Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 19 d. 14:24
TOP 15 dirbtinio intelekto įrankių mokytojams ir kitiems šios srities naujokams
Balandžio 19 d. 11:21
Dirbtinis intelektas apskaitos pasaulyje – ar jis pakeis įprastus darbuotojus?
Balandžio 19 d. 08:52
Prie ekranų vaikai praleidžia ilgiau, nei manote: įveikti tėvų kontrolės nustatymus jiems – juokų darbas
Balandžio 18 d. 20:33
„Audi Q6 e-tron“ platformos inovacijos: išradingas paprastumas, 800 voltų spartusis įkrovimas ir išmanusis temperatūros valdymas
Balandžio 18 d. 17:23
Šiaulių gimnazistų išradimas gali pagerinti tragiškus matematikos egzaminų rezultatus: siūlo mokytis... žaidžiant
Balandžio 18 d. 14:22
Įvardijo, kokias didžiausias klaidas daro keliautojai: nepasitikrinę ryšio nustatymų, galite būti nepasiekiami
Balandžio 18 d. 11:15
4 iš 10 šalies gyventojų be sutikimo gauna el. laiškus su reklamomis. Ar tai teisėta?
Balandžio 18 d. 08:43
Kaip išvengti didžiausių stojančiųjų klaidų
Balandžio 17 d. 20:25
Mokėjimo kortelių duomenis internete gali pavogti: paaiškino, kaip neapsigauti ir neprarasti pinigų
Balandžio 17 d. 17:52
Roveris „Curiosity“ pradėjo naujo Marso regiono tyrimus
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

„Upcycling“: iš seno bankomato ir plaukų džiovintuvo – naujas kūrinys

Publikuota: 2021-12-21 19:21
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Energetikos ir technikos muziejuje baigėsi projektas „Upcycling“ – prikelk seną elektroniką naujam gyvenimui“. Nuo rudens moksleiviai ir studentai iš senos elektronikos kūrė naujus eksponatus, kurie bus rodomi įvairiose muziejaus erdvėse.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Energetikos ir technikos muziejuje baigėsi projektas „Upcycling“ – prikelk seną elektroniką naujam gyvenimui“. Nuo rudens moksleiviai ir studentai iš senos elektronikos kūrė naujus eksponatus, kurie bus rodomi įvairiose muziejaus erdvėse.

„Upcycling“ dalyviai
„Upcycling“ dalyviai

Programavimo magija

Projekto metu elektronikos komponentus tiekė elektronikos surinkimo ir perdirbimo įmonė „EMP Recycling“. Projekto tikslas – nenaudojamus daiktus prikelti antram gyvenimui.

„Vilnius Tech“ universiteto studentai Kornelijus Petronis ir Povilas Urbonavičius iš seno neveikiančio televizoriaus sukūrė retro žaidimų konsolę „Retro Game Station“. Ji valdoma naudojant kamerą ir vaizdo atpažinimo algoritmą, kuris randa priešais esančio žmogaus ranką ir taip, per nuotolį, valdomas žaidimas.

Retro žaidimų konsolė
Retro žaidimų konsolė

„Šis „Google“ algoritmas naujas ir išmanus. Jis plaštaką atpažįsta iš bet kokio rakurso ir jo biblioteką sudaro šimtai tūkstančių rankų nuotraukų iš viso interneto. Mūsų projektas rodo, kaip išvystytos vaizdo atpažinimo technologijos, o patys žaidimai lavina žaidėjo reakciją“, – pasakojo P. Urbonavičius.

Didžiausiu iššūkiu pirmosios vietos laimėtojams tapo būtent programavimas – kaip suderinti kamerą, kad rodytų originalų vaizdą ir vaizdą su filtru vienu metu. „Kaip tai išsprendėme? Šiek tiek programavimo, šiek tiek – magijos“, – juokavo K. Petronis.

Muzikinis stalas

Muzikinis stalas
Muzikinis stalas

„Vilnius Tech“ mechatronikos ir robotikos studentas Matas Balčiūnas muzikinį projektą pradėjo anksčiau nei kiti dalyviai – gegužės mėnesį.

„Ieškojau įvairių praktikos vietų, kur galėčiau daugiau sužinoti apie programavimą, elektroniką, įsigilinti į inžineriją. Apžiūrėjau muziejaus muzikos eksponatų kampelį. Kadangi jie – interaktyvūs, lankytojams patinka čia groti ir žaisti, nusprendžiau ekspoziciją papildyti muzikiniu stalu“, – kalbėjo antros vietos laimėtojas.

Muzikinis stalas – instrumentas, kuriuo grojama uždengiant įvairius langelius. Po kiekvienu stalo langeliu esantys infraraudonieji jutikliai siunčia signalą į mikrovaldiklius, šie – į kompiuterį, kurio programinėje įrangoje įrašyti muzikiniai garsai.

„Programinė dalis buvo pagrindinis iššūkis ir mano išsikeltas tikslas. Ne kartą supratau, kad kažką darau ne taip. Teko užduoti daug klausimų projekto kuratoriui Andžejui, žaidimų konsolės kūrėjams Kornelijui ir Povilui. Jie – „kieti“ programuotojai, daug man padėjo ir esu jiems dėkingas“, – sakė M. Balčiūnas.

Iš bankomato ir džiovintuvo

„Vilnius Tech“ antrakursiai Juras Valentavičius ir Simonas Jurkynas sukūrė interaktyvų gyvūnų stendą, kuris papildė muziejaus „Vaikų stotelę“. Studentai kalbėjo „Upcycling“ projekto metu įgiję praktikos, kurios stokojo dėl karantino suvaržymų.

„Norėjome įgyti praktikos inžinerijos srityje. Praėjusiais metais dėl karantino buvo sunku įgyti praktinių žinių gyvai. Didžiausiu projekto iššūkiu tapo programinės įrangos paieškos. Išmokome pjauti lazeriu, daug medžiagų radome čia pat vietoje, muziejuje“, – teigė J. Valentavičius.

Muzikiniai žingsniniai varikliai
Muzikiniai žingsniniai varikliai

Projekte dalyvavę Vilniaus licėjaus dešimtokai sukūrė muzikinius žingsninius variklius. Eksponatas taip pat pagamintas iš panaudotų elektronikos dalių: žingsniniai varikliai paimti iš nenaudojamo bankomato, maitinimo blokas – seno kompiuterio, jungiklis – sugedusio plaukų džiovintuvo. Visa tai sujungus prietaisas užgrojo Johano Štrauso opusą. Šis moksleivių projektas laimėjo trečią vietą už kruopštų ir precizišką atlikimą.

Susirasti draugų

Kiti Vilniaus licėjaus moksleiviai kūrė „Elektros krūvio pernešėją“. Eksponatas supažindina su pagrindiniu fizikos dėsniu – elektros perdavimu. „Supratome, kad daiktai, kurie gali atrodyti kaip šiukšlės, tampa aukso vertės kitame projekte“, – sakė vienas kūrėjų, dvyliktokas Manfredas Feiferas.

Projekte dalyvavo ir moksleiviai iš „Teslos akademijos“ – Energetikos ir technikos muziejaus elektronikos būrelio. Jauniausias dalyvis šioje komandoje – septintos klasės moksleivis.

Atminties žaidimas
Atminties žaidimas

„Į „Teslos akademiją“ susirinkome vieni kitų nepažinodami. Tikėjomės išmokti naujų dalykų ir galbūt susirasti draugų. Jau po kelių užsiėmimų pradėjome dirbti komandoje, – prisiminė Domantas Gramata, su komanda kūręs atminties žaidimą. – Išmokome 3D modeliavimo, litavimo, lazeriavimo pagrindų ir kaip įgyvendinti tokio lygio projektą nuo pradžios iki pristatymo.“

Apdovanojimai, kurie įkvepia kurti

„Upcycling“ projektas vyko rugsėjo-gruodžio mėnesiais Energetikos ir technikos muziejaus elektronikos dirbtuvėse. Jis rengtas jau antrą kartą. Projekto kuratorius – Andžej Kuldoš.

Dalyvių darbai buvo vertinami pagal inžinerinių sprendimų patvarumą, dizainą ir pritaikymą muziejuje. Muziejaus direktorius Mykolas Bistrickas vertino eksponatų inžineriją, muziejaus dailininkė Skaistė Balkytė – jų dizainą, Mindaugas Talaikis – programavimo dalį.

Projekto laimėtojų apdovanojimus įsteigė elektronikos parduotuvė „Anodas“, padovanojęs „dovaną, kuri įkvepia kurti“ – kuponus įsigyti įrangos ir priemonių dalyvių ateities projektams. Visi dalyviai taip pat gavo pakvietimus su draugais ar šeima apsilankyti Energetikos ir technikos muziejaus pabėgimo kambaryje.

Projekto laimėtojai:

I vieta – Kornelijus Petronis ir Povilas Urbonavičius, „Retro Game Station“ – už geriausius inžinerinius sprendimus ir funkcionalų dizainą.

II vieta – Matas Balčiūnas, „Muzikinis stalas“ – už mokslo ir muzikos sintezę.

III vieta – Kristupas Lapinskas, Rūta Karklytė, Armanis Tomas Barsamyan, Domas Berulis, Liepa Griciūtė, Kyva Keys, „Muzikiniai žingsniniai varikliai“ – už kruopštų ir precizišką atlikimą.

Projektą rėmė „EMP Recycling“, „Anodas“ ir Vilniaus miesto savivaldybė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama