Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 26 d. 20:22
Kaip skaitmeninė transformacija keičia dėstytojų darbą
Balandžio 26 d. 18:43
Palydovinis ryšys ir naujas įkrovimo būdas: kokių galių mūsų išmaniesiems suteiks „Android 15“ atnaujinimas?
Balandžio 26 d. 16:49
Automobiliuose vis dažniau naudojamos kameros, kurios pakeičia įprastinius veidrodėlius: kokie tokio sprendimo privalumai ir trūkumai?
Balandžio 26 d. 14:29
„Instagram“ ruošia kritikuojamą funkciją: leis realiu metu matyti draugų buvimo vietą
Balandžio 26 d. 12:41
Švarus telefonas veiks gerokai greičiau, ilgiau neišsikraus
Balandžio 26 d. 10:20
Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą
Balandžio 26 d. 08:04
Išskirtinės JUNG naujienos svarbiausioje statybų verslui skirtoje parodoje „RESTA“
Balandžio 25 d. 20:47
Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Siutina automobilių registracijos mokestis: po „Regitros“ skaičiuoklių mokėti reikia net už netaršius

Publikuota: 2020-08-09 10:07
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Dina Sergijenko
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Naudotais apynaujais automobiliais prekiaujantiems verslams nervus tampo naujasis automobilių registracijos mokestis. Klientams pažadėję, kad už vos pavažinėtą automobilį jiems tikrai nereikės mokesčių šį registruojant, verslininkai jaučiasi lyg gavę antausį, mat „Regitroje“ klientų laukia nemaloni patirtis – mokesčius mokėti tenka, nes duomenų apie registruojamus automobilius įmonė neturi.

 Rodyti komentarus (3)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Naudotais apynaujais automobiliais prekiaujantiems verslams nervus tampo naujasis automobilių registracijos mokestis. Klientams pažadėję, kad už vos pavažinėtą automobilį jiems tikrai nereikės mokesčių šį registruojant, verslininkai jaučiasi lyg gavę antausį, mat „Regitroje“ klientų laukia nemaloni patirtis – mokesčius mokėti tenka, nes duomenų apie registruojamus automobilius įmonė neturi.

Siutina automobilių registracijos mokestis: po „Regitros“ skaičiuoklių mokėti reikia net už netaršius
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

„Delfi“ redakcijai parašęs vienos naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės direktorius neslėpė apmaudo: „Kitaip nei kitos įmonės, mes visus savo automobilius užregistruojame savo vardu, pavyzdžiui, antrą praėjusių metų pusmetį sumokėjome „Regitrai“ virš 30 tūkst. eurų. Išimam valstybinius numerius ir tik tuomet parduodame automobilius, taip sutaupydami klientams laiko.“

Nepaisant ilgametės patirties ir įdirbio, dabartinė situacija, Lietuvoje įsigaliojus automobilių registracijos mokesčiui – nepalanki.

„Susidūrėme su problema, kad automobiliai, kurių išmetama CO2 reikšmė neviršija 130 gramų kilometrui, yra apmokestinami. Pavyzdžiui, 2015-ųjų BMW 320, kurio CO2 reikšmė – 99 g/km. Tą informaciją galima pamatyti ir oficialiame gamintojo olandiškame interneto puslapyje. Tačiau nuvažiavę į „Regitrą“ išgirstame, kad tapačių transporto priemonių nėra, todėl jie turi remtis savo skaičiuokle, kurioje naudoja tik degalų tipą ir automobilio svorį. Gautas rezultatas – 155 g/km CO2, tačiau neatsižvelgiama nei į gamybos metus, nei į variklio galią, nei į kitus duomenis“, – piktinosi „Delfi“ pašnekovas.

Jo minėtas pavyzdys – ne vienintelis. Pavyzdžiui, registruojant 2015-ųjų dyzelinį dvilitrį „Volvo V40“, kurio CO2, kaip skelbia gamintojas, yra 82 g/km, „Regitros“ skaičiuoklė parodė, kad automobilis išmeta 138 g/km CO2. Tokia pati situacija ir su 2015-ųjų „Ford C-Max“. Nors gamintojo duomenys rodo, toks dyzelinį 1,5 l darbinio tūrio variklį turintis automobilis išmeta 105 g/km, „Regitros“ skaičiuoklės gaunamas rezultatas – 140,15 g/km CO2.

Naudotais automobiliais prekiaujančios įmonės vadovo nuomone, tokia praktika yra išties problema, mat žmonės, atkeliavę į „Regitrą“ su automobiliu, kuriam esą tapačių nebus rastą, visais atvejais bus priversti susimokėti daugiau nei turėtų.

CO2 randa taip, kaip liepia įstatymas

Kaip „Delfi“ minėjo „Regitros“ Komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė, įstatyme, kuriuo buvo įteisintas automobilių registracijos mokestis, yra numatyti ir konkretūs CO2 apskaičiavimo būdais, kuriais remiantis nurodoma, kokio dydžio mokestis tenka savininkui.

Pirmiausia, rodiklio reikšmė naudojama iš oficialių ir patvirtintų dokumentų, kurie suteikia informaciją apie konkretų registruojamą automobilį, t. y. automobilio kilmės (registracijos liudijimo) ar patvirtinimo dokumentų (pvz.: ekspertizės pažymos, atitikties sertifikato (CoC)). Taip pat gali būti naudojami Kelių transporto priemonių registro duomenų išrašai.

„Visgi automobilių gamintojų ar jų atstovų interneto svetainėse pateikti bendri transporto priemonių duomenys nėra laikomi tais šaltiniais, kuriais remiantis gali būti apskaičiuojamas CO2 kiekis“, – akcentavo E. Bardauskienė.

Antruoju atveju, pasakojo žinovė, jei išmetamo CO2 kiekio nėra nurodyta įstatyme nurodytuose dokumentuose, tuomet registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių (pagal tipą, variantą, versiją) ir naudojama jų CO2 reikšmė. Jei lygiaverčių transporto priemonių yra daugiau nei viena, tuomet apskaičiuojama mediana. Jai apskaičiuoti naudojami tokie duomenys, kaip eksploatuoti parengtos transporto priemonės masė, variklio galia, degalų tipas ir pan.

Jeigu galimybės apskaičiuoti CO2 kiekį naudojant konkretaus automobilio duomenis formulėje nėra, tuomet jis apskaičiuojamas pagal lygiaverčių automobilių duomenis.

„Jeigu nėra galimybės pritaikyti nė vieno iš keturių įstatyme numatytų būdų, nes trūksta tam tikrų techninių duomenų apie automobilį, tokiu atveju reikia atlikti techninę ekspertizę ir pateikti jos pažymą dėl faktinių duomenų nustatymo“, – aiškino E. Bardauskienė.

Būdų yra, bet jie brangūs

Pasak jos, naudotų automobilių prekybos įmonės vadovo nurodytose situacijose automobilių CO2 kiekis buvo apskaičiuotas naudojantis arba alternatyvių transporto priemonių duomenimis, arba juos įvedus į formules, kadangi duomenų apie registruojamus automobilius trūko, o analogiškų registre – nebuvo.

Išeitimi galėtų tapti techninės ekspertizės dokumentai arba gamintojo ar jo atstovų išduotas atitikties sertifikatas ar jo kopija. Tačiau tokios paslaugos atsieina nepigiai, mat už techninę ekspertizę vairuotojai turėtų susimokėti apie 70 eurų, o už sertifikatą prašoma susimokėti apie porą šimtų eurų.

„Galima skaičiuoti pagal Europos Bendrijos atitikties liudijimą, bet jį išduoda arba kai perki automobilį, tai kaip mašinos gimimo liudijimas, arba jei neturi, turi kreiptis pas konkretaus modelio atstovus, bet kiek žinau, ten jie paprašo atitinkamai susimokėti už šio dokumento išdavimą. Tada išeina tokia akla situacija, nes ir mokestis skaičiuojamas neteisingai, ir pateikti dokumentų žmogus negali, nes tai labai brangu“, – „Delfi“ yra sakęs „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

„Delfi“ skaitytojo minėti neatitikimai – nėra vieninteliai. „Regitros“ darbuotojai aptiko spragą ir įstatyme nurodytose formulėse, mat jose neatsižvelgiama į tai, ar automobilis, kurį norima registruoti, yra hibridinis, ar ne. Kebli situacija susiklostė panorus įregistruoti hibridinį „Volvo V60“, kuris gali važiuoti ir dyzelinu, nors yra įkraunamas iš elektros tinklo (angl. Plug-in). Mokestis šiam modeliui buvo apskaičiuotas taip, tarsi jis būtų vien dyzelinis.

„Mes jau rengiame savo siūlymą, kad reikėtų į tai atsižvelgti ir keisti skaičiavimo vietoje metodiką, nes tokių atvejų gali pasitaikyti. Pradžiai turbūt niekas net neturėjo galvoje, kad apynaujam automobiliui nebus CO2 parametro, bet, pasirodo, iš kai kurių valstybių atvažiuoja ir be jo“, – kalbėjo S. Šuminas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama