Elektronika.lt
 2018 m. balandžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 23 d. 10:36
Ieškant geriausio kainos ir kokybės santykio: „Chieftec Proton“ 600 W apžvalga
Balandžio 23 d. 08:24
Ar lėktuvams po ilgo skrydžio reikia „poilsio“?
Balandžio 23 d. 07:22
Kaip vienu metu perkelti kelias „iOS 11“ programėles į kitą vietą
Balandžio 22 d. 15:39
Kokie įgūdžiai svarbiausi šiuolaikiniam programuotojui?
Balandžio 21 d. 11:30
Kaip kelionė į Marsą paveiktų žmogaus raumenis ir organizmą? Naujas tyrimas atskleidė liūdinančią tiesą
Balandžio 20 d. 20:37
Kaip „Tesla“ gelbėsis iš problemų? Elonas Muskas išplatino rezonansinį laišką savo darbuotojams, kaip iš tikro reikia dirbti
Balandžio 20 d. 18:09
Elektromobilių varžybose – konkurencija tarp miestų savivaldybių
Balandžio 20 d. 17:11
Lietuvoje siekiama įkurti CERN verslo inkubatorių
Balandžio 20 d. 15:48
Kasdieniai finansiniai įpročiai taupantiems
Balandžio 20 d. 15:29
3 funkcijos, kurios veikia sparčiau su „Galaxy S9“ ir „ S9+“ procesoriumi
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailers, American Truck Simulator Mods, ATS trucks
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
FS 17 maps, FS 17 truck
FS 17 Trailers, Farming Simulator 2017 Mods
Farming Simulator 2017
FS 2017 Trailers, FS 17 Maps, FS 17 Tractors
FS 17 Tractors
Farming Simulator 17 Mods, FS17 Combines, FS17 Maps
MudRunner Tractors
Spintires Mods, MudRunner Trucks, MudRunner Cars
Farming Simulator 2017
FS17 Mods, FS17 Maps, FS17 Trucks
Cattle and Crops Mods
Farming Simulator 2019 Mods, FS17 Maps
Fit Systems
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
Amazon sellers
Ebay sellers, Walmart sellers, Etsy sellers
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 2017 Mods
PUBG gift codes
MyGamePrice, Escape from Tarkov sale, PUBG codes
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti
www.eb.lt - Entertainment bank

Černobylio sarkofagas: 20 metų kurta struktūra, didesnė už Vemblio stadioną

Publikuota: 2017-01-11 07:06
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT

Sukurti naująjį Černobylio sarkofagą prireikė dviejų dešimtmečių. Ši konstrukcija, kuri yra didesnė nei Vemblio stadionas ir aukštesnė už Laisvės statulą, visą katastrofos vietą izoliuos šimtui metų. Projektas buvo įgyvendinamas du dešimtmečius. Vienas iš aktyviausiai prie projekto įgyvendinimo prisidėjusių žmonių – Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko Branduolinės saugos departamento direktorius.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Sukurti naująjį Černobylio sarkofagą prireikė dviejų dešimtmečių. Ši konstrukcija, kuri yra didesnė nei Vemblio stadionas ir aukštesnė už Laisvės statulą, visą katastrofos vietą izoliuos šimtui metų.

Projektas buvo įgyvendinamas du dešimtmečius. Vienas iš aktyviausiai prie projekto įgyvendinimo prisidėjusių žmonių – Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko Branduolinės saugos departamento direktorius. Vince`ui Novakui buvo per trisdešimt, kai įvyko Černobylio avarija. Dabar, kai jam beveik septyniasdešimt, V. Novakas atvyko pažiūrėti, kaip bus užbaigta tai, ką galima vadinti jo gyvenimo darbu.

Černobylio sarkofagas: 20 metų kurta struktūra, didesnė už Vemblio stadioną
Pixabay.com nuotr.

Tikimasi, kad pastačius sarkofagą bus užbaigtas šis katastrofiškas branduolinės energetikos istorijos skyrius. Tačiau kai praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje buvo pirmąkart pasiūlyta Černobylio atominės elektrinės avarijos vietoje, kur radiacijos lygis vis dar yra pavojingai didelis, pastatyti milžinišką konstrukciją, buvo nemažai manančių, kad tai yra beprotybė.

Pirmajam sarkofagui pastatyti prireikė košmariškų 206 dienų, 400 000 kubinių metrų betono ir 7 300 tonų metalo konstrukcijų. „Dirbome trimis pamainomis, tačiau tik po penkias–septynias minutes, nes buvo labai pavojinga, – pasakojo grupės vadovas Jaroslavas Melnikas. – Baigę darbą drabužius tiesiog išmesdavome.“

Iš viso apie milijonas vyrų ir moterų iš visos Sovietų Sąjungos dalyvavo vykdant pradinius valymo ir nukenksminimo darbus. Siekiant užgesinti ugnį ir užkirsti kelią radiacijos paplitimui, iš sraigtasparnių ant reaktoriaus buvo pilamas smėlis, švinas ir kitos medžiagos. Šachtininkai kasėsi po reaktoriumi, kad būtų galima pumpuoti skystą azotą, skirtą atšaldyti branduolinį kurą.

Nepaisant didvyriškų avarijos likviduotojų pastangų, pirmasis sarkofagas buvo laikina konstrukcija, todėl reikėjo rasti ilgalaikį sprendimą. Tačiau iki Sovietų Sąjungos žlugimo 1991 m. tikroji padėtis vietoje buvo neaiški. Posovietinio chaoso sąlygomis Tarptautinė atominės energijos agentūra greitai ėmėsi įgyvendinti projektą, kad apie sovietinius reaktorius sužinotų viską, kas įmanoma.

Šis projektas tapo techniniu pagrindu, kuriuo remdamasi pasaulio bendruomenė ėmėsi spręsti šią problemą. Praėjus keliems mėnesiams po to, kai virš Kremliaus paskutinį kartą buvo nuleista Sovietų Sąjungos vėliava, Ukraina paskelbė tarptautinį Černobylio saugumo užtikrinimo idėjų konkursą.

Konkursą laimėjo prancūzų konsorciumas, kuris pasiūlė virš viso sovietinio sarkofago su pažeistu reaktoriumi pastatyti visiškai naują konstrukciją. Tačiau tokiam statiniui keliami reikalavimai atrodė sunkiai įgyvendinami.

Jis turėjo būti milžiniškas. Jis turėjo būti pakankamai tvirtas, kad išstovėtų bent šimtą metų. Ir jį reikėjo statyti prie pat labai radioaktyvaus objekto, užtikrinant darbininkų saugumą, o po to perkelti į galutinę paskirties vietą – toliau, nei tokio dydžio konstrukcija kada nors buvo perkelta.

Įgyvendinant projektą pirmiausiai reikėjo sutvirtinti esamą sarkofagą, kad jis nesugriūtų. Pirmuosius 10 metų po avarijos vienintelis dalykas, kuris užkirto kelią tolesniam radioaktyviųjų medžiagų plitimui, buvo betono struktūra, pastatyta siaubingomis sąlygomis pirmaisiais mėnesiais po avarijos. Struktūros būklė buvo prasta, tačiau tiesioginiai remonto darbai buvo neįmanomi. Apskaičiuota, kad radiacijos lygis prie reaktoriaus siekia net 10 000 rentgenų per valandą – 20 kartų daugiau už mirtiną dozę.

Tačiau tik pradėjus darbus 1999 m. buvo suvokta, kokia sudėtinga yra padėtis. „Sovietų specialistai sijas į sarkofagą leido sraigtasparniais – taip buvo suformuota visa stogo konstrukcija“, – sakė V. Novakas. Konstrukcijos elementai buvo metami po vieną, jie nebuvo niekaip sutvirtinti.

„Sijos tiesiog riogsojo vienos ant kitų, ir greitai tapo aišku, kad arba jos ėmė slinkti, arba ėmė judėti siena, – sakė jis. – Jei milžiniškos sijos dar būtų pajudėjusios bent kelis centimetrus, jos būtų pradėjusios kristi. Visa konstrukcija būtų sugriuvusi.“

V. Novakas prisimena, koks įtemptas tai buvo metas visiems proceso dalyviams. Tiek Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas, tiek projekto valdymo grupė manė, kad darbo sąlygos buvo visiškai netinkamos. Tačiau nieko nedaryti buvo per daug pavojinga. Buvo priimtas sprendimas imtis veiksmų, ir tai galbūt padėjo išvengti dar vienos katastrofos Černobylyje.

Kartu buvo kuriamas naujasis sarkofagas. Statybos darbus buvo pavesta vykdyti Prancūzijos konsorciumui „Novarka“, kurios projektą Ukrainos vyriausybė patvirtino 2004 m. Siekiant sumažinti darbuotojų apšvitą, „Novarka“ nusprendė milžinišką struktūrą pastatyti už 300 metrų nuo avarijos vietos ir jau užbaigtą ją perkelti į vietą.

Atskiros sarkofago dalys buvo pastatytos ir iš anksto sumontuotos Italijoje. Jas reikėjo jūra atplukdyti į Ukrainą, o po to sunkvežimiais nugabenti į Černobylį. Šiai itin sudėtingai užduočiai prireikė 18 laivų ir 2 500 sunkvežimių. Pagrindinė konstrukcija Černobylyje buvo pastatyta 2014 m. pabaigoje. Nuo Černobylio avarijos buvo praėję 28 metai. Visas statinys į galutinę paskirties vietą buvo perkeltas 2016 m. lapkričio 29 d., praėjus 30 metų ir septyniems mėnesiams po sprogimo. Įgyvendinant šį projektą dalyvavo 10 000 žmonių.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

www.bigbox.lt

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai


Reklama
‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
„Google“ reklama,
logotipų kūrimas

www.cet.lt
Wireless, point to point, backhaul, PTP
www.ligowave.com
Svarstyklės, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Lietuvių k. informacinėse technologijose
www.likit.lt
ETS 2 Mods, ETS 2 Truck Mods, ETS 2 Map Mods
www.ets2world.com
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Maps, FS 17
www.fs2017mod.com
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
Farming Simulator 2017, FS 17 Map, FS 17 Tractor
www.farming2015mods.com
Projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama