Elektronika.lt
 2021 m. lapkričio 30 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 29 d. 20:22
Didėja neperdirbamų elektronikos atliekų srautas: vienkartinės elektroninės cigaretės nugula sąvartynuose
Lapkričio 29 d. 17:19
„Kibernetinis pirmadienis“ – proga pasitikrinti, ar internete apsiperkate saugiai
Lapkričio 29 d. 14:29
Mokslininkai atskleidė beprotišką Marso teraformavimo planą: nori sukurti dirbtinį magnetinį lauką
Lapkričio 29 d. 11:27
„Porsche“ pristatė itin lengvą ir galingiausią kada nors sukurtą „Cayman“
Lapkričio 29 d. 08:12
Metas pripažinti – jau įžengėme į hibridinio darbo erą ir turime prisitaikyti
Lapkričio 28 d. 15:57
Sukurti inovatyvūs sprendimai dirvožemio sveikatai gerinti
Lapkričio 28 d. 09:03
Lietuvis patyrė, ką reikštų gyventi Mėnulio bazėje
Lapkričio 27 d. 15:19
5 programėlės, padėsiančios sekti savo finansus
Lapkričio 27 d. 09:57
Regeneracinis stabdymas: nuvažiuojamas atstumas pailgėja, o stabdžių kaladėlės beveik nedyla
Lapkričio 26 d. 20:30
Populiariausi slaptažodžiai „nulaužiami“ vos per sekundę: kaip to išvengti?
FS19 Mods
FS19 Courseplay, FS19 Maps, FS19 Seasons
GTA 5 Mods
GTA 5 Cheats, GTA 5 vehicle mods, GTA 5 Map mods
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LS19 Mods
Fs19 modhub, fs19 maps, FS19 Seasons
FS19 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS19 Tractor, FS22 Mods
MSFS2020 Liveries
Flight Simulator 2020 Mods, MSFS2020 Scener, MSFS2020 Airports
Sims 4 Mods
Sims 4 cheats, Sims 4 money cheat, Sims 4 careers
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
FS22 Map mods
Farming simulator 22 mods, FS22 Harvesters, FS22 Seasons
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
Rinkiniai tėvams
8 mėnesių kūdikis, 6 mėnesių kūdikis, 2 mėnesių kūdikis
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Įvardinti nauji iššūkiai, kuriuos teks įveikti pereinant prie elektra varomo sunkiojo transporto

Publikuota: 2021-10-26 20:20
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Vilniuje vykusiame Transporto ir inovacijų forume technologijų ekspertams, verslo ir viešojo sektoriaus atstovams aptariant logistikos srities perspektyvas viena svarbiausių temų buvo veiksmingiausios priemonės, siekiant nulinės taršos.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vilniuje vykusiame Transporto ir inovacijų forume technologijų ekspertams, verslo ir viešojo sektoriaus atstovams aptariant logistikos srities perspektyvas viena svarbiausių temų buvo veiksmingiausios priemonės, siekiant nulinės taršos. Bendrovės „Scania“ vykdomasis viceprezidentas, pardavimo ir rinkodaros vadovas Alexanderis Vlaskampas atkreipė dėmesį į itin svarbų gamintojų vaidmenį pereinant prie tvaraus sunkiojo transporto.

Įvardinti nauji iššūkiai, kuriuos teks įveikti pereinant prie elektra varomo sunkiojo transporto

„Scania“ – pirmoji savo sektoriaus bendrovė, kaip pagrindinį orientyrą pasirinkusi moksliškai pagrįstus tikslus („Science Based Targets“) palaipsniui mažinti anglies dioksido išmetimą į aplinką. Siekiama, kad įmonės veiklos procesuose CO2 pėdsakas iki 2025-ųjų būtų 50 proc. mažesnis, o klientų veikloje – 20 proc.

Orientuojantis į tai, buvo priimami sprendimai, kurioms sritims skirti daugiausia investicijų, todėl iki 2025 m. visų įmonės gaminamų transporto priemonių bendra CO2 emisija turėtų būti 20 proc. mažesnė.

„Tai daugiau, nei per tą patį laikotarpį iš gamintojų reikalauja Europos Komisija, tačiau jei norime būti bendrove, skatinančia svarbias permainas, turime visiems parodyti savo pasiektus rezultatus“, – pabrėžė „Scania“ viceprezidentas.

Prognozuoja sparčius pokyčius

A. Vlaskampo teigimu, technologijų barjero jau seniai nebeliko. „Scania“ serijiniu būdu gamina elektra ir iš tinklo įkraunamosiomis hibridinėmis pavaromis varomus bendrųjų krovinių pervežimo sunkvežimius. Užtikrinti komponentų tiekimą, šiuo metu Siodertèljėje (Švedija) statoma nauja baterijų gamykla.

„Scania“ perėjimą prie elektros pavarų geriausiai iliustruoja pastarųjų metų strateginiai sprendimai. 2020-aisiais gamintoja papildomai investavo į ekologiškiausią baterijų gamyklą kitame Švedijos mieste, Šelèfteo, statančią firmą „Northvolt“, kuri energija apsirūpina iš atsinaujinančių išteklių. Iš šios gamyklos bus tiekiamos ličio jonų celės „Scania“ sunkvežimių baterijoms.

A. Vlaskampas jau artimiausioje ateityje prognozuoja spartų elektra varomo sunkiojo transporto pardavimo apimčių augimą. Numatoma, kad iki 2025-ųjų 10 proc. visų Europoje parduodamų „Scania“ sunkvežimių ir autobusų bus varomi elektra, o 2030-aisiais ši proporcija turėtų padidėti iki 50 proc. Pagrindinis įmonės tikslas – iki 2040 m. gaminti vien tik nulinės emisijos transporto priemones.

„Scania“ viceprezidentas taip pat pažymėjo, kad, siekiant Paryžiaus susitarime dėl klimato kaitos mažinimo įvardytų tikslų, reikėtų skatinti spartesnį technikos parko atnaujinimą ir gerokai padidinti iš atsinaujinančių šaltinių gaunamų biodegalų bei gamtinių dujų naudojimą.

Liepos mėnesį Europos Komisija paskelbė itin ambicingą planą, pagal kurį šiltnamio efektą sukelianti dujų emisija, lyginant su 1990 m. lygiu, iki 2030-ųjų turėtų būti sumažinta bent 55 proc.

Verslininkams reikia padrąsinimo

A. Vlaskampas pažymėjo, jog baterijose kaupiama elektra ateityje taps pagrindiniu energijos šaltiniu įvairaus tipo transporto priemonėms. Vieno „Scania“ vadovų teigimu, pereiti nuo dyzelinu prie elektra varomo sunkiojo transporto įmonės klientus paskatintų tinkama infrastruktūra ir mokesčių lengvatos.

„Pereinamuoju laikotarpiu itin svarbus bus biodegalų bei gamtinių dujų naudojimas. Skatinami turėtų būti visi sprendimai, lemiantys mažesnes CO2 išlakas nei eksploatuojant dyzelinu varomą sunkųjį transportą“, – komentavo įmonės viceprezidentas.

A. Vlaskampas atkreipė dėmesį, kad alternatyvius transporto sprendimus klientai rinksis tik tuo atveju, kai matys, jog tai gali būti pelninga. Gamintojų užduotis – padrąsinti pirmuosius verslininkus, kurie tam ryžtasi, tačiau svarbios valstybinės skatinimo priemonės. Geras pavyzdys, anot „Scania“ viceprezidento, Vokietijoje net 80 proc. elektrinio sunkvežimio vertės siekiančios subsidijos.

Norvegijos pašto tarnyba šiuo metu testuoja vietiniam susisiekimui skirtus elektrinius „Scania“ sunkvežimius, kurie naudojami 1 600 km ilgio maršrute tarp Oslo ir Trumsės. Sunkiasvoriuose montuojamų baterijų talpa siekia 300 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – 250 km, todėl dar ganėtinai naujai technologai tai yra rimtas išbandymas.

Technologijoms tobulėjant, nuo 2023-ųjų „Scania“ planuoja gaminti ir ypač sunkius krovinius, galinčius vežti elektrinius sunkvežimius. Bendram sąstato svoriui siekiant 40 tonų, toks vilkikas be sustojimo galėtų būti eksploatuojamas mažiausiai keturias su puse, o 60 tonų – tris valandas.

„Mes jau esame beveik pasiruošę, tačiau tam reikia pritaikyti ir infrastruktūrą. Lengvasis elektromobilis su elektros pavara įprastai kraunamas kartą per dieną. Vilkikų baterijos bus įkraunamos du kartus ir gali pareikalauti iki 1 000 kWh energijos“, – laukiančius iššūkius iliustravo A. Vlaskampas.

Infrastruktūrą būtina plėsti

Transporto sektoriui būtini našūs ir universalūs sunkiasvoriai, tačiau, kaip pastebėjo A. Vlaskampas, ne mažiau reikalinga ir jiems energiją galinti tiekti infrastruktūra. Abejojančius verslininkus pereiti prie elektrinių technologijų galėtų paskatinti išplėtotas didesnėms apkrovoms pritaikytas elektros tinklas ir galimybė gauti elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių. Kitas svarbus klausimas – gerokai didesnis energijos poreikis.

„Vidutinio dydžio logistikos centre, kuriame perskirstomi kroviniai, per dieną apsilanko nuo 500 iki 800 sunkvežimių. Turėkime omenyje, kad tuos atvažiavusius 500 vilkikų teks įkrauti, o kiekvieno jų baterijai prireiks 800 kWh. Nesunku suskaičiuoti, jog iš viso bus sunaudojama 40 megavatų energijos – tiek, kiek vidutinio dydžio mieste. Todėl privalu pasirūpinti, kad būtų paruošti elektros tinklai“, – aiškino įmonės viceprezidentas.

A. Vlaskampas pabrėžė, kad vežėjams svarbu suteikti galimybę dirbti taip, kaip jie buvo įpratę iki šiol. O tam būtinas ne tik pakankamas energijos tiekimas logistikos centrams, bet ir įkrovimo stotelės tarp jų, kad prireikus vairuotojai galėtų papildyti energijos atsargas.

„Esminiai pokyčiai įvyks tuomet, kai atsiras paprastų, tačiau ne pernelyg brangių elektra varomų transporto priemonių baterijų įkrovimo būdų. Logistikos bendrovės turi būti užtikrintos, kad po perėjimo galės darbuotis taip, kaip buvo įpratusios“, – kalbėjo „Scania“ pardavimo ir rinkodaros vadovas.

Atsisakyti iškastinio kuro, pasak A. Vlaskampo, padėtų didesni mokesčiai už taršą ir lengvatos jos išvengiantiems. Specialisto manymu, įgyvendinant tarptautinio masto tvaraus transporto projektus ir stabdant klimato pokyčius, būtinas glaudus skirtingų industrijų bendradarbiavimas ir aktyvesnis įstatymų leidėjų įsitraukimas.

„Efektyviausias būdas paskatinti permainas – dirbti drauge su partneriais. Mes jau šiandien sudarome strategines sutartis su iš atsinaujinančių šaltinių pagamintos elektros energijos tiekėjais, su mažu CO2 pėdsaku baterijas darančiomis ir netgi plieną be iškastinio kuro lydančiomis įmonėmis“, – kalbėjo „Scania“ viceprezidentas. A. Vlaskampas įvardijo ir gerą glaudaus bendradarbiavimo pavyzdį. „Traton“ grupė, kuriai priklauso sunkvežimių gamintojai „Scania“ ir MAN, kartu su „Volvo Group“ bei „Daimler Truck“, per artimiausius penkerius metus planuoja investuoti daugiau nei 1 mlrd. eurų ir šalia svarbiausių Europos kelių įrengti mažiausiai 1 700 viešųjų įkrovimo stotelių.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba


Reklama
‡ 1999–2021 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
LTV.LT – geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS19 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
FS19 Mods, FS17 Mods, FS15 Mods
www.farming2015mods.com
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama