Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 16 d. 11:15
Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu
Balandžio 16 d. 08:48
Ar muzikos per ausines klausotės saugiu garsu? Kelios klaidos gali lemti suprastėjusią klausą
Balandžio 15 d. 20:29
Renkamės naują televizorių: kokias savybes svarbu įvertinti?
Balandžio 15 d. 17:19
Kaip užtikrinti ilgesnį karšto vandens išlaikymą ir energijos taupymą namuose?
Balandžio 15 d. 14:20
Garsi muzika ausinukuose šiandien – klausos aparatas ausyse senatvėje
Balandžio 15 d. 11:13
Masyvūs žemi dažniai. „Sony“ pristato naują garsiakalbių ir ausinių seriją „ULT Power Sound“
Balandžio 15 d. 08:11
Kibernetiniai išpuoliai: „fintech“ ekspertai pataria, kaip apsisaugoti ne tik jums, bet ir kokių priemonių imtis versle
Balandžio 14 d. 17:26
Norvegija planuoja drausti socialinius tinklus jauniems vaikams – ar tai pavyzdys Lietuvai?
Balandžio 14 d. 11:07
Lietuviai su partneriais sukūrė unikalią išmaniąją bateriją, aprūpinančią verslą energija net atšiauriausiomis sąlygomis
Balandžio 13 d. 17:39
Dirbtinio intelekto integravimas organizacijose – iššūkis kiekvienam CEO
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Įsirengė saulės elektrinę, per kurią – vien tik nuostoliai: priežasčių neranda jau trejus metus

Publikuota: 2022-12-20 10:28
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Profesionalams
Autorius: Deimantė Buslevičiūtė
Aut. teisės: ©tv3.lt
Inf. šaltinis: tv3.lt

Jau kurį laiką žmonės yra skatinami investuoti į atsinaujinančius energijos šaltinius, siekiant tiek sutaupyti, tiek prisidėti prie ekologijos. Tačiau dėl neapdairaus ir neatsakingo įmonių darbo nuosava elektrinė gali tapti nuostolingu galvos skausmu ir taip atgrasyti kitus nuo šios investicijos.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Jau kurį laiką žmonės yra skatinami investuoti į atsinaujinančius energijos šaltinius, siekiant tiek sutaupyti, tiek prisidėti prie ekologijos. Tačiau dėl neapdairaus ir neatsakingo įmonių darbo nuosava elektrinė gali tapti nuostolingu galvos skausmu ir taip atgrasyti kitus nuo šios investicijos.

Įsirengė saulės elektrinę, per kurią – vien tik nuostoliai: priežasčių neranda jau trejus metus
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Į žurnalistus kreipęsis „Elektrum Lietuva“ klientas papasakojo, kad nuosavą saulės elektrinę nusprendė įsirengti siekdamas prisidėti prie gamtos tausojimo.

Pasirinkęs tiekėją vyriškis neabejojo, kad viskas veiks puikiai, tačiau netrukus elektrinė ėmė siųsti pranešimus apie įvairius gedimus ir klaidas, negamino žadėto elektros kiekio.

Po ilgai trukusių ginčų su elektrinę įrengusia įmone buvo pripažintas elektrinės brokas. Tačiau ir pataisius tariamus gedimus elektrinė neveikia tinkamai. „Elektrum Lietuva“ ir Energijos skirstymo operatorius (ESO) kaltina vienas kitą, o problemos nesutvarko jau trejus metus.

Elektrinėje gedimų vis daugėjo

Į tv3.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Saulius (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Jis papasakojo, kad prieš trejus metus nusprendė įsirengti saulės elektrinę ir tokiu būdu prisidėti prie žaliojo energetinio valstybės kurso rėmimo bei aplinkos tausojimo.

Jis nurodė, kad viešai prieinamoje informacijoje galima rasti, jog 1 kW įrengtosios galios saulės elektrinė vartotojui vidutiniškai pagamina nuo 1 tūkst. kWh ir daugiau elektros energijos per metus.

Tad vyriškio sprendimas įsirengti 15,85 kW galios saulės elektrinę turėjo pagaminti apie 17435 kWh elektros energijos per metus.

Kaip tiekėją Saulius pasirinko įmonę „Elektrum Lietuva“, nes neabejojo, kad jai šie skaičiai yra gerai žinomi.

Jo sklype vieta elektrinei buvo parinkta kartu su „Elektrum Lietuva“ atstovais: inžinieriai nustatė patį optimaliausią kampą saulės panelėms, kur nėra šešėlių ar kitokių trukdžių. Saulius tikėjo, kad jėgainė dirbs 100 proc. pajėgumu.

Jo teigimu, saulės elektrinė buvo sumontuota 2020 m. rugpjūčio mėnesio pabaigoje. Todėl per 2020 m. didelės saulės energijos elektros gamybos jis nesitikėjo ir nesigilino į pagamintą elektros kiekį – nusprendė jėgainės kalendorinius metus skaičiuoti nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki kitų metų rugsėjo 1 d.

Saulius prisimena, kad visos įdomybės prasidėjo kitais metais, kuomet nuo pavasario jėgainė turėjo veikti visu pajėgumu. Vietoje pagamintos elektros į mobilųjį telefoną jis pradėjo gauti vis dažnėjančius pranešimus iš jėgainės apie „aliarmus“: įtampos šuolius, klaidas, kurie indikavo, kad jėgainė neveikia tinkamai ir nuolat atsijunginėja nuo elektros energijos tinklo.

Dėl to jis kreipėsi į „Elektrum Lietuva“, tačiau vietoje to, kad išspręstų problemą, jie tik siųsdavo instrukcijas, kad reikia perkrauti inverterį, šiek tiek palaukti ir viskas susitvarkys.

„Taip bėgo savaitės, mėnesiai, o aš gaišdamas savo laiką vis tūpčiojau aplink jėgainę ir kantriai vykdžiau „Elektrum Lietuva“ nurodymus. Itin padažnėjęs „aliarmų“ žinučių gavimas ėmė kelti susirūpinimą dėl blogai veikiančios įrangos ir nepagaminamos žadėtos elektros energijos“, – savo patirtimi dalinosi pašnekovas.

Kaltino kitus, kol pripažino savo klaidą

Saulius papasakojo, kad kai problemų ėmė tik daugėti, „Elektrum Lietuva“ atstovai pabandė „nurašyti“ gedimų priežastį kitai bendrovei, t. y. ESO, kurių prižiūrimame tinkle neva vyksta įtampos šuoliai.

Vyriškis į ESO kreipėsi net du kartus, nes po pirmojo karto „Elektrum Lietuva“ atstovai nepatikėjo jiems pateikta informacija.

Kai ESO antrą kartą griežtai paneigė „Elektrum Lietuva“ teiginius, Saulius neapsikentęs įspėjo „Elektrum Lietuva“ atstovus, kad kreipsis į nepriklausomus ekspertus gedimų priežastims nustatyti, o už atliktas paslaugas sąskaita bus pateikta „Elektrum Lietuva“.

„Galiausiai minėtos įmonės atstovai pripažino, kad jėgainė neveikia tinkamai, pasiūlė pakeisti kabelį, kuris prijungtas prie inverterio. Tačiau ir šio darbo bendrovės atstovai nesugebėjo atlikti tinkamai iš pirmo karto.

Kabelį keitė net du kartus ir tai ne mano reikalavimu, o savo pačių specialistų sprendimu. Inžinierių nuomone, nuo pat pradžių buvo parinktas netinkamas kabelis, kuris ir lėmė blogą saulės elektrinės darbą“, – pasakojo pašnekovas.

Kompensacijos netenkina, problema – neišspręsta iki šiol

Deja ir po to Saulius toliau gaudavo pranešimus dėl netinkamo jėgainės darbo. Taigi jis paprašė pakeisti inverterį.

Jis prisimena, kad įmonės atstovai pripažino, kad tai – jų darbo brokas ir pasisiūlė jam kompensuoti 5152,51 kWh ir kompensaciją po 5,6961 euro centus už 1 kWh.

„Šioje situacijoje mane nustebino ir papiktino visiškas „Elektrum Lietuva“ nesiskaitymas su savo klientais. Aš atlikau elementarius matematinius skaičiavimus ir pateikiau juos įmonės atstovams: paėmiau laikotarpį nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. už du metus: 1100 x 15,84 x 2 metai = 34848 kWh. 

Per šį laikotarpį jėgainė pagamino 25250 kWh. Akivaizdu, kad aš praradau mažiausiai 9598 kWh elektros energijos. Paprašiau bendrovės atstovų šį kiekį kompensuoti ne pinigais, o kWh, išskaičiuojamomis iš būsimų sąskaitų, nes šį kiekį aš būčiau sunaudojęs tiesiogiai be elektros energijos tiekėjo pagalbos“, – dėstė pašnekovas.

Saulius pažymėjo, kad ši istorija tęsiasi jau treti metai. Jo spėjimu, saulės elektrinės įrengimo darbai buvo atlikti ne pagal projektą, kuris, beje, iki šiol dar nėra pateiktas.

„Apie kokią „Elektrum Lietuva“ atstovų kompetenciją ar greitą defektų šalinimą galima kalbėti? Aš išnaudojau begalę savo bei kitų mane konsultavusių žmonių laiko, sveikatos, energijos, kuriuos mielai būčiau skyręs kitiems dalykams. Apie moralinę atsakomybę ir man padarytą žalą bendrovės atstovai išvis nenori girdėti“, – patirtimi dalinosi vyriškis.

Apgailestauja dėl „netikslių paskaičiavimų“

„Elektrum Lietuva“ atstovė spaudai Milda Basijokienė tikino, kad su klientu buvo daug bendrauta, buvo atliktos įvairios patikros, stebėsenos, buvo konsultuotasi su įrangos gamintojais ir daryta daug žingsnių. Deja, anot jos, detalesnei analizei trūksta duomenų, nes ne viskas priklauso nuo bendrovės.

„Labai nemalonu, kad susiklostė tokia situacija, dėl kurios klientas susidūrė su nepatogumais. Tenka atsiprašyti, kad ir iš mūsų pusės buvo padaryta klaidų, kurias aptikę pašalinome, o už patirtus nuostolius paskaičiavome kompensaciją.

Deja, pačios problemos kol kas išspręsti nepavyksta, nes iki šiol iš ESO neturime išsamių tinklo parametrų matavimo duomenų, kurie patvirtintų mūsų nustatytas gedimo priežastis“, – kalbėjo M. Basijokienė.

Ji nurodė, kad dažnu atveju, kai klientai susiduria su kažkokiais saulės elektrinės veikimo sutrikimais, jie būna išsprendžiami pirmą kartą tiesiog perkraunant įtampos keitiklį (inverterį), kad jo vidinė sistema iš naujo nustatytų tinkamą darbo režimą.

Kita dažna problema, kuri sukelia būtent inverterio išsijunginėjimą, yra elektros skirstymo tinklo įtampos neatitikimas to paties tinklo standartams: „Jei po mūsų nuotolinės konsultacijos ar ESO tinklų patikros problema lieka, visada vykstame pas klientus į vietą tikrinti situacijos, kodėl elektrinė neveikia tinkamai.“

Pašnekovė įvardijo, kad šiuo konkrečiu atveju patikros metu buvo nustatyta, jog kabelis, jungiantis saulės elektrinę ir kliento vidinį tinklą, buvo netinkamos specifikacijos, kad atlaikytų maksimalią inverterio galią.

„Tai – mūsų įrengimo klaida, kuri greičiausiai buvo padaryta dėl netikslių paskaičiavimų parenkant kabelį montavimo metu. Už patirtą nuostolį, kad elektrinė kuris laikas negalėjo dirbti visu pajėgumu, paskaičiavome kompensaciją pagal realią tuo metu patirtą finansinę žalą“, – dėstė bendrovės atstovė.

Problemos nesprendžia, nes neturi duomenų

M. Basijokienė tikino, kad daugiau jokių įrengimo ir montavimo klaidų nustatyta nebuvo – viskas buvo atlikta pagal gamintojų rekomendacijas ir įrengimo taisykles.

Po kabelio pakeitimo buvo atlikta pakartotinė periodinė patikra stebint elektrinės veikimą iš monitoringo sistemos. Jos metu, pasak pašnekovės, buvo nustatyta, kad inverteris per 20 dienų buvo atsijungęs iki 10 kartų.

Ji papasakojo, kad dėl šių besikartojančių elektrinės veikimo trikdžių buvo konsultuotasi su įrangos gamintojais, kurie padėjo nustatyti, kad problema dėl neaiškios kilmės asimetrijos skirtingose fazėse bei aukštų įtampų gali būti ne tik ESO, bet ir pačiame kliento vidaus tinkle.

Atstovės aiškinimu, taip nutinka itin retai, bet tam tikri elektros įrenginiai gali iškreipti tinklo parametrus.

„Atlikę pirminę patikrą vidaus tinkle problemų nepastebėjome, bet gilesnei apžiūrai reikia detalių tinklo matavimų. Norėdami padėti išspręsti situaciją kliento naudai, padėjome jam paruošti prašymą, su kuriuo jis pats turi kreiptis į ESO dėl pakartotinio detalaus tinklo matavimo.

Deja, iki šiol mes neturime išsamios tinklo informacijos, kodėl ir toliau kyla problemos. Tik turėdami ESO tinklo parametrų duomenis galime toliau padėti klientui identifikuoti problemos šaltinį ir padėti išspręsti pačią problemą ar bent rekomenduoti, kaip tai padaryti, jei bėda tikrai susijusi su kliento vidaus tinklu, nes jo optimizavimo ir rekonstrukcijos darbų mes neatliekame“, – kalbėjo M. Basijokienė.

Įmonių versijos – skirtingos

„Elektrum Lietuva“ vardu pašnekovė patikino, kad iš savo pusės sieks, jog bendradarbiavimas su ESO būtų glaudesnis ir kad imsis problemos paieškos iniciatyvos, nes nenori palikti jos vien klientui.

„Turime aiškią prielaidą, iš kur problema kyla, o tai jau yra už mūsų atsakomybių ribų. Kiekvienais metais gauname vis daugiau užklausų dėl atsijunginėjančių saulės elektrinių, kurioms nepakanka skirstymo tinklo palaikomų įtampų.

Dažniausiai 95–98 proc. po to, kai nukreipiame klientus į ESO, problemos būna išsprendžiamos, nes jos kyla iš skirstymo tinklo“, – dėstė įmonės atstovė.

Paulius Kalmantas, ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas, nurodė, kad kliento nusiskundimas buvo išnagrinėtas – siekiant įsitikinti, ar tiekiamos elektros energijos įtampos lygis atitinka reikalavimus, bendrovės inžinieriai atliko momentinius matavimus.

„Taip pat išnagrinėjome elektros energijos skaitiklio sukauptus duomenis už 2021 m. ir abiem atvejais rezultatai parodė, kad tiekiamos įtampos lygis normaliomis veikimo sąlygomis atitinka tiekiamos elektros energijos kokybės reikalavimus“, – teigė ESO atstovas.

Jo teigimu, kur slypi problema – kliento vidiniame tinkle ar ne – gali parodyti detalesnė analizė: „Visada esame pasirengę bendradarbiauti ir ieškoti sprendimų. Po bendrovės patiektų atsakymų daugiau kliento užklausų negavome.“


tv3.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama