Elektronika.lt
 2024 m. gegužės 20 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gegužės 19 d. 16:11
„Philips Evnia 49M2C8900L“ – aukščiausios klasės žaidimų patirtis
Gegužės 19 d. 10:20
Grėsmė verslams: darbuotojai net to nežinodami nutekina jautrią informaciją
Gegužės 18 d. 16:45
„Volvo“ plečia biodyzelinu varomų sunkvežimių gamą
Gegužės 18 d. 10:25
„CanSat“ konkurso finale geriausią palydovą sukonstravo KTU inžinerijos licėjaus komanda „SpaceDroneSat“
Gegužės 17 d. 20:23
Išmaniosios technologijos – probleminio interneto naudojimo iššūkiams spręsti
Gegužės 17 d. 17:39
„Apple“ pagaliau atnaujino primirštą produktų liniją: kuo nustebino naujieji „iPad“ ir kas nuliūdino gerbėjus?
Gegužės 17 d. 14:13
Išmontuota 40 proc. Ignalinos AE įrangos
Gegužės 17 d. 11:09
Neseniai kalbėjote su rusakalbiais „Google“ atstovais? Pasitikrinkite, ar neatidavėte savo duomenų sukčiams
Gegužės 17 d. 08:41
Populiarėjantis naujas socialinis tinklas sukėlė klausimų: imituoja jūsų draugus, renkami netikri „like“
Gegužės 16 d. 20:32
„Porsche“ kūrėjai plečia „Porsche Cayenne“ šeimą su galingiausiais jos modeliais
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Novatoriškas salonas ir gera ergonomika – ar įmanoma suderinti?

Publikuota: 2023-12-20 20:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Rinkdamiesi naują automobilį, vairuotojai nori, kad jis atrodytų naujai, būtų modernus bei technologiškai pažangus. Būtent tokias tendencijas neretai galima išvysti šiandieninių mašinų salonuose: švelnios medžiagos, spalvingas aplinkos apšvietimas, minimalistinis dizainas ir milžiniški ekranai, į kuriuos persikėlė visos automobilių valdymo funkcijos. Tačiau ar tai suderinama su ergonomika?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Rinkdamiesi naują automobilį, vairuotojai nori, kad jis atrodytų naujai, būtų modernus bei technologiškai pažangus. Būtent tokias tendencijas neretai galima išvysti šiandieninių mašinų salonuose: švelnios medžiagos, spalvingas aplinkos apšvietimas, minimalistinis dizainas ir milžiniški ekranai, į kuriuos persikėlė visos automobilių valdymo funkcijos. Tačiau ar tai suderinama su ergonomika?

Modernaus automobilio salonas („Shutterstock“ nuotr.)
Modernaus automobilio salonas („Shutterstock“ nuotr.)

Akys į kelią ar ekraną?

Anksčiau visi automobilių prietaisai buvo valdomi fiziniais mygtukais ir sukamaisiais ratukais. Todėl nieko keisto, kad transporto priemonėms tobulėjant ir įgaunant vis daugiau funkcijų, vairuotojai ir automobilių apžvalgininkai ėmė piktintis perkrautais salonais. Ne veltui prieš 15 metų viešumoje „Opel“, „Volvo“ ar „Citroën“ salonai buvo peikiami, kad ten per daug mygtukų, esą tarp jų galima pasiklysti.

Bet vėliau atsirado ekranų, ten persikėlė rečiau naudojamos funkcijos, vidaus erdvės darėsi vis švaresnės, gražesnės ir vieną dieną iš jų kone visiškai dingo fiziniai valdikliai. Naujų mašinų salonai tapo itin futuristiški, tačiau, norint pakeisti vidaus temperatūrą, dažnu atveju tenka nusukti žvilgsnį nuo kelio ir stebeilyti į ekraną, o tai – nei patogu, nei saugu.

Švedų leidinio „Vibilagare“ žurnalistai atliko tyrimą: kiek laiko vairuotojas nežiūri į kelią, kol pakeičia radijo stotį, nusireguliuoja salono temperatūrą ir atstato kelionės kompiuterį. Jie eksperimentą darė važiuodami 110 km/val. greičiu, bandė 13 skirtingų automobilių. 12 jų buvo nauji, o vienas – senas 2005 metų „Volvo V70“ su gausybe mygtukų.

Būtent šio modelio vairuotojui visas užduotis pavyko atlikti vos per 10 sekundžių. Visos naujos transporto priemonės, kuriose funkcijos valdomos per ekraną, nusileido senoliui: „Tesla Model 3“ vairuotojas į kelią nežiūrėjo 23 sekundes, „Volkswagen ID.3“ – 25 sekundes, „BMW iX“ – 30 sekundžių, o Lietuvoje neparduodamo „MG Marvel R“ vairuotojas akis į didelį centrinį ekraną buvo įbedęs net 44,9 sekundės.

Gamintojai po truputį pripažįsta klydę

Šiandien mygtukų dar galima rasti japoniškuose modeliuose, paskutinis mygtukų ir ratukų mohikanas Europoje – į praktiškumą orientuotas prekių ženklas „Škoda“. O štai naujieji „Mercedes-Benz“, „Audi“, „Renault“ ar „Peugeot“ ir beveik visi likę europiečiai išgyvena „ekranizacijos“ periodą. Tačiau ar tai patogu ir saugu?

„Automobilio patogumas, nepaisant dėtuvių ar sėdynių kokybės, man asocijuojasi su patogiu salono elektronikos sistemų valdymu. Naujuose kasdieniuose modeliuose tų sistemų daugėja, o tai gali komplikuoti reikalus. Kai viską galima valdyti greitai, intuityviai, tuomet atsiranda komforto pojūtis“, – sako rinkodaros specialistas Gintenis Dauparas.

Eksperto teigimu, ekranai ir įvairiausi jutikliniai valdikliai suteikia prabangos, grožio, išmanumo, bet dažnu atveju atima valdymo komfortą.

„Yra, kas neblogai padaro, bet naujų „Volkswagen“ klimato valdymo priemonės gal ir atrodo gražiai, bet tikrai nėra patogios“, – priduria pašnekovas.

Beje, bendrovė „Volkswagen“, pristačiusi naują salono ir multimedijos koncepciją aštuntosios kartos „Golf“ bei I.D. elektriniuose modeliuose, kur viskas valdoma lietimu, susilaukė gana aršios tiek apžvalgininkų, tiek vartotojų kritikos: valdyti automobilio funkcijas nepatogu.

Jutikliniai mygtukai ant vairo užkliuvo taip stipriai, kad naujos kartos „Passat“ ir „Tiguan“ gaus seno tipo vairus su fiziniais mygtukais. Tiesa, klimato kontrolės sistema vis dar bus valdoma po ekranu įrengtais jutikliniais slankikliais, tačiau jie taip pat neturi daug gerbėjų.

Mygtukai leidžia nepamesti kelio iš akių

Tuo tarpu naujausią ketvirtosios kartos verslo klasės modelį pristačiusi „Škoda“ parodė, kad švaraus, modernistinio dizaino, kokybiškų medžiagų ir technologiškai pažangus salonas neturi apsiriboti vien tik dideliu televizoriumi.

Inžinieriai po 13 colių jutikliniu ekranu, kaip ir naujausiame „Kodiaq“ modelyje, įtaisė tris fizinius daugiafunkcius ratukus „Smart Dials“ su skaitmeniniais ekranais įvairioms funkcijoms valdyti. Dviem išoriniais vairuotojo ir priekinio keleivio išmaniaisiais ratukais valdoma vidaus temperatūra, sėdynių šildymas ir vėdinimas, rodoma šiuo metu aktyvi funkcija. Centriniu ratuku galima valdyti iki keturių skirtingų funkcijų, pavyzdžiui, multimedijos garsumą, ventiliatoriaus greitį, oro kryptį, išmanųjį oro kondicionavimą, važiavimo režimus ir žemėlapio priartinimą.

„Manau, jog klimato kontrolė, radijo stočių keitimas, muzikos garsumas, sėdynių šildymas – šios dažniausiai naudojamos ir kaitaliojamos funkcijos turėtų būti pasiekiamos paprasčiausiai, intuityviausiai. Geriausiai – fiziniais mygtukais, kad nereikėtų akių paleisti nuo kelio“, – savo požiūrį dėsto automobilių fotografas, konkurso „Lietuvos metų automobilis 2024“ komisijos narys Vytautas Pilkauskas.

Sudėtinga ir pavojinga

Savo ruožtu žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausias redaktorius Vitoldas Milius atkreipia dėmesį į populiarėjančias dalijimosi automobiliais platformas. Pašnekovo teigimu, jeigu prie nuosavos mašinos ekranuose esančių meniu dar galima ilgainiui priprasti, tai sėdant iš vieno automobilio į kitą skirtingos sistemos ir jų valdymas gali sukelti saugumo problemų.

„Jeigu gamintojai ir toliau darys visiškai skirtingas multimedijos sistemas, dalijimosi automobiliais platformomis besinaudojantys vairuotojai važiuodami žiūrės ne į kelią, o į ekraną ieškodami ten to, ko nepametė“, – sako V. Milius.

Nemaža dalis užkietėjusių automobilistų, tarp jų ir didžioji dalis „Lietuvos metų automobilį“ renkančių komisijos narių, viešai reiškia nepasitenkinimą šiuolaikinėmis tendencijomis, bet gamintojai vis vien stengiasi kuo labiau įtikti naujiesiems vartotojams, stebinti juos švariu modernistiniu stiliumi ir technologijomis. Nors ir jos susilaukia minimalizmo šalininkų kritikos.

„Man, pavyzdžiui, salonai be mygtukų, su dideliais ekranais, yra labai gražūs. Bet kai, važiuojant per pūgą slidžiu keliu ar esant intensyviam eismui, ekrane reikia nusistatyti, kad vėjas pūstų į priekinį stiklą, tai labai nepatogu ir netgi atima saugumo jausmą“, – visiškai švaraus salono be jokių valdiklių minusus pripažįsta G. Dauparas.

Tačiau tokių masinių gamintojų kaip antai „Škoda“ pasirinkimas rodo, kad automobilių bendrovės atsižvelgia į vairuotojų pageidavimus ir gręžiasi į sprendimus, kurie leidžia naujausias technologijas suderinti su intuityvesniu bei patogesniu jų valdymu.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama