Elektronika.lt
 2022 m. rugpjūčio 16 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugpjūčio 16 d. 14:28
JAV mokslininkė apie vis virtualesnį pasaulį: gyvename lūžio laikais ir esame savotiški bandymų triušiai
Rugpjūčio 16 d. 12:11
Mįslingas atsiskaitymas per „Paysera“: detektyvas, kur nutekėjo duomenys ir kas kaltas?
Rugpjūčio 16 d. 10:19
Pasaulyje sparčiai populiarėja naujas soc. tinklas: ar „BeReal“ geresnis už „Instagram“?
Rugpjūčio 16 d. 08:23
Išmani neišmanių daiktų ateitis: nuo emocijas atpažįstančio šaliko iki vandenį valančių buteliukų
Rugpjūčio 15 d. 17:57
Kaip išsirinkti kompiuterį kiekvieno mokinio ir studento poreikiams?
Rugpjūčio 15 d. 11:12
A. Galdikas: kvantinės fizikos stebuklai ir kuo likom panašūs į akmens amžiaus žmones
Rugpjūčio 14 d. 17:46
Telefono tarnavimo laiką gali prailginti paprastas veiksmas: kaip dažnai reikėtų perkrauti savo telefoną?
Rugpjūčio 14 d. 11:27
Elektromobilį krausim greitai ir (ar) patogiai?
Rugpjūčio 13 d. 17:58
„Samsung“ pristatė jau ketvirtos kartos sulenkiamus išmaniuosius telefonus
Rugpjūčio 13 d. 11:44
Papiktino „Cgates“ sprendimas kelti kainą, įmonė baksnoja į infliaciją
FS19 Mods
FS19 Courseplay, FS19 Maps, FS19 Seasons
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
FS22 Mapy
Farming Simulator 19 mody, FS22 Tractor, FS22 Mods
Sims 4 Mods
Sims 4 cheats, Sims 4 money cheat, Sims 4 careers
Lastenvaunut
Turvaistuin, Matkarattaat, Lasten vaatteet
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
FS22 Map mods
Farming simulator 22 mods, FS22 Harvesters, FS22 Seasons
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
Rinkiniai tėvams
8 mėnesių kūdikis, 6 mėnesių kūdikis, 2 mėnesių kūdikis
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Paaiškino, kokie elektromobiliai pranašesni už kitus

Publikuota: 2022-08-03 16:33
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Universalus produktas yra patogus, tačiau nebūtinai – pats geriausias pasirinkimas. Ne veltui liaudies išmintis sako, kad tai, kas tinka viskam, – netinka niekam. Automobilių pramonės inžinieriams ir dizaineriams išradingumo netrūksta, tačiau netgi jų galimybės kuriant viskam tinkančias technologijas yra ribotos. Ir nors elektrifikuoti įprastą automobilį nėra itin sudėtinga užduotis, ant naujos kartos pavaroms skirtų platformų gaminami modeliai yra visapusiškai pranašesni.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Universalus produktas yra patogus, tačiau nebūtinai – pats geriausias pasirinkimas. Ne veltui liaudies išmintis sako, kad tai, kas tinka viskam, – netinka niekam. Automobilių pramonės inžinieriams ir dizaineriams išradingumo netrūksta, tačiau netgi jų galimybės kuriant viskam tinkančias technologijas yra ribotos.

Elektromobilio baterija („Shutterstock“ nuotr.)
Elektromobilio baterija („Shutterstock“ nuotr.)

Ir nors elektrifikuoti įprastą automobilį nėra itin sudėtinga užduotis, ant naujos kartos pavaroms skirtų platformų gaminami modeliai yra visapusiškai pranašesni.

Naujos kartos elektromobilių teko palūkėti

Pirmieji elektromobiliai išsiskyrė savo išvaizda, tačiau didžiausi jų privalumai atsiskleidė tuomet, kai pasirodė ant specialių platformų pagaminti naujos kartos modeliai. Tai šiek tiek užtruko, nes naujo tipo pavarų ir su jomis susijusių technologijų tobulinimas pareikalavo nemažų investicijų bei tūkstančių darbo valandų.

Netgi automobilių pramonės gigantui „Volkswagen“ prireikė laiko ID.3 modeliui parengti – jis buvo pristatytas 2019-aisiais. Įmonė „General Motors“ tuo metu jau turėjo patobulintą elektromobilių platformą, o greitai prie jų ir senbuvių „Tesla“ bei „Nissan“ prisijungė „Hyundai“ ir „Mercedes-Benz“.

Daugelis elektromobilių gamintojų iki šiol naudoja adaptuotas universalias arba ne tik elektros, bet ir hibridinėms pavaroms skirtas platformas. Vis dėlto dauguma jų taip pat jau atskleidė ir specialių platformų pristatymo datas.

Kauno technologijos universiteto (KTU) Elektros ir elektronikos fakulteto docentas Jonas Vanagas pastebi, kad elektromobilių technologijos pastaraisiais metais tobulėja itin sparčiai. Anot mokslininko, geras to pavyzdys yra „Nissan Leaf“. Pirmosios kartos modeliuose sinchroninis elektros motoras ir srovės keitiklis buvo montuojami atskirai, o naujuose elektromobiliuose viskas integruota viename bloke.

„Remontuoti automobilį galbūt sudėtingiau, tačiau, turint omenyje elektros pavaros patikimumą, toks sprendimas buvo didžiulis žingsnis į priekį. Greta to pagerėjo komunikacija tarp skirtingų mazgų, atsirado gerokai daugiau daviklių, todėl valdymas tapo tikslesnis“, – komentuoja pašnekovas.

Prie elektros pavaros pritaikyta konstrukcija

Automobilių konstrukcija, anot J. Vanago, neišvengiamai turėjo keistis, nes iki šiol naudotos platformos buvo pritaikytos vidaus degimo varikliams, transmisijai ir degalų bakams. Svarbiausia elektromobilių dalis – apačioje montuojama baterija, o pagal tai reikėjo keisti viską, įskaitant kėbulo proporcijas.

„Tobulinant elektromobilius reikšmingą darbą atliko ne tik kėbulų inžinieriai ar dizaineriai, bet ir medžiagotyros specialistai. Taip pat itin svarus buvo elektros bei elektronikos inžinierių bei kitų sričių specialistų indėlis. Labai smagu, jog kai kurios elektromobilių dalys gaminamos ir Lietuvoje“, – apie technologijų progresą kalba mokslininkas.

Elektromobiliams skirtose platformose visiškai pašalintas centrinis tunelis ir gerokai į priekį pastumta variklio skyriaus pertvara. Tai leido smarkiai išplėsti salono erdvę. Rengdami pirmosios kartos ID.3 hečbeką, tuo sumaniai pasinaudojo „Volkswagen“ inžinieriai, o bene geriausias efektyvaus erdvės planavimo pavyzdys yra „Hyundai Ioniq 5“ modelis.

„Viena vertus, inžinieriai ir dizaineriai gavo daugiau laisvės, tačiau jiems vis tiek reikėjo sugalvoti, kaip tinkamai išdėstyti kėbulo elementus ir sutalpinti visus mazgus. Elektromobilis turi būti atsparus smūgiams, atlaikyti gniuždymo jėgas ir įvairias perkrovas. Kiekvienu atveju reikalingi specifiniai sprendimai“, – dėsto J. Vanagas.

Vienas svarbiausių elektromobiliams skirtų platformų pokyčių – grįžimas prie galinių varančiųjų ratų pavaros. Dėl didelio elektros motoro sukimo momento pajudant iš vietos priekiniai ratai yra linkę labai greitai prasisukti. Staigiai startuojant labiau apkraunama galinė ašis, taigi perduodant sukimo momentą galiniams, o ne priekiniams ratams, problemą pavyksta išspręsti be papildomų priemonių.

Neatsitiktinai galiniais ratais varoma dauguma naujos kartos elektromobilių, įskaitant ir tokius modelius kaip „Hyundai Ioniq 5“, „Kia EV6“ ar „Honda e“.

Naudoja perdirbtas ir kompozicines medžiagas

Dėl montuojamų baterijų pasikeitė ir automobilio dugnas – jis įgijo kone taisyklingą stačiakampio formą. Žvelgiant iš apačios, nauji elektromobiliai primena riedlentes. Tokia paprasta konfigūracija leidžia lengvai keisti baterijos celių skaičių.

Saugią konstrukciją galima sukurti tik skiriant tam gana stambias investicijas. Tai atsispindi ir šiek tiek aukštesnėje nei įprastų modelių elektromobilių kainoje: nors projektavimas persikėlė į skaitmeninę erdvę, papildomos išlaidos – neišvengiamos. J. Vanagas prisimena pirmųjų kiniškų elektromobilių saugumo testus, kurių rezultatai buvo ypač prasti.

„Tie modeliai buvo visiškai nesaugūs. Dar ir dabar kinišką elektromobilį reikėtų rinktis itin atsargiai. Aišku, tokie automobiliai gerokai pigesni, tačiau dažnu atveju kelia įtarimą, kad gamintojus domina tik greitas pelnas. JAV, Japonijos, Pietų Korėjos ar Europos šalių bendrovių požiūris visiškai kitoks – saugumui skiriamas išskirtinis dėmesys“, – pastebi docentas.

Mokslininkas priduria, jog elektromobilių platformos padeda diegti žiedinės ekonomikos modelį. Tai reiškia, kad naudojama daugiau perdirbtų žaliavų, įvairių kompozicinių ir iš atsinaujinančių šaltinių gaunamų medžiagų.

„Įvairūs kompozitai keičia netgi plieno lydinius, tačiau jų savybės labai panašios. Jie tokie pat plastiški kaip metalai, bet dar tvirtesni, tad įvykus avarijai nelūžta. Vis plačiau naudojami įvairūs anglies pluošto junginiai, kevlaras ir kitos medžiagos, kurios ilgą laiką buvo tikra egzotika“, – apie pažangą mažiau matomoje srityje aiškina specialistas.

Spartusis įkrovimas suteikė naujų galimybių

Didžiausias privalumas žvelgiant į naujos kartos elektromobilių vidų – lygios salono grindys. Elektros motoras įprastai montuojamas gale, todėl priekinė ašis maksimaliai pastumiama į priekį. Tai leidžia pastebimai padidinti salono erdvę.

Šiuo aspektu elektromobiliai pranašiausi, palyginti su vidaus degimo variklius arba hibridines jėgaines turinčiais modeliais. Tarp vidutinio dydžio šeimyninių automobilių salono erdve išsiskiria „Tesla Model 3“, „Hyundai Ioniq 5“ ar „Audi Q4 e-tron“ modeliai. Visi šie elektromobiliai gaminami ant specialių platformų.

Naujos kartos elektromobilių platformos išsiskiria ir pažangiais įkrovimo būdais. Iki 250 kW galia įkraunami „Tesla“ elektromobiliai ilgą laiką buvo neįveikiami šioje srityje, tačiau pažangios „Audi“, „Porsche“, „Kia“ ir „Hyundai“ modeliuose naudojamos 800 voltų sistemos pakeitė nusistovėjusią tvarką. Pavyzdžiui, naujojo „Hyundai Ioniq 5“ bateriją nuo 10 iki 80 proc. galima įkrauti vos per 18 minučių.

„Šiuolaikinės technologijos leidžia 100 km reikalingą energiją įkrauti per dvi minutes. Tačiau toks įkrovimas iki 500 amperų srove – papildomas stresas baterijai, nes jos įkrovimo ciklų skaičius mažėja. Taigi tenka rinktis tarp įkrovimo greičio ir baterijos ilgaamžiškumo“, – paaiškina J. Vanagas.

Jis prognozuoja, kad ateityje didelis dėmesys bus skiriamas vandenilio technologijoms. Ties tuo iš peties pluša ir KTU mokslininkai. Automobilių su degalų elementais ratus taip pat suka elektros varikliai, tačiau vietoje baterijų montuojamos vandenilio talpyklos. Kuro celėje vandenilis jungdamasis su oru gamina elektrą, kuri ir tiekiama elektros motorui.

„Baterijų gamybai naudojami gamtos ištekliai yra riboti arba dar neatrasti, o žaliojo vandenilio gamybos technologijos taikant elektrolizę yra neišsemiamos“, – pabrėžia pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

Telefonai, kompiuteriai, laikrodžiai, auto – Telefonai.eu

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!


Reklama
‡ 1999–2022 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
FS19 Mods, FS17 Mods, FS15 Mods
www.farming2015mods.com
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama