Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 26 d. 20:22
Kaip skaitmeninė transformacija keičia dėstytojų darbą
Balandžio 26 d. 18:43
Palydovinis ryšys ir naujas įkrovimo būdas: kokių galių mūsų išmaniesiems suteiks „Android 15“ atnaujinimas?
Balandžio 26 d. 16:49
Automobiliuose vis dažniau naudojamos kameros, kurios pakeičia įprastinius veidrodėlius: kokie tokio sprendimo privalumai ir trūkumai?
Balandžio 26 d. 14:29
„Instagram“ ruošia kritikuojamą funkciją: leis realiu metu matyti draugų buvimo vietą
Balandžio 26 d. 12:41
Švarus telefonas veiks gerokai greičiau, ilgiau neišsikraus
Balandžio 26 d. 10:20
Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą
Balandžio 26 d. 08:04
Išskirtinės JUNG naujienos svarbiausioje statybų verslui skirtoje parodoje „RESTA“
Balandžio 25 d. 20:47
Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Pažintiniai, įdomybės Dalintis | Spausdinti

Netolimos ateities kelionės: iš Vilniaus į Klaipėdą – per 20 minučių

Publikuota: 2017-04-18 17:25
Tematika: Pažintiniai, įdomybės
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Giedrė Trapikaitė
Inf. šaltinis: LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt

Sėkmingai įdiegus „Hyperloop“ technologiją, kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą užtruktų apie 20 min. Tai dar tik bandoma transporto priemonė, kuria specialios keleivinės kapsulės vamzdžiais būtų galima keliauti 1 000 km/h greičiu. „Keliauti turėtų būti gana ekonomiška, pigiau ir paprasčiau negu lėktuvu. Susitikimas pirmoje dienos pusėje Helsinkyje, antroje dienoje pusėje – Stokholme, vakarienė namuose Vilniuje galėtų būti visiškai realu“, – LRT RADIJUI sako verslininkas ir visuomenininkas Vladas Lašas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Sėkmingai įdiegus „Hyperloop“ technologiją, kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą užtruktų apie 20 min. Tai dar tik bandoma transporto priemonė, kuria specialios keleivinės kapsulės vamzdžiais būtų galima keliauti 1 000 km/h greičiu. „Keliauti turėtų būti gana ekonomiška, pigiau ir paprasčiau negu lėktuvu. Susitikimas pirmoje dienos pusėje Helsinkyje, antroje dienoje pusėje – Stokholme, vakarienė namuose Vilniuje galėtų būti visiškai realu“, – LRT RADIJUI sako verslininkas ir visuomenininkas Vladas Lašas.

Netolimos ateities kelionės: iš Vilniaus į Klaipėdą – per 20 minučių

Idėja gerokai pasistūmėjo

Kelionė su „Hyperloop“ transporto priemone, kuri kartais vadinama ir viršgarsiniu traukiniu, atrodytų taip: kartu su kitais keleiviais įlipate į iš anglies pluošto pagamintą kapsulę, ši kapsulė maždaug 1 000 km/h greičiu juda 3 m skersmens vamzdžiu. Vamzdžių sistema, jungianti skirtingus miestus, būtų nutiesta virš žemės.

„Tai turėtų būti transporto priemonė, kuri beorėje erdvėje, sukurtoje vamzdyje, judėtų ant magnetinės pagalvės dėl magnetinės traukos“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto Geležinkelių transporto katedros vedėjas Gediminas Vaičiūnas.

Apie panašų transportavimo būdą inžinieriai svarsto jau seniai, bet jį, kaip „Hyperloop“ sistemą, pirmasis prieš kelerius metus pristatė „Teslos“ vykdomasis direktorius Elonas Muskas. Tuomet itin novatoriškai skambėjusi idėja, pasak verslininko bei visuomenininko V. Lašo, gerokai pasistūmėjo.

„Šioje srityje dirba daug talentingų, gabių ir profesionalių žmonių, kelios kompanijos intensyviai vysto šią technologiją. Dalis tų sistemų jau veikia ir yra pademonstruotos, o visos sistemos demonstracijos dar laukiame. Kompanija „Hyperloop One“, šių technologijų lyderė, tikisi dabar dar statomą 0,5 km ilgio liniją parodyti veikiančią jau po keleto mėnesių“, – sako V. Lašas.

Įmonė „Hyperloop One“ Nevadoje pastatė pirmąją „Hyperloop“ sistemai bandyti skirtą atkarpą. Šios įmonės siekiai JAV itin dideli. Neseniai pristatytas planas – „Vizija Amerikai“ – pasiūlyti 11 galimų kelių, „Hyperloop“ sistema sujungsiančių 35 šalies miestus. Šiais sumanymais susidomėjo ir JAV prezidentas Donaldas Trumpas.

Vienas sudėtingiausių uždavinių – išlaikyti vakuumą

Visuomenininkas V. Lašas teigia, kad nors ir sunku prognozuoti, kada „Hyperloop“ sistema bus pradėta diegti plačiai, susiję darbai vykdomi sparčiai.

„Viena vertus, kompanijos vadovai ir inžinieriai sako, jog nori padaryti viską taip gerai, kad tai būtų patikima ir saugi sistema, todėl stengiasi nenusistatyti tikslių datų, kada ji bus pateikta ir išbandyta. Kita vertus, daugelis dabar daromų dalykų pavyksta greičiau, negu galima būtų tikėtis. Tai vyksta vadinamuoju startuolišku Silicio slėnio tempu, kai kompanija auga ir turi didelį visų tos srities profesionalų palaikymą“, – pastebi V. Lašas. Jo teigimu, praktiniam „Hyperloop“ sistemos įgyvendinimui sunkumų gali kilti ir dėl lėtai kuriamos teisinės bazės, be to, inovatyvios transporto priemonės kūrėjų laukia ir kiti dideli iššūkiai: „Sukūrus bandomąją sistemą, pirmiausia reikia padaryti, kad ji būtų patikima, saugi, patogi naudoti, ekonomiškai patraukli ir efektyvi.“

Pasak VGTU docento G. Vaičiūno, vienas sudėtingiausių inžinieriams kylančių uždavinių – išlaikyti vakuumą, nes modeliavimai parodė, kad vamzdyje absoliutaus vakuumo nėra ir, artėjant prie garso greičio (1 000 km/h), vis tiek atsiranda oro pasipriešinimas.

„Klausimas, ar ši problema bus išspręsta, ar ne, ar pavyks užtikrinti vakuumą, ar tai bus taip patikima, kad nebūtų kokių nors kuriozų ar avarijų, kad sistema neišsihermetintų. Šie dalykai kol kas nėra taip jau patikimai patikrinti“, – pastebi G. Vaičiūnas.

Kaip atrodys ateities kelionės

Nors dabar sunku tiksliai apskaičiuoti „Hyperloop“ sistemos įrengimo kainą, šia idėja domisi ne tik amerikiečiai. Pasak V. Lašo, itin susidomėję suomiai.

„Tai didelė galimybė dinamiškoms mažoms šalims, tokioms kaip Lietuva ar Suomija. Kažkada Suomija pirmoji sugebėjo išvystyti mobiliųjų telefonų ekosistemą – tada mažame Salo mieste dirbo 5 tūkst. „Nokios“ inžinierių, kuriuos paskui perėmė „Microsoft“. Dabar Salo miestas, neturėdamas kompanijų, ieško naujų galimybių ir iššūkių ir labai energingai to imasi. Jie siūlo padaryti Salo miestą technologijų kompetencijų centru ruošiant inžinierius, kurie projektuotų, vystytų tas sistemas“, – kalba verslininkas.

Jo teigimu, Lietuvos inžinieriai ir kitų sričių specialistai galėtų prisidėti prie skandinavų ketinimų kurti ir tobulinti šią ateities transporto priemonę.

Paklaustas, ar ją praktiškai būtų galima pritaikyti Lietuvoje, VGTU docentas G. Vaičiūnas sako, kad mūsų šalyje, kur atstumai tarp stotelių matuojami dešimtimis kilometrų, nėra reikalo taip stipriai įgreitinti transporto priemonę. Bet ten, kur atstumai siekia šimtus ar tūkstančius kilometrų, toks greitis galėtų ir pasiteisinti.

Nors G. Vaičiūnas labai atsargiai prognozuoja „Hyperloop“ sistemos ateitį, visgi svarsto, kaip šios transporto priemonės įdiegimas pakeistų kitų priemonių naudojimą: „Tikriausiai nuo to šiek tiek nukentėtų oro transportas, nes čia jau mąstoma apie greičius, artimus garso greičiui. Geležinkelių transportas, bandau spėti, per daug nuo tos konkurencijos gal ir nenukentėtų, nes Baltijos, Rytų Europos šalių geležinkelių misija – vežti sunkius krovinius ir dideliais kiekiais.“

Naujoviškas transportas, mano docentas, galėtų sudaryti konkurenciją greitiesiems keleiviniams traukiniams, automobilių transportui, tad pasikeitimų rinkose būtų.

O dabar ryžkimės drąsiai paprognozuoti. Ateities dienos maršrutą su „Hyperloop“ transporto priemone dėliojasi visuomenininkas V. Lašas: „Keliavimas turėtų būti gana ekonomiškas, pigesnis ir paprastesnis negu kelionė lėktuvu. Susitikimas pirmoje dienos pusėje Helsinkyje, antroje dienoje pusėje – Stokholme, o vakarienė namuose Vilniuje galėtų būti visiškai realu ir patogu. Tai – puikus pavyzdys, kad naujos technologijos yra raktas į turiningesnį gyvenimą.“


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama