Elektronika.lt
 2018 m. spalio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 20 d. 18:36
VU išskirtinis profesorius A. Dubietis: lietuvių tyrimai buvo reikšmingi skiriant Nobelio fizikos premiją
Spalio 20 d. 11:38
Skaitmeninė Lietuva: idealistinės svajonės ar ambicingas tikslas?
Spalio 19 d. 21:09
Išeitis Lietuvai iš „dyzeliukų“ sąvartyno – tapti padėvėtų elektromobilių šalimi? (3)
Spalio 19 d. 19:16
„Dell EMC“ dvigubina komutatorių spartą atviriems ir moderniems duomenų centrams
Spalio 19 d. 18:21
Tyrimas: savarankišką gyvenimą pradėjusiems studentams tėvai skiria apie 1000 Eur
Spalio 19 d. 15:21
Kas nutiks su mūsų telefonais, kai „Google“ apmokestins savo paslaugas?
Spalio 19 d. 11:20
Kreipsis į užsienio ekspertus: aiškinsis, ar vidutinio greičio matuoklių sistemoje nėra klaidų
Spalio 19 d. 09:12
Lietuvės bakalauro baigiamasis darbas – tarp NASA konkurso finalininkų
Spalio 19 d. 07:20
Populiariausi namų įrangos gamintojai
Spalio 18 d. 19:25
Kūrybinės dirbtuvės „Hacker games“ ieškos verslių talentų Klaipėdoje
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailers, American Truck Simulator Mods, ATS trucks
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
FS 17 maps, FS 17 truck
FS 17 Trailers, Farming Simulator 2017 Mods
Farming Simulator 2017
FS 2017 Trailers, FS 17 Maps, FS 17 Tractors
FS 17 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS17 Combines, FS17 Maps
Cattle and Crops Mods
Farming Simulator 2019 Mods, FS17 Maps
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 19 Mods
Periodontologija
Endodontija mikroskopu, implantacija, protezavimas
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kitoks požiūris: kodėl „Subaru“ tenkina paskutinė vieta elektrifikavimosi lenktynėse

Publikuota: 2018-06-13 18:20
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

„Subaru“ markės automobilių savininkai yra tikri gamtos mylėtojai. Jie važinėja dviračiais, plaukioja baidarėmis ir stovyklauja dažniau nei bet kurios kitos markės automobilių vairuotojai, be to, paprastai gyvena tuose Jungtinių Valstijų regionuose, kuriuose griežčiausiai laikomasi išmetalų apribojimų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Subaru“ markės automobilių savininkai yra tikri gamtos mylėtojai. Jie važinėja dviračiais, plaukioja baidarėmis ir stovyklauja dažniau nei bet kurios kitos markės automobilių vairuotojai, be to, paprastai gyvena tuose Jungtinių Valstijų regionuose, kuriuose griežčiausiai laikomasi išmetalų apribojimų, rašoma portale „Bloomberg“.

Bendrovė „Subaru“ ir pati siekia sudaryti gamtosaugos problemoms neabejingos įmonės įspūdį: dagiau nei milijonas iš jos gamyklų kasmet išriedančių automobilių yra pagaminami taip, kad nesusidarytų atliekų, kurias tektų išgabenti į sąvartyną. Tad kodėl gi ištikimi „Subaru“ klientai kol kas negali įsigyti elektra varomo savo mėgstamos markės modelio?

Visi naujausi „Subaru“ modeliai varomi vien iškastiniu kuru. Dar šiemet įmonė ketina pristatyti iš tinklo įkraunamą hibridą. Tai bus patobulinta krosoverio XV versija su degalus naudojančiu ir elektriniu varikliais. Tačiau vien elektra varomo „Subaru“ automobilio dar, matyt, teks keletą metų palaukti.

Kitoks požiūris: kodėl „Subaru“ tenkina paskutinė vieta elektrifikavimosi lenktynėse

„Jei dabar išleistume tokį automobilį, būtume priversti konkuruoti su visais kitais rinkos dalyviais, – sako „Subaru“ padalinio JAV generalinis direktorius Tomas Dollas, – o mes tarsi leidžiame santykius išsiaiškinti kitiems, o tada jau ir patys galėsime prisijungti.“

„Subaru“ yra viena iš nedaugelio automobilių gamintojų, savo plėtros tempų nekeičianti dėl visuotinių lenktynių pristatant elektromobilius. Panašios, įtampos nekeliančios strategijos laikosi ir „Mazda Motor Corp.“, nors akumuliatoriumi maitinamą variklį pristatė jau prieš porą metų. Atsakymo į klausimą, kodėl taip elgiasi, iš „Mazda“ atstovų gauti nepavyko, bet, remiantis anksčiau pateiktu paaiškinimu, pakankamai efektyvus automobilių su vidaus degimo varikliais realizavimas leidžia įmonei iš lėto ir apdairiai judėti pirmyn.

Daug stambesnė korporacija „Fiat Chrysler Automobiles“ šiuo metu siūlo tik du elektrifikuotus modelius – vienatūrį hibridą „Chrysler Pacifica Hybrid“ ir vien elektra varomą „Fiat 500e“. Šias įmones visiškai tenkina situacija, kai technologijų tobulinimą galima patikėti kitiems, kol rinkos poreikiai pamažu taps tokie pat svarbūs, kaip ir griežtinami emisijų standartai.

Elektromobilių poreikis kol kas ženklus tik Kinijoje: vos vienas iš 50-ies visame pasaulyje parduodamų automobilių yra varomas elektra. Akumuliatorių technologijos vis dar brangios, o įkrovimo punktų infrastruktūra daugelyje pasaulio regionų dar nėra pakankamai išplėtota. Tačiau užvis svarbiausia tai, kad dar negalima įvardyti įmonių, jau sugebėjusių kaip reikiant pasipelnyti dėl postūmio elektrifikuotis.

Kiti automobilių gamintojai noriai dalyvauja galbūt didžiausioje per ištisus dešimtmečius automobilių pramonės revoliucijoje ir vangiai augantis pardavimas jų neatgraso. Visų priešakyje – bendrovė „Volkswagen AG“. Į dabartinį jos asortimentą jau įtraukta 17 akumuliatoriais varomų modelių. Toliau eilėje – BMW su 13 iš tinklo įkraunamų transporto priemonių. Net apdairesnė rinkos dalyvė – JAV bendrovė „General Motors Co.“- iki 2023 metų yra numačiusi pasiūlyti 20 vien elektra varomų modelių, tarp kurių turėtų būti septyni skirtingi miesto visureigiai. Neskubant elektrifikuotis, atrodo, galima šį tą laimėti.

Šiuo keliu pasukusi bendrovė gali ramiai pralaukti, kol kas nors kitas atliks pakankamai efektyvumo tyrimų bei konstrukcijos bandymų ir taip išvengti su šiais procesais susijusių išlaidų. Po keleto metų, kai akumuliatorių gamybos kaštai pakankamai sumažės, tokia bendrovė galės per daug nerizikuodama sudarinėti sandorius su geriausiais tiekėjais ir kaip niekur nieko įsitraukti į konkurencinę kovą.

Tyrimų organizacijos BNEF analitikas Colinas McKerracheris mano, kad tokia strategija gali pasiteisinti, o jos besilaikantys dažniausiai mano, kad gali palaukti ir pažiūrėti, kaip viskas susiklostys. Norą vaikytis naujausių tendencijų mažina ir, pavyzdžiui, „Fiat Chrysler“ vadovo Sergio Marchionne pareiškimai. Jis tiesiog prašė klientų nepirkti vien elektra varomų 500e, o 2015 metais nurodė, kad parduodama kiekvieną elektromobilį jo įmonė patiria 14 tūkst. JAV dolerių (12 tūkst. eurų) siekiančius nuostolius. Ne taip seniai S. Marchionne ir vėl suabejojo sprendimo nūdienos sąlygomis gaminti elektromobilius racionalumu.

„Nežinau nė vienos įmonės, gebančios užsidirbti iš parduodamų elektromobilių, nebent jie priklausytų aukščiausios prabangos klasei“, – sakė S. Marchionne kasmetinėje Detroito automobilių parodoje susirinkusiai auditorijai. Nors praleisti pačią elektromobilių bumo pradžią galbūt ir verta, tačiau tada iškyla tikimybės pavėluoti rizika.

Pavyzdžiui, „Subaru“ tikrai galėtų pasiūlyti ką nors patrauklaus dėl aplinkos taršos sunerimusiems vairuotojams, šiuo metu priverstiems rezervuoti šimtus tūkstančių jokių teršalų neišmetančių „Tesla“ automobilių. Lėtapėdžiai rizikuoja netekti ir dar dviejų galimybių – pasisamdyti aukščiausios kvalifikacijos elektronikos inžinierių ir sudaryti sutarčių su pažangiausiais akumuliatorių tiekėjais.

Per pastaruosius septynerius metus akumuliatorių kainos nukrito 79 proc. Jei jos ir toliau mažės, tikėtina, kad iki 2024-ųjų elektromobiliai kainos požiūriu jau galės konkuruoti su tradiciniais automobiliais. „Kai taip nutiks, situacija gana greitai pasikeis, – sako analitikas C. McKerracheris. – Jau dabar vis dažniau tenka girdėti automobilių gamintojus tvirtinant, kad iš šios produkcijos galima užsidirbti.“

Spartų poreikio augimą prognozuoja net toks skeptikas kaip S. Marchionne. Jis tikisi, kad iki 2025-ųjų daugiau nei pusė visų parduodamų transporto priemonių bus akumuliatoriais arba kuro elementais varomi (bent iš dalies) automobiliai, o visiškai neseniai pats uždegė žalią šviesą hibridinių transmisijų montavimui visuose „Ferrari“ modeliuose, gaminamuose dar vienoje jo vadovaujamoje įmonėje. Koncernui „Fiat“ priklausanti „Maserati“ taip pat užtikrintai skinasi kelią į „Teslos“ teritoriją. Bendrovės planuose – vien elektra varomas sportinis automobilis galintis išvystyti net 315 km/val. greitį.

Nuostata, kad tas, kuris šiuo metu lūkuriuoja, vėliau galės paprasčiausiai užsisakyti tinkamiausių priemonių komplektą ir labai greitai prisijungti prie tarpusavyje konkuruojančių bendrovių, veikiausiai pasiteisins, bet tik iš dalies. 2003-iaisiais „Tesla“ buvo vienintelis unikalius automobilius sumanęs gaminti startuolis, tačiau šiandien jau visas būrys įmonių pristatinėja rinkai elektromobilius ir taip mėgina prasibrauti į šį pramonės sektorių. Ilgainiui, kai nebekils problemų dėl akumuliatorių, o elektriniai varikliai taps patikimi ir efektyvūs, kliūčių patekti į rinką darysis vis mažiau.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

CRM sistema – „Hanna CRM“

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
„Google“ reklama,
logotipų kūrimas

www.cet.lt
Wireless, point to point, backhaul, PTP
www.ligowave.com
Svarstyklės, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Farming Simulator 2019 Mods, LS19 Mods, Maps
fs19.net
Ets2 mods, ats mods, fs19 mods
allmods.net
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Maps, FS 19
www.fs2017mod.com
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS 2019 Mods, FS 2017 Mods, FS 2015 Mods
www.farming2015mods.com
Projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama