Elektronika.lt
 2025 m. spalio 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 14 d. 20:26
Pristatytas specialus įrenginys, kuris leidžia kalbėti net ir praradus kalbos dovaną
Spalio 14 d. 17:46
Lietuvos ir MIT ekspertai kartu ieškojo atsakingų inovacijų ir kelio į tvarią ateitį
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (3)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
Spalio 13 d. 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
Spalio 13 d. 17:32
MG plečia siūlomų modelių gamą: Lietuvoje debiutuoja modernus elektrinis MG S5
Spalio 13 d. 14:12
FAD ir AI SEO (GEO): kaip mažą vietinį verslą pavyko iškelti į „ChatGPT“ atsakymus
Spalio 13 d. 11:41
Kokybiškas švietimas – intelektualios ir inovatyvios visuomenės kūrimo įrankis
Spalio 13 d. 08:20
Kodėl „ChatGPT“ neturėtų tapti jūsų terapeutu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Bandomi pažaboti dronų turėtojai

Publikuota: 2016-08-30 20:04
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Kristina Urbaitytė
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Bepilotis orlaivis turi išlaikyti minimalų atstumą, siekiantį 50 metrų, nuo pašalinių žmonių ir statinių. Draudžiama skiristi už piloto matomumo ribų, t. y. dronas turi būti matomas jo valdytojo arba būti ne toliau kaip 1 kilometrą nuo jo buvimo vietos. Dronams draudžiama pakilti aukščiau nei 120 metrų. Jie visada privalo suteikti pirmenybę pilotuojamiems orlaiviams. Be išimčių draudžiama juos naudoti masinių renginių metu virš žmonių minios.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Bepilotis orlaivis turi išlaikyti minimalų atstumą, siekiantį 50 metrų, nuo pašalinių žmonių ir statinių.

Draudžiama skiristi už piloto matomumo ribų, t. y. dronas turi būti matomas jo valdytojo arba būti ne toliau kaip 1 kilometrą nuo jo buvimo vietos.

Dronams draudžiama pakilti aukščiau nei 120 metrų. Jie visada privalo suteikti pirmenybę pilotuojamiems orlaiviams. Be išimčių draudžiama juos naudoti masinių renginių metu virš žmonių minios.

Bandomi pažaboti dronų turėtojai
© DELFI (Š. Mažeikos nuotr.)

Negalima skristi draudžiamose zonose, nustatytose savivaldybės ir Kariuomenės vado. Rekomenduojama vengti privačių teritorijų ir pasidomėti orlaivio maršrutu dar prieš skrydį.

Apie visus reikalavimus, keliamus bepiločių orlaivių savininkams, Civilinės aviacijos administracija praneša specialiame filmuke.

Remiantis šiomis taisyklėmis, miestuose dronai apskritai nepageidaujami: didžiojoje dalyje pagrindinių miestų teritorijų negalima kilti aukščiau nei 40 metrų, taip pat reikalaujama išlaikyti minimalų 50 metrų atstumą nuo visų rūšių transporto priemonių, statinių ir pašalinių žmonių. Panašu, kad esant tokiems skrydžių apribojimams, jų pakelti į orą neįmanoma.

Panašu, kad kol kas visų taisyklių pažeidėjai gali gyventi ramiai, bent iki šių metų pabaigos. Vėliau, nuo ateinančių metų sausio, jie turėtų būti gaudomi ir baudžiami.

Žmonės, naudojantys orlaivius ir vykdantys ūkinę komercinę veiklą, ginantys viešąjį interesą, galės skraidyti kiek laisviau ir nepatirti tiek daug apribojimų, tačiau tam jie turės gauti specialius leidimus ir tapti akredituotais bepiločių orlaivių valdytojais. Ši tikrinimo funkcija patikėta bepiločių orlaivių asociacijai, kuri gali įvertinti ne tik bepiločio orlaivio būklę, bet ir jo piloto sugebėjimus, tačiau raštiškai šio įvertinimo prašyti reikia iš Civilinės aviacijos administracijos.

„Susidomėjimas bepiločiais orlaiviais didėja. Jie naudojami viešojo saugumo užtikrinimui, žemės ūkio deklaravimo procese, eismo valdyme, pasieniečiai naudoja bepiločius orlaivius sienos apsaugai. Jie naudojami filmavimui, renginių vedimui, tačiau ir nusikaltimams vykdyti. Gali atnešti picą į namus, bet gali atnešti ir sprogstamą įtaisą“, – sakė Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Bandomi pažaboti dronų turėtojai
© DELFI (Š. Mažeikos nuotr.)

Jis pridūrė, kad kadangi tai yra nauja oro transporto rūšis, tai ją reikia integruoti į bendrą eismo sistemą. Kol kas, kol nėra numatyta bendrų bepiločių orlaivių judėjimo oro erdvėje taisyklių Europos Sąjungoje (ES), reikalinga numatyti jų skraidymo tvarką Lietuvoje. Kaip ir kiekviena valstybė, Lietuva jų judėjimo reglamentavimą pasirinks pati.

Pasaulio ir Europos šalių praktika bepiločių orlaivių klausimais skiriasi: vienur jie registruojami, kitur registravimas priklauso nuo svorio kategorijos, konstrukcijos ar orlaivio tikslo.

Pirmosios orlaivių integravimo į eismą taisyklės atsirado prieš kelerius metus. Naujai svarstomose ir pristatomose taisyklėse galima aptikti tik korekcijas. Galutinai jos bus patvirtintos per kelias ateinančias dienas.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas džiaugėsi įsigaliojusiomis taisyklėmis ir prašė visuomenės pagalbos bandant susekti ir surasti taisyklių pažeidėjus.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama