Elektronika.lt
 2024 m. balandžio 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Balandžio 24 d. 20:16
Kaip išjungti ar perkrauti visų modelių „iPhone“
Balandžio 24 d. 17:16
Nuo blynus kepančių robotų iki miesto priežiūros technologijų – „Tech_Champ 2024“ hakatone komandos kūrė naujoves
Balandžio 24 d. 14:32
Pristatytas 816 AG „Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE“ kupė
Balandžio 24 d. 11:26
Švietimo ekspertai sutaria: universitetų aljansai – galimybė turėti geresnę švietimo sistemą
Balandžio 24 d. 08:18
„Nothing“ pristatė „Ear“ ir „Ear (a)“ belaidžius ausinukus
Balandžio 23 d. 20:24
Dauguma Lietuvos tėvų riboja vaikų laiką internete: psichologas patarė, kaip nepažeisti vaiko privatumo
Balandžio 23 d. 17:16
Peteris Higgsas: kaip itin kuklus fizikas sugalvojo dieviškosios dalelės idėją
Balandžio 23 d. 14:42
Huawei“ pristatė naujuosius „Pura 70“, „Pura 70 Pro“ ir „Pura 70 Pro+“ išmaniuosius telefonus
Balandžio 23 d. 11:27
Sukčiai iš lietuvių pernai vidutiniškai išviliojo po 74 eurus: atskleidė, kur ir kaip jie veikia
Balandžio 23 d. 08:41
Europos Komisija: KTU – pirmasis universitetas Lietuvoje pagal pritrauktas lėšas
FS 22 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 22 Maps, FS22 Mods
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS22 Trucks
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
Paskola internetu
Vartojimo paskola, paskola automobiliui, paskola būsto remontui
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS22 Mods
FS22 Harvesters, FS22 Tractors Mods, FS22 Maps Mods
FS22 Mods
FS22 Maps,
FS22 Harvesters,
FS22 Tractors
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
Sims 4 Mods
Sims 4 CC Clothes,
Sims 4 Hair CC,
Sims 4 Skill Cheat
Optic sight
Binoculars for hunting elk,
Best compact binoculars,
Riflescope hunting
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Išbandė ateities automobilį: iššūkiai, kuriuos reikia įveikti miesto gatvėse

Publikuota: 2017-12-11 16:05
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Aurelija Karaliūtė
Aut. teisės: ©Delfi.lt
Inf. šaltinis: Delfi.lt

Gatves paralyžiuojančiuose kamščiuose, tolygaus variklių urzgesio fone, kylantys išmetamųjų dujų stulpai verčia susimąstyti: gal vertėtų persėsti prie elektromobilio vairo? DELFI žurnalistai išbandė šią tylią, netaršią, tačiau brangią transporto priemonę.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Gatves paralyžiuojančiuose kamščiuose, tolygaus variklių urzgesio fone, kylantys išmetamųjų dujų stulpai verčia susimąstyti: gal vertėtų persėsti prie elektromobilio vairo? DELFI žurnalistai išbandė šią tylią, netaršią, tačiau brangią transporto priemonę.

Išbandome perkamiausią

Perkamiausiu vainikuojamo „Nissan Leaf“ modelio elektromobilių pasaulyje jau yra virš 320 tūkst. Būtent šį elektromobilį nusprendėme ir išbandyti. Nuvykus į oficialaus „Nissan“ atstovo Lietuvoje „Raitas” saloną, manęs jau laukė įkrautas elektromobilis. Salono atstovas Vytautas, trumpai mane supažindino su būtiniausiomis elektromobilio funkcijomis, aprodė jo variklį, įkrovimui skirtus lizdus. Esu pratusi vairuoti automobilius, turinčius mechaninę pavarų dėžę, todėl kairiąją koją, salono atstovas Vytautas, juokaudamas pasiūlė prisirišti prie sėdynės.

Išbandė ateities automobilį: iššūkiai, kuriuos reikia įveikti miesto gatvėse
© DELFI / Domantas Pipas

Energiją tektų pataupyti

Užvedus elektromobilį vienu mygtuko paspaudimu, jo skydelio ekrane sužibo baterija ir galimų nuvažiuoti kilometrų skaičius – 179. Tačiau tai nereiškia, jog būtent tokį skaičių kilometrų ir pavyktų įveikti – pilnai įkrautos baterijos energiją eikvoja ir sėdynių šildymas, šviesos, elektromobilyje veikianti navigacija, kitos vėdinimo funkcijos, vairo šildymo funkcija. Taip pat įveiktų kilometrų skaičius pilnai įkrovus elektromobilį priklauso ir nuo vairavimo stiliaus, todėl planuojant ilgesnę kelionę, reiktų naudoti kuo mažiau elektromobilio baterijos energijos – išjungti nereikalingiausius prietaisus.

Tylus ir greitas

Taigi, išvažiuojame. Pirmiausia, nustebino šios transporto priemonės įsibėgėjimo greitis. Tikėjausi, jog tokia, vien tik elektra varoma mašina, spustelėjus akseleratoriaus pedalą įsibėgės žymiai lėčiau, tačiau likau sužavėta – elektromobilis tikrai greitas. Vairuojant taip tyliai veikiančią transporto priemonę šalia prie raudono šviesoforo signalo sustojusių automobilių variklių burzgimo garsai net pradeda erzinti.

Tyla – dar vienas elektromobilio privalumas, tačiau prisipažinsiu: eismo dalyvių sūkuryje būdama pėsčiąja kartais už nugaros važiuojančio elektromobilio net nusigąstu. Paradoksalu, tačiau norint perspėti pėsčiuosius ar kitas transporto priemones kai kuriuose elektromobiliuose įtaisomi signalai, kai važiuojama lėčiau nei 25 km/h.

Išvaduoja iš kamščių?

Užstrigus kamščiuose elektromobilio vairuotojus turėtų gelbėti išskirtinė privilegija – važiavimas A juosta. Tačiau čia juos, kaip ir greituosius autobusus ar kitą viešąjį transportą, ištinka tas pats – gelbėtis iš kamščių ši juosta padeda tada, kai ji lengvai pasiekiama. Deja, tik išriedėjus iš automobilių salono, teko kaktomuša stoti į ilgą laukiančiųjų eilę. O ir važiuojant A juosta, nors automobilių aplenkiama kelios dešimtys, tačiau neretai, nespėjus persirikiuoti, tenka tapti autobuso ar troleibuso „uodega“.

Laisvos vietos teks paieškoti

Elektromobiliams taikoma dar viena lengvata – nemokamas transporto priemonės parkavimas gatvėse esančiose mokamose aikštelėse. Tačiau tuo pasinaudoti buvo iššūkis. Atvykus prie DELFI redakcijos teko sukti ne vieną ratą aplink, ieškant, kur būtų galima sustoti. Deja, vietą pavyko rasti tik per kelis šimtus metrų nuo redakcijos nutolusioje aikštelėje, esančioje šalia Vašingtono skvero – raudonoje zonoje.

Beje, norint savo elektromobilį palikti mokomose aikštelėse nemokamai, elektra varoma transporto priemonė turi turėti specialius, elektromobiliams skirtus numerius, kurių pradžioje, transporto priemonės išskirtinumą žymėtų raidės „EV“. Priešingu atveju, jei elektromobilis turi įprastinius – trimis raidėmis ir skaičiais žymimus numerius, vairuotojui teks užsiregistruoti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ ir susimokėti 40 eurų metinę rinkliavą.

„Regitros“ duomenimis, įprastų ir specialių, elektromobiliui skirtų, numerių kaina yra vienoda – 15,06 euro. Vertėtų paminėti, jog vairuojantiems elektromobilius vis tiek tektų už stovėjimą susimokėti tada, kai mašina paliekama užtvarus turinčiose, požeminėse ir ne privačių operatorių valdomose aikštelėse. Pavyzdžiui, mokėti tektų elektromobilį palikus požeminėje aikštelėje Gedimino prospekte, po Kudirkos aikšte.

Galite ir nepasikrauti

Šiuo metu, Vilniaus savivaldybės duomenimis, sostinėje yra 12 elektromobilių įkrovimo stotelių. Į vieną iš jų norėjome nuvykti ir mes – pabandyti įkrauti elektromobilio bateriją, stebėti, kiek laiko užtruksime. Tačiau iš redakcijos išvažiavus pietų metu teko susidurti su eile ir prie įkrovimo stotelių. Pirmiausia nuvykome į įkrovimo stotelę, esančią J. Lelevelio gatvėje 6, greta Žemės ūkio ministerijos, Operos ir baleto teatro pašonėje. Stotelė vieša, ja leidžiama naudotis neribotai.

Mums atvažiavus abi elektromobilių stotelės įkrovimo vietos buvo užimtos – pora vairuotojų jau krovė savo transporto priemones. Nieko nelaukę nusprendėme nuvykti į prie „Akropolio“ prekybos centro esančią kitą viešą įkrovimo stotelę. Deja, dvi iš trijų elektromobilių įkrovimo vietų priklauso taksi paslaugas teikiantiems elektromobiliams, todėl jų stotelėmis be specialaus kodo pasinaudoti nepavyko.

Šalia esanti įkrovimo stotelė, skirta visiems elektromobilių vairuotojams, taip pat jau buvo užimta. Taigi, savojo elektromobilio pakrauti nepavyko. Teko tik stebėti, kaip yra įkraunamas kitas, o filmuojant įkrovimą teko imituoti. Beje, pasirodo, jog įkrovimui reikalingas ir specialus pakabukas.

„Praktiškai visos viešosios stotelės gali būti aktyvuojamos tik turint RFID identifikavimo pakabuką. Toks sprendimas priimtas norint apsaugoti vartotojų įkrovimo kabelį, krovimo metu jis yra užrakintas. Pakabukas kainuoja iki dviejų eurų. Jį galima įsigyti iš operatoriaus, kuriam priklauso stotelė. Pavyzdžiui, jei įkrovimo stotelė priklauso SĮ „Susisiekimo paslaugos“, dėl pakabuko reiktų kreiptis į savivaldybę“, – pasakoja įmonės „Elita Charge“ skyriaus vadovas Dainius Janulevičius.

Kas antras vairuotojas mąsto apie savą stotelę

Susidūrus su tokia problema, kyla dvejonė – kada, kur ir kaip elektromobilį pakrauti? Atrodo, jog patogiausia būtų daryti tai namuose, tačiau kaip tai įvykdyti, jei gyveni daugiabučio namo aštuntajame aukšte? Yra vairuotojų, kurie elektromobilius pasikrauna savarankiškai. Pauliaus Butkevičiaus, įmonės „Elinta Charge“, gaminančios įkrovimo stoteles, teigimu, apie savos, individualios elektromobilio įkrovimo stotelės įsigijimą pagalvoja bene kas antras tokios transporto priemonės vairuotojas.

„Pastebime, kad elektromobilių įkrovimo stoteles įsigyja vis daugiau vairuotojų. Pirmiausia, tokioje stotelėje transporto priemonė bus pakrauta greičiau nei kraunant jį tiesiog iš rozetes, per specialų pakrovimui skirtą kabelį. Dauguma klientų įsirengia tokias stoteles privačiuose kiemuose arba garažuose, kartais požeminiuose garažuose. Deja, daugiabučių namų kiemuose stotelių neįrenginėjame. Pati perkamiausia įkrovimo stotelė kainuoja apie 550 eurų be PVM“, – pasakoja P. Butkevičius.

Elektromobilius galima įkrauti trimis būdais: pirmasis – lėtas krovimas, kraunant bateriją iš elektros tinklo per specialų kabelį, tai gali užtrukti iki 12 valandų. Antrasis – iš įkrovimo stotelės, užtruktumėte apie 2–4 valandas. Trečiasis būdas – greitasis krovimas, galimas galingesnėse stotelėse, kurios paprastai būna įrengtos prie magistralių ir greitkelių – čia užtruktumėte apie pusvalandį.

„Dažniausiai elektromobilius turintys žmonės gyvena priemiesčiuose, nuosavuose namuose. Standartinei elektromobilio baterijai pilnai įkrauti reiktų apie 30-ies kilovatvalandžių, kiek kartų krausite – tiek per mėnesį prie savo elektros sąskaitos pridėsite“, – teigia P. Butkevičius.

Išbandė ateities automobilį: iššūkiai, kuriuos reikia įveikti miesto gatvėse
Įkrovimo stotelės Vilniuje / © DELFI iliustracija

Su elektromobiliu kasdien į Kauną

Tęsiame išbandymą – iš miesto išvažiuojame su elektromobiliu į automagistralę A2 (Vilnius–Panevėžys). Riedame greitai, dar kartą įsitikinau, jog ši transporto priemonė itin greitai įsibėgėja. Tačiau tyla elektromobilyje sumąžta – važiuojant 120 km/h greičiu pradedamas girdėti ūžesys.

P. Butkevičius tikina, jog kai kurie vairuotojai su elektromobiliais kasdien važinėja ne tik mieste, tačiau įveikia ir žymiai didesnius nuotolius: „Žinau, jog vienas klientas iki Kauno nuo savo namų kasdien važiuoja apie 50 kilometrų, taip pat yra vienas, kuris kasdien važinėja į darbą iš Vilniaus į Kauną su elektromobiliu.“

Elektromobilis – turintiems galimybių

Apibendrinant, dieną, praleistą prie elektromobilio vairo, vertinčiau kontraversiškai. Pliusų, ši transporto priemonė turi – žmonėms, galvojantiems apie aplinką ir jai žmonių daromą žalą, elektromobilis – idealus sprendimas. Greita, tyli transporto priemonė, tačiau brangi – išbandytas „Nissan Leaf“ kainuoja apie 40 tūkst. eurų – tai tikrai nemaža pinigų suma.

Nerimą kelia ir įkrovimo stotelės, kurių infrastruktūra tik pradinėje stadijoje, o ir galimybės, gyvenant sename daugiabutyje ir neturint garažo, įsirengti savą įkrovos stotelę, nėra.

Važiavimas A juosta, parkavimas miesto gatvėse esančiose mokomose aikštelėse – dar vienas pliusas, tačiau kaip parodė praktika, kartais taip pat sunkus įgyvendinti. Teigčiau, jog elektromobilis dabar Lietuvoje – turintiems galimybių, pirmiausia, jį įsigyti, antra – turint kur nuolatos pakrauti. Tačiau neslėpsiu, jog apima itin geras jausmas supratus, jog dešimtį minučių stovint kamštyje iš už nugaros nekyla išmetamųjų dūmų stulpas.


Delfi.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

„Deinavos baldai“ — šeimos baldai


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
Farming Simulator 2019 Mods, FS22 Mods, FS22 Maps
farmingsimulator19mods.fr
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama