2020 m. rugsėjo 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Rugsėjo 28 d. 19:13
Nuotykių architektas: kaip pomėgis žaisti kompiuterinius žaidimus tapo profesija
Rugsėjo 28 d. 14:15
Lietuvoje debiutuoja naujas segmento lyderis „Toyota Yaris“
Rugsėjo 28 d. 12:52
Kibernetinio aplaidumo kaina gali siekti milijonus: kaip apsisaugoti?
Rugsėjo 28 d. 08:09
Piliečių mokslas – įrodymas, kad mokslininku gali būti kiekvienas
Rugsėjo 28 d. 07:16
Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“
Rugsėjo 27 d. 19:13
Naujasis „Aero L-39NG“ gavo Europos ir NATO standartų atitikties sertifikatus (1)
Rugsėjo 27 d. 16:38
Ką būsto apšvietimas sako apie šeimininko charakterį?
Rugsėjo 27 d. 10:15
Ekspertai apie 5G ryšį ir valstybinį operatorių: per dešimtmetį šalis gali patirti šimtus milijonų eurų nuostolių (2)
Rugsėjo 26 d. 16:21
KTU IT mokslininkas: „Šiuolaikinis besimokantysis yra ne tik turinio vartotojas, bet ir kūrėjas“
Rugsėjo 26 d. 10:14
Apmaudi teleportacijos realybė: teleportacija jau egzistuoja, tačiau pagrindinė jos panaudojimo problema net ne mokslinė
FS19 Courseplay, FS19 Maps, FS19 Seasons
SnowRunner Mods
SnowRunner maps, SnowRunner trucks, How to install mods
Farming Simulator 19 Mods, FS 19 Maps, FS 19 Trucks
Install MC Mods
Minecraft Dungeons Mods, Minecraft Dungeons Skins, Minecraft Dungeons Maps
FS19 Combines
Farming Simulator 19 Mods, FS19 Trucks, FS 19 Mods
Cyberpunk 2077 Mods
Installing CP2077 Mods, CP2077 Release Date, Cyberpunk 2077 News
Mobilieji telefonai
Mobilieji telefonai internetu, telefonų dėklai, telefonų priedai
Šlagbaumas
Fontanai, lauko židinys, supynės
LS19 Mods
Fs19 modhub, fs19 maps, FS19 Seasons
Snowrunner Mods
Snowrunner Maps, Snowrunner Trucks, Install Snowrunner Mods
MSFS2020 Liveries
Flight Simulator 2020 Mods, MSFS2020 Scener, MSFS2020 Airports
Sims 4 cheats, Sims 4 money cheat, Sims 4 careers

Iškilo hipotezė, kad Devintoji planeta gali būti juodoji skylė

Publikuota: 2020-07-20 16:14
Inf. šaltinis: LRT

Dr. Avi Loebas, Harvardo universiteto profesorius Frankas B. Bairdas Jr. ir Harvardo universiteto studentas Amiras Sirajus išrado naują už Saulės sistemos ribų esančių juodųjų skylių paieškos metodą, grįstą irstančių įtrauktų kometų sąlygotais žybsniais. Tyrimo išvadose teigiama, kad dešimtmetį truksianti dangaus stebėjimo misija „Legacy Survey of Space and Time“ (LSST) gali aptikti juodąsias skyles, analizuodama akrecijos žybsnius, atsirandančius dėl Orto kometoidų debesies poveikio, rašo „Science Daily“.

Iškilo hipotezė, kad Devintoji planeta gali būti juodoji skylė
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

„Priartėję prie juodosios skylės, smulkūs kūnai ištirpsta karštyje, kuris susidaro juodajai skylei siurbiant dujas iš tarpžvaigždinės terpės“, – aiškina A. Sirajus.

„Smulkiems kūnams ištirpus, juos ima veikti juodosios skylės potvyninis suardymas, o tada potvynio suardytas kūnas įsiurbiamas į juodąją skylę, – priduria A. Loebas. – Juodosios skylės yra visiškai tamsios, todėl radiacija, kurią skleidžia į juodąją skylę siurbiama medžiaga, yra vienintelis būdas apšviesti šią tamsią aplinką.“

Būsimose pirmykščių juodųjų skylių paieškose gali pasitarnauti nauji skaičiavimai. „Naudojant šį metodą, galima aptikti arba atmesti įstrigusių planetos masės juodųjų skylių tikimybę iki pat Orto debesies pakraščio arba šimtus tūkstančių astronominių vienetų, – teigia A. Sirajus. – Tai galėtų padėti nustatyti naujas ribas pirmykštėse juodosiose skylėse esančiai tamsiosios medžiagos daliai.“

Tikimasi, kad naujasis LSST bus pakankamai jautrus, kad aptiktų akrecijos žybsnius, nes šiuo metu naudojama technologija savarankiškai to padaryti negali. „LSST pasižymi plačiu matymo lauku, vėl ir vėl dengiančiu visą dangų ir tokiu būdu ieškančiu trumpalaikių žybsnių“, – aiškina A. Loebas.

„Kiti teleskopai labiau tinka nukreipimui į pasirinktą taikinį, tačiau mes tiksliai nežinome, kur galėtų būti Devintoji planeta. Žinome tik labai abstrakčias ribas, kur ji galėtų būti įsitaisiusi, – priduria A. Sirajus. – LSST galimybės du kartus per savaitę nuskenuoti visą dangų labai vertingos. Be to, jo precedento neturinti skvarba leis aptikti palyginti nedidelius žybsnius, kurie yra kur kas dažnesni nei didieji.“

Naujajame tyrime daugiausia dėmesio skiriama garsiajai Devintajai planetai ir jos aptikimo galimybėms. Daugelis teorijų ir hipotezių teigia, kad Devintoji planeta yra iki šiol mūsų neaptikta planeta, tačiau tai gali būti ir planetos masės juodoji skylė.

„Devintoji planeta yra pakankamai įtikinamas už Neptūno orbitos stebimos objektų santalkos paaiškinimas. Jei jos egzistavimą patvirtintų tiesioginė elektromagnetinė paieška, tai būtų pirmoji per du šimtmečius aptikta nauja Saulės sistemos planeta, neskaitant Plutono“, – aiškina A. Sirajus ir priduria, kad nepavykus aptinti Devintosios planetos šviesos, ar kitų pastarojo meto modelių, kaip antai pasiūlymų siųsti zondus, kad būtų išmatuota jos gravitacinė įtaka, juodosios skylės modelis taptų labai intriguojantis. „Yra visokių hipotezių ir alternatyvių už Saulės sistemos ribų stebimų anomalinių orbitų paaiškinimų, – teigia jis. – Viena iš pasiūlytų idėjų yra tikimybė, kad galbūt Devintoji planeta tėra greipfruto formos juodoji skylė, kurios masė penkis kartus viršija Žemės masę.“

Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Mokslininkai aptiko žvaigždę-rekordininkę – niekas visatoje daugiau neturi tokio stipraus magnetinio lauko

„Insight“ kosminio rentgeno teleskopo komanda paskelbė apie stipriausio magnetinio lauko aptikimą. Objektas-rekordininkas yra pulsaras – labai greitai besisukanti neutroninė žvaigždė.

Nežinomos egzotiškos dalelės sukuria įspūdingą efektą – nelieka jokios trinties, jokio pasipriešinimo

Tęsdami ankstesnį tyrimą, Lancasterio universiteto fizikai nustatė, kodėl per supertakų helį-3 judantiems objektams negalioja greičio apribojimai.

Naujas žvilgsnis į Uraną atskleidė įdomių faktų apie jo palydovus – aiškėja iš kur jie galėjo atsirasti

Uranas yra viena mažiausiai ištirtų Saulės sistemos planetų. Vykdyti stebėjimus iš Žemės yra gana sudėtinga, nes Uranas labai šaltas ir blausus. Bet infraraudonųjų spindulių diapazone jis kaip tik yra gana ryškus, todėl kartais naudojamas kaip bandomasis taikinys infraraudonųjų spindulių teleskopams.

2020 m. rugsėjis
2020-09-28 11:40
Mokslas ir verslas vienijasi: Lietuvoje kuriamas Europos skaitmeninių inovacijų centras
2020-09-23 09:09
Superkompiuteris išskaičiavo, kad veido skydeliai nėra efektyvi apsauga nuo COVID-19
2020-09-22 21:34
38 mln. eurų iki 2023 metų Lietuvos mokslo tarybos finansiniais instrumentais remti tyrėjų projektus
2020-09-22 19:21
Rusija pareiškė, kad Venera yra jos planeta
2020-09-22 13:35
Mokslininkai sako, kad yra du būdai apskaičiuoti paros trukmę – mūsiškė yra ilgesnė
2020-09-21 09:27
Mokslo paroda „Science is Wonderful!“
2020-09-19 13:07
Keistasis asteroidas Bennu – kodėl jo paviršius toks grubus?
2020-09-18 19:38
Įsibrovėliai į jūsų namus gali patekti tiesiog pasiklausę spynos keliamo garso
2020-09-18 18:08
Vilniaus universiteto geologai pasitelkę dirbtinį intelektą, atliko inovatyvų priešistorinių Lietuvos gyvenviečių tyrimą
2020-09-18 15:26
Aplink Žemę egzistuoja galingas natūralus dalelių greitintuvas
2020-09-17 21:16
Kodėl ilgai treniruoti, profesionalūs naikintuvų pilotai patiria dezorientaciją?
2020-09-17 16:27
Buvimas kosmose – stipriai transformuoja kūną: ką tai daro smegenims?

ENEBA's game store

„Altegra“ – elektronikos projektavimas ir gamyba

MRO Supply

‡ 1999–2020 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

www.lmnsc.lt