Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 23 d. 20:19
Tamsioji interneto pusė: kas slepiasi tamsiajame internete ir kodėl tai ne visada nusikaltimas?
Lapkričio 23 d. 08:35
Dėl jų elektros sąskaitos per metus gali išaugti ir šimtu eurų: kas tie tylieji elektros vagys?
Lapkričio 22 d. 18:28
„Huawei“ paskelbė apie „HarmonyOS 6“ platformos versiją, dirbtinis intelektas įgaus dar daugiau galių
Lapkričio 22 d. 08:40
Kibernetinio saugumo specialistų stygius – per didelė kaina valstybei
Lapkričio 21 d. 20:39
Kibernetinis nuodas, kurio daugelis nepastebi: atskleidė, kaip DI tampa pavojingu melų įrankiu
Lapkričio 21 d. 15:25
Komentatorių pinklės: ar verslas turi priemonių kovai?
Lapkričio 21 d. 13:27
ESO investicijos į modernų elektros tinklą Alytaus regione: šiemet nutiesta jau daugiau kaip 70 kilometrų kabelinių linijų
Lapkričio 21 d. 09:52
Autonominių sunkvežimių potencialas kelia intrigą: kada kelius patikėsime robotams?
Lapkričio 20 d. 19:33
Žmonija mėgina įžiebti savo Saulę: pradedamas montuoti pavojingiausias reaktorius pasaulyje
Lapkričio 20 d. 17:45
Pristatytas sprendimas, leidžiantis saugiau naudoti skirtingus DI įrankius
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Naudotų automobilių rinkos prognozės 2022-iesiems

Publikuota: 2022-01-20 08:37
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Naudoti automobiliai Lietuvoje vis dar sudaro didžiausią šalies rinkos dalį, todėl vairuotojams svarbu, kaip šis segmentas atrodys 2022-aisiais. Rinkos ekspertai perspėja, kad tie, kas tikisi kainų mažėjimo, veikiausiai nusivils. Pamažu kinta pirkėjų požiūris į patį automobilį bei pirkimo procesą. Tad ko galima tikėtis naudotų automobilių rinkoje šiemet?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naudoti automobiliai Lietuvoje vis dar sudaro didžiausią šalies rinkos dalį, todėl vairuotojams svarbu, kaip šis segmentas atrodys 2022-aisiais. Rinkos ekspertai perspėja, kad tie, kas tikisi kainų mažėjimo, veikiausiai nusivils. Tačiau pamažu kinta pirkėjų požiūris į patį automobilį bei pirkimo procesą, pardavėjai taip pat suteikia daugiau garantijų, tad šios tendencijos artėjančiais metais keistis neturėtų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Naudotų automobilių rinkos prognozės 2022-iesiems
Asociatyvi „Shutterstock“ nuotr.

Statistika akivaizdžiai rodo, jog Lietuvoje paklausiausios naudotos transporto priemonės. Remiantis VĮ „Regitra“ duomenimis, 2019-aisiais Lietuvoje pirmą kartą buvo įregistruota daugiau nei 190 tūkst. naudotų M1 kategorijos automobilių, 2020-aisiais – apie 140 tūkst., o praėjusiais metais – 129 tūkst. Tuo metu naujų lengvųjų M1 klasės automobilių per pastaruosius trejus metus buvo įregistruota mažiau nei 120 tūkst.

Tad ko galima tikėtis naudotų automobilių rinkoje šiemet?

Kainos, deja, tikriausiai nesusitrauks

Naudotų automobilių pirkėjams ypač svarbi kaina. 2021-aisiais buvo galima matyti ne pačias palankiausias tendencijas, nes naudotų automobilių kainos ne tik nemažėjo, bet net ir išsipūtė. Kaip pastebi „Inchcape Certified“ naudotų automobilių verslo vadovė Augustina Černiauskaitė, ryškaus kainų kritimo nevertėtų tikėtis ir 2022 m.

„Ekonomistai prognozuoja, esą kainų bumas baigsis tik 2023-ųjų pabaigoje, bet dėl didžiulės infliacijos jos negrįš į pirmines vėžes. Svarbi ir transporto priemonių pasiūlos pusiausvyra – ji gali būti pasiekta šių metų spalį. Tai reikštų, jog galbūt smarkiau atpigs tie modeliai, kurių gamintojai į rinką galės pateikti naujų automobilių.

Jau dabar gamintojams rūpesčių kelia lustų trūkumo problemos, todėl aukštesnės klasės automobiliai, turintys geresnę komplektaciją, riebesnes kainas išlaikys ir toliau“, – teigia A. Černiauskaitė.

Automobilių skelbimų portalo vadovas Artūras Mizeras taip pat prognozuoja, kad bent jau artimiausiu metu naudotų automobilių kainos nemažės.

„Anksčiau per metus automobilių kainos susitraukdavo apie 10 proc., tačiau praėjusiais metais kai kurių modelių kainos netgi šoktelėjo. Panašios tendencijos gali išsilaikyti ir 2022-aisiais“, – sako rinkos žinovas.

Ar didės mažiau taršių modelių rinka?

Viena ryškiausių pastarojo meto tendencijų – nuolat besiplečianti Lietuvos elektromobilių rinka. 2019 m. buvo užregistruota mažiau nei 400 naudotų elektromobilių, o 2020 m. – jau 730, o per 2021-uosius skaičius padidėjo iki beveik 1 200. Didesnį susidomėjimą tokiais modeliais pastebi ir A. Černiauskaitė.

„Pirkėjai iš tikrųjų nuolat domisi elektra varomais automobiliais. Tam turi įtakos tiek valdžios kalbos apie taršių automobilių apmokestinimą, tiek ir didėjantis pačių vairuotojų sąmoningumas. Deja, infrastruktūros trūkumas vis dar kelia nepatogumų tiems, kurie gyvena ne nuosavuose namuose ar kotedžuose. Šios rinkos dalies augimas turėtų būti pastebimas ir 2022-aisiais, ypač jei atsinaujins naujų elektromobilių tiekimas“, – sako naudotų automobilių verslo vadovė.

Ar šis rinkos segmentas didės ir apskritai ar lietuviai dažniau rinksis aplinką menkiau teršiančius modelius, lems konkretūs šalies valdžios sprendimai.

„Naudotų automobilių rinkos dinamika labai priklausys nuo valdžios priimtų sprendimų: tiek skatinimo priemonių, tiek mokesčių. Ženklūs mokesčiai gali pastūmėti vairuotojus rinktis neapmokestinamus modelius.

Bet kol kas konkrečių sprendimų dar nėra. Jei jie bus, tai ryškesnių pasikeitimų galima tikėtis šių metų antroje pusėje, o kol kas daugiau dėmesio vis dar sulaukia automobiliai su galingesniais didesnio darbinio tūrio varikliais, ir tai susiję ne su tarša, o su važiavimo malonumu ir komfortu“, – akcentuoja A. Mizeras.

Pirkėjai atsargesni, pardavėjai dosnesni

2021-aisiais naudotų automobilių rinkos ekspertai pastebėjo, jog pirkėjai nori gauti daugiau aiškios informacijos apie tai, ką perka, o pardavėjai vis dažniau suteikia įvairias garantijas. Tokie pirkėjų poreikiai ir pardavėjų pasiūlymai 2022-aisiais išliks aktualūs ir populiarūs.

„Įsigydami automobilį, vairuotojai nori kokių nors garantijų. Pardavėjai vis dažniau jas suteikia, ypač apynaujiems, ne senesniems nei dešimties metų automobiliams.

Kalbant apie šią amžiaus kategoriją, vis didesniu privalomu laikoma tai, kad automobilis buvo pirktas ir eksploatuotas Lietuvoje. Tai suteikia galimybę lengviau surasti jo istoriją, įrašus apie remontą ir techninę priežiūrą“, – pastebi A. Mizeras.

Tokius pirkėjų poreikius akcentuoja ir A. Černiauskaitė. Ji priduria, kad, patikrinus transporto priemonės istoriją, kai kada vairuotojai sulaukia nemalonių staigmenų.

„Regime augantį pirkėjų skaičių, kuriems svarbi jų perkamo automobilio istorija bei garantijos. Dėl šios priežasties mes siūlome ne tik techninės priežiūros patikrą, automobilio istorijos ataskaitas, bet ir galimybę įsigyti papildomų garantijų, padedančių padengti nenumatyto remonto išlaidas eksploatavimo metu.

Kadangi siūlome galimybę atpirkti klientų transporto priemones, susiduriame ir su ne pačiomis maloniausiomis situacijomis. Kartais paaiškėja, kad automobilis buvo įsigytas iš nesąžiningų pardavėjų – jo istorijoje yra žymių apie eismo įvykius. Arba išaiškėja, kad buvo atsukta rida, o savininkai apie tai nieko nežino“, – automobilių istorijos patikros svarbą pažymi A. Černiauskaitė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama