Elektronika.lt
 2025 m. spalio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 14 d. 14:15
Sparčiai auga nauja buitinės technikos kategorija – išmanieji automatiniai kačių tualetai
Spalio 14 d. 11:37
Kada Lietuva pasieks energetinę nepriklausomybę? Ekspertai ragina labiau įsitraukti visuomenę (2)
Spalio 14 d. 08:27
Ar šiuolaikiniai elektromobiliai Baltijos šalių keliuose jau gali pakeisti tradicinius modelius?
Spalio 13 d. 20:31
Geltona lemputė automobilio prietaisų skydelyje: gedimas ar tik elektroninis kaprizas?
Spalio 13 d. 17:32
MG plečia siūlomų modelių gamą: Lietuvoje debiutuoja modernus elektrinis MG S5
Spalio 13 d. 14:12
FAD ir AI SEO (GEO): kaip mažą vietinį verslą pavyko iškelti į „ChatGPT“ atsakymus
Spalio 13 d. 11:41
Kokybiškas švietimas – intelektualios ir inovatyvios visuomenės kūrimo įrankis
Spalio 13 d. 08:20
Kodėl „ChatGPT“ neturėtų tapti jūsų terapeutu
Spalio 12 d. 20:20
Skraidantis humanoidas iš Italijos: mokslininkai sukūrė įspūdingą robotą, kuris pakilo su reaktyviniais varikliais
Spalio 12 d. 17:49
Fotogrametrija statyboje ir požeminiuose tinkluose: tiksliau ir greičiau su Pix4D ir EMLID įrankiais
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Bepiločiai orlaiviai kelia grėsmę, bet registruojami nėra

Publikuota: 2015-07-14 11:28
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Vytautas Markevičius
Inf. šaltinis: LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt

Bepiločiai orlaiviai gali būti pavojingi civilinei aviacijai, tačiau bent kol kas Lietuvoje šios skraidymo priemonės nėra registruojamos. Taip teigia Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas. Jis atkreipia dėmesį, kad jų registracijos klausimas neturi vienareikšmio atsakymo.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Bepiločiai orlaiviai gali būti pavojingi civilinei aviacijai, tačiau bent kol kas Lietuvoje šios skraidymo priemonės nėra registruojamos. Taip teigia Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas. Jis atkreipia dėmesį, kad jų registracijos klausimas neturi vienareikšmio atsakymo.

„Mano nuomonė nėra labai aktuali. Viskas priklausys nuo to, koks bus išleistas įstatymas dėl šių orlaivių naudojimo. Yra numatoma būtinybė, kad jie bus registruojami, bet bepilotės skraidymo priemonės yra labai įvairaus dydžio ir tipo: nuo žaislų iki didžiulių karinių bepiločių orlaivių. Reikia apsispręsti, apie kuriuos kalbame. Žinoma, žaislų niekas neregistruos“, – LRT Radijui sako A. Gedvilas.

Bepiločiai orlaiviai kelia grėsmę, bet registruojami nėra

– Kokios yra pagrindinės bepiločių orlaivių apskritys? Kam jie daugiausia naudojami?

– Lietuvoje jie šiandien dažniausiai naudojami vizualizacijai – nuotraukoms ir vaizdo medžiagoms daryti. Tai daugiausia skirta reklamai.

– Skaičiau, kad šiuos orlaivius naudoja verslininkai. Kaip ir kam?

– Pagrindinės paskirtys jau minėtos – nuotraukoms ir vaizdo medžiagoms daryti. Dabar bepiločių orlaivių panaudojimo galimybės plečiasi – jie naudojami surinkti informaciją, gaminant aerofotografines nuotraukas, jau yra gaminamos ir 3D nuotraukos, naudojamos tūriui skaičiuoti. Planuojama šiuos orlaivius pradėti plačiai naudoti ir žemės ūkyje, pavyzdžiui, nustatant žemės derlingumą. Manau, kad per artimiausią laikotarpį naudojimas išsiplės, nes galimybės – didžiulės.

– Kaip valdomi bepiločiai orlaiviai? Kokiu atstumu nuo skraidančio objekto turi būti operatorius?

– Valdyti galima iš bet kur. Tai galima daryti net internetu. Atstumas – visiškai neaktualus.

– Galima sėdėti Vilniuje, o valdyti Marijampolėje?

– Galima sėdėti Niujorke, o valdyti Vilniuje.

– Kaip aukštai bepiločiai orlaiviai gali pakilti?

– Tai priklauso nuo to, kokia įstatyta jėgainė. Kaip supratau, kalbame apie orlaivius, kuriuos valdo oro sraigtai. Šie orlaiviai gali pakilti ir į 1–3 km aukštį. Žinoma, kylant aukščiau, problemų ima kelti šaltis, bet būtų galima pakilti ir dar aukščiau.

– Ar visos bepilotės skraidymo priemonės skleidžia garsą? Ar yra begarsių tokio tipo orlaivių?

– Tai priklauso nuo jėgainės tipo. Jeigu tai – fiksuoto sparno, t. y. lėktuvo tipo orlaivis, jis ir 100 m aukštyje gali skristi taip, kad ant žemės stovintys žmonės jo negirdės.

– Kokio dydžio yra ar gali būti šie orlaiviai?

– Lietuvoje dažniausiai naudojami iki 10 kg (retais atvejais – iki 20 kg) sveriantys orlaiviai. Jeigu kalbėtume apie kopterius [...],šie orlaiviai sudaryti iš keleto variklių. Naudodami oro sraigtus, jie laikosi ore. Paprastai tokį orlaivį sudaro 3–8 varikliai. Jų skersmuo gali būti 0,5–1 m. Kartais – šiek tiek daugiau, bet šie orlaiviai nėra labai dideli.

– Ar tokios bepilotės skraidymo priemonės pavojingos civilinei aviacijai?

– Taip, pavojingos. Jeigu skris ne ten, kur galima, jos gali tiesiog kliudyti orlaivių skrydžiams.

– Kaip žinome, žmonės gana greitai visomis technikos naujovėmis gali pasinaudoti nešvariems darbams. Ar bepiločiai orlaiviai kaip nors atpažįstami? Ar Lietuvoje jie registruojami?

– Šiandien jų registracijos nėra. Pagal naujas taisykles numatoma, kad aprašysime šiuos orlaivius, bet to negalima pavadinti registracija. Šia veikla daugiausia užsiims asociacija, bus vykdoma orlaivių apžiūra, pilotų testavimas. Registracija nevykdoma.

– Ar, Jūsų manymu, tai būtų reikalinga?

– Mano nuomonė nėra labai aktuali. Viskas priklausys nuo to, koks bus išleistas įstatymas dėl šių orlaivių naudojimo. Yra numatoma būtinybė, kad jie bus registruojami, bet bepilotės skraidymo priemonės yra labai įvairaus dydžio ir tipo: nuo žaislų iki didžiulių karinių bepiločių orlaivių. Reikia apsispręsti, apie kuriuos kalbame. Žinoma, žaislų niekas neregistruos.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama