Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
Balandžio 25 d. 14:36
Gegužę – svarbūs pokyčiai tūkstančiams „Shopify“ vartotojų (1)
Balandžio 25 d. 12:27
Grėsmės vaikų mobiliuosiuose telefonuose: ką apie tai galvoja tėvai?
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

„Luminor“ klientę papiktino sukčių nuskaičiuoti pinigai: kreipėsi laiku, bet bankas pinigų neapsaugojo

Publikuota: 2022-09-18 14:21
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Kristina Aržuolaitienė
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Pastaruoju metu paviešinta ne viena istorija, kai skirtingų bankų klientai nukenčia, iš jų sąskaitų mįslingai iškeliaujant pinigams. Šį kartą apie tokį atvejį pranešė „Luminor“ klientė. Anot banko, kai mokėjimas atliekamas naudojant mokėjimo kortelę ar jos duomenis, bankas negali atšaukti ar panaikinti pinigų rezervacijos arba nevykdyti operacijos iš viso.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pastaruoju metu paviešinta ne viena istorija, kai skirtingų bankų klientai nukenčia, iš jų sąskaitų mįslingai iškeliaujant pinigams. Šį kartą apie tokį atvejį 15min pranešė „Luminor“ klientė. Anot banko, kai mokėjimas atliekamas naudojant mokėjimo kortelę ar jos duomenis, bankas negali atšaukti ar panaikinti pinigų rezervacijos arba nevykdyti operacijos iš viso. Net jeigu ir gaunamas prašymas tai padaryti. Lietuvos bankas pastebi, kad tokių ginčų daugėja ir duoda keletą patarimų klientams.

„Luminor“ klientę papiktino sukčių nuskaičiuoti pinigai: kreipėsi laiku, bet bankas pinigų neapsaugojo
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Neteko didelės sumos

Trumpa priešistorė. Į Dalios (vardas pakeistas, tačiau redakcijai žinomas) feisbuko paskyrą buvo įsilaužta. Vėliau tai bandyta daryti pakartotinai, tačiau socialinio tinklo atstovai į jos kreipimąsi nesureagavo.

Po kelių savaičių ji el. pašto dėžutėje sulaukė žinutės, kad jos profiliui buvo užsakytos reklamos (angl. „ads“) ir rezervuota suma – 660 Eur.

Moteris iškart kreipėsi į „Luminor“ banką, kurio klientė yra, ir užblokavo turimą kortelę, kuria atliekami mokėjimai. Ji tvirtina, kad minėtos kortelės duomenų feisbuko paskyroje nebuvo suvedusi. Feisbuko paskyros užblokavimo laikotarpiu, t. y. nuo 2022-08-25 iki 2022-09-08, internetu taip pat nieko nepirko, tačiau tikrinosi sąskaita jungdamasi prie el. bankininkystės per Smart ID.

„Su programa Smart ID joks mokėjimas taip pat nebuvo patvirtintas. Tikėtina, kad kortelės duomenys, reikalingi mokėjimui atlikti, tiesiog yra „nutekėję“ internetinėje erdvėje, atliekant ankstesnius internetinius užsakymų apmokėjimus ar pan. Galbūt per feisbuko paskyrą buvo prisijungta su kažkokia „kenkėjiška“ programa ir tokiu būdu nuskaityti bankinės kortelės duomenys“, – svarstė ji.

Tačiau, pasak Dalios, „smagiausia“ šios istorijos dalis yra ta, kad apie sukčių planuojamus nuskaityti pinigus pranešė bankui iškart vos pastebėjo, kad rezervuota tokia jai didelė suma. Visgi bankas jai atsakė negalintis atšaukti pavedimo, nors pavedimas neįvykdytas, o tik rezervuotas.

Ne pirmas atvejis

Dalia pasakojo užpildžiusi ir pateikusi bankui paraišką apie šios situacijos išnagrinėjimą, tačiau, kaip ją informavo konsultantė telefonu, paraiška nagrinėjama iki 30 dienų.

„Toks atvejis turėtų būti prioritetinis ir nagrinėjamas iškart čia ir dabar, atsižvelgiant į tai, kad suma tik rezervuota, o ne reikalingas pavedimo atšaukimas. Išeina taip, kad bankas negali apsaugoti asmens piniginių lėšų jo asmeninėje sąskaitoje net ir tuo atveju, jei suma tik rezervuota, mokėjimas neįvykdytas ir kreiptasi laiku. Tai kokiu būdu bankas apsaugos turimas lėšas šiame banke ateityje? – retoriškai klausia Dalia.

Dėl šio įvykio ji kreipėsi ir į policiją.

15min neseniai rašė apie tai, kad iš „Swedbank“ kliento kortelės mįslingai iškeliavo 1000 Eur. Tuomet 15min perklausė Lietuvos policijos Komunikacijos skyriaus vedėjo Ramūno Matonio, ar jam žinomas šis atvejis, tačiau jis teigė, kad įvykių, susijusių su konkrečiu asmeniu, komentuoti negali.

Po šio straipsnio į 15min kreipėsi dar vienas galimai panašiai nukentėjęs asmuo, teigdamas, kad jo atveju pinigai nuskaičiuoti mįslingoje parduotuvėje Singapūre.

Jis parašė skundą dėl pinigų, kurie esą tris paras buvo rezervuoti banke, grąžinimo, o galiausiai, kaip teigia skaitytojas Aleksas (vardas redakcijai žinomas, bet pakeistas), nukeliavo sukčiams. Jo atveju bankas patvirtino, kad savo kaltės situacijoje neįžvelgė.

„Luminor“: bankas negali atšaukti tokio mokėjimo

„Luminor“ banko Sukčiavimo rizikos valdymo skyriaus vadovas Linas Sadeckas 15min tvirtino apgailestaujantis, kad jų klientė Dalia buvo viena tų, kuriai teko susidurti su nemalonia situacija.

„Tiesa, konkretaus atvejo pakomentuoti negalime dėl kliento duomenų apsaugos reikalavimų, tačiau iš aprašytos situacijos galime spręsti, kad operacija buvo atlikta naudojant mokėjimo kortelę. Deja, bet tuo atveju, kai mokėjimas atliekamas naudojant mokėjimo kortelę ar jos duomenis, bankas negali atšaukti ar panaikinti pinigų rezervacijos arba nevykdyti operacijos iš viso, net jeigu ir gaunamas prašymas tai padaryti“, – aiškino jis.

Pasak L.Sadecko, jeigu operacija būtų atlikta ne mokėjimo kortele, o darant pavedimą per interneto banką, ją dar būtų galima atšaukti, klientui greitai sureagavus ir apie sukčiavimo atvejį pranešus bankui bei teisėsaugai.

„Mokėjimo kortelės duomenis svarbu saugoti taip pat kaip ir prisijungimo prie internetinės bankininkystės duomenis, o įtarus, kad juos sužinojo kiti asmenys, reikėtų nedelsiant užblokuoti kortelę interneto ar mobiliajame banke“, – patarė jis.

Lietuvos bankas: ginčų daugėja

Finansų rinkos dalyviai, įskaitant bankus, naudoja tarptautiniu mastu patvirtintas ir pripažintas klientų identifikavimo priemones. Lietuvos banko Lietuvos banko atstovas komunikacijai Giedrius Šniukas 15min teigė, kad populiariausios – kodų generatoriai, programėlės, kaip SMART ID, biometrinės priemonės, mobilusis parašas.

„Svarbu ir tai, kad inicijuojant bet kurią mokėjimo operaciją yra taikoma bent dviejų lygių apsaugos sistema: žinau (slaptažodis, pin kodas), turiu (kodų generatorius, telefonas, mobilusis parašas, kortelė), esu (piršto antspaudas, balso atpažinimas, akies tinklainės ir rainelės nuskaitymai). Šių priemonių patikimumu neturime pagrindo abejoti“, – tvirtina G. Šniukas.

Jo teigimu, tam, kad bankas galėtų vertinti aprašomus atvejus, pirmiausia reikėtų išnagrinėti kiekvieno iš jų priežastis. Tam būtina išklausyti abi puses – tiek bankus, tiek klientus.

„Pastebime, kad ginčų, kilusių dėl elektroninėje erdvėje įvykdytų mokėjimo operacijų, kuriomis sukčiai siekė apgaulės būdu išvilioti vartotojų pinigus, daugėja“, – pripažįsta Lietuvos banko atstovas.

2021 m. nagrinėtų ginčų atvejais vartotojai ginčijo mokėjimo paslaugų teikėjų veiksmus, kad šie negrąžino į sukčių sąskaitas pervestas lėšas, nesiėmė pakankamai priemonių bei veiksmų tokias operacijas sustabdyti, atšaukti ar atsisakė inicijuoti lėšų grąžinimo procedūrą dėl ginčijamų mokėjimo operacijų pagal tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų taisykles. Kiekvienas toks atvejis yra nagrinėjamas individualiai.

„Kilus tokio pobūdžio ginčui, kai gyventojas reikalauja iš finansų rinkos dalyvio grąžinti išviliotus pinigus, mokėjimo paslaugų teikėjas privalo įrodyti, kad mokėjimo operacija buvo autorizuota, t. y. kad ją patvirtino klientas. Jeigu ji nebuvo autorizuota, mokėjimo paslaugų teikėjas turi grąžinti mokėtojui operacijos sumą, išskyrus atvejus, kai įrodo, kad ji buvo atlikta dėl mokėtojo sukčiavimo, tyčios arba didelio neatsargumo“, – aiškino G. Šniukas.

Pasak jo, sukčiai nuolat tobulėja ir ieško naujų būdų, kaip išvilioti pinigus iš žmonių ar įmonių, todėl pirmiausia reikia laikytis finansinio ir kibernetinio atsargumo priemonių.

Svarbu įsidėmėti:

  • Būkite atidūs – niekada nesijunkite prie savo finansų įstaigos spausdami el. paštu ar žinute atsiųstas nuorodas ir netvirtinkite mokėjimų, kurių patys neinicijavote, saugokite jautrius duomenis ir jų neatskleiskite.
  • Jei patekote į sukčių spąstus, nedelsdami susisiekite su mokėjimo įstaiga, bendradarbiaukite ir pateikite visą reikalingą informaciją. Jei su mokėjimo paslaugų teikėju susitarti nepavyksta, kreipkitės į Lietuvos banką – sukčiavimo atvejais individualiai vertinamos visos aplinkybės, todėl pateikite specialistams kuo išsamesnę informaciją.

„Siekdamas apsaugoti vartotojus, Lietuvos bankas finansų rinkos dalyviams nuolat teikia rekomendacijas, vertina geriausią rinkos praktiką atitinkančias prevencijos priemones, skatina finansų rinkos dalyvius jas įsidiegti. Lietuvos bankas taip pat siekia prisidėti prie finansinių paslaugų vartotojų atsparumo sukčiavimui didinimo“, – teigė G. Šniukas.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama