Elektronika.lt
 2024 m. kovo 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 28 d. 11:17
Kaip atrodys mokslai, studijos ir darbas DI eroje: pagrindiniai parodos „Karjera & studijos Lietuvoje“ akcentai
Kovo 28 d. 08:52
Jungikliai pagaminti iš atliekų – naujovė tvariems namams
Kovo 27 d. 20:30
Saulės elektrinė – daugiabučio balkone: ar tai įmanoma Lietuvoje? (1)
Kovo 27 d. 18:19
4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą
Kovo 27 d. 16:36
Ekspertė apie dirbtinį intelektą ir darbuotojų produktyvumą: „Svarbu suprasti, jog nėra vieno stebuklingo įrankio, kuris išspręstų visas problemas“
Kovo 27 d. 14:14
„Philips Monitors“ E1 serija turės tris naujus daugiafunkcinius modelius, skirtus hibridiniam ir nuotoliniam darbui
Kovo 27 d. 12:43
Reikalavimas elektrifikuoti penktadalį stovėjimo vietų glumina verslą: nukentės galutiniai vartotojai
Kovo 27 d. 10:37
KTU mokslininkų ir partnerių bendras darbas: virtuali realybė padės mokantis chirurgijos
Kovo 27 d. 08:12
Prarasti Lietuvos mokslininkai: kodėl moksleiviai dažnai nenori tapti mokslininkais ir kaip tai pakeisti?
Kovo 26 d. 20:20
Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kaune veikia lietuviška „Tesla“: planuose – ir elektros pavarų gamykla

Publikuota: 2020-03-09 08:19
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Nerijus Povilaitis
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Dėl klimato kaitos visame pasaulyje didėjant taršos mokesčiams, kai kurioms valstybėms apmokestinant į didmiesčius įvažiuojančius taršius, dyzelinius automobilius, Kauno bendrovė „Elinta Motors“ planuoja statyti elektrinių pavarų gamyklą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Dėl klimato kaitos visame pasaulyje didėjant taršos mokesčiams, kai kurioms valstybėms apmokestinant į didmiesčius įvažiuojančius taršius, dyzelinius automobilius, Kauno bendrovė „Elinta Motors“ planuoja statyti elektrinių pavarų gamyklą. Jos inžinierių sukurtos sistemos dyzelinius autobusus bei sunkvežimius paverčia varomais elektra ar hibridiniais, o ateities planuose – atlikti dar daugiau testų, galutinai sertifikuoti likusią produkciją, gamybos procesus bei pradėti serijinę gamybą. Tam elektromobilių kūrėjai jau gavo solidžią finansinę injekciją, septynženklę sumą, kurią skyrė šios veiklos perspektyva patikėję Lietuvos verslininkai.

Kaune veikia lietuviška „Tesla“: planuose – ir elektros pavarų gamykla
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com

Įranga elektromobiliams – išskirtinai lietuviška

Kauno Laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įsikūrusios bendrovės „Elinta“ dukterinė įmonė „Elinta Motors“ užsiima ne daug kam žinoma veikla. Čia kuriama ir tobulinama įranga elektromobiliams, pavaros, kurių dėka „įprastiniai“ autobusiukai ir mažieji sunkvežimiai paverčiami elektromobiliais ar hibridais – varomais tiek elektros energija, tiek dyzelinu.

Kauniečių įmonė pati nei elektra varomų, nei hibridinių sunkvežimių negamina. Tam naudojama gamykloje surinkta „Iveco“, „MAN“ ar „Mercedes Benz“ bazė, į kurią diegiama jų sukurta sistema. Iš viso jų sukurti keturi modeliai – du skirtingo tonažo hibridiniams bei du elektriniams sunkvežimiams.

„Dabar kuriame didelės galios, 300 – 600 kilovatų sistemą, kuri galės būti naudojama virš 18 tonų krovinį galinčiuose vežti sunkvežimiuose.

Hibridinio automobilio įranga nepalyginamai sudėtingesnė už elektrinio. Nes čia esama įvairių niuansų. Reikia suderinti abi sistemas, kad automobilis nesustodamas išjungtų vidaus degimo variklį ir panašiai“, – sakė bendrovės „Elinta Motors“ direktorius Laurynas Jokužis.

„Elinta Motors“ vadovas akcentavo, jog visa sistema – išskirtinai lietuviška. Čia sukurtas ir elektros variklis, eksperimentuota parenkant įvarius metalų tipus, taip pat – variklio valdiklis, akumuliatoriai bei kiti komponentai.

Nuo idėjos iki įgyvendinimo praėjo 8 metai

„Elinta Motors“ vadovas pripažino – pradžioje bendrovės inžinieriai bandė eksperimentuoti su kinų gamybos technologijomis, jas montavo į automobilius paversdami juos elektromobiliais ar hibridais.

Galiausiai nuspręsta, jog tai nėra tinkama kryptis. Nes norint įsitvirtinti rinkoje, reikia sukurti savo sistemą, kuriai galima būtų suteikti ir garantiją, iš visapusišką priežiūrą. Visas šis procesas truko gana ilgai, kol buvo sukurta ir ištobulinta patikimai veikianti sistema praėjo 8 metai. Įdomu tai, kad čia labai svarbų vaidmenį vaidina programinė įranga.

„Elektrinio automobilio sukūrime didžiausias darbas yra programavimas, sudarantis apie 70 procentų. Norint, kad variklis pasisuktų, reikia parašyti 80 tūkst. programinio kodo eilučių, naudoti matematikos, dvimatės erdvės transformacijos į trimatę bei atvirkščiai žinias. Būtina sekti 50 nepriklausomų parametrų, rasti jų tarpusavio santykius, įtaką vienas kitam. Variklyje vyksta sudėtingi procesai, o programavimas – labai specifinis ir sudėtingas, nes programuotojas turi nusimanyti ir fizikoje“, – pasakojo kontroliuojančios bendrovės „Elinta“ direktorius Vytautas Jokužis.

Parduoda ne tik įrangą

„Viską sukūrėme ir ištobulinome čia, Lietuvoje. Todėl turime sukaupę patirtį, leidžiančią prižiūrėti automobilius su mūsų įranga, taip pat nuotoliniu būdu stebime parametrus, įspėjame naudotojus, jeigu pastebime, kad pavyzdžiui akumuliatorius jau baigia išsikrauti, ar pastebimas gedimas“, – sakė L. Jokužis.

Vieni iš Lietuvos įmonės klientų – kurjerių tarnyba „UPS“. Ji renkasi hibridinius furgonus vietoje elektrinių dėl pragmatiškos priežasties – už vieno elektrinio kainą galima įsigyti du hibridinius, o vienas jų sutaupo iki 70 proc. degalų.

„Serijinės gamybos dar nesame pradėję. Kai kurios mūsų dalys bei automobiliai jau sertifikuoti, nes modelių esama labai įvairių. Mūsų ateities planuose – pastatyti gamyklą ir joje pradėti mūsų sukurtų sistemų serijinę gamybą“, – sakė L. Jokužis.

Tačiau net nepradėjusi serijinės gamybos, kauniečių įmonė veikia pakankamai sėkmingai. Jų produkcijos kainos ir kokybės santykis pakankamai konkurencingas, tad sulaukiama užsienio partnerių dėmesio.

Bendrovės inžinieriai rengia projektus, kaip jų sukurtą įrangą įdiegti į vienos ar kitos markės automobilį, vėliau vyksta pas klientą ir jį apmoko.

„Mes parduodamą visą komplektą: įrangą, projektą ir apmokymus. Taip pat teikiame ir nuotolinio, telemetrinio palaikymo paslaugą. Internetu stebime sunkvežimių parametrus, diagnozuojame klaidas, konsultuojame klientus“, – sakė kontroliuojančios bendrovės „Elintos įmonių grupė“ direktorius Vytautas Jokužis.

Jau rieda Europos didmiesčiuose

Vakarų Europos didmiesčiuose – Osle, Miunchene, Amsterdame, Londone bei kitur šiuo metu rieda 85 automobiliai su kauniečių sukurtomis elektros pavarų sistemomis.

Bendrovės inžinieriai jų parametrus fiksuoja nuotoliniu būdu, tad apskaičiuota, kad visi šiek automobiliai jau yra nuvažiavę apie 1,8 mln. kilometrų.

„Šias transporto rūšis renkamasi dėl ekologinių sumetimų, nes šalyse galioja įstatymai, neleidžiantys į tam tikras zonas įvažiuoti iškastiniu kuru varomiems automobiliams arba ribojantys jų eismą“, – sakė L. Jokužis.

Hibridinius ar elektrinius mikroautobusus kurjerių tarnybos naudoja ne tik dėl didelių taršos mokesčių, bet ir taupydamos degalus. Jų furgonai labai dažai sustoja, tad galima sakyti, jog visą dieną dirba šaltu varikliu, o degalų sąnaudos būna labai didelės. Viena lietuvių sukurtų sistemų privalumų yra galimybė, leidžianti automatiškai, pagal GPS signalą išjungti dyzelinį variklį bei įjungti elektros pavarą. Tai ypač svarbu įvažiuojant į didmiesčius, „žaliąsias zonas“, kur galioja griežti taršos ribojimai.

„Planuojame statyti automobilių galios sistemų gamyklą, turėti kelis jų modelius, kuriuos būtų galima pritaikyti iš esmės, bet kokiam komerciniam transportui ir ateityje dirbti tiesiogiai su gamintojais“, – sakė „Elinta Motors“ vadovas L. Jokužis.

Kas skatina plėtrą?

Įmonės vadovas minėjo, kad šiuo metu Europoje esama labai daug bendrovių, nedidelių gamyklų kurios specializuojasi automobilių perdaryme. Dėl klimato kaitos griežtėjant ribojimams dyzeliniam transportui susiduriama su dilema – kuria kryptimi eiti toliau.

„Vis labiau ieškant persiorientavimo galimybių mes planuojame gaminti ir tiekti elektrines pavaras“, – sakė J. Jokužis.

Šiuo metu bendrovėje pavaros tik surenkamos iš užsakytų komponentų bei testuojamos, tad nuosava gamykla būtų kitas plėtros etapas.

„Sulaukėme finansavimo iš vietinių, Lietuvos investuotojų. Galiu pasakyti, jog tai automobilių verslo atstovai, turintys savo komandas ir važinėjantys elektromobiliais. Tai ne finansinis, o strateginis investuotojas, o investicijų suma – septynženklė“, – sakė bendrovės „Elinta“ vadovas V. Jokužis.

Jis minėjo, kad ši finansinė injekcija bus naudojama pasiruošiant kitam bendrovės plėtros etapui – pavarų gamyklos įkūrimui ir serijinės gamybos pradėjimui.

„Iki to mes norime atlikti dar daugiau bandymų, iki šių metų galo norime, kad automobiliai su mūsų pavaromis nuvažiuotų bent 3 mln. kilometrų. Taip pat – sertifikuoti ne tik visus produktus, bet ir pačius gamybos procesus.

„Tai rinka, kuri nėra išplėtota ir užimta. Pamatėme galimybę ir bandome ja pasinaudoti“, – sakė L. Jokužis.

Konkuruoja ir patrauklesne kaina

Verslininkas tikino, jog sukurtos pavaros savo kaina bei kokybe sėkmingai konkuruoja su Vakarų Europos šalių gamintojų produkcija.

Jis pateikė pavyzdį – Kanadoje gaminamą automobilio elektros variklį su valdikliu galima įsigyti už 13 – 14 tūkst. eurų, dar 15 tūkst. kainuotų koncerno BMW gaminamas akumuliatorius. Papildomus 3 – 5 tūkst. eurų tektų investuoti į kitus komponentai, pakrovėjai ir pan.

„Mes tokią sistemą parduodame už 25 tūkst. eurų su labai gera pelno marža“, – minėjo L. Jokužis.

Paradoksalu, tačiau Lietuvoje veikiančios bendrovės dar nesusidomėjo kauniečių sukurtomis gamta tausojančiomis technologijomis. Vietos verslas labiau linkęs rinktis užsienio šalių produkciją.

Tačiau šios tendencijos gamyklą statyti ir pradėti serijinę elektros pavarų gamybą nusprendusių verslininkų pernelyg neliūdina. Nes orientuojamasi ne į vietinę, bet į globalią, pasaulinę rinką.

„Tą pačią kėdę gali pagaminti labai brangią, tačiau kuri tarnaus trumpai. Tačiau pagalvojęs geras inžinierius ją pagamins labai pigiai ir ji tarnaus ilgai. Štai šioje vietoje mes ir konkuruojame – technologijos sukūrime“, – sakė „Elintos“ vadovas V. Jokužis.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama