



 |
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps,
FS25 Trucks |
 |
ETS2 Mods
ETS2 Trucks,
ETS2 Bus,
Euro Truck Simulator 2 Mods |
 |
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods,
FS22 Maps,
FS25 Mods |
 |
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija |
 |
FS25 Mods
FS25 Maps,
FS25 Cheats,
FS25 Install Mods |
 |
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps |
 |
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods,
ATS Trucks,
ATS Maps |
 |
Must have farming mods
Farming simulator modhub,
Best farming simulator mods |
 |
 |
|
 |
 |
| Pastaba: daugiau sukauptos informacijos rasite šio skyriaus » Archyve. |
 |
|

 |
Elektronika, technika |
 |
Ar reikia importuoti energetinę priklausomybę? Lietuvos strateginis turtas – vėjas ir saulė
Lietuvos energetinės nepriklausomybės pagrindu turi būti ištekliai, kuriuos turime Lietuvoje. Išteklių importas pateisinamas tik tais atvejais, kai siekiama diversifikacijos, bet importas visada turi savo kainą – tame tarpe ir priklausomybės nuo tiekėjo. Tik tie sprendimai, kurie leidžia maksimaliai išnaudoti vietinius energijos išteklius, gali užtikrinti realų saugumą ir atsparumą išoriniams veiksniams. |
 |
Europa perrašo karinės technikos taisykles: pademonstruotas ginklas, kuris gali nustumti raketas į istoriją
Europoje gimsta technologija, kuri artimiausiu metu gali iš esmės pakeisti ne tik karinę ginkluotę, bet ir kosmoso transportą. Šį kartą iniciatyvos ėmėsi Italija. Vadovaujami šios šalies inžinierių, europiečiai kuria elektromagnetinį įrenginį, kuris ne tik kelia grėsmę raketoms, bet ir gali tapti revoliucine priemone siųsti krovinius į orbitą. |
 |
Žvilgsnis į Lietuvos energetikos strategiją – branduolinė energija ir neužtikrintos vandenilio perspektyvos
Lietuvos energetikos sektorius artimiausiais dešimtmečiais susidurs su istoriniais pokyčiais – prognozuojama, kad iki 2050 m. šalies elektros energijos poreikis išaugs daugiau nei šešis kartus, o didžiausią augimo dalį sudarys vandenilio gamyba. Norint patenkinti būsimą paklausą, Lietuva turės rimtai svarstyti branduolinės energetikos, ypač mažųjų modulinių reaktorių, integraciją į energetikos sistemą. |
 |
Baltijos šalių gyventojai taupo energiją tik prireikus: Lietuva pirmauja pagal investicijas į saulės elektrines
Senos buitinės technikos ir apšvietimo prietaisų keitimas efektyvesniais – daugeliui žmonių dar nėra prioritetas – atskleidė trijose Baltijos šalyse atliktas gyventojų tyrimas. Regiono gyventojai naują buitinę techniką dažniausiai renkasi tik tada, kai senoji sugenda – aktyviausiai technikos atnaujinimu rūpinasi lietuviai ir latviai, pasyvesni estai. |
 |
Rinkos audra ar išsikvėpę vėjai: kas nutiko pirmajam jūriniam vėjo parkui?
Pirmasis Lietuvos jūrinio vėjo parko projektas Baltijos jūroje turėjo būti vienas ambicingiausių energetikos žingsnių – simbolis, kad Lietuva rimtai žengia į žaliosios energetikos erą. Bet šiandien kalbame apie pabrangusį projektą, smukusią planuojamą grąžą ir labai realią riziką, kad iki 2030-ųjų parkas taip ir nebus pastatytas. |
 |
KTU molekulės, kurias naudoja pasaulis: lietuviškas proveržis perovskito technologijose
Perovskitinės saulės elementų technologijos šiandien tampa vienu svarbiausių proveržių pasaulinėje energetikoje, o pažangiausi jų sprendimai kuriami ir čia, Lietuvoje. KTU mokslininkų sukurti junginiai ir molekulinės medžiagos jau naudojami tarptautiniu mastu – nuo Europos iki JAV ir Azijos laboratorijų bei įmonių. |
 |
Vairo stiprintuvas keturratyje: bereikalingas elektroninis „žaislas“ ar būtinybė?
Technologijos braunasi visur, į keturračius – taip pat. Jau ir šios, su archajiškumu gerąja prasme neretai siejamos, bekelei skirtos transporto priemonės turi skaitmeninius prietaisų skydelius, elektroninius akceleratorius, nuokalnių stabdymo sistemas ir kitą modernią elektroniką. Tarp dažnai siūlomų technologijų – ir elektroninis vairo stiprintuvas. Kokia jo funkcija ir kaip jis keičia vairavimo patirtį? |
 |
Revoliucinis mokslininkų kūrinys: jau artimiausiu metu šviesa pakeis duomenų apdorojimo ateitį
Šiuolaikinė visuomenė, remianti daugelį veiklų į didžiulius informacijos srautus, susiduria su vis augančiais iššūkiais. Duomenų kiekis auga eksponentiškai, o kartu didėja ir poreikis greitai, efektyviai bei mažomis energijos sąnaudomis juos apdoroti. Nors didžioji dalis informacijos perduodama optiniu būdu, tai yra per šviesos bangas, pati duomenų analizė ir apdorojimas vis dar vyksta elektrinėje terpėje. Toks neatitikimas tampa viena pagrindinių kliūčių spartesnei technologijų raidai. |
 |
Mokslininkai apie Lietuvos energetikos transformaciją: su kokiais iššūkiais susiduriame šiandien ir kiek pažengėme per šimtmetį?
Per pastarąjį šimtmetį Lietuvos energetikos sistema smarkiai pakito – nuo vietinių mažų elektrinių tarpukariu iki šiuolaikinės, į Europos tinklus sinchronizuotos sistemos, kaip atskleidžia KTU Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve saugomi istoriniai duomenys. |
 |
Ekspertai: ličio jonų baterijos – ne tik energijos šaltinis, bet ir pavojingas gaisro židinys
Vis dažniau dėl ličio jonų baterijų kylantys gaisrai primena, kad netinkama elektrinių transporto priemonių bei išmaniųjų įrenginių eksploatacija kelia rimtų rizikų būsto ir turto saugumui. Kaip pažymi ekspertai, technologinę revoliuciją sukėlusios ličio jonų baterijos šiandien jau yra tapusios nepamainomu energijos šaltiniu, todėl itin svarbu suprasti jų veikimo principą bei gebėti atpažinti pirmuosius užsidegimo požymius. |
 |
KTU aviacijos inžinerijos ekspertas: kiek efektyvi gali būti „Dronų siena“ Lietuvoje?
Šiandien sunku įsivaizduoti konfliktą be masinio dronų naudojimo – nuo lengvųjų kvadrokopterių iki sunkiųjų atakos nepilotuojamų priemonių. Pastaruoju metu vis dažniau girdime, kad dronai naudojami asimetriniuose konfliktuose ir hibridiniame kare. |
 |
Autonominių sunkvežimių potencialas kelia intrigą: kada kelius patikėsime robotams?
Autonominiai sunkvežimiai jau seniai nebėra vien tik inžinierių svajonė – šiandien jie rieda Australijos kasyklose, JAV greitkeliais ir net Europos logistikos koridoriais. Technologijų pažanga leidžia išbandyti šias transporto priemones realiomis sąlygomis – net ir Lietuvoje. Jų potencialas kelia daugybę intriguojančių klausimų: kada kelius patikėsime robotams ir kur tokie sprendimai gali geriausiai prigyti? |
 |
Naujos kartos telefonų ekranai dažnai braižosi lengviau: kodėl taip nutiko?
Kiekvienam išmaniojo telefono savininkui puikiai pažįstamas tas nemalonus jausmas, kai telefonas išslysta iš rankų ir, rodos, visą amžinybę krenta žemės link. Remiantis naujausiais duomenimis, net 65 proc. visų telefonų gedimų yra susiję su telefono ekrano ar galinės dalies stiklo dužimu. |
 |
Konkurse „Metų automobilis 2026“ pirmą kartą vertinamas kibernetinis saugumas
Šiuolaikiniai automobiliai – tikri kompiuteriai ant ratų: jie turi ne vieną ekraną, pateikiantį galybę informacijos, visada yra prijungti prie tinklo, geba rinkti duomenis apie vairuotoją. Tai lemia, kad automobilių rinka perima ir išmaniųjų įrenginių grėsmes – kibernetinių atakų galimybes, duomenų nutekinimo pavojus, tad šiemet pirmą kartą konkurse „Lietuvos metų automobilis 2026“ bus vertinamos dalyvių kibernetinio saugumo ypatybės. Kaip ir nuo ko apsisaugoti? |
 |
Kontrabandos balionai ir toliau kelia galvos skausmą: ką galime padaryti?
Per 2024 m. užfiksuoti 226 atvejai, kai kontrabandiniai balionai su cigaretėmis iš Baltarusijos kirto Lietuvos sieną. Šiemet šis reiškinys užfiksuotas daugiau nei dvigubai daugiau kartų: vien iki spalio pabaigos tokių balionų registruota jau daugiau nei 500. Kaip balionai galėtų būti numušami? Ar jų numušimas – tikrai tinkamas variantas? Kaip spręsti šią opią Lietuvos problemą? |
Paieška archyve |
|
    |