Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 26 d. 20:22
Kaip skaitmeninė transformacija keičia dėstytojų darbą
Balandžio 26 d. 18:43
Palydovinis ryšys ir naujas įkrovimo būdas: kokių galių mūsų išmaniesiems suteiks „Android 15“ atnaujinimas?
Balandžio 26 d. 16:49
Automobiliuose vis dažniau naudojamos kameros, kurios pakeičia įprastinius veidrodėlius: kokie tokio sprendimo privalumai ir trūkumai?
Balandžio 26 d. 14:29
„Instagram“ ruošia kritikuojamą funkciją: leis realiu metu matyti draugų buvimo vietą
Balandžio 26 d. 12:41
Švarus telefonas veiks gerokai greičiau, ilgiau neišsikraus
Balandžio 26 d. 10:20
Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą
Balandžio 26 d. 08:04
Išskirtinės JUNG naujienos svarbiausioje statybų verslui skirtoje parodoje „RESTA“
Balandžio 25 d. 20:47
Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Ketvirtoji industrinė revoliucija: kaip „išmanizacija“ veikia mokyklas?

Publikuota: 2018-10-21 09:08
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Ateities mokyklos mokytojas – tai pokyčių lyderis, gidas, kuris padeda mokiniams suprasti ir patiems pasirinkti mokymosi priemones, skatina smalsumą, žingeidumą ir sąmoningumą. Tai reiškia, kad mokytojai turi nuolat ugdyti savo kompetencijas, mokytis naujų metodų ir gebėti švietimui pritaikyti skirtingas priemones.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Išmaniosios industrinės revoliucijos kontekste, nuolat tobulėjančios ir vis daugiau galimybių siūlančios skaitmeninės technologijos sparčiai keičia darbo rinkos struktūrą – vienos specialybės išnyksta, jų vietoje formuojasi naujos, atsiranda poreikis ruošti kitokias ateities kartas. Šioje aplinkoje iš esmės keičiasi mokytojų vaidmuo – mokytojai tampa inovatoriais ir savo mokyklų bendruomenių jungtimi su nebepakeičiamomis skaitmeninėmis kompetencijomis.

Ateities mokyklos mokytojas – tai pokyčių lyderis, gidas, kuris padeda mokiniams suprasti ir patiems pasirinkti mokymosi priemones, skatina smalsumą, žingeidumą ir sąmoningumą. Tai reiškia, kad mokytojai turi nuolat ugdyti savo kompetencijas, mokytis naujų metodų ir gebėti švietimui pritaikyti skirtingas priemones.

Šį penktadienį Kaune įvyko mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimo ir pritaikymo mokymo procese programos – „Samsung Mokykla ateičiai“ – atidarymo renginys, kuriame skaitmeninių technologijų plėtros tendencijas pristatė ir apie ateities mokyklas prognozavo įvairių sričių specialistai.

Ketvirtoji industrinė revoliucija: kaip „išmanizacija“ veikia mokyklas?

Nuo technologijų revoliucijos padarinių pasislėpti nebepavyks

Renginyje pranešimą skaitęs Gytis Cibulskis, Kauno technologijos universiteto (KTU) e. mokymosi technologijų centro (EMTC) vadovas, teigė, jog naujausia industrinė revoliucija apėmė ne tik pramonės, bet ir visų gyvenimo sričių „išmanizaciją“.

„4.0 pramonės revoliucija simbolizuoja didžiulį visų automatizacijos procesų pagreitį. Technologijos neįtikėtinai sparčiai keičia mūsų įpročius ir elgseną, santykį su aplinka. Išmanieji įrenginiai vis pildomi įvairių sensorių ir įgauna vis naujas paskirtis, pavyzdžiui, pasitelkus įvairius algoritmus, sekant širdies pulsą dabar galima sulaukti pagalbos sutrikus sveikatai, medicinoje naudoti 3D spausdintuvu sukurtus audinius. Gamyboje žmonės tik prižiūri robotus, nes gamybos procesai yra pilnai automatizuoti. Namų buityje jau nebestebina robotai-siurbliai, o greitu metu žmogus bus išlaisvinamas nuo vis daugiau namų ruošos darbų, kurie yra monotoniški. Autonominiai robotai jau tapo tiek išdirbti, kad jų grakštūs ir tikroviškai atkartoti judesiai stulbina, tačiau technologijos leidžia ne tik atkartoti, bet ir sukurti kažką visiškai naujo, inovatyvaus.

Taip pat technologijų plėtros reikšmė pastebima ir visose su mokymusi susijusiose srityse. Pavyzdžiui, jau matome prototipus, kaip į mokyklą vietoje savęs vaikas galės nusiųsti robotą su erdvinį vaizdą fiksuojančia kamera ir taip tiesiogiai dalyvauti pamokoje, kelti ranką, klausti ir atsakyti. Taigi technologijos mokiniams – tai daugiau inovatyvių mokymosi galimybių, o mokytojams – tiek naujos galimybės pasiekti daugiau dėmesio reikalaujančius mokinius, tiek poreikis ugdyti kompetencijas. Todėl švietimo institucijoms, o taip pat ir verslo įmonėms, būtinybė patiems mokytis ir adaptuotis prie sparčių pokyčių įgauna vis didesnį pagreitį. Tačiau taip ir galimybės varžytis globalioje rinkoje didėja“, – pasakojo G. Cibulskis.

Verslo akimis, mokytojo vaidmuo – svarbus kaip šeimos

Kalbant apie besikeičiančią darbo rinką ir dabar mokyklos suole sėdinčius ateities specialistus, „Choco group“ įmonės direktorius Vytautas Stankevičius pritarė, jog skaitmeniniai pokyčiai mokyklose yra būtini. Pasak jo, mokytojų vaidmuo ugdant jaunuosius verslininkus yra ne mažiau svarbus nei šeimos – ypač, jei vaikai gimė ne verslininkų šeimoje.

„Smalsumas, platesnis požiūris į situaciją, išradingumas, ryžtas veikti bei drąsa suklysti – visa tai yra verslininkui būtinos, darbuotojui – pageidaujamos, o daugeliui vaikų – įgimtos savybės. Jos gali būti palaipsniui palaikomos ir ugdomos, arba atvirkščiai – nuslopinamos vaikus auklėjant šeimoje ir mokykloje. Todėl nepameluočiau sakydamas, kad nuo mokytojų stipriai priklauso, kiek vaikų užims tvirtą poziciją versle ar darbo rinkoje“, – „Samsung Mokykla ateičiai“ renginyje pabrėžė V. Stankevičius. „Mokiniams turėtų būti suteikiamos galimybės kuo anksčiau pradėti ruoštis ateities iššūkiams ir išmokti apie verslą, problemų sprendimą. Daug technologinių idėjų nėra įsisavinamos, nes mums trūksta vizijos kokią problemą tai išspręs. Tačiau mokytojai turėtų leisti vaikams kurti, juos skatinti ir palaikyti.“

Ne visi eksperimentai pasiteisina, bet kito būdo tobulėti – nėra

„Skills Lab“ įkūrėjas Vygantas Keras mokytojams iš visos Lietuvos priminė, jog įsitraukimas yra kertinė sėkmingo ir rezultatus atnešančio mokymosi sąlyga. Tačiau mokytojų sukuriama vertė jų ugdomiems moksleiviams turi augti koja kojon su technologijų perversmu, kadangi šiuolaikiniai mokiniai turi aukštus vertinimo kriterijus.

„Sutelkti mokinių dėmesį ir koncentraciją yra sunkus uždavinys. Šiais laikais mokymo dalyviai stebi, vertina ir kritikuoja mokytojus. Todėl šiems tenka nelengva užduotis sužadinti mokinių susidomėjimą įvairesniais būdais, nei užtekdavo iki šiol. Informacijos perdavimas nebėra vertė, nes mokiniai patys renkasi, iš kur tą informaciją gauti. Mokytojams reikia pasakoti savo patirtį, turinio panaudojimo praktiką, vertę klausytojui. Reikia įjungti kūrybinį smegenų pusrutulį – tai nėra lengva, todėl keičiasi pasiruošimo struktūra, reikalingos naujos priemonės.

Tačiau skaitmeninės technologijos gali padėti „sužaidybinti“ mokymosi procesą, informaciją pristatyti netikėtai ir taip priversti mokinius atsiminti. Nes iš to, ką mokiniai atsimena po pamokos, 10 proc. sudaro jos turinys, 20 proc. – pats mokytojas, o visus 70 proc. – tai būdas, kaip jis pristatė turinį“, – kalbėjo V. Keras. „Žaidybinimas“ yra technika, kuri nebūtinai reiškia žaidimą, tačiau atliepia individualių mokinių grupių įsitraukimo sąlygas. „Sužaidybinant“ rutininius veiksmus, monotoniją galima pakeisti nenuspėjamumo elementu, atkreipti skirtingus žaidėjų tipus primenančių mokinių susidomėjimą, kuris atsiranda, pavyzdžiui, esant pralaimėtojams, praradimo grėsmei, orientuojantis į pasiekimus ar darbą kartu su kitais.“

„Samsung“ ragina naudotis technologijų suteikiamomis galimybėmis

Penktus metus Lietuvoje vykstančios mokytojų skaitmeninių įgūdžių ir lyderystės programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė pastebi, kad mokytojų motyvacija keistis, tobulėti ir neatsilikti nuo technologinio progreso auga, nes didėja supratimas, kokias naujas galimybes jis sukuria.

„Technologijos jau dabar stipriai pakeitė mokymosi procesą. Jis tampa vis labiau savarankiškas – kiekvienas turime galimybę susikurti mokymosi programą sau, atsižvelgdami į asmeninius poreikius ir interesus. Džiaugiamės matydami mokytojų norą tobulėti, keistis ir pozityvius pokyčius atnešti į savo mokyklas“, – renginio metu kalbėjo E. Tamelytė.

Per penkerius metus programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ jau dalyvavo beveik 250 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 62 Lietuvos ugdymo įstaigų. Projekto metu parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią skaitmeninių pokyčių projektą mokyklai skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos, Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro ir Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos pedagogai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama