausius ličio jonų baterijų trūkumus

Kembridžo universiteto mokslininkai nustatė, kad medžiaga, žinoma kaip niobio volframo oksidas, kurį sudaro mikroskopinės struktūros, leidžia ličio jonams judėti gerokai didesniu greičiu, nei tai užtikrina esamos technologijos. Ką tai reiškia praktiškai?

2018 m. rugsėjis
2018-09-14 07:16
Dirbtinis intelektas aptiko 72 nežinomos kilmės signalus iš vieno taško tolimajame kosmose
2018 m. rugpjūtis
2018-08-28 16:50
Vilniaus universiteto chemikė stažuosis NASA
2018-08-23 14:34
Sugalvojo, kaip leisti povandeniniams laivams tiesiogiai siųsti žinutes lėktuvams
2018-08-18 10:14
Pildysime ir elektromobilių bakus?
2018-08-17 20:28
Mokslininkai sukūrė unikalią ir egzotiškomis savybėmis pasižyminčią medžiagą hemateną
2018-08-17 19:19
Garso bangos yra antigravitacijos forma, nes jų masė – neigiama
2018-08-14 18:48
Premjeras: Lietuvoje vykdomi moksliniai tyrimai – unikalūs
2018-08-10 16:16
Lietuvos mokslo taryba: veriasi naujos galimybės stiprinti trijų Baltijos šalių mokslinius tyrimus
2018-08-10 08:17
Keplerio teleskopo giminaitis egzoplanetas „medžios“ tūkstančiais
2018-08-08 08:15
Kosmoso kaimynystėje atrasta milžiniška planeta klajoklė
2018-08-07 15:18
Mokslininkai skelbia radę sprendimą, kaip sintezės reaktoriuje išlaikyti stabilią plazmą
2018-08-07 10:12
Stanfordo mokslininkai sukūrė aukštos įtampos, kintamo dydžio, nebrangią ir efektyvią srautinę bateriją

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

MRO Supply

‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,