Elektronika.lt
 2024 m. kovo 19 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 18 d. 20:26
„Telia“ elektromobiliai ir daiktų internetas mažina dyzelino vartojimą milijonais litrų
Kovo 18 d. 17:25
ES reguliavimas „ChatGPT“ ir visam dirbtiniam intelektui: pliusų daugiau, nei minusų?
Kovo 18 d. 14:27
„Porsche“ pristatė galingiausius elektromobilio „Taycan“ modelius
Kovo 18 d. 11:51
Lietuvoje – inžinierių stygius: ar padėtis tikrai be išeities
Kovo 18 d. 08:38
Kaip skatinsime tvarų vartojimą? Neišmesti, o taisyti!
Kovo 17 d. 17:43
Siekiama visiškai uždrausti „TikTok“ programėlę: kaip tai palies Lietuvos naudotojus?
Kovo 17 d. 13:26
Kokias pamokas atnešė autonominių automobilių eksperimentas Vilniuje?
Kovo 17 d. 09:11
RRT: Lietuvoje mobilus internetas spartėja, tačiau pasirinktas 5G diegimo būdas gerina ne visus kokybės parametrus
Kovo 16 d. 17:47
Elektromobilių įkrovimas: priprantame prie naujos realybės (1)
Kovo 16 d. 13:34
Kaip organizacijoms pasiruošti planiniam Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos patikrinimui?
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių baterijos: mitus griauna naujos technologijos

Publikuota: 2019-11-12 08:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas spaudai

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų automobilių. Vieni džiaugiasi tobulėjančiomis šių baterijų technologijomis, kiti gi vardija trūkumus, kurie esą turėtų sulaikyti nuo per didelio entuziazmo ar skubotų sprendimų. Elektromobilių žinovas paneigė pagrindinius šių baterijų savybes lydinčius mitus.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų automobilių. Vieni džiaugiasi tobulėjančiomis šių baterijų technologijomis, kiti gi vardija trūkumus, kurie esą turėtų sulaikyti nuo per didelio entuziazmo ar skubotų sprendimų. Elektromobilių žinovas paneigė pagrindinius šių baterijų savybes lydinčius mitus, o gamintojai praneša apie dar vieną pažangią technologiją – baterijos įkrovimą pagreitinantį įtampos keitiklį.

Elektromobilių baterijos: mitus griauna naujos technologijos
Asociatyvi nuotr.

„Dėl per dešimtmečius nesikeičiančios praktikos daugelis vairuotojų įprato užsukti į degalinę, įsipilti degalų, nueiti sumokėti. Jie net nepagalvoja, kad dabar, kai daug ką perkame internetu, užsisakome į namus, tokia degalų bako papildymo praktika yra laiko švaistymas. Tuo tarpu visiškai netenka gaišti laiko įkraunant elektromobilio bateriją jo parkavimo metu. Kai kurie vairuotojai patvirtintų, kad elektromobiliui įkrauti jiems pakanka tiek laiko, kiek užtrunka baterijai įjungti prieš kraunant ir po to išjungti. Kai kurie, o tarp jų ir aš asmeniškai, įkrauna bateriją darbe: įjungia į tinklą iš ryto, o atjungia važiuodami namo. Kiti tą patį daro namuose: įjungia grįžę namo ir atjungia iš ryto“, – sako Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad elektromobilio baterija – ne kažkoks mistinis daiktas, o tai, su kuo šiandien susiduriame kasdien. Tiesa, ji pagaminta iš kitokių medžiagų nei įprasti automobilių akumuliatoriai, tačiau šiuolaikinė mobiliojo telefono baterija veikia labai panašiu principu, kaip ir elektromobilio baterija – skiriasi tik dydis ir talpa.

L. Jokužis įvardijo ir pagrindinius elektromobilių baterijas lydinčius mitus:

Elektromobilių baterijų įkrovimas užima per daug laiko. Automobilis kraunamas ten, kur yra parkuojamas. Miestuose naudojami elektromobiliai parkuojami didžiąją paros dalį. Greitas baterijos įkrovimas aktualus, kai elektromobiliu judama tarp miestų, tarp valstybių. Greičiausias įkrovimo greitis siektų iki 1500 km/h: 500 kilometrų kelionei baterija bus įkraunama per 20 min. Vadinasi, kasdien važinėjant maršrutu Kaunas–Berlynas elektromobilis nebus patogi priemonė. Įvertinus, kad ES kelionės elektromobiliu per dieną vidurkis siekia 28 km, teoriškai elektromobilio bateriją gali užtekti įkrauti kartą per savaitę.

Pasaulyje sparčiai senka ličio ir kitų retųjų metalų atsargos, dėl to elektromobilių baterijos stipriai brangs. Netiesa. Kiekvienais metais sukuriamos vis efektyvesnės elektromobilių baterijų technologijos. Dėl šioms baterijoms naudojamų medžiagų didėja baterijų talpa, tenkanti baterijos svorio vienetui: kiekvienai baterijos kilovatvalandei reikia vis mažiau ir mažiau medžiagų. Dėl to baterijos pinga. Per pastaruosius 10 metų elektromobilio baterijos kaina nukrito 7–8 kartus. Galbūt pastaruoju metu kainos mažėja ne taip sparčiai, tačiau tendencija išlieka.

Elektromobilius sunku ir brangu eksploatuoti Lietuvos žiemos sąlygomis. Elektromobilio užkurti apskritai nereikia: užtenka paspausti mygtuką. Vos po pusės minutės nuo elektros sistemos įjungimo į saloną pučiamas šiltas oras. Tiesa, ekstremaliomis žiemos sąlygomis, kai lauko oro temperatūra nukrinta iki – 20–25 0C ir kai automobilis bus paliktas lauke neįkrauta baterija, tikrai bus nemažai energijos sunaudojama baterijos šildymui. Dėl to žiemą rekomenduojama elektromobilio bateriją palikti krauti per naktį. Šaltu oru elektromobilio elektros energijos sąnaudos bus didesnės. Pavyzdžiui, jeigu įprastai 100 kilometrų elektromobilis sunaudos 16 kW/h (kainuos apie 2 Eur), tai šaltuoju sezonu gali prireikti 25 k/W (kaina – apie 3 eur).Tačiau degalais varomo automobilio degalų sąnaudos žiemos sąlygomis irgi bus apie 1,5 karto didesnės.

Nepakanka geros infrastruktūros baterijoms įkrauti. Šioje srityje Lietuva lenkia kaimynines valstybes. Turime daug įkrovimo stotelių tiek už miesto, tiek miestuose, visoje Lietuvoje – daugiau kaip 200. Labiausiai šios infrastruktūros trūksta daugiabučiuose gyvenantiems žmonėms. Pavyzdys būtų Norvegijos sostinė Oslas, kur savivaldybės iniciatyva prie daugiabučių pastatytos lėtojo įkrovimo stotelės. Dabar Lietuvoje statomos greitojo įkrovimo stotelės, tačiau elektromobilio vairuotojas paprastai neturi tiek laiko, kad atvažiuotu iki tokios stotelės – pernelyg didelė gaišatis. Įkrovimo stotelė turi būti ten, kur automobilis paliekamas aikštelėje per dieną arba per naktį.

Greitasis elektromobilių baterijų įkrovimas lemia didesnes energijos sąnaudas. Problema šiuo atveju yra kita. Baterijos yra pakankamai efektyvios. Energijos sąnaudų, įkraunant lėtai ir greitai, skirtumas nėra toks didelis. Įkraunant greituoju būdu, prarandama iki 10 proc. vertės. Problema gauti didelį galingumą, kad galėtum įkrauti. Šiandien tai labai brangu. Pati greitojo įkrovimo paslauga gali kainuoti 4 kartus brangiau nei pati elektros energija. Priežastis – investicija į tokias stoteles ir jų eksploatavimas šiandien yra tikrai brangus dalykas. Vien 50 kW stotelės investicija siekia apie 17–20 tūkst. Eur, o 150 kW galingumo – jau ir 35 tūkst. Eur, o 350 kW investicijos kaina gali siekti ir 100 tūkst. Eur.

Elektromobilio bateriją įkrausime dusyk greičiau

Investuoti neskubančius įkrovimo stotelių rinkos dalyvius vejasi ir naujos technologijos. Novatoriškus sprendimus automobilių rinkai nuolat siūlanti kompanija „Delphi Technologies“ neseniai pristatė dar vieną technologiją – 800 voltų SIC (silicio karbido) įtampos keitiklį. Šis keitiklis suteikia galimybę pramonės inžinieriams sukurti elektromobilio elektros sistemą, kuri leistų įkrauti elektromobilio bateriją du kartus greičiau, palyginti su dabar įprastomis 400 voltų sistemomis.

„Delphi Technologies 800 V“ keitiklyje naudojami moderniausi silicio karbido puslaidininkiai. Šiandien revoliucine vadinama technologija yra gamintojų bendradarbiavimo su silicio karbido (SiC) puslaidininkių lyderiu „Cree“ rezultatas. „Dvigubai didesnė įtampa, palyginti su įprasta 400 voltų, šiandien suteikia daug naudos tiek transporto priemonės vartotojui, tiek transporto priemonės gamintojui“, – aiškina Richardas F. Dauchas, „Delphi Technologies“ generalinis direktorius.

Įtampos keitikliai yra vienas pagrindinių elektromobilių elektros sistemų komponentų, o jų efektyvumas daro įtaką pramonei, keičiant daugelį transporto priemonės veikimo aspektų. Neseniai bendrovė užsitikrino 2,7 milijardo JAV dolerių vertės sandorį su geriausiu pasaulyje originalios įrangos gamintoju aštuonerių metų šios technologijos gamybos apimčiai. Tikimasi, kad ši technologija bus paleista 2022 m., o iki 2030 metų ši technologija bus įdiegta iki 57 procentų visų naujai gaminamų elektromobilių – maždaug 62 milijonams transporto priemonių per metus.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama