Elektronika.lt
 2024 m. kovo 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 28 d. 20:32
„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą šiemet investuos 9 mln. eurų
Kovo 28 d. 17:25
NASA „BurstCube“ palydovas paleistas tirti galingiausius sprogimus kosmose
Kovo 28 d. 14:50
„Logitech“ pristato „Signature Slim“ klaviatūrą ir darbo bei gyvenimo derinį prie rašomojo stalo
Kovo 28 d. 11:17
Kaip atrodys mokslai, studijos ir darbas DI eroje: pagrindiniai parodos „Karjera & studijos Lietuvoje“ akcentai
Kovo 28 d. 08:52
Jungikliai pagaminti iš atliekų – naujovė tvariems namams
Kovo 27 d. 20:30
Saulės elektrinė – daugiabučio balkone: ar tai įmanoma Lietuvoje? (1)
Kovo 27 d. 18:19
4 išmanūs sprendimai, leidžiantys efektyviai taupyti elektrą
Kovo 27 d. 16:36
Ekspertė apie dirbtinį intelektą ir darbuotojų produktyvumą: „Svarbu suprasti, jog nėra vieno stebuklingo įrankio, kuris išspręstų visas problemas“
Kovo 27 d. 14:14
„Philips Monitors“ E1 serija turės tris naujus daugiafunkcinius modelius, skirtus hibridiniam ir nuotoliniam darbui
Kovo 27 d. 12:43
Reikalavimas elektrifikuoti penktadalį stovėjimo vietų glumina verslą: nukentės galutiniai vartotojai
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe?

Publikuota: 2023-03-03 08:27
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe? Jeigu taip, kada tai įvyks? Ar tai tinkamiausia degalų rūšis sunkiojo transporto sektoriui? Galbūt yra geresnių alternatyvų pereinant prie tvarių susisiekimo priemonių? Specialistai sutinka – dar šį dešimtmetį vandenilio technologijos neabejotinai atliks svarbų vaidmenį tiek energetikos, tiek transporto srityse.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Ar vandenilio naudojimas transporte taps kasdienybe? Jeigu taip, kada tai įvyks? Ar tai tinkamiausia degalų rūšis sunkiojo transporto sektoriui? Galbūt yra geresnių alternatyvų pereinant prie tvarių susisiekimo priemonių?

Specialistai sutinka – dar šį dešimtmetį vandenilio technologijos neabejotinai atliks svarbų vaidmenį tiek energetikos, tiek transporto srityse. Tačiau klausimas, ar pastaroji yra tikslingiausia vandenilio pritaikymo kryptis, lieka atviras.

Vandenilio degalinė („Shutterstock“ nuotr.)
Vandenilio degalinė („Shutterstock“ nuotr.)

„Esame atsakingi už didelę anglies dvideginio emisiją, todėl turime dekarbonizuoti transporto sektorių jau dabar. Tam tinkamos visos rinkoje pasiekiamos alternatyvos: HVO degalai, biodegalai, elektra ar vandenilis“, – vieno prioriteto nenori išskirti bendrovės „Scania Lietuva“ regiono vadovas Darius Snieška.

Daugiau tvarių transporto priemonių

Švedijos transporto gamintoja jau dabar rinkai yra pasiūliusi būdų, kaip „įdarbinti“ visas tvarių degalų ir atsinaujinančios energijos rūšis. Efektyvūs gali būti ir jau ne vienus metus žinomi sprendimai. Pavyzdžiui, biodujos leidžia apie 70–80 proc. sumažinti CO2 emisiją, o iš atliekų sukurti HVO dyzeliniai degalai – vidutiniškai 83 proc.

Kiek didesnį prioritetą bendrovė skiria elektrifikacijai dėl šios krypties universalumo: suteikiamo operacijų lankstumo, geresnių tvarumo rodiklių, mažiau lokaliai išmetamų teršalų. Jau dabar keliais rieda baterijose kaupiama elektra varomi „Scania“ sunkvežimiai, atliekantys pačias sudėtingiausias kalnakasybos ar miškininkystės užduotis.

Tokie pavyzdžiai ne tik įkvepia optimizmo, bet ir leidžia tobulinti technologijas toliau. Įmonė 2020 metais investavo 15,5 mln. eurų į nuosavą baterijų tyrimo laboratoriją, nes tiki elektrifikacijos perspektyva.

Baterijose kaupiama elektros energija varomi sunkvežimiai išlieka gamintojos prioritetu, nes jie leidžia klientams ilgiau dirbti ir džiaugtis patrauklesne nuvažiuoto kilometro kaina. Štai elektra varomas „Scania“ vilkikas aukso kasykloje Švedijoje veikia 19 valandų per parą ir kasdien perveža apie 2 tūkst. tonų rūdos neišmesdamas nė gramo CO2.

Su D. Snieškos pastaba sutinka ir praėjusį rudenį Transporto inovacijų forume Vilniuje diskutavęs Vokietijos nacionalinės vandenilio ir kuro elementų technologijų organizacijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vadovas Franzas Lehneris. Jo teigimu, vystyti bent keletą krypčių reikia dėl paprastos priežasties – kad gamintojai galėtų pristatyti kaip galima daugiau iš tvarių šaltinių gaunama energija varomų transporto priemonių.

Svarbesnis kitoms sritims

Vandenilis gali pasitarnauti ne tik kaip degalai elektrai gaminti. Vandenilis taip pat yra gera terpė energijai saugoti ar transportuoti, todėl neabejotinai suvaidins svarbų vaidmenį dekarbonizuojant daugybę sričių, ne tik transportą.

Iš atsinaujinančių šaltinių pagaminta elektros energija gali būti paversta vandeniliu ir nugabenta ten, kur arba kada jos labiausiai reikia. Tai nėra pats efektyviausias būdas, tačiau jis tinkamas turint žaliosios energijos perviršį.

„Šiuo metu mūsų šalyje pagaminama tik 20 proc. elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių. Jos vandenilio gamybai nepakaktų. Tačiau situacija turėtų gerokai pasikeisti per artimiausius trejus penkerius metus, kai smarkiai išaugs vėjo ir saulės energijos gamyba“, – pastebi Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius.

Jo tvirtinimu, energetikos sektoriuje vandenilis bus tiesiog neišvengiamas, nes reiks kažkur laikyti perteklinę energiją, pagamintą iš tų pačių atsinaujinančių šaltinių labai vėjuotomis ar ypač saulėtomis dienomis.

„Tuomet mes turime arba eksportuoti, arba kažkur saugoti tą energiją. Eksportuoti bus sunkoka, nes kaimyninės šalys taip pat plečia savo parkus. Taigi mums reikės vandenilio kaip energijos talpyklos, kad galėtume subalansuoti savo energetiką“, – pažymi specialistas.

Jis taip pat abejoja, ar vandenilis bus labiausiai naudojamas transporte. M. Nagevičiaus manymu, jis bus taikomas daug plačiau ten, kur nėra kuo pakeisti iškastinio kuro – chemijos ir metalurgijos pramonėje. Tačiau tam tikrose transporto nišose vandenilis, jo teigimu, bus naudojamas.

D. Snieška priduria, jog, norint spartesnės dekarbonizacijos, nereikėtų užgniaužti nė vienos technologijų krypties, nes vartotojams kyla skirtingų poreikių. Pavyzdžiui, tam tikrose veiklos srityse ir geografinėse vietovėse naudoti akumuliatorinius elektromobilius nėra optimalu, todėl ten galėtų praversti vandenilio kuro elementais varomos transporto priemonės.

Numato plėtrą Lietuvoje

Šiuo metu Europoje yra apie 200 vandenilio degalinių, iki 2025 metų numatoma įrengti dar 500, bet mūsų valstybėje nėra nė vienos. Taip pat Lietuvoje registruotas vos vienas vandeniliu varomas automobilis, o Europoje tokių skaičiuojami 2 tūkst.

Planuojama, kad iki dešimtmečio pabaigos jų bus 4 mln. Nepaisant to, Susisiekimo ministerija turi ambicingų planų vystant vandenilio pramonę Lietuvoje.

Jau numatytas 4 vandenilio stotelių prie TEN-T (Trans-European Transport Network) tinklo kelių Lietuvoje įrengimo finansavimas, bet tuo nežadama apsiriboti, nes infrastruktūros plėtrai turėtų būti skiriamas didžiausias dėmesys.

Vokiečiai ieško dyzelino alternatyvų

Viena aktyviausių vandenilio naudotojų Europos Sąjungoje yra Vokietija. Šios šalies atstovas F. Lehneris atskleidė, kad vokiečiai siekia per artimiausius metus perpus sumažinti transporto išmetamą CO2 kiekį, tad ypatingą dėmesį skiria sunkiajam transportui. Todėl skatinamos iš esmės visos „ne dyzelinės“ kryptys, įskaitant ir vandenilio naudojimą.

Valstybė subsidijavo 200 vandenilio kuro elementais varomų sunkvežimių. Ji padengė 80 proc. kainų skirtumo, susidarančio tarp vandenilinių sunkiasvorių ir dyzelinu varomų jų analogų. Taip pat palaikomas vandenilio degalinių įrengimas. Vokietijoje jų priskaičiuojama jau 97.

„Iš pradžių buvo galvojama, kad vandenilio kuro elementai bus lengvųjų automobilių technologija. Tačiau dabar vis labiau darosi akivaizdu, jog didesnę prasmę ji įgauna būtent sunkiajame transporte, tad dalis degalinių perdaromos, kad būtų tinkamesnės sunkvežimiams“, – pažymėjo F. Lehneris.

Pasak D. Snieškos, be subsidijų neišsivers nė viena šalis. Specialisto manymu, visų pirma jos gerokai paspartintų perėjimą prie tvaraus transporto. Antras aspektas – taršių ir ekologiškų transporto priemonių nuosavybės kaštai vis dar gerokai skiriasi.

„Mes kasdien kalbamės su savo klientais ir su savo klientų klientais. Jie visi rengiasi dekarbonizacijai. Lietuvoje transporto sektorius yra labai konkurencingas, todėl, neskyrus deramo dėmesio šiam klausimui, galima konkurencinę kovą ir pralaimėti.

Kalbant apie praktinę pusę, verslas visada skaičiuoja kilometro kainą. Tad spartinant ekologiško transporto plėtrą subsidijos būtinos. Jau dabar yra rinkų, kur ekologiškų transporto priemonių nuosavybės kaštai susilygina su dyzelinių. Tačiau tai pasiekiama finansiškai skatinant tvarių transporto priemonių pardavimą“, – apibendrina „Scania Lietuva“ regiono vadovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama