Elektronika.lt
 2025 m. lapkričio 6 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 6 d. 20:23
Į Europą žengia dar vienas Kinijos automobilių gamintojas, pasiūlys nebrangų ir galingą elektromobilį
Lapkričio 6 d. 17:34
Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių
Lapkričio 6 d. 14:37
Pirmoji mobilioji programėlė užsieniečiams: tinkamas informavimas skatina savarankiškumą ir palengvina integraciją
Lapkričio 6 d. 11:37
„Vilnius Tech“ indėlis į tvarią kosmoso ekosistemą: prie inovacijų prisideda ir studentai
Lapkričio 6 d. 08:37
Neatsiliepei – praradai klientą: kaip verslui išlaikyti šventinio sezono testą?
Lapkričio 5 d. 20:21
Popieriaus lapas ir šaldytuvo durelės: slaptas triukas, kuris padės jums sutaupyti krūvas pinigų
Lapkričio 5 d. 17:42
KTU profesorius: fizika nėra uždaryta tik tarp laboratorijos sienų
Lapkričio 5 d. 14:17
Jaunieji mokslininkai per 4 minutes pavergė publiką – išrinkti „Tyrėjų Grand Prix 2025“ nugalėtojai
Lapkričio 5 d. 11:33
Naujos kartos „AGON by AOC“ QD-OLED žaidimų monitoriai
Lapkričio 5 d. 08:40
Devynis kartus pamatuojantis verslas – ant elektromobilumo lūžio taško: akivaizdi nauda ar mados vaikymasis?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Vidutinio greičio matuokliai jau tikrina ne tik greitį

Publikuota: 2020-06-15 08:42
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Nerijus Povilaitis
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Lietuvos kelių policija jau taiko naujovę: sektorinių greičio matuoklių kameros skenuoja pravažiuojančių automobilių valstybinius numerius ir tikrinama, ar jie drausti privalomu draudimu, ar atlikta techninė apžiūra. Protokolai automobilių savininkams jau surašomi automatiškai, o pirmieji rezultatai pribloškia – užfiksuota daugybė nedraustų automobilių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Lietuvos kelių policija jau taiko naujovę: sektorinių greičio matuoklių kameros skenuoja pravažiuojančių automobilių valstybinius numerius ir tikrinama, ar jie drausti privalomu draudimu, ar atlikta techninė apžiūra. Protokolai automobilių savininkams jau surašomi automatiškai, o pirmieji rezultatai pribloškia – užfiksuota daugybė nedraustų automobilių.

Vidutinio greičio matuokliai jau tikrina ne tik greitį
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Matuoja ne tik greitį

Šalies keliuose veikiantys vidutinio greičio matuokliai, o tiksliau – aukštos raiškos vaizdo kamerų sistemos – nuo šiol fiksuoja ne tik greičio mėgėjus.

Šiuo metu 25 respublikinės reikšmės kelių ruožus stebinčios matuoklių kameros taip pat nuskaito ir visų pravažiuojančių automobilių valstybinius numerius. Visi jie automatiškai tikrinami duomenų bazėse, sistema nustato, ar automobilis draustas privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, ar galioja techninė apžiūra.

Ateityje šių, ne tik vidutinį greitį kelio ruožuose matuojančių, bet ir kitą informaciją duomenų bazėse tikrinančių sistemų šalies keliuose ženkliai padaugės. Kelių direkcijos planuose – įsigyti 212 naujų matuoklių ir jais aprūpinti 106 kelio ruožus.

Sistema dar tobulinama, o pažeidėjų – daugybė

Keliuose daugėjant viską stebinčių kamerų skaičiui, tikėtiną, kad bent jau pradžioje proporcingai didės ir jomis užfiksuojamų pažeidimų skaičius.

Sistema, kuri pagal vidutinio greičio matuoklių pateikiamą informaciją tikrina, ar automobilis draustas, ar atlikta techninė apžiūra ir automatiškai surašanti savininkams pažeidimų protokolus, Lietuvos kelių policijos valdybos duomenimis, veikia tik nuo gegužės pabaigos.

Tačiau portalui „Delfi“ atsiųsti statistiniai duomenys atskleidžia niūrią realybę: keliuose rieda daugybė nedraustų ir techniškai netvarkingų automobilių.

Kelių policijos duomenimis, šiuo metu automatiniu būdu jau surašyta 1 tūkst. 343 administracinių nusižengimų protokolai asmenims, kurie neapdraudę transporto priemonių privalomuoju draudimu. 404 nedrausti automobiliai priklauso įmonėms, kurios išsiųsti protokolai.

Su technine apžiūra situacija kiek geresnė. Jau surašyti 136 protokolai asmenims, kai transporto priemonei neatlikta privalomoji techninė apžiūra. Jų sulaukė ir 62 įmonės, nesirūpinančios savo transporto technine būkle.

Tiesa, ši sistema dar yra tobulinama. O policijos pareigūnų naudojami „trikojai“, greičio matavimo mobilieji prietaisai „PoliScan FM1“, duomenų, ar automobilis apdraustas bei turi galiojantį techninės apžiūros taloną, dar nefiksuoja.

„Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad minėtu prietaisu užfiksavus nustatyto važiavimo greičio viršijimą, Administracinių nusižengimų registre automatiškai patikrinama, ar transporto priemonė yra apdrausta privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, ar jai atlikta privalomoji techninė apžiūra“, – portalui „Delfi“ sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovai.

Neapsidraudusių padaroma žala – solidi

Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas portalui „Delfi“ sakė, kad šalies keliuose važinėja itin didelis privalomuoju draudimu nedraustų automobilių skaičius. Preliminariai tai gali būti tarp 50–100 tūkst. automobilių.

A. Križinausko skaičiavimais, kiekvienais metais iki 2 tūkst. privalomu draudimu nedraustų automobilių vairuotojai padaro žalų už 3–4 mln. eurų, o didžiausia žalų suma kartą siekė ir 6 mln. eurų. Kadangi sutarčių su draudimo kompanijoms nėra, žalą atlyginti turi draudimo bendroves vienijantis draudikų biuras. Galiausiai ši finansinė našta užgula sąžiningai automobilius draudžiančių vairuotojų pečius.

„Supraskime, tai nėra juokingos sumos. Tai viena priežasčių, kodėl draudimas kainuoja ne taip jau pigiai. Aišku, mes turime teisę išieškoti žalą regreso tvarka, tačiau tai padaryti toli gražu ne visada pavyksta. Tuomet visi tie sąžiningi žmonės, kurie laikosi įstatymų ir draudžiasi, savo 1 ar 2 eurais prisideda prie to kaltininko padarytos žalos atlyginimo“, – sakė draudikų biuro vadovas.

Europoje „siaučia“ neapdrausti Lietuvos vežėjų vilkikai

Draudikų biuro direktorius A. Križinauskas pastebėjo kitą, nerimą keliančią tendenciją. Jo duomenimis, ypač daug vežėjų ignoruoja prievolę drausti savo valdomas transporto priemones.

„Daugybė tarptautinių vežėjų, kaip nebūtų gaila, nesidraudžia. Jie „siaubia“ Europą, o ten padaromos jų žalos – žymiai didesnės, nei Lietuvoje. Minimum keletas tūkstančių vežėjų vilkikų nėra drausti“, – sakė A. Križinauskas.

Užsienio šalyse padaromų žalų vertė siekia apie 40 procentų visų žalų. Nors užsienyje nelaimių įvyksta mažiau, tačiau jų padariniai – kur kas didesni. Taip yra todėl, nes Vakarų šalyse važinėja ženkliai daugiau brangių, naujų automobilių. Kita vertus, vilkiko sukelto eismo įvykio padariniai, kelis kartus didesni, nei avariją sukėlusio lengvojo automobilio.

„Tačiau liūto dalis – net ne turto žala, o asmens žala. Ypač daug jų susijusių su asmens sveikata, kai eismo įvykių metu sužeidžiamas britas, prancūzas ar vokietis. Pasitaiko atvejų, kai paralyžiuotam žmogui mėnesinės išmokos mokamos iki gyvenimo pabaigos“, – portalui „Delfi“ sakė Lietuvos transporto priemonių draudikų biuro direktorius A. Križinauskas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama