Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 20:47
Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
Balandžio 25 d. 14:36
Gegužę – svarbūs pokyčiai tūkstančiams „Shopify“ vartotojų (1)
Balandžio 25 d. 12:27
Grėsmės vaikų mobiliuosiuose telefonuose: ką apie tai galvoja tėvai?
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Profesorius iš Švedijos apie pokyčius švietime: ar tai, kas vyko ten, nesikartoja Lietuvoje?

Publikuota: 2020-01-06 16:38
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Esminis mokymasis vyksta ne auditorijoje, laboratorijose ar elektroninėje aplinkoje, o besimokančiojo smegenyse. Tuo įsitikinęs KTU viešėjęs profesorius Ingemaras Ingemarssonas. Jis pabrėžia, kad per pastaruosius 50 ir daugiau metų reikšmingiausią poveikį aukštojo mokslo ir viso švietimo sistemai vis dėlto padarė ne technologijos, o pasikeitęs santykis tarp jos dalyvių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Esminis mokymasis vyksta ne auditorijoje, laboratorijose ar elektroninėje aplinkoje, o besimokančiojo smegenyse. Tuo įsitikinęs KTU viešėjęs profesorius Ingemaras Ingemarssonas, kuris neoficialiai Švedijoje tituluojamas probleminio mokymosi inžinerijoje pradininku. Jis pabrėžia, kad per pastaruosius 50 ir daugiau metų reikšmingiausią poveikį aukštojo mokslo ir viso švietimo sistemai vis dėlto padarė ne technologijos, o pasikeitęs santykis tarp jos dalyvių.

Šimtus paskaitų Švedijoje apie probleminį mokymąsi per savo karjerą surengęs ir filantropine veikla garsėjantis akademikas Kaune viešėjo Kauno technologijos universiteto (KTU) kvietimu – čia jis dalinosi žiniomis apie besikeičiantį dėstytojo vaidmenį ir savo patirtį, įgytą ugdant būsimuosius inžinierius.

Profesorius Ingemaras Ingemarssonas
Profesorius Ingemaras Ingemarssonas. KTU nuotr.

Dėstytojų edukacijai skirtas KTU centras „EDU_Lab“ pakvietė Linčiopingo universiteto profesorių emeritą I. Ingemarssoną skaityti pranešimo gruodį vykusiame renginyje „Besikeičiantis dėstytojų vaidmuo: su kokiais iššūkiais susiduriame?“. Interviu metu I. Ingemarssonas sutiko atskleisti asmeninę patirtį, susijusią su pokyčiais Švedijos aukštajame moksle, kurie prasidėjo prieš daugelį metų.

Technologijų indėlis – mažesnis negu galvojame

Profesorius itin skeptiškai vertina viziją, esą dirbtinis intelektas ar robotai galimai ateityje galėtų eliminuoti mokytojus, o ugdymo procesas būtų automatizuotas. „Klaidinga įsivaizduoti, kad skaitmeninės technologijos padarys švietimui tokį gilų poveikį“, – prieštarauja I. Ingemarssonas, pabrėždamas, kad mokymosi aplinka svarbi, tačiau nereikėtų jos perdėtai sureikšminti.

Pasak profesoriaus, esamų ir šiais laikais vykstančių pokyčių švietimo sistemoje net negalima pavadinti skaitmenine revoliucija. „Visa tai labiau būdai, kurie keičia mūsų bendravimo tarp mokytojo ir mokinio formas, tačiau panašaus pobūdžio pasikeitimai vykdavo ir vyks visais laikais“, – mano jis.

Anot I. Ingemarssono, esminis šiuolaikinio švietimo pokytis yra ne skaitmenizacija, o perėjimas prie dvipusės komunikacijos, kuri itin reikšminga mokymo procesui. „Kadaise buvo taip – dėstytojas moko, studentas mokosi. Šiandien tai jau nebeatitinka realybės“, – sako jis.

Profesorius įsitikinęs – mokymasis yra procesas, vykstantis ne kur kitur, o besimokančiojo smegenyse. „Mokantysis turi šį procesą paversti kaip galima efektyvesniu, o tam reikalinga tiek abipusė komunikacija tarp mokinio ir mokytojo, tiek ir besimokančiųjų bendravimas tarpusavyje. Praeityje dėstytojo ir studento bendravimas buvo vienpusis, šiandien tai – abipusė komunikacija. Tai ir yra didysis pasikeitimas“, – sako jis.

Ingemarssonas teigia – esminis lūžis aukštojo mokslo srityje įvyko dar 1968 metais po Paryžiuje įvykusio studentų sukilimo, kai studentija įgijo visuomeninės galios reguliuoti studijų procesą.

„Pagaliau studentai galėjo ne tik ateiti ir padiskutuoti su dėstytojais, bet ir kelti jiems reikalavimus. Jie galėjo išreikšti nuomonę apie mokymo pasirinkimus, apie studijų turinį, formatą, struktūrą. Septinto dešimtmečio pradžioje tai buvo didelis ir labai greit įvykęs pasikeitimas“, – pasakoja I. Ingemarssonas.

Profesorius prisimena, kaip ši pokyčių banga pasiekė ir Švediją. Pradėjęs universitete dėstyti 1971 metais, jis sako pakliuvęs į vykstančio lūžio sūkurį, o procesas ne visada būdavo malonus.

„Nutikdavo, kad studentai savo teisių reikalaudavo piktai ar net kai kuriais atvejais agresyviai, tačiau vis dėlto jau turėjo savo balsą. Ar aš ant jų pykau? Tikrai ne. Turėčiau sutikti, kad kai kurios diskusijos mane tikrai suerzindavo“, – juokiasi I. Ingemarssonas.

Jis pasakoja prieš keletą metų sutikęs vieną tokių kadaise buvusių aršių studentų. „Ingemarai, ar Jūs manęs neatsimenate?“ – tąkart šis paklausė profesoriaus. I. Ingemarssonas prisipažino, kad ne. „Tikriausiai todėl, kad buvau vienas iš tų blogųjų vaikinų“, – pajuokavo buvęs studentas. „Tu nebuvai blogas vaikinas. Tiesiog tuo metu mane nervinai. Vis dėlto, pripažįstu, tu buvai teisus“, – atsakė I. Ingemarssonas.

Reikalavo praktinio pritaikomumo

Kaune duodamas interviu profesorius teigė, kad savų reikalavimų turėjo ne tik studentai – visa Švedijos visuomenė, pramonė, darbdaviai reikalavo, kad techniškieji universitetai toltų nuo teorinio lavinimo ir labiau orientuotųsi į praktinį pritaikomumą, verslo ir visuomenės poreikius.

„Tai buvo išorės spaudimas“, – konstatuoja I. Ingemarssonas, prisimindamas tuometes aplinkybes, privertusias vykdyti pokyčius studijų srityje. Visa tai lėmė sąlygas probleminio mokymosi ir kitų naujovių formavimuisi.

Kaip pasakojama Linčiopingo universiteto spaudoje, apie problemomis grįstą mokymo(si) metodą profesorius pirmąkart išgirdo aštuntajame dešimtmetyje, kai apie jį užsiminė medicinos ir sveikatos mokslų ugdymo srityje dirbusi žmona Margareta.

„Apie tai įsikalbėjome namuose prie pietų stalo. Buvau skeptiškas. Tada man visa tai nuskambėjo labai keistai, tačiau taip pat sužadino smalsumą. Tais laikais techninių dalykų mokymas turėjo trūkumų, taigi situacija paskatino mane šį mokymą išbandyti savo srityje”, – prisimena I. Ingemarssonas.

Pasak jo, bendrai vertinant, visuomenės reikalavimas orientuoti universiteto studijų turinį į praktinį pritaikomumą ir iš to atsiradę pokyčiai – pozityvus dalykas. Vis dėlto, perlenkus lazdą ir itin susiaurinus jų turinį, atsiranda rizika nebepavyti sparčiai besikeičiančių praktinių situacijų traukinio.

„Jeigu studijuodamas orientuojiesi tik į tam tikrus pritaikomus dalykus, kurie greitai išeis iš mados, na, kad ir po trejų metų, tai tokiu atveju visa tai tampa laiko gaišatis“, – sako pašnekovas.

Jis sutinka, kad Švedijos aukštojo mokslo sistemoje per daugelį metų reikiamus pasikeitimus pavyko subalansuoti su pedagoginį darbą dirbančių žmonių reikmėmis ir neuždaryti jų į biurokratijos rėmus. „Aš, kaip profesorius, visada jaučiau, kad turiu daug laisvės daryti tai, ką noriu. Manau, kad dauguma žmonių tai daro mūsų universitetuose. Bet tai yra ir gerai, ir blogai. Gerai, kad galime kurti savo mokymo turinį, kurti savo tyrimus, kurti mūsų darbo metodus“, – vardija I. Ingemarssonas.

Anot jo, išvirkščioji akademinės laisvės pusė – galimybė piktnaudžiauti padėtimi. „Galbūt atskirų atvejų ir yra, bet nepasakyčiau, kad tai yra masinė problema“, – pakomentuoja situaciją Švedijoje.

Kilniam tikslui įsteigė fondą

Daugeliui pasitikėjimą profesoriaus I. Ingemarssono įžvalgomis kelia ne tik akademinė patirtis, tačiau ir visuomeninė bei filantropinė veikla.

Į švietimo inovacijas besigilinantis I. Ingemarsson per savo karjerą dėstė bei vykdė mokslo tyrimus viename stipriausių techniškųjų universitetų Europoje, sekretoriavo Švedijos švietimo atnaujinimo taryboje bei koordinavo Švedijos vyriausybės dotuojamą inžinerijos studijų atnaujinimo projektą, propaguojantį technologijų plėtrą švietimo sistemoje.

Daugiau kaip 15 metų pensijoje esantis profesorius I. Ingemarssonas tempo lėtinti nesiruošia ir šiandien, todėl yra vis dar aktyviai įsitraukęs į švietimo inovacijų aktualijas. Jis randa laiko padėti jauniesiems matematikams vienoje Švedijos vidurinių mokyklų, skaito pranešimus, domisi IT švietimo naujovėmis, aktyviai dalyvauja akademiniame bei visuomeniniame gyvenime.

Prieš daugiau kaip 10 metų jis kartu su žmona Margareta įsteigė Aukštojo mokslo atnaujinimo fondą, kuris finansuojamas privačiomis lėšomis. Kas antrus metus pretenduoti į fondo dotacijas gali visuose Švedijos švietimo lygmenyse dirbantys pedagogai, siekiantys plėtoti švietimo inovacijas. Per savo veiklos laikotarpį fondas įvairiems projektams ir premijoms išdalino daugiau kaip 500 tūkst. Švedijos kronų.

Dar daugiau – į fondą lėšos plaukia iš medicinos technologijų kompanijos „Sectra“ gaunamų akcijų uždarbio. 1978 metais I. Ingemarssonas šią įmonę įkūrė su dar 3 studentais. Šiandien „Sectra“ vertė siekia 18 milijonų Švedijos kronų, joje dirba daugiau kaip 600 darbuotojų, nemaža dalis jų baigę būtent Linčiopingo universitetą.

„Kam gi daugiau turėtume suteikti grąžos už savo sėkmę, jeigu ne savo mokytojams ir dėstytojams?“, – retoriškai klausia profesorius.

„Didžiausias trukdis mokytojo ar dėstytojo darbe – konservatyvumas. Dalis pedagogų yra įsitikinę, kad toks būdas, kuriuo jie mąsto, yra pats geriausias. Džiugu, kad čia, Lietuvoje, sutikti dėstytojai man pasirodė atviresni“, – pastebi I. Ingemarssonas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama