Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 14:36
Gegužę – svarbūs pokyčiai tūkstančiams „Shopify“ vartotojų (1)
Balandžio 25 d. 12:27
Grėsmės vaikų mobiliuosiuose telefonuose: ką apie tai galvoja tėvai?
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Hibridinių ir elektromobilių ateitis – vandeniliu varomos transporto priemonės

Publikuota: 2020-06-10 13:22
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Kiekvienais metais vis daugiau kalbama apie tai, kaip reikėtų pakeisti benzininius ir dyzelius automobilius į elektromobilius arba hibridinius. Tačiau klausimas dėl aplinkos taršos vis dar neatsakytas: ką daryti su pusės tonos ličio baterijomis, kai jos nusidėvi?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Kiekvienais metais vis daugiau kalbama apie tai, kaip reikėtų pakeisti benzininius ir dyzelius automobilius į elektromobilius arba hibridinius. Tačiau klausimas dėl aplinkos taršos vis dar neatsakytas: ką daryti su pusės tonos ličio baterijomis, kai jos nusidėvi? Pasak KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) docento Arūno Tautkaus, baterijas būtina perdirbti ir vėl panaudoti tų pačių baterijų ar kitų elektromobilio detalių gamybai.

Hibridinių ir elektromobilių ateitis – vandeniliu varomos transporto priemonės
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.

„Mobiliųjų telefonų gamintojai, praktiškai šią problemą jau išsprendė. Yra vykdoma „žiedinė“ gamyba, kai kone viskas perdirbama ir vėl panaudojama naujos produkcijos gamybai“, – sako transporto inžinerijos mokslų daktaras A. Tautkus.

Lietuvoje – maža perkamoji galia

Europos šalys vis dar naudoja daug anglies iškastinio kuro. Kai akmens anglis naudojama elektros gamybai, energija tampa nešvari, o elektromobiliai būtent šia energija ir varomi. Europos Sąjungos statistikos biuro „Eurostat“ duomenimis, kasmet Europoje vis dar yra sunaudojama didžiuliai kiekiai tonų kieto iškastinio kuro.

Vis dėlto, tyrimai rodo, kad elektromobiliai išmeta mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir oro teršalų nei benzininis ar dyzelinis automobilis. Per metus vienas elektromobilis vidutiniškai išmeta 1,5 milijono gramų mažiau CO2. Taigi, elektra varomos transporto priemonės padeda sumažinti klimato taršą, tačiau Lietuvoje šie automobiliai vis dar nėra tokie populiarūs, kaip kitose Europos šalyse.

„Deja, Lietuvoje vis dar maža gyventojų perkamoji galia – jie negali įpirkti naujų technologijų. Taip pat trūksta infrastruktūros ir daug dėmesio kreipiama į įvairius mitus ir susidariusias nuostatas. Kalbant apie pasaulį, galime sakyti, kad elektromobiliai nėra populiarūs, bet, aišku yra šalių, kur labai populiarėja, pavyzdžiui, Skandinavijos šalys“, – sako pašnekovas.

Taip pat, dažnas klausimas prieš perkant iškyla dėl elektromobilio priežiūros išlaidų lyginant su benzininiais dyzeliniais automobiliais. Pasak A. Tautkaus, išlaidos turėtų būti mažesnes, nes elektromobilio variklis turi mažiau judančių dalių, kurios bėgant laikui nusidėvi.

„Taip pat elektromobiliams vibracija, šiluminis ir cheminis poveikis nuo išmetamųjų dujų beveik nedaro įtakos. Visi šie privalumai sumažintų priežiūros ir remonto išlaidas. Bėda ta, kad dabartiniu laikotarpiu trūksta servisų, specialistų, įrangos, todėl priežiūros ir remonto išlaidos dar didelės. Ši problema išsispręs savaime, kai pradės didėti elektromobilių skaičius“, – paaiškina jis.

Pakrovimo stotelių nėra, nes nėra elektromobilių ir atvirkščiai

Lietuvoje elektromobilių įkrovimo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta. A. Tautkus aiškina, kad tai yra lyg uždaras ratas, nes infrastruktūra nėra vystoma dėl to, kad nėra poreikio – elektromobilių šalyje nedaug.

„Kita vertus, tai irgi neskatina jų skaičiaus didėjimo. Manau, reikėtų pradėti pertvarkyti jau dabar esamą degalinių tinklą, tai yra – įrengti elektromobilių įkrovos stoteles beveik kiekvienoje degalinėje. Pradžioje, bent degalinėse, kurios yra prie pagrindinių šalies kelių. Taip pat plėtoti miestų įkrovos stotelių tinklą. Pradžioje, pavyzdžiui, po pakrovimo stotelę galėtų atsirasti kiekvienoje prekybos centro aikštelėje. Taip pat reikėtų galvoti apie paskatinimus degalinių ir prekybos centrų savininkams, kurie įsirengia įkrovos stoteles. Taip mes išeitume iš to užburto rato“, – sako A. Tautkus.

Jis pabrėžia, kad yra ir dar viena problema susijusi su degalinių infrastruktūra – aplinka ne visose degalinėse patraukli.

„Mes dažnai renkamės degalinę (jei dar nėra būtinybės piltis degalus) pagal tai, kur yra skani kava, skanus maistas kavinėje. Tai ypač aktualu elektromobilių turėtojams, nes jie tikrai turi praleisti nemažai laiko, kol įkraunamas jų automobilis“, – sako KTU PTVF docentas.

Ateitis – vandenilio gamybos technologija

Automobilių gamintojai vis dažniau užsimena apie automobilius, kurie nebeturės vidaus degimo variklių. Transporto inžinerijos mokslų daktaras pastebi tendenciją, kad ateitis priklausys alternatyviąja energija varomiems automobiliams. Jis pabrėžia, kad plėtojant ne elektra, o vandeniliu varomų automobilių gamybą bus galima išspręsti globalinio atšilimo problemą.

„Greičiausiai artimiausioje ateityje vyraus dvi pagrindinės technologijos: elektra varomi automobiliai ir vandeniliu varomi automobiliai. Elektra varomų automobilių technologijos vystymui pagrindinės kliūtys yra infrastruktūros trūkumas – mažai įkrovimo vietų. Taip pat jos netobulumas – ilgas elektromobilio įkrovos laikas. Vandenilinio automobilio, kai vandenilis paverčiamas elektros energija ratai varomi taip pat, kaip ir elektromobilyje – elektriniu varikliu“, – sako A. Tautkus.

Pasak jo, tokia technologija turi daug perspektyvų, nes pripildyti automobilio baką vandeniliu būtų galima per tiek pat laiko, kaip ir įprastą automobilį degalais. Taip pat, vandenilio gamybos technologija nėra sudėtinga ir žymiai pigesnė.

„Tokių automobilių serijinę gamybą planuoja daugelis žinomų pasaulio automobilių gamintojų. Taigi įveikus minėtus iššūkius, naujų technologijų plėtra neišvengiama“, – mano pašnekovas.

Turi keistis išmokų sistema

Nuo liepos 1 d. Lietuvoje įsigalios automobilių taršos mokestis, tačiau anot A. Tautkaus, tai neturės įtakos hibridinių ir elektromobilių paklausai Lietuvoje. Jis aiškina, kad surinktos lėšos bus per mažos, kad užtikrintų šių automobilių įsigijimo programų skatinimą.

„Pagrindinė problema, kad Lietuva praktiškai neturi programų, kurios skatintų įsigyti naujus automobilius, o juo labiau elektromobilius arba hibridus. Tai yra pagal šiuo metu galiojančias nuostatas, pridavus seną automobillį su vidaus degimo varikliu gaunama 1 tūkst. eurų paskatinimo išmoka perkant kitą automobilį ne senesnį kaip 2013 m. Naujo automobilio kaina su vidaus degimo varikliu prasideda nuo maždaug 14 tūkst. eurų, o hibridinių ir elektromobilių kainos yra dar didesnės“, – teigia jis.

Anot jo, reikia aiškiai atskirti skatinimo išmokas, kad situacija keistųsi – įsigijant automobilį su vidaus degimo varikliu išmoka turėtų būti kokius 3 ar 4 kartus mažesnė, negu įsigijant hibridinį ar elektromobilį.

„Aišku, kad dabartinės krizės akivaizdoje, sunku tikėtis tokių programų plėtojimo galimybių“, – pabrėžia pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama