Elektronika.lt
 2025 m. gruodžio 1 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 1 d. 11:45
Vairo stiprintuvas keturratyje: bereikalingas elektroninis „žaislas“ ar būtinybė?
Gruodžio 1 d. 08:16
Kolektyvinis vartotojų teisių gynimas aktualėja ir skaitmeninėje erdvėje
Lapkričio 30 d. 20:30
Sukčiai randa naujų būdų pasisavinti jūsų pinigus
Lapkričio 30 d. 08:31
Artėjant Dakaro raliui pristatytas „Defender“ lenktyninis modelis D7X-R, kuriuo lenktyniaus Rokas Baciuška
Lapkričio 29 d. 20:42
Revoliucinis mokslininkų kūrinys: jau artimiausiu metu šviesa pakeis duomenų apdorojimo ateitį
Lapkričio 29 d. 08:12
Įtraukusis ugdymas: skaitmeninė mokymo(si) aplinka „EDUKA klasė“ įgyvendina naują mokymosi priemonių standartą
Lapkričio 28 d. 20:35
Pamirštas automobilio mygtukas, kuris žiemą gali išgelbėti gyvybę, daugelis jį ignoruoja iki nelaimės
Lapkričio 28 d. 17:50
KTU tyrėjai kuria sistemą, kuri padėtų blokuoti neteisėtos medienos patekimą į ES rinką
Lapkričio 28 d. 14:22
Pastaraisiais metais – rekordinis kibernetinių atakų skaičius, o specialistų trūksta: didžiausia – vadovų paklausa
Lapkričio 28 d. 11:49
Aštuoni patarimai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti šaltuoju metų laiku
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Must have farming mods
Farming simulator modhub, Best farming simulator mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Vairo stiprintuvas keturratyje: bereikalingas elektroninis „žaislas“ ar būtinybė?

Publikuota: 2025-12-01 11:45
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Technologijos braunasi visur, į keturračius – taip pat. Jau ir šios, su archajiškumu gerąja prasme neretai siejamos, bekelei skirtos transporto priemonės turi skaitmeninius prietaisų skydelius, elektroninius akceleratorius, nuokalnių stabdymo sistemas ir kitą modernią elektroniką. Tarp dažnai siūlomų technologijų – ir elektroninis vairo stiprintuvas. Kokia jo funkcija ir kaip jis keičia vairavimo patirtį?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Technologijos braunasi visur, į keturračius – taip pat. Jau ir šios, su archajiškumu gerąja prasme neretai siejamos, bekelei skirtos transporto priemonės turi skaitmeninius prietaisų skydelius, elektroninius akceleratorius, nuokalnių stabdymo sistemas ir kitą modernią elektroniką. Tarp dažnai siūlomų technologijų – ir elektroninis vairo stiprintuvas. Kokia jo funkcija ir kaip jis keičia vairavimo patirtį?

Keturratis bekelėje („Shutterstock“ nuotr.)
Keturratis bekelėje („Shutterstock“ nuotr.)

Technologija jau ne nauja, tačiau dar nėra masiškai paplitusi

Keturratį galima vadinti tarpine transporto priemone tarp visureigio ir krosinio motociklo, sujungiančia šių dviejų pasaulių privalumus. Jis atviras, nedidelis ir manevringas kaip motociklas, lengvas, tačiau dėl keturių ratų stabilus kaip automobilis ir itin pravažus. Taigi ir technologijos keturračiuose būna iš abiejų pasaulių. Pavyzdžiui, vairas – kaip motociklo, tačiau jį sukioti padedantis elektroninis vairo stiprintuvas (žymimas santrumpa EPS) – kaip automobilyje.

Nors pirmasis keturratis su vairo stiprintuvu „Yamaha Grizzly“ pasirodė dar 2007-aisiais, ši technologija vis dar nėra savaime suprantamas komponentas keturračių rinkoje, kaip kad šiandieniniuose automobiliuose. Standartinėje komplektacijoje jį galima rasti tik brangesniuose, galingesniuose keturračiuose.

Ekonominės klasės modeliuose EPS sistemos įrengiamos gerokai rečiau, o vidutinės klasės keturračiuose už ją dažniausiai tenka primokėti. Tiesa, pavyzdžiui, „CFMOTO“ įmonė EPS jau siūlo plačiai: nuo vidutinės klasės keturračio ji standartiškai montuojama visuose aukštesniuose gamintojo hierarchijos laipteliuose esančiuose modeliuose, o pigiausiose versijose ją galima užsisakyti papildomai.

Ne komforto, o saugumo technologija

Ar verta už šią pagalbinę sistemą išleisti vieną kitą papildomą šimtą eurų? Eksperto teigimu, ši sistema suteikia ne tik daugiau komforto, kartu tai – ir papildomo saugumo priemonė.

„Vairo stiprintuvas visų pirma veikia ne tik kaip pagalbinė priemonė sukant vairą, bet ir kaip stabilizatorius, kuris sušvelnina vairo atmušimą važiuojant per duobes“, – aiškina keturračių lenktynininkas Antanas Kanopkinas.

Iš tiesų keturračius vairuoti nėra sunku ir be vairo stiprintuvo, jų ratai nėra dideli, važiuojant bekele padangų pasipriešinimas taip pat nėra didelis. Tad būti stipruoliu, norint važiuoti keturračiu be vairo stiprintuvo, nėra poreikio. EPS, žinoma, dar labiau palengvina vairo sukimą, tačiau didžiausias jos privalumas – sugeriami stiprūs smūgiai.

„Jeigu tu važiuodamas bekele trenkiesi į duobę, kelmą ar kitą kliūtį keturračiu be vairo stiprintuvo, tai yra didelė tikimybė vairą pamesti iš rankų, nes jis bus išmuštas. Taigi vairo stiprintuvą laikyčiau ne tiek komforto, kiek saugumo sistema“, – sako A. Kanopkinas.

Keturračiais dažniausiai važinėjama sudėtingais keliais, bekele, kuri nėra lygi ir joje pilna kliūčių, pavyzdžiui, baloje pasislėpę akmenys. Stipresnis smūgis priekiniams ratams perduoda tokią jėgą vairui, kurią rankomis sunku atlaikyti. Tiesiogiai su ratais sujungtas vairas tą jėgą perduoda tiesiai vairuotojui, ir dėl to galima netgi pirštą ar ranką susilaužyti, o vėliau gresia avarija.

Stiprintuvas eliminuoja smūgį į ratus ir leidžia išlaikyti keturračio kontrolę, taip nukraudamas didelę dalį vairavimo įtampos nuo vairuotojo pečių ir mažindamas jo nuovargį.

„Važiavimas su stiprintuvu ir be jo skiriasi kaip diena ir naktis. Ir nepavargsti, ir gali laikyti gerokai didesnį greitį, o tai lemia, kad važiavimo malonumas kyla proporcingai. Be stiprintuvo greitai nepavažiuosi, o kitas dalykas – greitai važiuoti be jo nėra saugu“, – aiškina lenktynininkas.

A. Kanopkino teigimu, važiuoti be vairo stiprintuvo galima, tik tai reikėtų daryti lėčiau ir atsargiau. Vairavimą be šios technologijos jis lygina su klasikinių automobilių eksploatacija:

„Juk yra žmonių, kurie ir su senais automobiliais į gatves išvažiuoja, tai čia taip pat.“

Skirtingi vairavimo režimai – ir keturračiuose

Taigi rinktis keturratį su vairo stiprintuvu yra verta. Tačiau yra gamintojų, kurie siūlo ir aukštesnio lygio sistemas. Pavyzdžiui, „CFMOTO“ savo modeliuose montuoja keičiamų režimų EPS sistemą, kuri turi 3 veikimo lygius. Pavyzdžiui, vienas lygis gali praversti važiuojant per akmenis, kitas – lygiu keliu, asfaltu.

„Čia keičiasi varža, o pagal tai – stiprintuvo veikimo galingumas. Vėlgi, viskas kaip automobilyje, kai būna „Comfort“, „Normal“ ar „Sport“ nustatymai. Pasirenki tą, kuris labiausiai tinka, ir važinėji. Tai ir su keturračiais: vieni važiuos su maksimaliu, kiti – su komfortiškiausiu sau nustatymu“, – pasirinkimo galimybes komentuoja A. Kanopkinas.

Gali būti, kad didelė dalis naudotojų vieną kartą pasirinkę tinkamiausią režimą jo daugiau nebekeis, tačiau kai kurie gamintojai pateikia galimybę rinktis. Kita vertus, vairuotojai, keturračius eksploatuojantys skirtingomis aplinkybėmis, derinantys darbą su pramoga, gali gana ženkliai pakeisti savo transporto priemonės charakterį.

Taip pat tokia sistema gali pasitarnauti skirtingose situacijose: važiuojant mažu greičiu, ropojant per akmenis ar sudėtingose vietose geriau turėti lengvą vairą, o lekiant dideliu greičiu lygesniu žvyrkeliu standesnis vairas suteiks daugiau informacijos apie priekinių ratų padėtį ant kelio ir daugiau informacijos apie patį kelią.

Taip pat EPS reguliavimo galimybės gali būti naudingos tiems, kurie planuoja modifikuoti keturratį, ant jo uždėti didesnius ratus, kuriuos bus sunkiau pasukti.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Programuotojas Tautvydas – interneto svetainių-sistemų kūrimas

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Ets2 mods, Ats mods, Beamng drive mods
allmods.net
„MokslasPlius“ – mokslui skirtų svetainių portalas
www.mokslasplius.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
Mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė“
www.mokslofestivalis.eu
Reklama


Reklama