Elektronika.lt
 2020 m. sausio 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Sausio 29 d. 10:47
Laiko vagies medžioklė: 5 patarimai, kaip sumažinti nereikalingą telefono naudojimą
Sausio 29 d. 08:31
Netikros naujienos parazituoja socialiniuose tinkluose
Sausio 28 d. 21:31
Rinkoje pasirodo „Tactix Delta“ – laikrodis, sukurtas pagal karinius standartus (1)
Sausio 28 d. 20:47
Nuo slaptažodžio iki kompiuterio kameros lipduko: kaip apsaugoti savo duomenis?
Sausio 28 d. 20:06
KTU docentas: žmonių vidiniai konfliktai neišvengiamai perduodami dirbtiniam intelektui (1)
Sausio 28 d. 19:16
Naujo segmento pradininkas – „Mercedes-Benz eSprinter“
Sausio 28 d. 12:38
Rado paaiškinimą tragiškiems 15-mečių skaitymo įgūdžiams Lietuvoje: mūsų vaikai nemoka naudotis kompiuteriu
Sausio 28 d. 08:29
Antroji žiema su dūmų detektoriais: ar jie padeda Lietuvos žmonėms? (1)
Sausio 27 d. 20:39
Projekto „Išmanusis miestas“ kūrybinės dirbtuvės kvies diskutuoti apie naujausias išmaniųjų miestų koncepcijas
Sausio 27 d. 20:10
Atvirų duomenų hakatone technologijų kūrėjai išvystė 7 inovatyvius produktus
FS19 Mods
FS19 Map mods, FS19 Courseplay, FS19 GPS mod
SnowRunner Mods
SnowRunner maps, SnowRunner trucks, How to install mods
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
Install MC Mods
Minecraft Dungeons Mods, Minecraft Dungeons Skins, Minecraft Dungeons Maps
FS19 Combines
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
How to Install Mods
Minecraft Dungeons Mod, Minecraft Dungeons Maps, Minecraft Dungeons Skins
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
Renginiai Vilniuje
Renginiai Kaune, renginiai Klaipėdoje, renginiai Palangoje
Šlagbaumas
Fontanai, lauko židinys, supynės
LS19 Mods
Fs19 modhub, fs19 maps, FS19 Seasons
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Oro keliai Lietuvoje ir kitos įdomios dangaus istorijos

Publikuota: 2019-12-06 20:29
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Intensyvus eismas vyksta ne tik aplink mus – gatvėse, keliuose, bet ir virš mūsų – ore. Artėjant Tarptautinei civilinės aviacijos dienai – gruodžio 7-ajai, pažvelkime į tolimąją oro erdvę iš arčiau. Štai 10 įdomių faktų apie oro kelius, lėktuvų piko valandas ir danguje kasdien vykstančius dalykus, apie kuriuos turbūt niekada anksčiau nesusimąstėte.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Intensyvus eismas vyksta ne tik aplink mus – gatvėse, keliuose, bet ir virš mūsų – ore. Artėjant Tarptautinei civilinės aviacijos dienai – gruodžio 7-ajai, pažvelkime į tolimąją oro erdvę iš arčiau. Nors oro eisme dalyvių kur kas mažiau nei ant žemės, veiksmo ir netikėtumų ten tikrai netrūksta. Štai 10 įdomių faktų apie oro kelius, lėktuvų piko valandas ir danguje kasdien vykstančius dalykus, apie kuriuos turbūt niekada anksčiau nesusimąstėte.

Tūpimo pagal prietaisus sistema
Tūpimo pagal prietaisus sistema

1. Ir danguje yra keliai

Lietuvos oro erdvėje yra 47 oro keliai, išsidėstę įvairiomis kryptimis. Oro kelią sudaro oro koridorius, kurio plotis siekia 10 jūrmylių, arba 18,52 km, o aukštis apie 300 m.Ilgiausias oro kelias driekiasi nuo Baltijos jūros link Ignalinos, jo ilgis yra apie 420 km, arba pusvalandis skrydžio. Trumpiausiu keliu orlaiviai skrenda per Lietuvos ir Baltarusijos sieną, nuo Lavoriškių, pro Vilnių, link Lietuvos ir Lenkijos sienos ties Lazdijais. Šis kelias tęsiasi tik 170 km, tačiau jame vyksta intensyviausias eismas.

Nuo 2016 metų, įdiegus laisvai pasirenkamų maršrutų oro erdvę, vis daugiau kompanijų skrenda laisvai pasirenkamais maršrutais, planuodamos tik įskridimo į Lietuvos erdvę ir išskridimo taškus. Tačiau ir fiksuoti keliai nepraranda aktualumo – yra skrydžių kompanijų, kurios aktyviai juos naudoja.

2. Populiariausias skrydis į Jungtinę Karalystę

Maždaug ketvirtadalis, arba 25 proc., Lietuvos oro erdve skrendančių lėktuvų nusileidžia arba pakyla šalies oro uostuose, todėl jų skrydžiai vadinami terminaliniais. Daugiausia lėktuvų 2019 m. sausį–lapkritį iš Lietuvos skrido į Jungtinę Karalystę (3152 skrydžiai), Latviją (2849 skrydžiai), Vokietiją (2517 skrydžių), Lenkiją (2443 skrydžiai) ir Daniją (1818 skrydžių). Likę 75 proc. orlaivių skrydžių yra tranzitiniai, jų kelionės tikslai yra kitose valstybėse. Minėtu laikotarpiu dažniausiai tranzitu per Lietuvą buvo vykstama į Rusiją (44 168 skrydžiai), Vokietiją (29 151 skrydis), Suomiją (14 404 skrydžiai), Latviją (13 902 skrydžiai) ir Kiniją (7771 skrydis).

Antžeminio judėjimo radaras
Antžeminio judėjimo radaras

3. Intensyviausias mėnuo oro erdvėje – liepa

Intensyviausias metų laikas, kai lėktuvai skrieja Lietuvos padange, yra vasaros vidurys. 2019 m. liepos mėnesį Lietuvos oro erdvėje aptarnauta 27,4 tūkst. skrydžių. Liepos 27-ąją oro eismą valdančios valstybės įmonės „Oro navigacija“ skrydžių centrai fiksavo didžiausią aptarnautų skrydžių skaičių visoje įmonės istorijoje – 968 lėktuvus per parą. 2018 m. Lietuvos erdve praskrido 266 tūkstančiai lėktuvų – net dešimtadaliu daugiau, lyginant su 2017 m.

4. Skrydžių piko valandos svyruoja

Automobiliams užplūdus gatves, vairuotojai skundžiasi piko valandomis ir sulėtėjusiu eismu. Ar Lietuvos oro erdvėje taip pat būna piko laikas? Šalies oro uostuose didesni orlaivių srautai stebimi rytais, apie pietus ir vakare. Tranzitiniuose skrydžiuose taip pat yra piko valandos. Iš didžiųjų Europos oro uostų pro Lietuvą orlaiviai skrenda ištisai, kas valandą, todėl skrydžių valdymo centrai dirba nuolat, 24 valandas per parą.

Skrydžių valdymo treniruoklį isbando „Oro navigacijos“ ir PANSA vadovai
Skrydžių valdymo treniruoklį isbando „Oro navigacijos“ ir PANSA vadovai

5. Nuo lėktuvų spūsčių gelbėja skrydžių vadovai

Intensyvus eismas dažniausiai sukelia transporto spūstis. Kas nutinka esant dideliam oro eismo dalyvių srautui? Kaip reguliuojamos oro transporto spūstys? Nors ir yra suplanuoti tikslūs skrydžių tvarkaraščiai, kartais nutinka taip, kad keli lėktuvai į oro uostą atskrenda panašiu metu. Oro erdvė yra padalinta į skrydžių valdymo sektorius, už kurių kiekvieną atsakingas skrydžių vadovas. Esant intensyviam oro eismui jam padeda kitas skrydžio vadovas-padėjėjas. Kiekvienas sektorius turi nustatytą skaičių, kiek orlaivių gali aptarnauti per valandą. Kai lėktuvų skaičius artėja prie maksimalios leistinos sektoriui nustatytos ribos, skrydžių vadovai gali reguliuoti lėktuvų įskridimo į jiems priskirtą sektorių skaičių arba lėktuvus nukreipti kitais maršrutais, arba orlaiviams paskirti kitus skrydžių aukščius, tokiu būdu orlaivių srautus išskirstydami. Svarbu paminėti, kad skrydžių vadovai imasi visų priemonių ir sėkmingai susitvarko, kad nebūtų nei orlaivių spūsčių, nei užlaikymų.

6. Skrydžių vadovai lėktuvų nekelia ir netupdo

Saugiu ir sklandžiu oro erdvės eismu Lietuvoje rūpinasi valstybės įmonė „Oro navigacija“. Įmonei priklauso 5 skrydžių valdymo centrai, kuriuose per parą pasikeisdami oro erdvę prižiūri apie 30 skrydžių vadovų (iš viso įmonėje darbuojasi 88 skrydžių vadovai) ir dešimtys kitų profesijų darbuotojų. Dažnai su pilotais painiojami skrydžių vadovai iš tiesų lėktuvų nekelia ir netupdo. Jų atsakomybės ribos oro erdvėje yra duoti leidimą pakilimui arba leidimuisi į vieną iš 4 šalies oro uostų, įvertinti skrydžių saugą, kliūtis ore ir ant kilimo-tūpimo tako ar nusileidimo, pakilimo maršrute. Skrydžių vadovai taip pat prižiūri tranzitu per Lietuvą vykstančius skrydžius ir reguliuoja orlaivių eismą bei įskridimą ir išskridimą iš Lietuvos oro erdvės.

Doplerio visakryptis radijo švyturys ir toliamačio įranga
Doplerio visakryptis radijo švyturys ir toliamačio įranga

7. Lemiami skrydžių vadovų sprendimai

Skrydžių vadovų kasdienybėje netrūksta iššūkių. Nors šiame darbe yra aiškiai nustatytos griežtos procedūros ir maršrutai, netikėtai pasikeitus meteorologinėms sąlygoms, kitoms aplinkybėms, būtina nedelsiant reaguoti ir ieškoti sprendimo. Pavyzdžiui, orlaiviui skristi į griaustinio debesis yra pavojinga, todėl juos pastebėjus, orlaiviui reikia keisti įprastą kryptį ir juos apskristi. Debesys juda, audros židinių aukščiai skirtingi, todėl tokiu metu labai svarbus piloto ir skrydžio vadovo greitas susitarimas, kur lėktuvas skris, kokį aukštį laikys ir t. t. Net ir blaška, lėktuvų keleiviams labiau žinoma kaip turbulencija, reikalauja greitos reakcijos ir operatyvumo. Lėktuvui papuolus į blaškos zoną, jį pradeda kratyti ir pilotai prašo pakeisti skrydžio lygį. Tokiais atvejais, atsiradus netikėtoms aplinkybėms, gedimams, iškilus pavojui, įsijungia žmogiškasis faktorius, skubiai reikia priimti lemiamus sprendimus, suteikti visą įmanomą pagalbą pilotams, kad jie laimingai pasiektų aerodromą.

8. Aviacinė paukščių kalba daug efektyvesnė už įprastą

Iš skirtingų pasaulio šalių orlaivius skraidinantys pilotai privalo susikalbėti su kiekvienos valstybės skrydžių valdymo centru. Kad danguje vyktų kokybiška, greita ir aiški komunikacija tarp skrydžių vadovų ir pilotų, visame pasaulyje naudojama standartinė išskirtinė frazeologija, kurią sudaro tam tikri anglų kalbos žodžiai. Aviacijos frazeologija padaryta taip, kad visi, ją mokantys, suprastų aiškiai, glaustai ir nebūtų jokių interpretacijų. Kalba yra sutrumpinta ir glausta dėl to, kad piko valandomis ar tuose sektoriuose, kur yra daug orlaivių, būtų taupomas eteris. Jeigu kiekvienas kalbės angliškai su specifiniu dialektu, gali vienas kito nesuprasti, atsiras klaidų, o tada ir neigiamų pasekmių. Konkretūs anglų kalbos žodžiai, lyg ir būtų suprantami plačiajai visuomenei, bet jie reiškia tam tikrus veiksmus arba turi specialią reikšmę. Pavyzdžiui, kino filmuose dažnai rodo lėktuvo pilotą sakant žodį „roger“, o įgarsintojai labai dažnai šį žodį verčia kaip vardą Rodžeris. Iš tiesų šis žodis aviacijoje turi kitą reikšmę – „gavau visą paskutinę informaciją ir ją supratau“. Iš šalies klausydami žmonės juokauja, kad pilotai ir skrydžių vadovai kalba paukščių kalba, bet iš tiesų jie puikiai ir labai greitai susikalba.

Naujo Regiono skrydžių valdymo centro darbo vieta
Naujo Regiono skrydžių valdymo centro darbo vieta

9. Oro eismo saugą užtikrina 10 sistemų

Oro erdvės priežiūra neapsiriboja skrydžių vadovų darbu. Už eismą ore atsakinga valstybės įmonė „Oro navigacija“ taip pat teikia ryšių, navigacijos ir stebėjimo, oro navigacijos informacijos bei paieškos ir gelbėjimo koordinavimo paslaugas. Įmonėje valdoma net 10 ryšių, navigacijos ir oro eismo vadybos sistemų, kuriomis kiekvieną dieną užtikrinama tvarka ir skrydžių sauga, todėl galime nesibaiminti dėl intensyvaus eismo virš galvų ar lipdami į lėktuvą.

10. Oro erdve Lietuvoje rūpinasi jau 28-erius metus

Nepriklausomybės išvakarėse įkurta „Lietuvos oro linijų“ aviacinė kompanija 1991 m. spalio 8 d. tapo Lietuvos Respublikos valstybine skrydžių tarnyba prie Susisiekimo ministerijos. Tai buvo atskaitos taškas įmonės istorijoje. Tarnybai buvo pavesta vykdyti Lietuvos Respublikos valstybinę oro erdvės priežiūrą, tiesioginį jos valdymą ir koordinuoti oro transporto priemonių skrydžius.1994 m. liepos 1 d., reorganizuojant Lietuvos Respublikos valstybinę skrydžių valdymo tarnybą ir Valstybinę civilinės aviacijos inspekciją, buvo įsteigta specifinės paskirties valstybinė įmonė Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos direkcija. Vėliau, vykdant reorganizaciją, buvo įsteigtos dvi atskiros organizacijos – biudžetinė įstaiga Civilinės aviacijos administracija ir valstybės įmonė „Oro navigacija“, su šiuo pavadinimu veikianti nuo 2001 m. liepos 1 d. ir sėkmingai prižiūrinti Lietuvos oro erdvę iki šių dienų.

Pirminio apžvalgos radaro ir antrinio apžvalgos radaro stebėjimo sistema
Pirminio apžvalgos radaro ir antrinio apžvalgos radaro stebėjimo sistema



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

ENEBA's game store

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2020 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
www.lmnsc.lt
Ilgalaikiai kreditai, paskola už automobilį, kreditų skaičiuoklė
www.mokilizingas.lt
Lietuvių kalba informacinėse technologijose
www.likit.lt
Lyderystės mokymai, mokymai vadovams, vadovų mokymai
www.tripleo.lt
Mokslo ir technologijų pasaulis – naujienos ir straipsniai
www.technologijos.lt
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors, FS19 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS19 Mods, FS17 Mods, FS15 Mods
www.farming2015mods.com
Mokslo populiarinimo projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama