Elektronika.lt
 2018 m. liepos 18 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Liepos 18 d. 12:11
Naujasis žemės ūkis: laukuose – robotai, padangėje – dronai
Liepos 18 d. 09:33
10 patarimų kaip pagreitinti „Windows 10“
Liepos 18 d. 07:10
Kardinalūs „Skype“ pokyčiai: nuo šiol pokalbių programėlė veiks visai kitaip (2)
Liepos 17 d. 22:07
Užsakomos atakos paslauga – mitas ar realybė?
Liepos 17 d. 20:13
19-asis „emoji“ gimtadienis: Japonijoje atsiradusius jaustukus išpopuliarino „iPhone“
Liepos 17 d. 19:09
Moderniai apšviestas Vingio parkas lankytojų laukia 24/7
Liepos 17 d. 18:44
AOC praneša apie 31,5 colių IPS QHD monitorių su 75 Hz atnaujinimo dažniu, 5 ms GtG atsako laiku ir AMD „FreeSync“ technologija
Liepos 17 d. 17:40
Ekspertai: Lietuva neturi elektroninių rinkimų ne dėl technologijų stygiaus, o dėl politikų baimės
Liepos 17 d. 13:13
Išradimas, kuris gali sukelti naują elektromobilių revoliuciją?
Liepos 17 d. 07:16
Nerimą visame pasaulyje sukėlęs dokumentas: ar sutiktumėte mokėti už kiekvieną kačiuko nuotrauką?
FS 19 Tractor mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, How to install
ATS mods
ATS trailers, American Truck Simulator Mods, ATS trucks
FS 19 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
FS19 Maps, FS19 Trucks
Farming Simulator 2019 Mods, FS19 Tractors
FS 17 maps, FS 17 truck
FS 17 Trailers, Farming Simulator 2017 Mods
Farming Simulator 2017
FS 2017 Trailers, FS 17 Maps, FS 17 Tractors
FS 17 Tractors
Farming Simulator 19 Mods, FS17 Combines, FS17 Maps
Cattle and Crops Mods
Farming Simulator 2019 Mods, FS17 Maps
Fit Systems
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
Amazon sellers
Ebay sellers, Walmart sellers, Etsy sellers
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 19 Mods
Reklama
 Straipsniai » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dauguma lietuvių norėtų išbandyti elektromobilį

Publikuota: 2017-12-07 19:15
Tematika: Elektronika, technika
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Alfa.lt
Inf. šaltinis: Alfa.lt

Vienas iš dešimties lietuvių yra vairavęs elektromobilį, o jį išbandyti norėtų daugiau nei du trečdaliai tautiečių. Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą, kurioje vairuotojai buvo apklausiami apie jų požiūrį į elektra varomas transporto priemones. Elektra varomi automobiliai turi ne vieną privalumą, kurie neįmanomi vidaus degimo variklį turinčiose transporto priemonėse. Vieną jų lengvai pajaučia kiekvienas, vos įsėdęs į tokio tipo automobilį – tai yra neegzistuojanti variklio vibracija ir tyla salone.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vienas iš dešimties lietuvių yra vairavęs elektromobilį, o jį išbandyti norėtų daugiau nei du trečdaliai tautiečių. Tokie rezultatai paaiškėjo atlikus tyrimą, kurioje vairuotojai buvo apklausiami apie jų požiūrį į elektra varomas transporto priemones.

„Elektra varomų automobilių ekologiškumas visiems žinomas jau seniai, tačiau pastebime didėjantį elektromobilio kaip praktiškos ir kasdienai tinkamos komfortiškos transporto priemonės suvokimą. O tai – pagrindinė priežastis, kodėl auga susidomėjimas elektromobiliais visuomenėje. Šias transporto priemones pamažu atranda ne tik didmiesčių, bet ir mažesnių miestų gyventojai“, – tyrimo rezultatus apibendrina BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Dauguma lietuvių norėtų išbandyti elektromobilį

Dauguma išbandžiusių gyvena didmiesčiuose

Apklausos dalyvių buvo klausiama, ar jie jau yra vairavę elektra varomą transporto priemonę, o jei ne – ar norėtų tokią išbandyti. Vienas iš dešimties apklaustųjų teigė turintis tokio automobilio vairavimo patirties, o jį išbandyti norėtų net septyni iš dešimties vairuotojų. Kitaip sakant, beveik 8 iš dešimties Lietuvos vairuotojų domisi ekologiškomis ir tyliomis transporto priemonėmis.

Elektromobilį išbandęs asmuo, remiantis apklausos duomenimis, dažniausiai yra viename iš keturių didžiausių Lietuvos miestų gyvenantis 25–34 metų amžiaus vyras, turintis aukštesnes nei vidutines pajamas. Norintis tokią transporto priemonę išbandyti – 18–24 metų amžiaus vyras, taip pat gyvenantis didmiestyje.

„Didmiesčių gyventojai mato elektromobilius gatvėse, neretai turi galimybę juos išbandyti, tad ir vairavusiųjų procentai apklausoje skiriasi. Jaunesni žmonės taip pat yra imlesni technologijoms, juos labiau masina naujovės ir siekis kuo daugiau jų išbandyti. Jaunesnio amžiaus vairuotojų kategorijoje populiari ir automobilių dalijimosi paslauga, suteikianti galimybę rinktis elektromobilius“ – teigia M. Daujotas.

Elektromobilių naudojimas Vilniuje ar Kaune gali atrodyti praktiškesnis nei mažame mieste dėl didmiesčiuose esančios infrastruktūros ar taikomų lengvatų. Didžiuosiuose miestuose yra bent po kelias greitojo įkrovimo stoteles, kuriose elektromobilio baterijas per pusvalandį galima papildyti nemokamai, o parkavimas jų centrinėse gatvėse taip pat nieko nekainuoja.

Kita vertus, elektromobilių privalumus atranda ir regionų gyventojai – žmonės, dirbantys didmiesčiuose ir kasdien važinėjantys po keliasdešimt kilometrų iš jų apskričių. Taip pat – nedidelių miestelių gyventojai, kuriuos elektromobilį įsigyti skatina ne infrastruktūra ar kitos paskatos, o jo ekologija, komfortas ir kiti suteikiami privalumai.

Nuvažiuojamo atstumo pakanka

M. Daujotas pritaria, kad elektromobiliai skirti ne tik didmiesčių gyventojams – ekologiškas transporto priemones mielai naudoja ir toliau nuo didžiųjų miestų apsistoję žmonės.

„Jei su pilnai įkrauta elektromobilio baterija galima įveikti 150–200 kilometrų, viešoji infrastruktūra miestuose tampa ne tokia aktuali – tokia rida vienai dienai yra daugiau nei pakankama. Pastebime, jog baterijas pirkėjai dažniausiai pildo namuose, o vienos nakties tam visiškai pakanka“, – sako BMW prekės ženklo vadovas, pabrėžęs, jog iš specialios namuose montuojamos vidutinio greičio įkrovimo stotelės elektromobilio baterijos visiškai įkraunamos per 3–4 valandas, o iš paprasto elektros lizdo – per 10–12.

Greitojo įkrovimo stotelės labiau reikalingos yra užmiestyje, magistraliniuose keliuose. Tokių Lietuvoje šiandien nėra daug, tačiau jau 2018-ųjų pirmoje pusėje turėtų būti apie dvidešimt – jos bus išdėstytos kas šimtą kilometrų abiejose labiausiai apkrautų kelių kaip Vilnius–Klaipėda, Kaunas–Panevėžys, Šiauliai–Tauragė ir kitų pusėse.

Dažnas elektromobilių dar neišbandžiusių žmonių argumentas prieš yra būtent nedidelis nuvažiuojamas atstumas ir ilgas baterijų pildymo laikas. Kol greitojo įkrovimo stotelių šalyje nėra daug, tokia tikimybė išties egzistuoja, tačiau kai kurie elektromobiliai turi „range extender“ opciją, leidžiančią išvengti streso analogiškose situacijose.

Jie gali būti komplektuojami su papildomu benzininiu varikliu bei 9 litrų talpos baku. Pavyzdžiui, „BMW i3“ vidaus degimo variklis nėra sujungtas su ratais ir įsijungia tada, kai elektromobilio nuvažiuojamas atstumas yra kritiškai mažas. Kraudamas generatorių, benzininis variklis leidžia įveikti papildomus 80 kilometrų.

„Elektromobiliais labiausiai domisi technologijų naujienas sekantys žmonės, per dieną įveikiantys po keliasdešimt kilometrų. Tai puiki ir alternatyvų neturinti kasdieninė transporto priemonė, kurios privalumais įsitikina tiek mieste, tiek užmiestyje gyvenantys žmonės. O prireikus išvažiuoti kur toliau, galima naudotis greitojo įkrovimo stotelių tinklu. Stotelių vietos dažnai atnaujinamos įvairiose išmaniajam telefonui skirtose programose kaip, pavyzdžiui, „Plugshare“, – pataria M. Daujotas.

Privalumai, kokių nerasi kitur

Elektra varomi automobiliai turi ne vieną privalumą, kurie neįmanomi vidaus degimo variklį turinčiose transporto priemonėse. Vieną jų lengvai pajaučia kiekvienas, vos įsėdęs į tokio tipo automobilį – tai yra neegzistuojanti variklio vibracija ir tyla salone.

„Variklis ir daug kitų agregatų elektromobilyje veikia be garso arba, kaip pavarų dėžė, tiesiog neegzistuoja. Todėl sėdint viduje, akustinis komfortas yra jaučiamas net ir mažuose elektromobiliuose“, – teigia BMW atstovas.

Kitas elektra varomos transporto priemonės privalumas yra didžiulis sukimo momentas – jis visas pasiekiamas vos paspaudus akceleratorių ir suteikia puikų pagreitėjimą. „BMW i3“ elektromobilis pasiekia 125 kW (170 AG) galią bei 250 Nm sukimo momentą – tokių parametrų pakanka, kad nuo 0 iki 100 km/val. jis įsibėgėtų kaip sportiškas modelis, per 7,3 sekundės.

Elektromobilio nauda, kurią paprastai pajaučia tokią transporto priemonę jau įsigijęs ir kurį laiką naudojantis vairuotojas, yra eksploatacijos kaina. Ji – itin maža, nes daugelio dalių priežiūra yra paprasta: varikliui nereikia alyvos, aušinimo skysčio, nėra pavarų dėžės ir sankabos, o stabdžių trinkelės dyla labai lėtai dėl efektyvaus stabdymo varikliu.

„Dar vienas elektromobilio privalumas yra labai aktualus Lietuvoje – tai spartus įšilimas. Jo saloną šildo ne perteklinė variklio kaitra, o elektrinis ventiliatorius, pradedantis veikti vos pradėjus važiuoti. Todėl net ir giliausią žiemą salonas šiltu oru prisipildo vos pradėjus važiuoti“, – pasakoja M. Daujotas.

Elektromobilį išbandyti žmonės neretai atvyksta turėdami apie jį konkrečią nuomonę – tai ekologiška, bet ne itin komfortiška transporto priemonė. Tačiau nuvažiavus vos keliolika kilometrų, nuomonė radikaliai pasikeičia – pagrindiniais elektromobilio pirkimo kriterijais tampa būtent aukštas jo komforto lygis, paprasta bei labai nebrangi eksploatacija, o ekologiškumas ne visada išlieka svarbiausias.

Internetinė Lietuvos gyventojų apklausa BMW užsakymu buvo atliekama apklausų bendrovės „Norstat Lt“. Ji buvo vykdoma spalio mėn., iš viso apklausta 600 vairuotojų, prie automobilio vairo sėdančių bent kartą per savaitę.


Alfa.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

TMS ELECTRONICS
TMS ELECTRONICS

www.rslietuva.com – nemokamas elektronikos komponentų pristatymas

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Technologijos.lt

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

MRO Supply


Reklama
‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Mods
ls2017.com
„TV programa“ – tiksli
televizijos programa

www.tvprograma.lt
„Google“ reklama,
logotipų kūrimas

www.cet.lt
Wireless, point to point, backhaul, PTP
www.ligowave.com
Svarstyklės, matuokliai, laboratorinė įranga
www.moris.lt
Lietuvių k. informacinėse technologijose
www.likit.lt
LMNŠC:
ateik į kūrybos šalį!

www.lmnsc.lt
Farming Simulator 2017 Mods, FS 17 Maps, FS 19
www.fs2017mod.com
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Geriausių lietuviškų tinklalapių katalogas
www.ltv.lt/technologijos/
FS 2019 Mods, FS 2017 Mods, FS 2015 Mods
www.farming2015mods.com
Projektas „Mokslas verslui ir visuomenei“
www.mokslasplius.lt
Reklama


Reklama