Elektronika.lt
 2020 m. rugsėjo 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 27 d. 16:38
Ką būsto apšvietimas sako apie šeimininko charakterį?
Rugsėjo 27 d. 10:15
Ekspertai apie 5G ryšį ir valstybinį operatorių: per dešimtmetį šalis gali patirti šimtus milijonų eurų nuostolių (1)
Rugsėjo 26 d. 16:21
KTU IT mokslininkas: „Šiuolaikinis besimokantysis yra ne tik turinio vartotojas, bet ir kūrėjas“
Rugsėjo 26 d. 10:14
Apmaudi teleportacijos realybė: teleportacija jau egzistuoja, tačiau pagrindinė jos panaudojimo problema net ne mokslinė
Rugsėjo 25 d. 17:41
Telefone nustojo veikti „Facebook Messenger“: kaip spręsti problemas ir greitai susisiekti su savo draugais
Rugsėjo 25 d. 08:25
Interneto svetainę puola kibernetiniai sukčiai: kaip sumažinti nuostolius?
Rugsėjo 24 d. 20:23
Lietuva vėl atsilieka: dėl ko Baltarusijos IT sektorius keliasi į Latviją, bet ne pas mus
Rugsėjo 24 d. 18:52
„Samsung“ pristatė tikriems fanams skirtą telefoną „Galaxy S20 FE“
Rugsėjo 24 d. 14:02
Nematomi nuotolinio mokymo rezultatai: beveik pusė vaikų prie ekranų praleidžia daugiau penkių valandų
Rugsėjo 24 d. 12:32
„Garmin“ pristato „Venu Sq“ ir „Venu Sq Music Edition“ serijos išmaniuosius laikrodžius
FS19 Mods
FS19 Courseplay, FS19 Maps, FS19 Seasons
SnowRunner Mods
SnowRunner maps, SnowRunner trucks, How to install mods
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
Install MC Mods
Minecraft Dungeons Mods, Minecraft Dungeons Skins, Minecraft Dungeons Maps
FS19 Combines
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Cyberpunk 2077 Mods
Installing CP2077 Mods, CP2077 Release Date, Cyberpunk 2077 News
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
Šlagbaumas
Fontanai, lauko židinys, supynės
LS19 Mods
Fs19 modhub, fs19 maps, FS19 Seasons
Snowrunner Mods
Snowrunner Maps, Snowrunner Trucks, Install Snowrunner Mods
MSFS2020 Liveries
Flight Simulator 2020 Mods, MSFS2020 Scener, MSFS2020 Airports
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

KTU docentų žinia vaikams ir tėvams: neapykanta matematikai – ne įgimta, o suformuota

Publikuota: 2020-02-14 12:15
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Periodiškai skelbiami tarptautinių tyrimų rezultatai nedžiugina – pagal matematinius gebėjimus Lietuvos moksleiviai vargiai siekia vidurkį, o mūsų valstybė užima 32–37 poziciją iš 79 tyrime dalyvaujančių šalių. Įpusėjus metams, diskusijas paaštrina ir matematikos brandos egzaminų rezultatų statistika. „Nekenčiu matematikos!“, – galiausiai tokį atžalos pareiškimą bent kartą teko išgirsti ne vienam gimdytojui.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Periodiškai skelbiami tarptautinių tyrimų rezultatai nedžiugina – pagal matematinius gebėjimus Lietuvos moksleiviai vargiai siekia vidurkį, o mūsų valstybė užima 32–37 poziciją iš 79 tyrime dalyvaujančių šalių. Įpusėjus metams, diskusijas paaštrina ir matematikos brandos egzaminų rezultatų statistika. „Nekenčiu matematikos!“, – galiausiai tokį atžalos pareiškimą bent kartą teko išgirsti ne vienam gimdytojui.

KTU docentų žinia vaikams ir tėvams: neapykanta matematikai – ne įgimta, o suformuota
Asociatyvi nuotr. Piabay.com

KTU socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas, docentas Ainius Lašas įsitikinęs, kad visuomenėje vis dar gajus mitas, esą mokiniai privalo turėti įgimtus matematinius duomenis. „Aš manau, kad mes visi, netgi tie, kurie labai nekenčia matematikos, iš tiesų turi savyje matematinių gebėjimų“, – teigia jis.

Pasak docento, šiais laikais tebegyvuojantis turimų polinkių rūšiavimas į tiksliuosius ar humanitarinius – atgyvenęs dalykas. Lygiai taip pat šiuolaikiniame pasaulyje negalioja tiesmukas mokslų skirstymas į „kietuosius“ ir „minkštuosius“.

„Pavyzdžiui, šiuolaikinė archeologija, aplinkosauga, fizikos ar chemijos pedagogika, kinematografija, kibernetinė sauga ir kiti dalykai gali būti priskirti ir „kietiems“, ir „minkštiems“, – vardija A. Lašas. Jo manymu, griežta takoskyra ne tik kad nereikalinga, tačiau ir ydinga. Įsigalėję stereotipai diktuoja egzaminų pasirinkimus, o tai savo ruožtu lemia ir ateities karjerą.

„Jaunimui verčiau patarčiau klausti savęs, ne koks dalykas patinka ar nepatinka mokytis, o ką moku ir ką norėčiau mokėti dirbdamas ateityje“, – pataria A. Lašas.

Stabdo nemalonūs patyrimai

A. Lašo įsitikinimu, kartais tarp moksleivių deklaruojama neapykanta matematikai paprastai yra užauginta neigiamų patirčių. „Neapykanta matematikai yra socialiai sukonstruota, o ne įgimta“, – pastebi jis.

Pasak SHMMF dekano, siekiant suprasti mokinių atmetimo reakciją, reikėtų pažvelgti atidžiau į ugdymo procesą.

„Kaip pas mus mokyklose mokoma matematikos? Metai po metų jos mokoma dalimis, nematant visumos. Įsivaizduokime dviratį: imame atskiras jo daleles, blizginame, poliruojame, krapštome, tačiau negalim ant jo pagaliau tiesiog atsisėsti ir nuvažiuoti. Kartais net nesuvokiama, kad rankose yra dviračio dalys. Taip ir su matematika. Formulė čia, formulė ten, o kur jų sujungimas ir pritaikymo malonumas?“, – retoriškai klausia A. Lašas.

Jo nuomone, taip mokydamasis vaikas nesuvokia bendro paveikslo ir dažniausiai pats sau net negali atsakyti į klausimą, kam jam viso to reikia. „Matematikos mokymasis mokykloje per dažnai tampa tokia intelektualine treniruote, kai tarsi atliekami pratimai, abstrakčiai žinoma, kad tai lavina kažkaip smegenis, tačiau aiškaus žinojimo, kam tai skirta, trūksta“. A. Lašas pastebi dar vieną šio tiksliojo mokslo ypatybę: „Matematika yra nuoseklaus mokymosi reikalaujantis mokslas. Ji tarsi kopimas laiptais, kur kiekviena pakopa kilsteli tave aukščiau. Bet mokiniui svarbu suprasti, kur link lipama ir kas kiekviename etape yra pasiekiama“.

Pasak jo, dar vienas momentas, atstumiantis jaunimą nuo matematikos, yra matematinio mąstymo neefektyvumas ir iš to kylanti frustracija bei atmetimo reakcija. „Juk kiek dažnai mes vaiko klausiame: „O tai kaip tu sprendi šitą uždavinį ar problemą savo galvoje? Papasakok! Gal tu visai ne taip mąstai. Tas neefektyvumas ir painumas, liaudiškai tariant, užtrumpina“, – juokauja pašnekovas.

A. Lašas pabrėžia, kad bendrąja prasme mokymasis kaip procesas nėra vien tik kognityvinis veiksmas. „Paraleliai mąstymo proceso, mes dar ir jaučiame. Kai mes mokomės matematikos, fizikos, chemijos ar bet kokio kito dalyko, atliekamas ne tik loginis, vaizdžiai tariant, grynojo proto judesys. Kartu „dirba“ ir mūsų emocijos“, – pasakoja pašnekovas.

Anot jo, tai paaiškina kai kurių mokinių neapykantą ar baimę šiai disciplinai. „Jei pradėję mokytis matematikos kaskart patirsite nemalonias emocijas, tai ateityje jūs to vengsite“. A. Lašo nuomone, nemalonios patirtys užsuka mokinio galvoje užburtą ratą: po eilinio testo gaunama dozė negatyvių emocijų, tada siekiama jų vengti, todėl adekvačiai nepasiruošiama kitam testui, vėl gaunamas blogas rezultatas, kuris dar labiau gilina nepasitenkinimą ir galų gale pasibeldžia paprasta išvada: aš nesu „tiksliukas.“

Spragoms įveikti – reali pagalba

„Žmonija dar nesugalvojo geresnio būdo loginiam, analitiniam, kritiniam mąstymui ugdyti už matematiką“, – jau anksčiau žiniasklaidoje yra teigusi KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto dekanė Bronė Narkevičienė.

Ji bene kasmet atkreipia dėmesį į katastrofišką žemą Lietuvos moksleivių matematinį raštingumą.

„Matematiškai raštingas asmuo yra įgijęs elementarius loginio analitinio mąstymo įgūdžius ir tiek matematikos žinių, kad gali efektyviai veikti savo darbe ir kasdieniame gyvenime. Skirtumus galima akivaizdžiai pamatyti, kai lyginamos matematikos brandos egzaminų užduotys skirtingose šalyse“, – sako docentė.

Jos manymu, egzaminai yra atspindys to, ko valstybė ir visuomenė tikisi bei ko reikalauja iš jauno žmogaus, baigiančio bendrojo lavinimo mokyklą.

„Man svarbiausias matematikos akcentas yra loginis mąstymas ir gebėjimas argumentuoti bei matematikos įduoti įrankiai kitiems mokslams ir įvairioms žmogaus veiklos sritims“, – teigia B. Narkevičienė.

Jos įsitikinimu, kuo labiau išsilavinęs jaunuolis, tuo jis laisvesnis pasirinkdamas karjerą ir turi daugiau galimybių ne tik pritaikyti žinias esamai situacijai, bet ir sukurti, pamatyti naujus sprendimo kelius, naujas galimybes. „Gyvename globaliame pasaulyje. Ketvirtoji pramonės revoliucija, ir netgi penktoji, skaitmenizavimas, robotizavimas, dirbtinis intelektas – visa tai mūsų realus gyvenimas. O visi paminėti dalykai be matematinio pagrindo yra neįmanomi. Taigi matematiškai neraštingam žmogui iškyla realus pavojus likti „paraštėje“.

Vis dėlto, ji pabrėžia, kad pradinis pasirengimas nėra „iškaltas akmenyje”, todėl įveikti žinių spragas – niekada ne per vėlu. „Labai skatinu jaunus žmones, kurie pajunta matematinio pasirengimo trūkumą, išnaudoti visas pagalbos priemones, kurias siūlo universitetai“, – ragina pašnekovė.

Viena jų – nuo vasario 13 dienos KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakultete organizuojami kursai moksleiviams, kurie nori geriau pasirengti valstybiniam matematikos brandos egzaminui. Universitetas jau skelbia registraciją ir laukia kursų lankytojų.

„Tokių kursų poreikį padiktavo pati situacija – kasmet viešojoje erdvėje netyla jaunų žmonių skundai, kad matematikos egzaminas buvo sunkus. Tikimės, kad KTU matematikų pasiūlyta pagalba padės ne tik kad nesuklupti, bet ir pasiekti puikių rezultatų“, – viliasi B. Narkevičienė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

ENEBA's game store

„Altegra“ – elektronikos projektavimas ir gamyba

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

Technologijos.lt

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2020 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
www.lmnsc.lt
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
Lietuvių kalba informacinėse technologijose
www.likit.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
MoksloFestivalis.lt
Mokslo ir technologijų pasaulis – naujienos ir straipsniai
www.technologijos.lt
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors, FS19 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS19 Mods, FS17 Mods, FS15 Mods
www.farming2015mods.com
Mokslo populiarinimo projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama