Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 13 d. 21:03
Tankai tampa bejėgiai: JAV kariuomenė testuoja spiečių robotų atakas prieš šarvuotą techniką
Gruodžio 13 d. 19:23
Dinamiškoje rinkoje – stabili kaina: už ką mokate įkraudami savo elektromobilį?
Gruodžio 13 d. 17:24
Žaliasis vandenilis: KTU mokslininkai kuria pigesnį kelią į švarią energijos ateitį
Gruodžio 13 d. 15:38
EY tyrimas: 88 proc. darbuotojų naudoja DI, tačiau – tik paprastoms užduotims atlikti
Gruodžio 13 d. 13:28
Šventinis laikotarpis – darbymetis kibernetiniams sukčiams: kokius veiksmus atlikti, kad netektų gailėtis?
Gruodžio 13 d. 11:06
Kai 96 proc. lietuvių rytas prasideda ekrane: kaip nuolatinis informacijos srautas keičia mąstymą?
Gruodžio 13 d. 09:53
Naviguokite net be interneto – saugumo programėlė KOVAS pristato naują funkcionalumą
Gruodžio 13 d. 07:43
Pasaulinio DI reguliavimo užkulisiai: MRU profesorė pasakoja apie JT darbo grupės veiklą
Gruodžio 12 d. 20:13
Europos Sąjunga keičia žaidimo taisykles: sužinokite, kaip keisis privatumas naršant internete
Gruodžio 12 d. 17:24
Kaip ištrinti naršymo istoriją „iOS“ „Safari“ naršyklėje
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kaip verslas prisitaikys prie savaeigių automobilių?

Publikuota: 2016-04-26 16:01
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Robotika.lt
Inf. šaltinis: Robotika.lt

Savaeigiai ir autonominiai automobiliai jau seniai tapo neišsemiama diskusijų tema, analizuojant jų prisitaikymą visuomenėje, todėl suprantama, jog vis daugiau smulkiųjų įmonių ir didelių korporacijų susimąsto, kaip jas paveiktų savaeigių automobilių integracija į verslo valdymą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Savaeigiai ir autonominiai automobiliai jau seniai tapo neišsemiama diskusijų tema, analizuojant jų prisitaikymą visuomenėje, todėl suprantama, jog vis daugiau smulkiųjų įmonių ir didelių korporacijų susimąsto, kaip jas paveiktų savaeigių automobilių integracija į verslo valdymą. Juk jeigu tokios valstybės kaip Didžioji Britanija priims nutarimus dėl „nevairuojamų“ automobilių integracijos, kitos šalys taip pat bus motyvuojamos sekti jų pavyzdžiu, teigia portalas realbusiness.co.uk.

Tačiau, nepaisant teiginių, jog tokio pobūdžio automobiliai stulbinamai pagerins „vairavimo patirtį“ ir padės pagerinti saugumo, ekonomikos ir ekologijos aspektus, vis dar nėra aišku, kas bus atsakingas už šių automobilių veiklą? Ką prislėgs teisinė atsakomybė susidarius neigiamai, ar netgi mirtinai, situacijai?

Kaip verslas prisitaikys prie savaeigių automobilių?

Pavyzdžiui, įmonėse esamus automobilius, skiriamus darbuotojams, pakeitus savaeigiais – kas mokės už ne vietoje paliktos transporto priemonės skirtą baudą? Vairuotojas? Darbdavys? O gal gamintojas? O kas atsakys tragiškos nelaimės atveju?

Tiesa, teigiama, kad automatizuotas transportas pastebimai sumažins nelaimingų atsitikimų skaičių keliuose, kadangi autonominiai automobiliai nebus veikiami subjektyvių faktorių – išsiblaškymo, nerūpestingumo, streso ir t. t. Vis dėlto incidentai nėra absoliučiai išvengiami. Jie įvyks. Todėl svarbiausiu klausimu išlieka – kas bus atsakingas?

Atsakomybės skirstymas – kieno našta bus sunkiausia?

Įvykus avarijai arba bet kokiam kitam savivairuojančio automobilio sukeltam nelaimingam atsitikimui, tikėtina, kad atsakingos už padarinius gali būti ir bus laikomos net kelios šalys. Vis dėlto svariausiu argumentu, manoma, taps faktas apibrėžiantys automobilio autonomiškumą.

Kitaip tariant, atsakomybės padalinimas priklausys nuo to, kiek „žmogiškojo“ indėlio į automobilio kontrolę įdeda vairuotojas. Sietinu pavyzdžiu galima įvardinti autopiloto funkciją, esančią lėktuvuose – lėktuvas skrenda pats, tačiau jo valdymas priklauso pilotui.

Visgi nepaisant to, jog savivairuojančios mašinos valdymas bus autonominis, o jos savikontrolė prižiūrima vairuotojo, yra daugybė kitų veiksnių, stokojančių atsakomybės padalinimo ir apibrėžimo procesus. Pavyzdžiui, kam teks didesnė įsipareigojimų našta – transporto priemonės ar programinės įrangos gamintojui?

Kas nutiks vairuotojo pažymėjimams?

Svarbiu aspektu tampa ir programinės įrangos atnaujinimas. Kas bus atsakingas už tinkamą autonominės sistemos būklę? Kas pastebės pirmuosius gedimus ir padės jų išvengti? Be to, vairuotojui visada turint galimybę perimti automobilio kontrolę bus sunku numatyti ar vairuotojas tai daro turėdamas teisę, pavyzdžiui, būdamas neblaivus, tačiau nepalikus kontrolės perėmimo galimybės vairuotojas gali būti pastūmėtas į pavojų, pavyzdžiui, tuo atveju, jeigu autonominės transporto priemonės sistema yra nulaužiama „hakerių“, o automobilio valdymas atgal gali būti perimtas tik rankiniu būdu.

Akivaizdu, vairuotojo pažymėjimo gavimo koncepcija skatina susimąstyti. Ar vairavimo žinias ir patirtį įrodančio dokumento nebereikės? Kaip turės elgtis kompanijos priimančios į darbą žmones, kuriems būtina keliauti su transporto priemone darbo tikslais? Reikalauti vairuotojo pažymėjimo ar puikaus autonominės programinės įrangos išmanymo?

Daugiau atsakomybės darbdaviams?

Autonominis darbuotojo automobilis „pasistatė“ draudžiamoje zonoje? Atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas, atsakyti turės ne darbuotojas, o transporto priemonės savininkas – darbdavys.

Organizacijų vadovams, skiriantiems savaeigius automobilius darbuotojams, taip pat gali tekti atsakyti ir už automobilio padarytą žalą darbuotojui darbo metu. T.y. jeigu avarija įvyks darbo metu, kai automobilis veikia absoliučiai savarankiškai, darbuotojas turės teisę reikšti priekaištus ir reikalauti kompensacijos.

Savarankiškos transporto priemonės pamažu išrieda į gatves, tačiau akimirka, kai jos taps neatsiejama kompetentingų kompanijų ir visos visuomenės dalimi, tikėtina, ateis dar negreit. Absoliučiai autonominių automobilių kol kas dar teks palaukti. Vis dėlto akivaizdus įstatymų ir reglamentų trūkumas didina prarają tarp faktų ir tikimybių. Diskusijos apie pareigas ir atsakomybę yra tik spėlionės. Todėl, kokia bus įmonių ateitis, pritaikius autonominius automobilius praktikoje, nuspėti yra pernelyg sudėtinga.


Robotika.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama