Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
Balandžio 25 d. 14:36
Gegužę – svarbūs pokyčiai tūkstančiams „Shopify“ vartotojų (1)
Balandžio 25 d. 12:27
Grėsmės vaikų mobiliuosiuose telefonuose: ką apie tai galvoja tėvai?
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Inovacijos mokykloje – ne programavimas ar IT

Publikuota: 2019-02-14 12:29
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Bendradarbiavimas, problemų sprendimas, kūrybiškumas, gebėjimas kritiškai įvertinti savo įgūdžius ir gaunamą informaciją – šie XXI amžiaus gebėjimai įrašyti ne tik darbo skelbimuose. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija tyrimų duomenimis, pažangiausiomis įvardijamos švietimo sistemos būtent šiuos gebėjimus nurodo kaip esminius, diegiant inovacijas mokyklose.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Bendradarbiavimas, problemų sprendimas, kūrybiškumas, gebėjimas kritiškai įvertinti savo įgūdžius ir gaunamą informaciją – šie XXI amžiaus gebėjimai įrašyti ne tik darbo skelbimuose. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EPBO) tyrimų duomenimis, pažangiausiomis įvardijamos švietimo sistemos būtent šiuos gebėjimus nurodo kaip esminius, diegiant inovacijas mokyklose.

Inovacijos mokykloje – ne programavimas ar IT

Dėmesio centre – gebėjimai

„Mes dažnai galvojame, kad inovacijos švietime, tai tik programavimas, IT ir skaitmeninės technologijos. Tai svarbu. Tačiau, anot tarptautinių ekspertų, daug svarbesnės inovacijos - tai besikeičiantis mokytojo ir mokinio santykis, kur mokytojas nėra griežtas dėstytojas, o pagalbininkas siekiant rezultatų. Inovacija švietime yra tai, kad orientuojamasi ne vien tik į aukštus akademinius rezultatus, bet ir į platų bendrą jį lavinimą, kur gebėjimai rinkti ir analizuoti informaciją yra ne mažiau svarbu, nei tiesiog iškalti daugybos lentelę“, – pastebėjimais iš pokalbių su Lietuvos ir tarptautiniais švietimo ekspertais dalijasi vasario 28 d. Vilniaus universitete vyksiančio Lietuvos mokytojų forumo, įkvėpto #Switch!, iniciatorius ELP grupės europarlamentaras Antanas Guoga.

Forume su mokytojais bendrausiantis Singapūro Universiteto Kompiuterijos mokslų departamento asocijuotas profesorius Sun Teck akcentavo, kad Singapūre XXI a. gebėjimams ir jų stiprinimo rezultatams, kaip rekomenduoja EBPO, skiriamas ypatingas dėmesys.

„Šiandien mokykla gavus iššūkį ugdyti asmenybę, gebančią drąsiai rinktis profesiją, apie kurios egzistavimą šią minutę mes dar nežinome“, – sakė profesorius S. Teck, apžvelgdamas vos prieš metus Singapūre įdiegtas programas, kurios sutelkė dėmesį į taikomųjų ir gyvenimiškų įgūdžių mokymąsi. Pirmoji programa padeda vidurinės mokyklos moksleiviams praktiškai suprasti, ką jie mokosi, pavyzdžiui, mokslo, technologijų arba verslumo srityse. Antroji skirta ugdyti tam tikras charakterio savybes ir asmeninius įgūdžius, tokius, kaip bendradarbiavimas. Kai vienos mokyklos stiprina taikomuosius ir gyvenimiškus įgūdžius per menų ar sporto kryptį, kitos siūlo moksleiviams įsitraukti į paslaugų, nevyriausybinius sektorius. Pavyzdžiui, padėti neįgaliesiems, bendradarbiauti su senjorais, suprasti klimato kaitos priežastis ir imtis prevencijos.

„Tarp inovacijų įvardinčiau ir sprendimą sumažinti iki šiol vyravusį dėmesį vien tik akademiniams moksleivių pasiekimams. Jeigu norime, kad mūsų piliečiai pasiruoštų sudėtingiems pokyčiams ir tam mokytųsi visą gyvenimą, turime dar mokykloje suteikti moksleiviams erdvės ir laiko ugdyti vidinę motyvaciją ir džiaugsmą mokytis, atrasti savo pomėgius“, – apie pokyčius, pradėtus vos prieš pusmetį pasakojo profesorius. Singapūre nuspręsta per artimiausius trejus metus palaipsniui mažinti egzaminų skaičių įvairaus amžiaus moksleiviams. Vietoj pasiruošimo egzaminams atsiradusį laisvą laiką mokyklos skirs įtraukiančios pedagogikos bei XXI a. gebėjimų stiprinimo programoms.

Inovacijų skonis – išlaisvintam mokytojui ir mokiniui

„Inovacijos turi leisti mokiniui ir mokytojui patirti sėkmę, atradimus, skatinti atrasti mokymosi prasmę ir stiprinti mokymosi motyvaciją, teikti pažinimo džiaugsmą“, – sako vieno iš forumo organizatoriaus, Vilniaus universiteto prof.habil.dr. Vilija Targamadzė, moderuosianti diskusiją „Inovatyvi mokykla: neišvengiamybė ar tradicijų žlugdymas?”. Profesorė pastebi, kad Lietuvoje reikalinga ne bet kokių inovacijų, o orientuotų į pozityvų mokinio, mokytojo, švietimo pagalbos specialisto, vadovo ugdymo ir saviugdos rezultatų gerinimą. „Šiandien mokyklai trūksta ne tik pavienių mokytojų taikomų ar modulinių inovacijų. Reikia ir sisteminių, realiai vertinant ugdymo rezultatus – mokinio kultūrinę, socialinę, pilietinę brandą, mokinio pasiekimus ir pažangą“, – vertina profesorė.

Pasak jos, sisteminės inovacijos pavyzdys būtų sumani edukacija, skirta pažinti mokinį. „Naujoji karta yra paveikta virtualios erdvės ir neretai mokytojai dirba su ja, kaip su neatpažįstamu „skraidančiu objektu“, – pastebi prof.habil.dr. V. Targamadzė. Pasak jos, keičiasi mokytojo veiklos vektoriai – koncentruojamasi į ugdymo personalizavimą, bendradarbiavimą, o ne direktyvų mokymą. Švietimo ekspertės nuomone, vertinant šiuos poreikius, dera baigti mokyklose tikrinimus, remiantis kietais kriterijais ir rodikliais, kurie stumia į pedagogo veiklos standartizavimą ir suvienodinimą. Jos nuomone, inovatyvi švietimo politika orientuojasi vertinti ugdymo rezultatus – mokinio brandą, pasiekimus, pažangą.

Profesorė įsitikinusi, kad nors kartą pajutęs inovacijų skonį ir sėkmingai jas pritaikęs pedagoginėje veikloje, mokytojas pats tampa inovacijų kūrimo ar jų paieškos agentu. „Tai patrauklu. Taip ugdymas ir saviugda tampa tarsi vienis, kuris suskamba, naudojant tinkamus instrumentus ir jais sumaniai grojant. Tai iš esmės pakeičia mokytojo vaidmenį iš vykdytojo, įsprausto į primetamus rėmus, į kūrėjo, bendradarbiaujančio su mokiniu ir konstruojančio drauge ugdymo procesą. Atsiranda ir kūrybinis džiaugsmas, teigiamos emocijos,“ – neabejoja V. Targamadzė.

Profesorė primena, kad inovacijos yra susiję ir su rizika. Ji pataria visokeriopa kontrole nebeskiepyti mokytojams baimės suklysti, o padėti mokytis konstruktyviai veikti. „O svarbiausia nesubiurokratinti ugdymo ir mokytojo, mokyklų vadovų neversti paklusniais vykdytojais. Tuo pačiu dera padėti kai kuriems mokytojams, vadovams suprasti, kad naujoji karta yra tikrai kitokia ir jau deimantą, tašydamas kirviu, brilianto negausi“, – apibendrina profesorė.

Mokytojai atviri, tik reikia laiko pasiruošti

IT edukacinės iniciatyvos „Kompiuteriukai vaikams“ mokymų vadovas Kęstutis Mačiulaitis pritaria, kad šiandien labiausiai reikalingos yra tos inovacijos, kurios padeda vaikus ruošti kitokiam gyvenimui, nei kad buvo paruošti patys mokytojai. „Inovacijos švietime yra dėmesio sutelkimas į vaiką, pasitikėjimas jo gabumais, skatinimas klysti, bandyti dar kartą ir mokytis iš klaidų, ieškant kūrybiško sprendimo pamokoje paskirtai užduočiai“, – sako visiems Lietuvos penktokams micro:bit kompiuteriukus suorganizavusios komandos narys.

K. Mačiulaitis pasidalijo praeitų mokslo metų pabaigoje atliktu tyrimu apie pokyčių svarbą švietime, kurio metu apklausė IT mokytojus apie dabartines IT pamokas. Net 95% atsakiusiųjų iš 150 mokyklų paminėjo, kad reikia pokyčių formaliajame švietime. „Lietuvos mokytojai vertina mokyklą pasiekiančias inovacijas, tame tarpe ir mūsų suteiktus programuojamus kompiuteriukus priima noriai. Tačiau išlieka žmogiška nežinomybės baimė, kaip tiksliai panaudoti įrangą pamokose. Tad mes ne tik atliepiame į mokytojų poreikį gauti mokymus ir įkvėpimą keisti esamas IT pamokas, bet ir nuolat skatiname klysti, bandyti ir eksperimentuoti drauge su vaikais. O tai jau yra naujas požiūris į edukaciją ir mokytojo vaidmenį apskritai“, – tyrimo rezultatus praskleidė Kęstutis.

Pasak jo, mokyklų bendruomenės vertina tai, kad kažkas pagaliau praktiškai inicijuoja pokyčius švietime. „Dar anksti rinkti kiekybinius duomenis apie gebėjimų stiprėjimą, tačiau vaikams patinka naujosios technologijos, ir būtent informatikos pamoka, nuo kurios pradėjome, jiems tikrai pasidarė įdomesnė ir aktualesnė. Vaikai ankstesniame amžiuje susidomėjo technine kūryba ir gavo programavimo praktikos, bei logikos pradmenų“, – pasakojo IT edukacinės iniciatyvos „Kompiuteriukai vaikams“ mokymų ekspertas.

Technologijos – sumažinti krūvį, o nepakeisti mokytoją

Singapūro universiteto profesorius dr. Tan Sun Teck sako, kad nors programavimas nėra privalomas mokyklose, visos mokyklos turi galimybę dalyvauti „Smagiojo programavimo“ programos konkurse ir mokyti moksleivius programavimo pradmenų jau pradinėje mokykloje. Vyresnių klasių moksleiviai programavimo jau mokosi kaip vieno iš privalomos programos dalykų.

Danijoje programavimas taip pat nėra privalomas. Pasak Lietuvos mokytojų forume pranešimą vadovų dalyje skaitysiančio Danijos mokyklų vadovų asociacijos prezidento Klauso Hjortdalio (Claus Hjordal), šalies švietimo sistemoje jau kuris laikas įgyvendinamos kelios pilotinės „Technologinio supratimo“ programos. Šiuo metu trečiokai mokomi programuoti. Taip pat Danijos nacionalinės televizijos iniciuotas projektas kaip ir Lietuvoje, mokiniams, kaip ir Lietuvoje, suteikiant galimybę dirbti su micro:bit kompiuteriukais. „Mokyklų vadovų asociacija supažindina vadovus su daiktų internetu (IoT). Vienok, programavimas dar nėra privaloma švietimo programos dalis“, – dalijosi Danijos ekspertas.

Aptardamas, kokie inovacijų iššūkiai aktualūs šiandieninėse mokyklose, prof. Tan primena, kad nors kompiuteriai pakeis beveik visas profesijas, tačiau neturėtų pakeisti mokytojų. „Vertybės ir asmeninis ryšys yra svarbūs ugdant jaunimą. Inovacijos padės mokytojams sumažinti jų darbo krūvį. Tačiau mokytojų parama ir bendradarbiavimas mokiniams išliks tiek pat svarbi“, – teigia jis.

Kokios inovacijos šiandien mokyklai labiausiai reikalingos, kaip inovacijos keičia mokytojo vaidmenį, kokias inovacijas taiko geriausiomis pasaulyje laikomos švietimo sistemos, bus aptariama Lietuvos Mokytojų forume. Renginyje įžvalgomis ir patirtimis dalinsis Lietuvos ir tarptautiniai švietimo ekspertai iš Suomijos, Singapūro, Danijos, Belgijos, Olandijos. Vyks dvi programos mokytojams ir mokyklų vadovams.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama