Elektronika.lt
 2018 m. lapkričio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 16 d. 17:16
Lietuviškas gintaro klasifikatorius su dirbtiniu intelektu geba pats mokytis
Lapkričio 16 d. 15:11
4 mitai apie baterijų įkrovimą, kuriais greičiausiai tikite
Lapkričio 16 d. 14:23
Į tvarkymąsi siūlo pažvelgti naujai: sukūrė galingiausią lig šiol belaidį dulkių siurblį
Lapkričio 16 d. 12:07
Kauno mokslo ir verslo ryšys: darbas prasideda nuo pokalbio
Lapkričio 16 d. 08:16
Perdegusių elektros lempučių pavojai
Lapkričio 15 d. 20:12
„Dell“ pristato naujus „UltraSharp“ monitorių šeimos narius
Lapkričio 15 d. 19:25
Po atidėliojimų ir techninių problemų vėl galima atsinaujinti „Windows 10“
Lapkričio 15 d. 17:08
AOC praneša apie naująjį „G2590PX/G2“ – „G2 Esports Signature Edition“ žaidimų monitorių
Lapkričio 15 d. 16:13
Kaip apsisaugoti nuo fiktyvių mokėjimų internete?
Lapkričio 15 d. 14:32
Lietuvoje plinta agresyvus virusas, vagiantis el. bankininkystės duomenis
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailers, American Truck Simulator Mods, ATS trucks
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
FS 17 maps, FS 17 truck
FS 17 Trailers, Farming Simulator 2017 Mods
Farming Simulator 2017
FS 2017 Trailers, FS 17 Maps, FS 17 Tractors
FS 17 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS17 Combines, FS17 Maps
Cattle and Crops Mods
Farming Simulator 2019 Mods, FS17 Maps
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti
www.eb.lt - Entertainment bank

Išeitis Lietuvai iš „dyzeliukų“ sąvartyno – tapti padėvėtų elektromobilių šalimi?

Publikuota: 2018-10-19 21:09
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, Lietuvoje su automobiliais susiję mokesčiai yra nedideli, nėra jokio skatinimo žaliajam transportui ir nėra jokio draudimo taršiems automobiliams, todėl lietuviams neapsimoka pirkti mažiau taršių ar ekologiškų automobilių – taip šiandien kalbėta Seime vykusioje diskusijoje apie žaliąjį transportą.

 Rodyti komentarus (3)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Palyginti su kitomis Europos Sąjungos šalimis, Lietuvoje su automobiliais susiję mokesčiai yra nedideli, nėra jokio skatinimo žaliajam transportui ir nėra jokio draudimo taršiems automobiliams, todėl lietuviams neapsimoka pirkti mažiau taršių ar ekologiškų automobilių – taip šiandien kalbėta Seime vykusioje diskusijoje apie žaliąjį transportą. Diskusijos temą iniciavo Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas.

„Kalbant apie darnų judrumą, viešasis sektorius turėtų eiti priekyje. Keista skaityti pranešimus iš Lietuvos savivaldybių: „Nusipirkom naujų autobusų“. Pasižiūri – dyzeliniai, naudoti. Taigi, kuo greičiau turime pereiti prie žaliųjų pirkimų“, – kalbėjo konferenciją moderavęs Seimo narys, Energetikos komisijos pirmininkas V. Poderys.

Išeitis Lietuvai iš „dyzeliukų“ sąvartyno – tapti padėvėtų elektromobilių šalimi?

„Švarus mobilumas be konkretaus skatinimo Lietuvoje neišplis. Saugus, pigus ir tausojantis – tokį transportą mato ateities vartotojai. Deja, lietuviams labiausiai rūpi antras žodis šioje trijulėje – „pigus“. Lietuva yra automobilių kraštas todėl, kad asmeninis automobilis iš esmės nėra didelė prabanga šeimai. Europoje esame savotiški išsišokėliai, nes neturime mokesčio automobiliui. Taip, mes mokame kuro akcizą, bet tai nėra pasiteisinimas, to nepakanka. Akcizas neveikia kaip priemonė švariam mobilumui skatinti“, – sakė Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso Tarybos narys Kęstutis Kupšys.

Anot jo, kalbos apie automobilių mokestį dažniausiai kyla kaip biudžeto „skylių užkaišiojimo“ priemonė. Gyventojams tai nuskamba kaip pavojaus signalas, kaip bausmė, kurios reikia vengti. Tuo tarpu toks mokestis reikalingas, kad atnaujintume Lietuvos automobilių parką.

„Šiais metais, nuo sausio mėnesio, jau įregistruota 140 tūkstančių naudotų automobilių. Dar 200 tūkstančių automobilių – perpirkta. Naujų automobilių šiemet tikimasi parduoti 20-30 tūkst. Skaičiai iškalbingai rodo, kad esame Europos automobilių sąvartynas“, – kalbėjo Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Vitoldas Milius.

Jo teigimu, Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkis – 15 metų. Naujai įvežamų automobilių – 11 metų. „Vienuolika metų. Tai vis tiek labai senas automobilis. Kodėl susivežame tokias senienas pas save? Todėl, kad tai yra pigu. Lietuviai praktiški, jiems svarbu kaina. Bet Europoje niekas pigiai nieko neduoda. Tad susivežame tokius automobilius, kurie yra sugedę, sudaužyti, ne tik seni, bet ir prastos kokybės. Kai nėra skatinimo sistemos, Lietuvoje visi važinėja taip, kaip išeina“, – pridūrė V. Milius.

„Skaičiai rodo, kad esame dyzelio tauta. Būtent vartotojų pasirinkimas lemia, kiek kuro naudos jų automobilis. Visgi, kartais senas kompaktiškas automobilis gali būti mažiau taršus, negu didžiulis visureigis. Renkamės didelius, universalius automobilius, su kuriais kelis kartus per metus galėtume nuvažiuoti į mišką ar iškylą su šeima. Tai reiškia, kad kasdien važiuojame pustuštėse sunkiose metalo dėžėse, ir tam perkame kur kas daugiau degalų nei galėtume“, – kalbėjo Aplinkos ministro patarėja Gintarė Krušnienė.

Anot jos, judame vėžlio žingsniu, gerindami taršos padėtį savo šalyje ir norėdami išpildyti Europos Sąjungos užduotus iššūkius. Šiuo metu Lietuvoje išmetama 180 g/km CO2 lengvojo transporto srityje, turime iššūkį 2030 m. šį lygį stipriai sumažinti. Jei to nepasieksime, Lietuva turės pirkti iš kitų šalių taršos kvotas, o tai biudžetui kasmet kainuos po kelis šimtus milijonų eurų.

„Pokyčiams reikia didesnių ambicijų. Visuomenės palaikymas – pats svarbiausias: jei palaikys gyventojai, lengviau bus priimti į pokyčius orientuotus sprendimus. Reiktų skatinti gyventojus patraukliomis iniciatyvomis – leisti išbandyti elektromobilius, jei patiks, naudos, pirks. Be to, populiarėja kitų judumo priemonių pasirinkimas. Pavyzdžiui, gal jau greit suprasime, kad dviratis nerodo socialinio statuso, o yra puiki alternatyva individualiam automobiliui“, – kalbėjo susisiekimo ministerijos atstovas Jonas Damidavičius.

Netaršus transportas laikomas brangiu, neatsiperkančiu. Tačiau ar tai tiesa? „Kaštų lygmeniu, Lietuvoje vis dar pigiausi dyzeliniai ar benzininiai automobiliai. Būtent tai neskatina įsigyti elektromobilių. Jiems sunku konkuruoti kaina. Jei ilgainiui mažės baterijų gamybos kaštai, situacija pasikeis. Turėtumėte skatinti įsigyti automobilius, naudoti paramą (pvz., Slovėnijoje įsigyjant elektromobilį, kompensuojama 7500 eurų suma) kaip vieną iš svertų. Jei galite sumažinti keliavimo kaštus, žmonės tai įvertins“, – Lietuvai patarimus dalijo studiją pristatęs Didžiosios Britanijos konsultacijų bendrovės „Element Energy“ direktorius Alex Stewart.

Kalbėdamas apie pasiūlymus, kurie galėtų būti įvesti Lietuvoje, vartotojų atstovas Kęstutis Kupšys ragino kuo skubiau, pasinaudojant slovėnų patirtimi, įvesti vienkartinį registracijos mokestį. Be to, turėtų būti įvestos ir lengvatos netaršiems automobiliams. Trečia – kelių mokestis, priklausantis nuo CO2 emisijų.

„Turime kitą problemą – perėjimo prie suskystintų dujų grėsmę, jei itin stipriai nubausime „dyzelius“. Reikia didinti ir suskystintų naftos dujų akcizą, kad neatsitiktų taip, jog nuo vienos taršios transporto priemonės bus pereinama prie kitos – nuo dyzelio prie dujų“, – sakė K. Kupšys.

„Kaip pasiekti taršos mažinimo tikslus, kuriuos turime? Tai iššūkiai, kurie nėra vienos ministerijos, o visos valstybės, visos visuomenės. Net 90 proc. visų kelionių atliekame automobiliu. Turime rinktis skirtingas judumo priemones. Visuomenė turi būti labiau įtraukta į taršos stebėjimą ir galimus sprendimus“, – sakė Aplinkos ministro patarėja Gintarė Krušnienė.

Į auditorijos klausimą, ar Lietuvos išsigelbėjimu galėtų būti antrinės elektromobilių rinkos atėjimas į Lietuvą, Vitoldas Milius atsakė, kad tokiu atveju turėsime kitą problemą – kaip juos utilizuoti.

„Geriausia, kad Lietuva judėtų kuo mažiau beviltiško, seno, sulaužyto transporto kryptimi. Štai Estija uždarė vartus senienų vežimui ir į ją patenka mažesni kiekiai taršių automobilių. Jie perka daug daugiau naujų automobilių – elektromobilių, švariausių dyzelių, kurie yra daugybę kartų geriau negu dabartiniai mūsų dyzeliai, neatitinkantys jokio „Euro“ standarto. Estija tai atliko per mokesčių sureguliavimą – ėmė tikrinti automobilių įsigijimo sandorio sumas. Dingo paskata automobilių prekiautojams slėpti mokesčius. Kita vertus, gal galime būti panaudotų elektromobilių susiurbimo šalimi?“ – svarstė V. Milius.

„Lietuvoje esame ne kokioje padėtyje su darniu judumu. Visi sutariame, kad tokio judumo diegimas, ilguoju laikotarpiui susumavus kaštus, nėra toks brangus, kaip būtų išlaikant dabartinę situaciją. Visuomenė pati negali greit keistis, greitiems pokyčiams reikia valstybės įsikišimo. Dedu viltis į šių metų gale pasirodysiantį Energetikos ir klimato kaitos planą, kuriame bus integruoti visų ministerijų ir kitų institucijų pasiūlymai galimiems sprendimams“, – apibendrindamas sakė diskusijos moderatorius Seimo narys V. Poderys.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
„Google“ reklama,
logotipų kūrimas

www.cet.lt
Wireless, point to point, backhaul, PTP
www.ligowave.com
Svarstyklės, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Farming Simulator 2019 Mods, LS19 Mods, Maps
fs19.net
Ets2 mods, ats mods, fs19 mods
allmods.net
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Maps, FS 19
www.fs2017mod.com
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS 2019 Mods, FS 2017 Mods, FS 2015 Mods
www.farming2015mods.com
Projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama