Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 25 d. 14:36
Gegužę – svarbūs pokyčiai tūkstančiams „Shopify“ vartotojų
Balandžio 25 d. 12:27
Grėsmės vaikų mobiliuosiuose telefonuose: ką apie tai galvoja tėvai?
Balandžio 25 d. 10:41
Išmanioji buitinė technika: kaip ji gali padėti sumažinti elektros sąskaitą?
Balandžio 25 d. 08:32
HMD pristatė tris atnaujintus „Nokia“ mygtukinius telefonus
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim?

Publikuota: 2018-07-18 15:26
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei nebūtų sukurtos baterijos, galinčios ilgesnį laiką saugoti daugiau energijos – tokias baterijas galima įkrauti daugybę kartų ir nekeisti kitomis. Už šį išradimą reikia dėkoti Vokietijoje gimusiam mokslininkui Johnui Bannisteriui Goodenoughui.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei nebūtų sukurtos baterijos, galinčios ilgesnį laiką saugoti daugiau energijos – tokias baterijas galima įkrauti daugybę kartų ir nekeisti kitomis.

Baterijos, kurių reikėjo automobilių pramonei, buvo ličio jonų baterijos. Už šį išradimą reikia dėkoti Vokietijoje gimusiam mokslininkui Johnui Bannisteriui Goodenoughui, rašo autoevolution.com. Tokių baterijų koncepcija gimė dar 1980 metais, kai buvo sugalvota ličio kobalto oksido katodo baterija. Tačiau komercijai pirmą kartą japonų įmonė „Sony“ ją pritaikė tik 1991 metais.

Saltoniškių verslo centro elektromobilių įkrovimo aikštelės
Saltoniškių verslo centro elektromobilių įkrovimo aikštelės © DELFI / Karolina Pansevič

Kadangi nei J. B. Goodenoughas, nei Oksfordo universiteto chemijos laboratorija, kurioje jis dirbo, šio išradimo neužpatentavo, kiekviena elektronikos įmonė išsikėlė sau tikslą sukurti savas šios technologijos versijas. Nereikia nė sakyti, kad nei J. B. Goodenoughas, nei Oksfordo universitetas iš milžiniškos šio išradimo sėkmės neturėjo jokios finansinės naudos.

Galiausiai ličio jonų baterijos koncepcija apaugo virtine įvairių versijų, priklausančių nuo to, kokie chemikalai naudojami.

Buitiniams elektronikos prietaisams dažniausiai naudojamas ličio kobalto oksidas (LiCoO2), o automobilių pramonė renkasi ličio nikelio mangano kobalto oksidą (LiNiMnCoO2 arba NMC).

Ličio jonų technologija, nors ir nėra visiškai saugi (retkarčiais vis pasigirsta pranešimų, kad jos baterijos sprogsta ar užsidega), šiuo metu yra geriausias pasirinkimas, kai elektriniam automobiliui reikia suteikti trokštamą važiavimo nuotolį ir baterijos įkrovimo galimybes.

Ličio jonų baterijos

Ličio jonų baterijas sudaro teigiamas ir neigiamas elektrodai, vadinami anodu bei katodu, ir elektrolitas. Kaip žinome iš mokyklos, elektros srovė tarp dviejų elektrodų turi plisti palankioje terpėje, kurią šiuo atveju užtikrina elektrolitas.

Ličio jonų baterijose elektrolitas būna skysčio formos. Tai gali būti ličio druskos, pavyzdžiui, LiPF6, LiBF4 ar LiClO4, arba organiniai tirpikliai, pavyzdžiui, metileno karbonatas, dimetilo karbonatas ar dietilo karbonatas.

Elektrolito pagrindinė užduotis yra būti laidininku elektros srovei, kuri iškrovos metu teka iš neigiamo elektrodo į teigiamą elektrodą. Dėl konstravimo būdo ličio jonų baterijos pasižymi pakankamu energijos tankiu, kad būtų pritaikytos įvairiose pramonės srityse, pradedant išmaniaisiais telefonais ir baigiant elektriniais automobiliais.

Tačiau šiuo metu ličio jonų baterijos yra beveik išnaudojusios savo visą potencialą. Didinat elektrinių automobilių važiavimo nuotolį, galima naudotis tik tokia šių baterijų talpa, kokią įmanoma iš jų išspausti.

Tai reiškia, kad 500 km, į kuriuos orientuojasi dauguma šiuolaikinių brangiausių elektrinių automobilių, jau yra viršutinė riba, kurią gali užtikrinti šio tipo baterijos. Tai, ko reikia automobilių pramonei, yra galingesnė technologija – tokia, kuri galėtų dvigubai padidinti elektrinių automobilių nuvažiuojamą nuotolį.

Kietos struktūros baterijos

Kaip ir ličio jonų baterijos, kietos struktūros akumuliatoriai yra sudaryti iš teigiamo ir neigiamo elektrodų bei elektrolito. Vienintelis ir svarbiausias skirtumas yra tas, kad elektrolitas tokiose baterijose yra ne skystas, bet kietas.

Tokiais elektrolitais gali tapti bet kokios kietos medžiagos, pradedant keramika bei stiklu ir baigiant ličio sulfidu. Darbai ties tokiomis baterijomis vyksta nuo 6-ojo dešimtmečio, bet iki šiol buvo padaryta mažai pažangos.

Automobilių pramonei tokios baterijos reikštų didžiulį žingsnį pirmyn. Kietos struktūros baterijos pasižymi didesniu energijos tankiu, geresniu saugumu ir geresnėmis greito įkrovimo galimybėmis. Jos taip pat yra kur kas mažesnės už dabartines technologijas, naudojamas elektriniuose automobiliuose.

Didelė tokių baterijų problema ta, kad jas pagaminti yra itin brangu. „Toyota“ jau dešimtmečiais tobulina šią technologiją ir pristatyti rinkai tokias baterijas planuoja ne anksčiau kaip 2022 metais.

2010 metais jos pristatytas prototipas galėjo būti saugiai naudojamas 100 laipsnių pagal Celsijų neviršijančioje temperatūroje – skystus elektrolitus ličio jonų baterijose toks temperatūros lygis priverstų pervirti. „Volkswagen“ praėjusį mėnesį taip pat paskelbė, kad spartina savo pastangas kuriant kietos struktūros akumuliatorius.

Juos šį įmonė ketina pristatyti panašiu laiku, kaip ir „Toyota“. „Volkswagen“ tvirtina, kad jos kuriami akumuliatoriai daugiau negu dvigubai padidins „E-Golf“ važiavimo nuotolį – nuo 300 km iki 750 km.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama