Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
Balandžio 23 d. 17:16
Peteris Higgsas: kaip itin kuklus fizikas sugalvojo dieviškosios dalelės idėją
Balandžio 23 d. 14:42
Huawei“ pristatė naujuosius „Pura 70“, „Pura 70 Pro“ ir „Pura 70 Pro+“ išmaniuosius telefonus
Balandžio 23 d. 11:27
Sukčiai iš lietuvių pernai vidutiniškai išviliojo po 74 eurus: atskleidė, kur ir kaip jie veikia
Balandžio 23 d. 08:41
Europos Komisija: KTU – pirmasis universitetas Lietuvoje pagal pritrauktas lėšas
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

Kompiuteriniai žaidimai: pasiryžę rizikuoti žmonės gali uždirbti milijonus

Publikuota: 2021-05-28 08:29
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Patricija Kilminavičienė
Inf. šaltinis: LRT.lt

Lietuvos kompiuterinių žaidimų rinkoje yra vietos naujoms idėjoms ir produktams, kurie turi potencialo išgarsėti visame pasaulyje, – tokių sėkmės istorijų mes jau išvydome. Nors kol kas dar neturime didelių kompanijų, užsiimančių itin aukšto lygio žaidimų kūrimu, po truputį Lietuvoje besikuriantys verslai ir ateinančios užsienio bendrovės žada šios srities augimą, naujas darbo vietas ir neribotas galimybes.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvos kompiuterinių žaidimų rinkoje yra vietos naujoms idėjoms ir produktams, kurie turi potencialo išgarsėti visame pasaulyje, – tokių sėkmės istorijų mes jau išvydome. Nors kol kas dar neturime didelių kompanijų, užsiimančių itin aukšto lygio žaidimų kūrimu, po truputį Lietuvoje besikuriantys verslai ir ateinančios užsienio bendrovės žada šios srities augimą, naujas darbo vietas ir neribotas galimybes.

Kompiuteriniai žaidimai: pasiryžę rizikuoti žmonės gali uždirbti milijonus
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Daug neišnaudoto potencialo

Kaip patikino lietuviškus vaizdo žaidimus kuriančios kompanijos „Nordcurrent“ vadovė Viktorija Trofimova, galimybės šioje srityje yra neribotos. „Žaidimų industrija auga ne pirmus metus visame pasaulyje ir neketina sustoti. Lietuvoje yra nuostabūs universitetai, jie ruošia puikius specialistus, tad manome, kad ir Lietuvoje yra daug potencialo žaidimų industrijai vystyti“, – LRT.lt teigė ji.

Pasak jos, žaidimuose itin svarbus tampa socialinis aspektas, žaidėjai vis labiau nori ne tik žaisti, bet ir bendrauti su kitais žaidėjais pasitelkdami žaidimą. „Manome, kad ateities žaidimuose bus daugiau turinio, kurį sukurs patys žaidėjai“, – sakė V. Trofimova.

Savo ruožtu neseniai Vilniuje studiją atidariusios žaidimų bendrovės „Wargaming“ vadovas Mantas Katinas tvirtino, kad žaidimų industrija yra privaloma technologijų ekosistemos dalis.

„Būtent žaidimų industrija yra kūrybinis elementas technologijų rinkoje. Tikrai ne kiekvienas technologijų žmogus ar programuotojas nori dirbti su „back-end“ technologijomis arba bankinėmis sistemomis. Žaidimų rinka sukuria kūrybinį tiltą tarp žmogaus IT gebėjimų ir tam tikrų animacinių sprendimų, vaizdo turinio, kuris savaime yra šiek tiek patrauklesnis jaunesnei auditorijai. Aš tikiu, kad, esant dabartiniam žaidimų industrijos augimui Vilniuje, ateityje gali būti visai sveikas žaidimų klasteris“, – sakė M. Katinas.

Anot jo, žaidimų rinka Lietuvoje išties dar turi daug neišnaudoto potencialo, nors yra ir stiprių kompanijų.

„Bendruomenė dar labai trapi, nėra daug vadinamųjų technologijų bendruomenių susibūrimų. Mano lūkestis būtų, kad, prisijungus keliems stambesniems žaidėjams, žaidimų industrijos kritinė masė užsikurs, kad pradėtų vykti tarpusavio informaciniai mainai, bendruomenė diskutuotų ir keistųsi informacija, galbūt įsitrauktų į tinklus, nes žaidimų rinkai yra normalu turėti krūvą tiekėjų, kurie padeda kurtis žaidimams. Man atrodo, kad dabartinis postūmis – didelės studijos Vilniuje įsikūrimas gali sukelti sniego gniūžtės efektą rinkoje“, – kalbėjo M. Katinas.

Kuria visai Europai ir net pasauliui

Anot M. Katino, Lietuvoje žaidimų industrija pradėjo evoliucionuoti pakankamai neblogai, nors dar nepasiekė tokio lygio, jog būtų galima kalbėti apie tarptautiniu mastu konkurencingą ekosistemą. „Jeigu pažiūrėtume į aplinkines valstybes, pavyzdžiui, Lenkiją ar Suomiją, tai Lietuvai dar tikrai yra, kur tobulėti, kad taptume tarptautiniais žaidėjais. Iš kitos pusės, dabartinis augimas sukuria galimybę per kokius penkerius metus susikurti ekosistemą, kuri bus patraukli tarptautiniu mastu“, – sakė M. Katinas.

Jis atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje veikiančios kompanijos beveik niekada nesikuria vien tik tam, kad žaidimus kurtų vietos rinkai. „Žaidimų industrija yra labai globali. Neparduodamas ir neleisdamas žaidimų žaisti visai Europai, vargu, ar sukurtum verslo modelį. Lietuvoje kuriami ir vystomi žaidimai skirti bus ne tik lietuviškai auditorijai, o gal net visam Vakarų Europos pusrutuliui“, – dėstė pašnekovas.

M. Katinas įvardijo, kad lietuviai, kaip ir dauguma kitų, išties mėgsta žaisti kompiuterinius žaidimus, tačiau technologijų, o ypač žaidimų industrijos specifika yra tokia, jog norint, kad žaidimas atsipirktų, jis turi sulaukti dešimčių ar net šimtų milijonų žmonių dėmesio. „Tai ir atsako į klausimą, kodėl neįmanoma kurti žaidimo mažai rinkai ir uždirbti normalius pinigus bei sukurti tvarų verslą. Žaidimų industrija šiek tiek primena Holivudą, galbūt todėl sunkiau ją išvystyti, nes ji turi aukštesnę riziką. Klasikiniai rizikos kapitalo fondai vengia žaidimų industrijos, nes ji yra sunkiai prognozuojama. Gali investuoti tris milijonus eurų ir neuždirbti nieko arba gali investuoti ir uždirbti šimtą milijonų“, – teigė jis.

Vis dėlto, V. Trofimovos teigimu, žaidimų aukso amžius jau atėjo į Lietuvą. „Žaidimų aukso amžius jau atėjo prieš keletą metų, ir tai tęsis dar ilgai. Tad kurti inovacijas ir augti potencialas yra tikrai didelis“, – tikino ji.

Lietuviai jau turi sėkmės istorijų ir tai ne pabaiga. Pats populiariausias lietuviškas žaidimas yra „Cooking Fever“, jį atsisiuntė virš 350 milijonų žmonių visame pasaulyje. Jis turi didelę žaidėjų bazę JAV, Europoje, Azijos šalyse ir Australijoje.

Darbo vietų šioje rinkoje nepritrūks

Pasak M. Katino, šiuo metu rinkoje trūksta technologijų specialistų, kurie programuoja tam tikromis kalbomis, o ateityje, tikėtina, reikės ir tokių profesijų, kurios yra šalia IT ir programavimo, tačiau daugiau susijusios su grafika, animacija, vartotojų sąsajos sprendimais bei kitais elementais, kurie Lietuvoje nėra dažnai sutinkami.

M. Katinas taip pat patikino, kad atlygis daugiau susijęs su pačios įmonės vidine politika, tačiau, kita vertus, jeigu sukurtas žaidimas yra sėkmingas rinkoje, ši sritis yra pakankamai pelningas verslas. O tai leidžia kompanijoms kurti patrauklesnes sąlygas darbuotojams.

Anot V. Trofimovos, šiuo metu žaidimų rinkoje trūksta įvairių specialybių darbuotojų: programuotojų, dailininkų, animatorių, specialiųjų efektų kūrėjų, dizainerių, analitikų, žaidimų testuotojų, rinkodaros specialistų.

„Jau pagal šį trumpą sąrašą, į kurį tilpo ne visos įmanomos žaidimų industrijos disciplinos, galima įsivaizduoti, kokios yra plačios karjeros galimybės žaidimų industrijoje“, – sakė pašnekovė. Ji patikino, kad atlyginimų dydžiai čia yra panašūs kaip ir visoje IT sferoje, tačiau vis tik ji yra sparčiai auganti, tad ir karjera bei galimybės čia turi didesnes perspektyvas.

Pandemija padėjo augti ir užsidirbti

Pasak V. Trofimovos, per karantiną nebuvo galimybės užsiimti kai kuriomis kitomis veiklomis, todėl žmonės daugiau laiko skyrė žaidimams – ši tendencija buvo matoma visame pasaulyje.

„Mes dirbome intensyviai, nes mūsų žaidėjų ratas yra atkaklus ir ištroškęs naujų įspūdžių. Leidome savo esamų žaidimų atnaujinimus ir papildymus, išleidome net antrą žaidimą šiais metais“, – dėstė pašnekovė.

M. Katinas taip pat pripažino, jog užklupusi pandemija padėjo augti skaitmeninei rinkai, taip pat ir žaidimų industrijai. „Jeigu stebėtume akcijų kreives arba dabar deklaruojamus finansinius duomenis, tai žymiausios pasaulio technologijų kompanijos dabar deklaruoja didžiulius apyvartos šuolius. Lygiai taip pat ir žaidimų industrija, kadangi žmonės daug laiko praleido namuose, virtualios pramogos tapo viena iš alternatyvų. Tie, kurie turi sėkmingus žaidimų prekinius ženklus, labai neblogai uždirbo per karantiną“, – aiškino pašnekovas.

Pasak jo, Lietuvoje ateityje žaidimai gali turėti panašią analogiją kaip ir profesionalusis sportas.

„Aš prieš penketą metų buvau labai nustebęs matydamas pilnas arenas su dešimtimis tūkstančių žmonių, stebinčių žaidėjus prie kompiuterių ekranų. Tai jau dabar galime konstatuoti, kad tai nėra kokia nors unikali situacija, tai plinta per visą pasaulį. Tikėtina, kad ateityje žaidimai bus kaip sporto rūšis – bus žmonės, kurie žais, o kitiems bus įdomu stebėti“, – kalbėjo M. Katinas.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama