Elektronika.lt
 2019 m. liepos 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 24 d. 08:07
Lietuva gali pastatyti net 3350 MW galios vėjo elektrinių parkus Baltijos jūroje
Liepos 23 d. 20:23
Paspirtukai gatvėmis riedėjo ir prieš 100 metų: kodėl išpopuliarėti užtruko taip ilgai?
Liepos 23 d. 16:18
TOP 3 priežastys, kodėl verta įsigyti OLED televizorių
Liepos 23 d. 15:47
„Huawei“ naujiena – su iššokančia kamera
Liepos 23 d. 14:21
8 gudrybės, praversiančios įsigijusiems „Apple“ kompiuterį
Liepos 23 d. 12:31
K. Asfaw: „Technologijos gali vaikus išlaisvinti iš skurdo“
Liepos 23 d. 08:31
Neišnaudota proga e. parduotuvėms: pagal grąžinamų internete įsigytų prekių skaičių dar atsiliekame nuo Europos
Liepos 22 d. 21:01
Naujasis „Sony“ sisteminis fotoaparatas „Alpha 7R IV” pasiūlė įspūdingą raišką
Liepos 22 d. 20:35
Kaip technologijos gelbėja paskolos gavimo procese?
Liepos 22 d. 19:04
Saulės energijos sistema „SolarPowerPack®“ ant čerpių stogo
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailer mods, ATS truck mods, ATS map mods
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
Install MC Mods
Minecraft Dungeons Mods, Minecraft Dungeons Skins, Minecraft Dungeons Maps
FS19 Combines
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Stacionarūs dviračiai – ir kaliniams drausminti, ir širdžiai stiprinti, tačiau ar galima pasitikėti jų parodymais

Publikuota: 2019-07-10 08:34
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT

Pirmieji stacionarūs dviračiai atsirado pačioje 18 a. pabaigoje. Tada jie buvo sugalvoti kaip universalūs treniruokliai, bet galiausiai paplito ir buvo pradėti naudoti ir medicininių tyrimų metu – fiziniam pajėgumui įvertinti, širdies ligoms diagnozuoti.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pirmieji stacionarūs dviračiai atsirado pačioje 18 a. pabaigoje. Tada jie buvo sugalvoti kaip universalūs treniruokliai, bet galiausiai paplito ir buvo pradėti naudoti ir medicininių tyrimų metu – fiziniam pajėgumui įvertinti, širdies ligoms diagnozuoti, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Jų tikslumą užtikrinantys metrologai pastebi, kad nemaža dalis net ir modernių medicinoje naudojamų veloergometrų greitai išsiderina.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Pirmasis šiuolaikinį stacionarų dviratį primenantis prietaisas buvo sukurtas 1796 metais, kai gydyti elektra prieš tai pacientus sugalvojęs Francis Lowdenas išrado iš dabarties perspektyvos gana griozdiškai atrodantį prietaisą, pavadintą „Gymnasticon“. Jį sudarė du smagračiai, jungiantys medinius pedalus su rankenomis.

Šis stacionarių dviračių pirmtakas buvo reklamuojamas kaip viso kūno raumenų treniruoklis. Apibūdindamas prietaisą patente, F. Lowdenas rašė, jog jis skirtas „išjudinti ir treniruoti žmogaus kūno galūnes, raumenis, sąnarius“ tiek viso kūno iškart, tiek ir pavienių jo dalių.

Per XIX a. atsirado ir daugiau stacionarių dviračių. Didžioji dalis jų jau nebepriminė F. Lowdeno išradimo – daugiausiai paplito paprasti dviračiai, sumontuoti ant dviejų besisukančių velenų. Tiesa, visiškai kasdienišku reginiu tokie prietaisai tapo tik praėjusio amžiaus viduryje.

Naudojo kaip bausmę

Nepaisant nemažo populiarumo tarp britų, kuriems važinėti paprastu dviračiu lauke dažnai trukdydavo prasti orai, dviratis ergometrijoje – vertinant žmogaus fizinį pajėgumą – pradėtas naudoti tik pačioje XIX a. pabaigoje. Iki tol tirti, kaip žmogaus organizmas reaguoja į fizinį krūvį, kaip keičiasi širdies ritmas bei kvėpavimas, buvo naudojami bėgimo takeliai ar pakopiniai ratai.

Pastarieji XIX a. pradžioje buvo dažnai naudojami kaliniams sudrausminti Didžiosios Britanijos kalėjimuose. Dėl netinkamo elgesio ant didžiulio prietaiso specialiame kambaryje kaliniai prakaituodavo net po 8 valandas. Tada britų mokslininkai vieną tokių ratų pradėjo naudoti tiriant, kaip žmogaus kvėpavimo takai funkcionuoja fizinės apkrovos metu.

1896 metais prancūzų studentas Elisee Bouny sukūrė pirmąjį veloergometrą, kuris daugiausiai buvo naudojamas sportininkų fiziniam pasiruošimui tirti. Tai buvo tarsi sulaužytas dviratis, kurio galiniam ratui mechaniškai kuriamas pasipriešinimas – tam naudoti paties dviračio stabdžiai.

Per XX a. technologijoms žengiant į priekį veloergometrai ištobulėjo, ypač vokiečiams sugalvojus švytuoklinę svorių sistemą ir ją pritaikius pasipriešinimui sukurti. Tuo tarpu amerikiečiai vystė tokius veloergometrus, kuriuose pasipriešinimą minant sudarydavo nedideli elektros generatoriai.

Tiria širdies ligas

Veloergometriją paprastai tariant galima pavadinti fizinio krūvio mėginiu. Jis imamas tada, kai reikia įvertinti paciento fizinį pajėgumą, širdies ritmo sutrikimams ar širdį maitinančių kraujagyslių ligoms nustatyti, įvertinti širdies raumens būklę.

Tyrimas atliekamas pacientui minant medicininio dviračio pedalus iki 60 apsisukimų per minutę ir registruojant jo elektrokardiogramą – prieš krūvį, krūvio metu kas minutę ir po krūvio stebimas žmogaus širdies darbas. Taip pat nuolat matuojamas ir arterinis kraujo spaudimas. Skiriamo krūvio intensyvumas priklauso nuo tyrimo tikslų, paciento amžiaus, ūgio, svorio. Šis tyrimo metodas informatyvus norint įvertinti reabilitacijos priemonių efektyvumą, medikamentų poveikį ir sudaryti prognozes.

Dabar veloergometriją naudoja ligoninės, reabilitacijos centrai, sanatorijos ir kitos gydymo įstaigos. Nors stacionarų dviratį dažniau esame įpratę matyti sporto klubuose, kaip pastebi „Vilniaus metrologijos centro“ (VMC) laboratorijos vadovė Evelina Lesutytė, tarp veloergometrų ir sporto salėse stovinčių velotreniruoklių yra esminis skirtumas – pastarieji nematuoja galios, todėl nėra įmanoma jų patikra.

Netikslumų – per daug

Dauguma medicinoje naudojamų prietaisų bei įrankių reikalauja preciziško tikslumo – menkiausi kai kurių prietaisų nuokrypiai gali turėti rimtų pasekmių sveikatai, todėl privaloma metrologinė jų patikra bei kalibravimas. Ne išimtis ir veloergometras.

Veloergometrų patikrai atlikti naudojamas etaloninis ergometrų patikros stendas, jos metu yra tikrinama šio prietaiso apsukos ir galia. Teisiškai privaloma veloergometrus tikrinti kas dvejus metus. VMC laboratorijos vadovė E. Lesutytė sako, jog nepaisant technologijų pažangos, stebėtinai didelė medicinoje naudojamų dviračių dalis viršija leistinas paklaidos ribas – apie trečdalį visų patikrai pateikiamų prietaisų.

„Svarbu suprasti, kad atliekant tyrimą netiksliai veikiančiu arba paklaidas viršijančiu veloergometru, gali būti paskirtas žmogui netinkamas krūvis – jei jis per mažas, gydymas bus neefektyvus, o jei per didelis, pasekmės gali būti labai liūdnos“, – teigia metrologijos specialistė.

E. Lesutytės teigimu, siekiant užtikrinti šių prietaisų tikslumą, gydymo įstaigos galėtų nelaukti dvejus metus ir juos atvežti patikrai dažniau – veloergometras yra vienas iš greičiausiai tikslumą prarandančių medicinoje naudojamų įrankių. Ji taip pat priduria, kad pacientas tokioje situacijoje nėra visiškai bejėgis.

„Norint įsitikinti, kad tyrimas atliekamas su tiksliai veikiančiu veloergometru, savininko galima prašyti parodyti patikros sertifikatą, kuriame nurodoma patikros data bei išvada, kad veloergometras atitinka reikalavimus ir neviršija leistinų paklaidų“, – pataria VMC laboratorijos vadovė.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

CRM sistema – „Hanna CRM“

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2019 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
www.lmnsc.lt
Lietuvių kalba informacinėse technologijose
www.likit.lt
Svarstyklės – čia, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Farming Simulator 2019 Mods, LS19 Mods, FS19 Mods
fs19.net
Ets2 mods, ats mods, fs19 mods
allmods.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors, FS19 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS 2019 Mods, FS 2017 Mods, FS 2015 Mods
www.farming2015mods.com
Mokslo populiarinimo projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama