2017 m. gruodžio 11 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Gruodžio 11 d. 10:08
Nulis programavimo praktikos netrukdo: lietuvės sukūrė beglobių gyvūnų paieškos platformą (1)
Gruodžio 11 d. 08:13
Teisininkė: robotai turės tokias pačias teises, kaip žmones
Gruodžio 11 d. 07:15
Ar verta „iPhone“ palikti krautis per naktį
Gruodžio 10 d. 07:20
Kaip išsirinkti orkaitę pagal savo poreikius?
Gruodžio 9 d. 07:17
Dulkių siurblių tipai – kurį rinktis?
Gruodžio 8 d. 20:23
Mokslininkai sukūrė prietaisus ir jutiklius, kurie prie „Wi-Fi“ jungiasi be jokios elektronikos (1)
Gruodžio 8 d. 17:19
Kiekvienas žaibas palieka po radioaktyvių dalelių debesį
Gruodžio 8 d. 13:15
Latvijoje robotas prostatos vėžį gydo greitai ir be skausmo
Gruodžio 8 d. 12:07
Sostinėje – net 8 modernesnės sankryžos srautus valdys išmaniai
Gruodžio 8 d. 11:28
Novatorius fizikas S. Tamulevičius: „Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja“
Farmingmods2015.com
FS17 Mods, FS17 Maps, FS17 Trucks
Cattle and Crops
Farming Simulator 17 Mods, FS2017 Maps, FS17 Tractors
Pardavimų valdymas
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
YouTube Downloader
http://www.freemake.com/ free_video_downloader/

Kuriami palydovai, kuriais danguje įžiebtų dirbtinių žvaigždžių

Publikuota: 2017-07-13 11:19
Autorius: Algirdas Acus
Inf. šaltinis: LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt

Ryškių žvaigždžių danguje maža Maskvos valstybinio mechaninės inžinerijos universiteto entuziastams. Jie sukūrė prietaisą „Švyturys“, kurį „Sojuz 2“ raketa liepos viduryje iš Baikonuro kosmodromo Kazachstane pakels į kosmosą. Jis išskleis piramidės formos atšvaitą saulės spinduliams į Žemę nukreipti. Taip danguje turėtų gimti ryškiau už visas kitas šviečianti dirbtinė žvaigždė.

Kūrėjai žada, kad žvaigždė matysis iš bet kurio Žemės kampelio. Jie kuria specialią programėlę išmaniesiems telefonams. Per programėlę bus galima pažiūrėti, kur šiuo metu skrieja minėta žvaigždė. Jeigu tiesiai virš galvos – galima sugalvoti norą.

„Nepaisant mažo dydžio iš Žemės jis atrodys kaip ryškiausia žvaigždė“, – tikina „Mayak“ projekto administratorius Aleksandras Šajenko.

Kuriami palydovai, kuriais danguje įžiebtų dirbtinių žvaigždžių

Tokiai žvaigždei iškelti užtenka dešimčių tūkstančių dolerių, kuriuos „Mayak“ kūrėjai surinko per specialią kampaniją interneto tinklalapyje „Boomstarter“. Vienas jų tikslų – parodyti, kad į kosmosą savo objektus kelti gali kone bet kas, ne tik vyriausybės ar korporacijos.

Panašų tikslą turi kitų metų pradžioje raketą į kosmosą jau užsisakiusi japonė Lena Okajima. Ji svajoja apie dirbtines krentančias žvaigždes ir tam reikalui sukūrė kol kas dar nedidelę bendrovę, pavadinimu „Ale“. Jos pakeltas nedidelis palydovas neš 300 smulkių rutuliukų. Jie padaryti iš įvairių medžiagų – ličio, vario, kalio. Kai palydovas rutuliukus paleis, šie, skrosdami atmosferą, sužibės įvairiausiomis spalvomis ir degs ryškiau ir ilgiau nei įprasti meteoritai. Lenos ambicija – dirbtinių krentančių žvaigždžių šou Tokijo Olimpinėms žaidynėms po trejų metų.

„Kol kas krentančios žvaigždės nepritraukia daug pinigų, bet aš šiuo projektu užsiėmusi jau ilgą laiką“, – sako bendrovės „Ale“ įkūrėja.

Tokie kosmoso mėgėjų projektai jau pradeda piktinti kai kuriuos profesionalius kosmoso tyrinėtojus. Pirmiausia teleskopais tikras žvaigždes tyrinėjančius astronomus. Jiems trukdo bet koks nereikalingas šviesą skleidžiantis objektas danguje.

Kiti susirūpinę dėl mažėjančios vietos kosmose, kad ir kaip keistai tai skambėtų, pagalvojus apie neaprėpiamas platybes. Žmonių pakeltų objektų jau tiek daug, kad Tarptautinė kosminė stotis 2014 m., siekdama išvengti susidūrimo, padėtį keitė tris kartus. Jungtinių Valstijų oro pajėgų kosmoso padalinys šiuo metu seka beveik 19 tūkstančių aplink Žemę skriejančių palydovų arba jau nereikalingų jų dalių. Juos galima patiems stebėti įvairiuose kosmoso stebėjimo tinklalapiuose.

Reportažo rašymo metu virš Lietuvos skriejo 1700 minėtų objektų. Jų skaičius šoktelėjo, kai žmonės prieš penkmetį pradėjo kelti mažus, daugiausia komunikacijai skirtus palydovus. Nuo 2013 m. per metus jų pakeliama ne mažiau nei 70, todėl mokslininkai rimtai svarsto NASA atstovo Donaldo Kesslerio dar prieš kelis dešimtmečius keltą hipotezę.

Pagal ją, kiekvienas aplink Žemę skriejančių šiukšlių susidūrimas sukurs dar daugiau šiukšlių, šios susidurs su kitomis šiukšlėmis, ir taip pažers dar daugiau nuolaužų. Galiausiai, pasak pesimistų, nuolaužų gali pasidaryti per daug ir kosmoso pramonė sulėtės. Todėl ne vienas mokslininkas ragina tokioms pramogoms kaip dirbtinės žvaigždės palydovų nekelti.

Alternatyva yra. Dirbtines žvaigždes žmonės moka kurti galingais lazeriais kaitindami pasirinktą Žemės atmosferos tašką – ima žibėti 90 kilometrų aukštyje skriejantys natrio atomai. Tiesa, taip astronomai daro ne pramogaudami. Dirbtinės žvaigždės jiems būtinos kuo tiksliau suderinti teleskopams, kad šie ryškiau fiksuotų tikras žvaigždes. Bene galingiausią lazerį šiuo metu turi Čilėje veikiantis teleskopas.

Minėtą lazerį kūrė trys mokslininkai – Wilhelmas Kaendersas, Wallace'as Clementsas ir Domenico Bonaccini. Pernai už darbą jie gavo Leibingerio inovacijų premiją.

Komentarus rašo skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti.
Tarptautinių tyrimų tinklą KTU plėtos kartu su garsiu Didžiosios Britanijos universitetu

Europos inovatyvių universitetų konsorciumo (ECIU), kurio narys yra Kauno technologijos universitetas (KTU), gretas papildė Didžiosios Britanijos universitetas. Nuo šiol prie tarptautinio tyrimų tinklo plėtojimo prisidės ir Notingemo universitetas.

„Samsung“ žada rimtą pažangą akumuliatorių srityje

Kuomet eina kalba apie ličio-jonų technologinio pagrindo akumuliatorius, galima rinktis arba greitą įkrovimą, arba didelę talpą – abiejų šių savybių viename akumuliatoriuje suderinti nebuvo įmanoma. Bet „Samsung“ mokslininkai, bendradarbiaudami su Seulo nacionaliniu universitetu, sugalvojo, kaip pasiūlyti abi savybes iškart – čia jiems padėjo daug kam girdėtas grafenas.

Sukurtas stabilus natrio jonų akumuliatorius su kietu elektrolitu

Sukurtas naujas kietas elektrolitas iš borovandenilio, skirtas natrio jonų akumuliatoriams. Jį panaudoję, mokslininkai iš Šveicarijos sukūrė itin stabilų kietą 3 V įtampos akumuliatorių, rašoma „Energy & Environmental Science“ publikuotame straipsnyje.

2017 m. gruodis
2017-12-06 19:01
Naujos kartos astronautų skafandrai gaus „Pargabenk mane namo“ mygtukus
2017-12-04 17:32
Kinijos kosmoso agentūros tamsiosios materijos kosminis zondas užfiksavo kai ką labai įdomaus
2017 m. lapkritis
2017-11-29 14:10
Naujas tyrimas atskleidė tikrąjį problemos mastą, kas darosi su telefonais ir „WiFi“
2017-11-28 14:50
Aukšto lygio mokslinių tyrimų projektų dotacija skirta 60 šalies mokslininkų grupių
2017-11-21 12:17
Lietuvos mokslininkams skirs 4,35 mln. eurų
2017-11-20 09:16
Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją
2017-11-14 18:21
Savarankišką mokslinę veiklą Lietuvoje netrukus pradės 95 jaunieji mokslo daktarai
2017-11-13 11:06
Finansavimu mokslui ir inovacijoms Lietuva naudojasi kukliai
2017-11-12 11:28
Ekspertai paskelbė, kada galėsite elektroniškai išplėsti savo smegenų galimybes
2017-11-10 15:08
„Geriausios 2016 m. disertacijos“ apdovanojimai atiteko mokslininkams iš Vilniaus ir Klaipėdos universitetų
2017-11-10 11:03
JAV kuriamas dronas, kuris po užduoties įvykdymo tiesiog išnyksta (3)
2017-11-08 19:23
Fizikai atrado tokią sprogią sintezę, kad net sudvejojo ar reikia skelbti rezultatus

www.bigbox.lt

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.cert.lt – praneškite apie incidentą viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose arba informacinėse sistemose

‡ 1999–2017 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,