Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 26 d. 20:22
Kaip skaitmeninė transformacija keičia dėstytojų darbą
Balandžio 26 d. 18:43
Palydovinis ryšys ir naujas įkrovimo būdas: kokių galių mūsų išmaniesiems suteiks „Android 15“ atnaujinimas?
Balandžio 26 d. 16:49
Automobiliuose vis dažniau naudojamos kameros, kurios pakeičia įprastinius veidrodėlius: kokie tokio sprendimo privalumai ir trūkumai?
Balandžio 26 d. 14:29
„Instagram“ ruošia kritikuojamą funkciją: leis realiu metu matyti draugų buvimo vietą
Balandžio 26 d. 12:41
Švarus telefonas veiks gerokai greičiau, ilgiau neišsikraus
Balandžio 26 d. 10:20
Naujieji „Audi“ įkraunami hibridai Q7 ir Q8 elektros režimu įveiks iki 90 km atstumą
Balandžio 26 d. 08:04
Išskirtinės JUNG naujienos svarbiausioje statybų verslui skirtoje parodoje „RESTA“
Balandžio 25 d. 20:47
Nuo asfalto nulipti drąsinantis elektrinis SUV: kaip gamintojai dėlioja šį pasjansą?
Balandžio 25 d. 18:22
Kosmoso agentūrai NASA Lietuvoje sukurtas palydovas pasiekė orbitą – testuos saulės bures
Balandžio 25 d. 16:36
AOC dovana turinio kūrėjams – tobula drobė tikroms spalvoms „Graphic Pro U3 Series“
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?

Publikuota: 2024-03-26 20:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį. Vis daugiau vairuotojų persės į elektromobilius. Tad klausimas, kaip persėdus į elektromobilius pasikeis mūsų vairavimo įpročiai?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį. Lietuvoje grynųjų elektromobilių skaičius, „Regitros“ duomenimis, perkopė 11 tūkstančių, o „S&P Global Mobility“ prognozuoja , kad 2026-ieji metai bus lūžio metais transporto sektoriaus masinei elektrifikacijai. Tai reiškia, kad vis daugiau vairuotojų persės į elektromobilius. Tad klausimas, kaip persėdus į elektromobilius pasikeis mūsų vairavimo įpročiai?

Kaip keičiasi vairavimo įpročiai persėdus į elektromobilį?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Pradėję vairuoti elektrinius automobilius vairuotojai pastebės ne vieną kardinalų pokytį – nuo pasikeitusios automobilio priežiūros iki kitokio jų valdymo. Tačiau didžiausias iššūkis visgi taps ne elektromobilio vairavimas, bet įsisenėjusių įpročių keitimas.

Į automobilio įkrovimą žvelgsime kaip į išmanaus telefono

Vairuodami benzininius ar dyzelinius automobilius esame įpratę savo kelionės maršrutą ir laiką planuoti negalvodami apie sustojimus degalų bakui papildyti. Mat degalinių tinklas platus, o užsipilti degalų – netrunka. Todėl keliaudami menkai sekame degalų likutį automobilyje.

Tuo tarpu į elektromobilio baterijos įkrovimą reikia žvelgti taip, kaip į savo išmaniojo telefono: jeigu žinome, kad važiuosime toli, norėsime turėti pilnesnę bateriją, o jeigu šalia ir trumpam – į baterijos likutį nekreipsime dėmesio. Pavyzdžiui, jei pilnai įkrautas elektromobilis gali nuvažiuoti apie 300 kilometrų, o žmogaus kelionė į darbą ir iš jo sudaro apie 50 kilometrų, vadinasi, automobilį bus galima įkrauti kartą per 4-5 dienas. Jei įkrovimo stotelę turėsite savo namų kieme ar darbe, automobilį, kaip ir savo išmanųjį įrenginį, galėsite palikti krautis tol, kol dirbsite, miegosite ar užsiimsite kita veikla. Tiesa, susiruošus į ilgą, kelių šimtų kilometrų kelionę, priklausomai nuo elektromobilio, gali tekti susiplanuoti 30 min. trukmės sustojimą baterijai įkrauti. O tokį įkrovimą prasminga suderinti su kokia kita veikla – pavalgymu ar kt.

Beje, gamintojai itin sparčiai tobulina baterijas ir šiuolaikiniai elektromobiliai jau geba viena įkrova įveikti 500-600 km, t.y. priartėjo prie vidaus degimo variklį turinčių automobilių nuvažiuojamo atstumo.

Paprastesnė automobilio priežiūra

Kitas pokytis, kurį pastebės vairuotojai – mažesnis įsitraukimas į automobilio priežiūrą. Šiandien benzininius ar dyzelinius automobilius reikia tikrinti dažniau nei tik techninės apžiūros metu: reguliariai ir atidžiai apžiūrėti vidaus degimo variklių diržus, keisti degalų ar alyvos filtrus, ir pan. Vairuotojams ir patiems tenka žvilgtelėti po automobilio dangčiu bei patikrinti įvairių skysčių – aušinimo, tepalų – lygį.

Tuo tarpu pradėjus vairuoti elektrinį automobilį iš karto bus galima pajusti, kad jis reikalauja žymiai mažiau priežiūros. Jame net ir fiziškai yra mažiau detalių – jeigu vidaus degimo važiuoklėje yra per 2000 tūkst. judančių dalių, tai elektromobilyje – vos 20. Be to, elektrinėje transporto priemonėje labai daug dalykų yra valdomi programinės įrangos, todėl paties vairuotojo įsikišimo reikia labai nedaug. Labai tikėtina, kad jums rūpintis reikės tik langų plovimo skysčio papildymu. Pavyzdžiui, „BMW iX“ modelyje variklio dangtis neatsidaro – prasiveria tik BMW ženkliukas, po kuriuo slepiasi langų plovimo skysčio bakelis.

Vairavimo pradžioje vos keli mygtukų paspaudimai

Nors elektrinio automobilio vairavimą galime iš dalies prilyginti automobiliui su automatine pavarų dėže, svarbu pabrėžti ir vieną esminį skirtumą – čia pavarų nerasite. Tokios technologijos pliusas toks, kad vos tik spustelėjus koja akceleratoriaus pedalą, elektromobilis iš karto įgaus galios ir nereikės laukti, kol persijungs pavaros.

Vairavimo pradžia taip pat skirsis nuo jau įprastinės, tačiau svarbu tai, kad daugumos elektrinių automobilių vairavimo būdas iš esmės yra vienodas. Elektromobilį įjungti galėsite vos vieno mygtuko paspaudimu. Nustebsite, bet neišgirsite užsivedant variklį. O kelionei pradėti pakaks pasirinkti vairavimo pasirinktį.

Kitoks stabdymo būdas

Elektromobiliai, kaip ir įprasti automobiliai su automatine pavarų dėže, turi tik du pedalus – stabdžių ir akceleratoriaus. Tačiau gali būti, kad dažniausiai važinėsite naudodami tik vieną – akceleratoriaus – pedalą.

Taip yra todėl, kad elektriniai automobiliai naudoja regeneracinį stabdymą – atleidus greičio pedalą automobilis pradeda pats stoti, nes įsijungia įrenginys, kuris riedėjimo energiją paverčia elektra ir grąžiną ją į elektromobilio bateriją. Taigi, išsiugdysite įprotį sustoti ne paspaudus stabdžio pedalą, bet tiesiog laiku atleisdami akceleratorių. Verta paminėti ir tai, kad toks vairavimo įprotis leis taip pat sutaupyti baterijos energijos, tuo pačiu atitolinant ir elektromobilio įkrovimo laiką, taip pat tausos stabdžių diskus ir kaladėles.

Apibendrinant, perėjimo prie elektrinio automobilio vairavimo ir pokyčių bendrąją prasme tikrai neišvengsime. Todėl tiems, kurie jau vairuoja automobilius su automatine pavarų dėže, elektromobilio vairavimo patirtis turėtų būti artimesnė, tačiau nereiškia, kad žmonės, kurie šiandien vairuoja automobilius su mechanine pavarų dėže, ateinančius pokyčius priims sunkiau. Anaiptol – elektromobiliai ne tik gerokai supaprastins patį vairavimą, bet ir suteiks galimybę pigiau juos eksploatuoti ir prižiūrėti.

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama