Elektronika.lt
 2019 m. sausio 17 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Sausio 17 d. 14:02
Elektromobiliai – trumpa šlovė ar ateities transportas?
Sausio 17 d. 12:17
Guillermo Velasco: „Smegenų dirbtinis intelektas neaplenks“
Sausio 17 d. 08:12
Kaip programavimu sudominti vaikus: 5 su tuo susijusę mitai ir tiesos
Sausio 16 d. 20:34
Kaip sekasi blokuoti „Linkomaniją“?
Sausio 16 d. 17:10
„Sony“ pristato fotoaparatą „α6400“ su naujos kartos autofokusavimo funkcijomis
Sausio 16 d. 16:16
2019-ieji technologijų pasaulyje: 5G, dirbtinis intelektas ir daugiau bendravimo laisvės
Sausio 16 d. 14:38
Programėlė kiekvienai pamokai: kaip tapti pirmūnu visur?
Sausio 16 d. 12:23
Keturios NASA kosmoso observatorijos, kurios turėtų pakilti iki 2030-ųjų
Sausio 16 d. 08:25
KTU atrastą būdą padidinti kylančių lėktuvų saugumą komercializuos studentai
Sausio 15 d. 20:17
CES 2019 naujienos: nuo saule įkraunamų laikrodžių iki suvyniojamų TV
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailer mods, ATS truck mods, ATS map mods
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
FS 17 maps, FS 17 truck
FS 17 Trailers, Farming Simulator 2017 Mods
Farming Simulator 2017
FS 2017 Trailers, FS 17 Maps, FS 17 Tractors
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Combine, FS19 Maps
FS19 Combines
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti
www.eb.lt - Entertainment bank

Ketvirtoji industrinė revoliucija: kaip „išmanizacija“ veikia mokyklas?

Publikuota: 2018-10-21 09:08
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Ateities mokyklos mokytojas – tai pokyčių lyderis, gidas, kuris padeda mokiniams suprasti ir patiems pasirinkti mokymosi priemones, skatina smalsumą, žingeidumą ir sąmoningumą. Tai reiškia, kad mokytojai turi nuolat ugdyti savo kompetencijas, mokytis naujų metodų ir gebėti švietimui pritaikyti skirtingas priemones.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Išmaniosios industrinės revoliucijos kontekste, nuolat tobulėjančios ir vis daugiau galimybių siūlančios skaitmeninės technologijos sparčiai keičia darbo rinkos struktūrą – vienos specialybės išnyksta, jų vietoje formuojasi naujos, atsiranda poreikis ruošti kitokias ateities kartas. Šioje aplinkoje iš esmės keičiasi mokytojų vaidmuo – mokytojai tampa inovatoriais ir savo mokyklų bendruomenių jungtimi su nebepakeičiamomis skaitmeninėmis kompetencijomis.

Ateities mokyklos mokytojas – tai pokyčių lyderis, gidas, kuris padeda mokiniams suprasti ir patiems pasirinkti mokymosi priemones, skatina smalsumą, žingeidumą ir sąmoningumą. Tai reiškia, kad mokytojai turi nuolat ugdyti savo kompetencijas, mokytis naujų metodų ir gebėti švietimui pritaikyti skirtingas priemones.

Šį penktadienį Kaune įvyko mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimo ir pritaikymo mokymo procese programos – „Samsung Mokykla ateičiai“ – atidarymo renginys, kuriame skaitmeninių technologijų plėtros tendencijas pristatė ir apie ateities mokyklas prognozavo įvairių sričių specialistai.

Ketvirtoji industrinė revoliucija: kaip „išmanizacija“ veikia mokyklas?

Nuo technologijų revoliucijos padarinių pasislėpti nebepavyks

Renginyje pranešimą skaitęs Gytis Cibulskis, Kauno technologijos universiteto (KTU) e. mokymosi technologijų centro (EMTC) vadovas, teigė, jog naujausia industrinė revoliucija apėmė ne tik pramonės, bet ir visų gyvenimo sričių „išmanizaciją“.

„4.0 pramonės revoliucija simbolizuoja didžiulį visų automatizacijos procesų pagreitį. Technologijos neįtikėtinai sparčiai keičia mūsų įpročius ir elgseną, santykį su aplinka. Išmanieji įrenginiai vis pildomi įvairių sensorių ir įgauna vis naujas paskirtis, pavyzdžiui, pasitelkus įvairius algoritmus, sekant širdies pulsą dabar galima sulaukti pagalbos sutrikus sveikatai, medicinoje naudoti 3D spausdintuvu sukurtus audinius. Gamyboje žmonės tik prižiūri robotus, nes gamybos procesai yra pilnai automatizuoti. Namų buityje jau nebestebina robotai-siurbliai, o greitu metu žmogus bus išlaisvinamas nuo vis daugiau namų ruošos darbų, kurie yra monotoniški. Autonominiai robotai jau tapo tiek išdirbti, kad jų grakštūs ir tikroviškai atkartoti judesiai stulbina, tačiau technologijos leidžia ne tik atkartoti, bet ir sukurti kažką visiškai naujo, inovatyvaus.

Taip pat technologijų plėtros reikšmė pastebima ir visose su mokymusi susijusiose srityse. Pavyzdžiui, jau matome prototipus, kaip į mokyklą vietoje savęs vaikas galės nusiųsti robotą su erdvinį vaizdą fiksuojančia kamera ir taip tiesiogiai dalyvauti pamokoje, kelti ranką, klausti ir atsakyti. Taigi technologijos mokiniams – tai daugiau inovatyvių mokymosi galimybių, o mokytojams – tiek naujos galimybės pasiekti daugiau dėmesio reikalaujančius mokinius, tiek poreikis ugdyti kompetencijas. Todėl švietimo institucijoms, o taip pat ir verslo įmonėms, būtinybė patiems mokytis ir adaptuotis prie sparčių pokyčių įgauna vis didesnį pagreitį. Tačiau taip ir galimybės varžytis globalioje rinkoje didėja“, – pasakojo G. Cibulskis.

Verslo akimis, mokytojo vaidmuo – svarbus kaip šeimos

Kalbant apie besikeičiančią darbo rinką ir dabar mokyklos suole sėdinčius ateities specialistus, „Choco group“ įmonės direktorius Vytautas Stankevičius pritarė, jog skaitmeniniai pokyčiai mokyklose yra būtini. Pasak jo, mokytojų vaidmuo ugdant jaunuosius verslininkus yra ne mažiau svarbus nei šeimos – ypač, jei vaikai gimė ne verslininkų šeimoje.

„Smalsumas, platesnis požiūris į situaciją, išradingumas, ryžtas veikti bei drąsa suklysti – visa tai yra verslininkui būtinos, darbuotojui – pageidaujamos, o daugeliui vaikų – įgimtos savybės. Jos gali būti palaipsniui palaikomos ir ugdomos, arba atvirkščiai – nuslopinamos vaikus auklėjant šeimoje ir mokykloje. Todėl nepameluočiau sakydamas, kad nuo mokytojų stipriai priklauso, kiek vaikų užims tvirtą poziciją versle ar darbo rinkoje“, – „Samsung Mokykla ateičiai“ renginyje pabrėžė V. Stankevičius. „Mokiniams turėtų būti suteikiamos galimybės kuo anksčiau pradėti ruoštis ateities iššūkiams ir išmokti apie verslą, problemų sprendimą. Daug technologinių idėjų nėra įsisavinamos, nes mums trūksta vizijos kokią problemą tai išspręs. Tačiau mokytojai turėtų leisti vaikams kurti, juos skatinti ir palaikyti.“

Ne visi eksperimentai pasiteisina, bet kito būdo tobulėti – nėra

„Skills Lab“ įkūrėjas Vygantas Keras mokytojams iš visos Lietuvos priminė, jog įsitraukimas yra kertinė sėkmingo ir rezultatus atnešančio mokymosi sąlyga. Tačiau mokytojų sukuriama vertė jų ugdomiems moksleiviams turi augti koja kojon su technologijų perversmu, kadangi šiuolaikiniai mokiniai turi aukštus vertinimo kriterijus.

„Sutelkti mokinių dėmesį ir koncentraciją yra sunkus uždavinys. Šiais laikais mokymo dalyviai stebi, vertina ir kritikuoja mokytojus. Todėl šiems tenka nelengva užduotis sužadinti mokinių susidomėjimą įvairesniais būdais, nei užtekdavo iki šiol. Informacijos perdavimas nebėra vertė, nes mokiniai patys renkasi, iš kur tą informaciją gauti. Mokytojams reikia pasakoti savo patirtį, turinio panaudojimo praktiką, vertę klausytojui. Reikia įjungti kūrybinį smegenų pusrutulį – tai nėra lengva, todėl keičiasi pasiruošimo struktūra, reikalingos naujos priemonės.

Tačiau skaitmeninės technologijos gali padėti „sužaidybinti“ mokymosi procesą, informaciją pristatyti netikėtai ir taip priversti mokinius atsiminti. Nes iš to, ką mokiniai atsimena po pamokos, 10 proc. sudaro jos turinys, 20 proc. – pats mokytojas, o visus 70 proc. – tai būdas, kaip jis pristatė turinį“, – kalbėjo V. Keras. „Žaidybinimas“ yra technika, kuri nebūtinai reiškia žaidimą, tačiau atliepia individualių mokinių grupių įsitraukimo sąlygas. „Sužaidybinant“ rutininius veiksmus, monotoniją galima pakeisti nenuspėjamumo elementu, atkreipti skirtingus žaidėjų tipus primenančių mokinių susidomėjimą, kuris atsiranda, pavyzdžiui, esant pralaimėtojams, praradimo grėsmei, orientuojantis į pasiekimus ar darbą kartu su kitais.“

„Samsung“ ragina naudotis technologijų suteikiamomis galimybėmis

Penktus metus Lietuvoje vykstančios mokytojų skaitmeninių įgūdžių ir lyderystės programos „Samsung Mokykla ateičiai“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė pastebi, kad mokytojų motyvacija keistis, tobulėti ir neatsilikti nuo technologinio progreso auga, nes didėja supratimas, kokias naujas galimybes jis sukuria.

„Technologijos jau dabar stipriai pakeitė mokymosi procesą. Jis tampa vis labiau savarankiškas – kiekvienas turime galimybę susikurti mokymosi programą sau, atsižvelgdami į asmeninius poreikius ir interesus. Džiaugiamės matydami mokytojų norą tobulėti, keistis ir pozityvius pokyčius atnešti į savo mokyklas“, – renginio metu kalbėjo E. Tamelytė.

Per penkerius metus programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ jau dalyvavo beveik 250 mokytojų ir mokyklų vadovų iš 62 Lietuvos ugdymo įstaigų. Projekto metu parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią skaitmeninių pokyčių projektą mokyklai skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos, Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro ir Anykščių Antano Vienuolio progimnazijos pedagogai.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba


Reklama
‡ 1999–2019 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
www.lmnsc.lt
Lietuvių kalba informacinėse technologijose
www.likit.lt
Svarstyklės, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Farming Simulator 2019 Mods, LS19 Mods, FS19 Mods
fs19.net
Ets2 mods, ats mods, fs19 mods
allmods.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Mods
www.fs2017mod.com
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS 2019 Mods, FS 2017 Mods, FS 2015 Mods
www.farming2015mods.com
Mokslo populiarinimo projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama