Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
Balandžio 23 d. 17:16
Peteris Higgsas: kaip itin kuklus fizikas sugalvojo dieviškosios dalelės idėją
Balandžio 23 d. 14:42
Huawei“ pristatė naujuosius „Pura 70“, „Pura 70 Pro“ ir „Pura 70 Pro+“ išmaniuosius telefonus
Balandžio 23 d. 11:27
Sukčiai iš lietuvių pernai vidutiniškai išviliojo po 74 eurus: atskleidė, kur ir kaip jie veikia
Balandžio 23 d. 08:41
Europos Komisija: KTU – pirmasis universitetas Lietuvoje pagal pritrauktas lėšas
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kaip skaičiuojamas elektromobilių maksimalus nuvažiuojamas atstumas?

Publikuota: 2021-03-03 16:29
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Autorius: Paulius Černiauskas
Aut. teisės: ©Telefonai.eu
Inf. šaltinis: Telefonai.eu

Turbūt jau esate pastebėję, kad pristatydami vieną ar kitą naują elektromobilį dažnai nurodome ir jo galios rezervą bei kokiu būdu jis buvo paskaičiuotas, tiksliau sakant koks buvo taikomas skaičiavimo metodas. Tam yra labai svarbi priežastis – pasaulyje šiuo metu naudojami 3 pagrindiniai galimo nuvažiuoti atstumo metodai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Turbūt jau esate pastebėję, kad pristatydami vieną ar kitą naują elektromobilį dažnai nurodome ir jo galios rezervą bei kokiu būdu jis buvo paskaičiuotas, tiksliau sakant koks buvo taikomas skaičiavimo metodas. Tam yra labai svarbi priežastis – pasaulyje šiuo metu naudojami 3 pagrindiniai galimo nuvažiuoti atstumo metodai: NEDC, WLTP ir AAA (FTP-75).

Kaip skaičiuojamas elektromobilių maksimalus nuvažiuojamas atstumas?

O kokia viso to esmė, klausiate Jūs? Pateiksiu pavyzdį. Oficialiame „Jaguar“ Lietuvos tinklalapyje sužinosite, kad krosoveris „I-Pace“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 470 kilometrų, o JAV tas pats automobilis žada nuvažiuoti tik 396 kilometrus. Nemažas trūkumas, planuojantiems ilgesnes keliones, tiesa? Bet yra gerų žinių Kinijos gyventojams – jų keliais naujasis katinėlis nuliuoksės 490 kilometrų! Ar skirtingose rinkose šiems automobiliams naudojami skirtingi akumuliatoriai? Ne, šiuo atveju visur naudojama 90 kWh jėgaine. Padangos ir aerodinamika taip pat, ir net asfaltas visose trijose šalyse daugmaž vienodos sudėties. Taigi, kodėl matome tokius didelius ir tikrai reikšmingus nuvažiuojamo atstumo pokyčius? Viskas dėl naudojamų metodų.

Dažnas galvoja, kad patys bandymai vyksta su vairuotoju ir realiomis sąlygomis kelyje, važiuojant iki paskutinio elektrono. Tačiau taip nėra – tai būtų pakankamai subjektyvu ir dažnu atveju rezultatai skirtųsi dėl įvairių eismo sąlygų pokyčio, paros meto, netgi oro temperatūros svyravimų. Matavimai vyksta laboratorijose, naudojant stendus, panašius į tuos, kuriuose didieji dyzelio entuziastai testuoja savo „čipuotas slyvas“. Ekspertai automobilį matuoja keliais judėjimo ciklais, tada išmatuoja energiją išleistą žinomam ir tiksliam atstumui, visa tai lygina su baterijos talpa ir po kelių nesunkių aritmetikos operacijų gauna galutinį rezultatą. Taip sukuriamos identiškos sąlygos visiems bandomiems modeliams. Taigi, net jei gauti skaičiai ne visada atitinka bandymus realybėje ir eismo sąlygomis, galime bent palyginti, kuris elektromobilis važiuos toliau, o kuris sustos anksčiau. O dabar apie pagrindines technikas išsamiau.

NEDC

Kaip skaičiuojamas elektromobilių maksimalus nuvažiuojamas atstumas?

Šis trumpinys reiškia „New European Driving Cycle“. Tačiau nieko naujo jame nėra. Šia technika automobilių nuvažiuojamas atstumas skaičiuotas nuo 1970 metų. Labai didelė tikimybė, kad jūsų senelio pirma importinė „Audi 100“ buvo testuota būtent šiuo būdu.

Testas stende trunka 20 minučių, per tą laiką automobilis „nuvažiuoja“ 11 kilometrų, iš kurių 66 % laiko imituojamas važiavimas mieste ir 34 % – už miesto. Vidutinis greitis yra 34 km/h, o maksimalus greitis siekia 120 km/h. Metams bėgant ši metodika buvo keičiama ir tobulinama ir Europoje išliko iki pat 2017 metų. Priežastis paprasta: benzininių ir dyzelinių automobilių gamintojai ir pirkėjai rezultatais buvo visiškai patenkinti. Net tai, kad paso degalų sąnaudos nebuvo labai panašios į tikrovę, niekam netrukdė – visi kažkaip įprato.

Tiesą sakant, paprastiems žmonėms perkant automobilį svarbu žinoti ne tiek tikrąjį suvartojimą, kiek tai yra ekonomiškesnis automobilis. NEDC sistema su tuo susitvarkė. Taip, visi automobilių gamintojai turėjo tiesos neatitinkančius skaičius. Bet tai netrukdė palyginti modelių tarpusavyje. Problemos prasidėjo atsiradus elektrinėms transporto priemonėms. Ne taip svarbu, kuris elektromobilis praleidžia daugiau kilovatvalandžių 100 kilometrų atstume. Svarbu koks yra galios rezervas. Kurį NEDC skaičiavimo technika akivaizdžiai pervertino. Štai kodėl Europoje nuo 2017 m. veikia kitas metodas – WLTP.

WLTP

Kaip skaičiuojamas elektromobilių maksimalus nuvažiuojamas atstumas?

WLTP tai harmonizuotos pasaulinės lengvųjų automobilių bandymo procedūros standartas skirtas sertifikuoti automobilius pagal Europos Sąjungos patvirtinimo sistemą. Jis nustato naują bandymų ciklą ir naujas procedūras, skirtas standartizuotomis (laboratorijos) sąlygomis matuoti lengvųjų automobilių degalų sąnaudas ir CO2 taršą.

Ši santrumpa remiasi žodžiais „pasaulinės“ ir „harmonizuotos“, arba „suderintos“. Tačiau yra problemų su abiem. Pirma, skaičiavimo technika buvo sukurta Europoje, kur ji buvo naudinga. Pavyzdžiui, Kinijoje vis dar naudojama NEDC, kuri yra labai populiari tarp vietinių elektromobilių gamintojų, nes leidžia jiems dažnu atveju akcentuoti neteisingus nuvažiuojamus atstumus vienu įkrovimu.

Sistema sukurta vykdant aiškų Europos automobilių gamintojų lobizmą. Mokesčių pajamos, darbo vietos, ekonomikos augimas, naujos investicijos – viskas, ką teikia automobilių gamintojai ir į ką turi atsižvelgti Europos politikai.

Be elektromobilių galios rezervo nustatymo, WLTP taip pat apskaičiuoja benzininių automobilių degalų sąnaudas, o taip pat iš jo pašalinamą anglies dvideginio emisiją į atmosferą. Pastarasis skaičius Europoje dabar laikomas pagrindu nustatant automobilių aplinkosaugos reikalavimus. Kitaip tariant, jums leis arba ne pardavinėti automobilius priklausomai nuo to kokia bus apskaičiuota CO2 emisija.

Taigi WLTP kūrėjų noras sukurti metodiką, kuri sąžiningai nustatytų diapazoną ir degalų sąnaudas, susidūrė su didžiausiu pasipriešinimu, visų pirma Vokietijos automobilių pramonės. Bandymo atstumas buvo padidintas iki 23,25 km., vidutinis greitis padidėjo iki 46,5 km/h, bandymo laikas buvo padidintas iki 30 minučių, o maksimalus greitis buvo padidintas iki 131 km/h. Priemiesčio ir miesto režimų dalys yra beveik vienodos. Be to, atsirado privalomi sustojimai, imituojantys šviesoforus ir kamščius.

Todėl padidėjo visų automobilių paso degalų sąnaudos, sumažėjo elektromobilių asortimentas, ir nors pats metodas kelia keletą klausimų, WLTP duomenys vis tiek labiau primena tiesą nei NEDC. Ir taip: oficialiai į Lietuvą tiekiamų elektrinių transporto priemonių galios rezervą tiksliai nurodo WLTP.

AAA (FTP-75)

Kaip skaičiuojamas elektromobilių maksimalus nuvažiuojamas atstumas?

Šiaurės Amerikos standartas AAA(FTP-75) tai ne seno žaidimų serverio pavadinimas. FTP-75 reiškia „Federal Test Procedure“. Taip, jie turi savo galios rezervo matavimo sistemą, kuri iš tikrųjų yra sąžiningiausia. Faktas yra tas, kad JAV diapazoną nustato ne politikai, o nepriklausomos agentūros EPA darbuotojai. Kurie pirmiausia paklūsta paprastiems gyventojams. Ir jie yra atsakingi už savo turimus duomenis. Laukiniai žmonės, jokios valdžios vertikalės.

Apskritai EPA stengiasi labai tiksliai apskaičiuoti faktines degalų sąnaudas ir nuvažiuojamą diapazoną. Jų technika, vadinama FTP-75, yra labai panaši į WLTP. Tačiau yra niuansų. Pavyzdžiui, elektromobilis įkraunamas vakare, o ryte pradedami bandymai, imituojantys šaltą užvedimą. Važiuojant oro kondicionierius tam tikrą laiką turi būti įjungtas.

AAA taip pat remiasi prielaida, kad vidutinis amerikiečių vairuotojas nesijaus blogai akceleratoriaus pedalą spausdamas stipriau ir netaupydamas įkrovos. Todėl pagreičio dinamika EPA cikle yra daugiau nei dvigubai greitesnė nei WLTP.

Todėl JAV elektromobiliai turi mažiausią automobilio techninio paso galios rezervą, bet rodmenys yra sąžiningiausi.

O kiek toli iš tikrųjų gali nuvažiuoti elektromobilis? Tiek, kiek jį patausosite ir vairuodami prisiminsite bent jau šias tiesas:

  1. Elektromobiliai nemėgsta didelio greičio, kai susidaro stiprus oro pasipriešinimas. Štai kodėl jie taip gerai sertifikuoti NEDC,bet silpniau pasirodo WLTP.
  2. Elektromobiliai nemėgsta didelio pagreičio.
  3. Elektromobiliai mėgsta 20–25 laipsnių šilumos temperatūrą. Jie nemėgsta įjungto šildymo, oro kondicionieriaus ir net atidarytų langų – pastarieji kenkia aerodinamikai.

Idealiomis sąlygomis galima viršyti teorinį galios rezervą. Internete yra nemažai vaizdo įrašų apie tai, kaip entuziastai su vienu „Tesla Model S“ įkrovimu nuvažiavo apie tūkstantį kilometrų, nepaisant to, kad, pasak EPA, šio elektromobilio nuotolis yra tik 644 kilometrai.

Rinkdamiesi elektromobilį atminkite, kad deklaruotas galios rezervas jokiu būdu nėra garantuotas. Oro temperatūra, krituliai, žieminės padangos, reljefas, oro kondicionierius ir net šildymo sistema gali jį sumažinti per pusę ar net daugiau. Tačiau, esant poreikiui, galite sutaupyti akumuliatoriaus energijos, pakoreguodami savo vairavimo stilių.


Telefonai.eu



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama