Elektronika.lt
 2025 m. liepos 8 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 8 d. 14:26
Skaitmeninis pervargimas: mažinti nuovargį nuo technologijų gali padėti... technologijos
Liepos 8 d. 11:50
KTU magistrantė tyrė Kauno mokytojų pasirengimą dirbtinio intelekto taikymui mokymo procese
Liepos 8 d. 08:20
Kaip „Messages“ aplikacijoje kontroliuoti siunčiamų nuorodų išvaizdą
Liepos 7 d. 20:49
Šis triukas padės naudotis televizoriumi kaip monitoriumi, bet turi ir vieną didžiulį trūkumą
Liepos 7 d. 17:46
KTU profesorius Tomas Ruzgas: matematinis modeliavimas versle – tas pats, kas kompasas jūroje
Liepos 7 d. 14:12
Ką daryti, jei „Google“ paieškoje randate klaidinančią informaciją apie save?
Liepos 7 d. 11:54
Kandidatų patirtys, kurių verslai nenori girdėti: kaip DI transformuoja atrankas
Liepos 7 d. 08:49
Saulė ir jūra – malonu odai, bet pavojinga telefonui: kodėl vasarą įrenginiai nukenčia dažniau?
Liepos 6 d. 20:43
Ketinate įsigyti naują dulkių siurblį? Įvardintos klaidos, kurias daro daugelis pirkėjų ir paskui gailisi
Liepos 6 d. 16:40
Nenorite, kad vaikui rašytų nepažįstamieji? „Apple“ siūlo sprendimą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Football Training Kit
Football Training Equipment, Football Skills, Football Training
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

KTU magistrantė tyrė Kauno mokytojų pasirengimą dirbtinio intelekto taikymui mokymo procese

Publikuota: 2025-07-08 11:50
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Kauno technologijos universitetas

Sparčiai kintančiame technologijų pasaulyje dirbtinis intelektas (DI) tampa vis svarbesne švietimo dalimi, keičiančia tradicinius mokymo ir mokymosi metodus. Sėkminga DI technologijų integracija į ugdymo procesą didžiąja dalimi priklauso nuo mokytojų pasirengimo ir jų turimų skaitmeninių kompetencijų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Sparčiai kintančiame technologijų pasaulyje dirbtinis intelektas (DI) tampa vis svarbesne švietimo dalimi, keičiančia tradicinius mokymo ir mokymosi metodus. Sėkminga DI technologijų integracija į ugdymo procesą didžiąja dalimi priklauso nuo mokytojų pasirengimo ir jų turimų skaitmeninių kompetencijų.

Mokytojų skaitmeninių įgūdžių ugdymas yra būtina sąlyga efektyviam DI sprendimų taikymui švietime, kadangi tik kompetentingi pedagogai gali išnaudoti šių technologijų potencialą kokybiškam ugdymo proceso organizavimui ir mokinių pasiekimų gerinimui.

DI – jau Lietuvos mokyklose

Tam, kad DI priemonės iš tiesų prisidėtų prie kokybiško ugdymo proceso ir mokinių pasiekimų gerinimo, pedagogas turi ne tik išmanyti šių technologijų veikimo principus, bet ir gebėti atsakingai bei tikslingai jas integruoti į praktinę veiklą.

KTU magistrantė Gabija Lapinskaitė
KTU magistrantė Gabija Lapinskaitė

Ar šiandienos pedagogas tam pasiruošęs? Šis klausimas išsamiai analizuotas Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) Edukologijos magistrantės Gabijos Lapinskaitės atliktame tyrime, kuriame dalyvavo 351 bendrojo ugdymo mokyklų mokytojas.

Tyrimo tikslas – įvertinti pedagogų skaitmeninius įgūdžius ir pasirengimą taikyti DI priemones ugdymo procese. Tyrimo rezultatai ne tik atskleidė realią situaciją Kauno mokyklose, bet ir išryškino gilesnes sistemines problemas, su kuriomis susiduria Kauno miesto pedagogai – nuo kompetencijų stokos iki infrastruktūros ir metodinio palaikymo trūkumų.

„Mokytojų skaitmeninių kompetencijų ugdymas tampa nebe papildomu privalumu, o būtina sąlyga šiuolaikiniam švietimui“, – teigia KTU SHMMF mokslininkė ir magistrantės tyrimo vadovė dr. Laura Daniusevičiūtė-Brazaitė.

Skaitmeninės kompetencijos – dar tik baziniame lygyje

Kauno mokyklų mokytojų pasirengimo lygis taikyti DI priemones ugdymo procese yra nepakankamas ir nevienodas, atskleidžiantis ženklų atotrūkį tarp turimų skaitmeninių įgūdžių ir DI taikymo poreikių. Tyrimo metu nustatyta, kad dauguma pedagogų savo skaitmeninius įgūdžius vertina tik baziniu lygiu. Tai reiškia, kad nors mokytojai geba naudotis pagrindinėmis technologijomis, jiems trūksta įgūdžių DI įrankius tikslingai integruoti į ugdymo procesą ar vertinti jų poveikį mokinių pasiekimams.

Nors dauguma pedagogų skaitmenines technologijas naudoja jau keletą metų, jų taikymas ugdymo procese išlieka ribotas ir fragmentiškas. Populiariausi DI įrankiai dažnai naudojami asmeniniam darbui palengvinti, tačiau ne sisteminiam ugdymo proceso tobulinimui. Tyrimo metu atskleista, jog dauguma pedagogų DI įrankius, tokius kaip „ChatGPT“, „Canva“ ar „Microsoft Copilot“, išbando individualiai, dažniausiai – palengvindami asmeninį darbą, tačiau sistemingo šių technologijų taikymo ugdymo procese kol kas beveik nėra. Tai rodo, kad technologijos jau pasiekė mokyklas, bet ne visada įtraukiamos į ugdymo turinį.

Kliūtys slypi ne vien mokytojo žiniose

Pedagogams trūksta ne tik techninių įgūdžių, bet ir metodinių žinių, kaip DI pritaikyti ugdymo procese. Ne vienas tyrime dalyvavęs mokytojas išreiškė abejones dėl savo gebėjimo įvertinti DI įrankių naudą mokiniui.

Mokytojams trūksta ir išteklių – nepakankama technologinė infrastruktūra, riboti finansai ir laiko stygius apsunkina galimybes gilinti žinias bei įsigyti ir praktiškai išmėginti DI įrankius. Tyrimo metu paaiškėjo, jog kai kurioms mokykloms vis dar trūksta net pagrindinių sąlygų kokybiškam technologijų naudojimui.

KTU mokslininkė Laura Daniusevičiūtė-Brazaitė
KTU mokslininkė Laura Daniusevičiūtė-Brazaitė

Mokyklų bendruomenėse taip pat stinga nuoseklių mokymų, metodinės bei techninės pagalbos. Dauguma mokytojų ugdymo įstaigose nesulaukia pakankamos pagalbos integruojant DI priemones – trūksta ne tik nuoseklių ir praktika grįstų mokymų, bet ir aiškių metodinių rekomendacijų, kaip taikyti DI įrankius ugdymo procese. Pedagogai dažnai paliekami veikti savarankiškai, remdamiesi savo iniciatyva ir bandymų-klaidų principu, o tai mažina pasitikėjimą ir stabdo inovacijų diegimą mokyklose.

Pedagogai nerimauja ir dėl mokinių duomenų saugumo, profesinio vaidmens pokyčių bei žmogiškojo ryšio praradimo. Baimes stiprina nežinomybė – kai trūksta aiškumo, technologijų taikymas kelia daugiau klausimų nei atsakymų.

Šie veiksniai formuoja mokytojų saviveiksmingumo stoką DI technologijų srityje, o tai tiesiogiai koreliuoja su jų motyvacija ir noru taikyti inovatyvius sprendimus.

DI taikymo ugdymo procese galimybės ir nauda

Nepaisant iššūkių, mokytojai įžvelgia nemažai DI taikymo ugdymo procese galimybių. Pedagogai pripažįsta, kad DI priemonės leidžia lengviau pritaikyti ugdymo turinį skirtingų gebėjimų mokiniams. Ypač vertinama galimybė greitai sukurti skirtingo sudėtingumo užduotis, skirtas tiek pažengusiems, tiek silpnesniems mokiniams. Tai palengvina darbą su mišriomis klasėmis ir padeda užtikrinti, kad kiekvienas mokinys gautų jam tinkamiausią mokymosi medžiagą.

Mokytojai taip pat pažymi, kad DI įrankiai leidžia operatyviau vertinti mokinių darbus bei greičiau pateikti grįžtamąjį ryšį. Tai suteikia galimybę laiku pastebėti mokinių klaidas ir reaguoti į jas, tai ypač svarbu siekiant geresnių mokymosi rezultatų.

Nustatyta, kad DI sprendimai padeda efektyviau planuoti ugdymo turinį, automatizuoti užduočių ir testų kūrimą bei optimizuoti pasirengimo pamokoms laiką. Tai leidžia mokytojams daugiau dėmesio skirti turinio kokybei ir kūrybiškam pamokų organizavimui.

Naudojant DI priemones galima kurti patrauklias, interaktyvias mokymosi veiklas – nuo virtualių aplinkų iki mobiliųjų užduočių. Toks ugdymas mokiniams tampa įdomesnis ir labiau motyvuojantis, o tai teigiamai veikia jų mokymosi rezultatus.

Ko reikia pokyčiams?

Šiandien, kalbėdami apie DI švietime, neturėtume koncentruotis tik į technologijas. Svarbiausia – žmogus, kuris tas technologijas taiko. Todėl DI integracijos sėkmė priklausys ne nuo naujausių programų ar platformų, o nuo to, ar užtikrintai jausis mokytojas jas naudodamas, kaip aiškiai suvoks jų naudą ir rizikas bei kiek turės palaikymo iš mokyklos.

Siekiant pagerinti mokytojų pasirengimą taikyti DI priemones ugdymo procese, reikalingas kompleksinis požiūris į skaitmeninių kompetencijų ugdymą ir DI integravimą. Rekomenduojama aktyviai dalyvauti skaitmeninių kompetencijų tobulinimo programose, formuojant ne tik įgūdžius naudoti konkrečius įrankius, bet ir gilesnį supratimą apie DI veikimo principus, galimybes bei apribojimus.

Svarbu reguliariai sekti švietimo technologijų naujoves, dalyvauti profesiniuose renginiuose ir nuolat atnaujinti žinias. Taip pat būtina stiprinti pedagogų saviveiksmingumo jausmą – kad jie jaustųsi ne tik technologijų vartotojais, bet ir jų taikymo kūrėjais.

Gera žinia ta, kad Lietuvoje pedagogų kvalifikacijos kėlimo įrankių daugėja. Pavyzdžiui, šiuo metu „Mokslo saloje“ rengiami DI įrankio valdymo ir naudojimo praktikoje mokymai mokytojams. Tai – ne tik atsakas į šiandieninius iššūkius, bet ir tvari investicija į mokytojo kompetencijų stiprinimą. Juose pedagogai turės galimybę gilinti žinias apie naujausias technologijas ir pabandyti patys pritaikyti jas čia ir dabar, kuriant inovatyvias mokymo priemones.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama