2017 m. rugsėjo 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Rugsėjo 21 d. 11:10
Lietuviai seka „Facebook“ ir „Microsoft“ pavyzdžiu ir įrenginėja mokyklų klases
Rugsėjo 21 d. 08:19
Pigiausias maitinimo blokas: „Chieftec Element“ apžvalga
Rugsėjo 20 d. 18:09
Radarų detektoriai Lietuvoje nedraudžiami?
Rugsėjo 20 d. 17:20
KTU docentas A. Jutas: „Mentorystė ugdo studento pasitikėjimą dalykais, kuriuos studijuoja“
Rugsėjo 20 d. 16:17
Tarp universitetų – kovos be taisyklių: pradėtas tyrimas prieš KTU rektorių
Rugsėjo 20 d. 15:20
Išmanieji telefonai: vyresniesiems – susisiekti, jaunimui – išsiskirti iš minios
Rugsėjo 20 d. 14:16
#SWITCH! – 15 tūkstančių dalyvių, svečiai iš „Facebook“ ir „Google“ bei pasakojimai apie apsiperkantį šaldytuvą
Rugsėjo 20 d. 12:57
Griežtesni reikalavimai vartojimo kreditui gauti keičia ir pirkimo įpročius: elektronikos pirkėjai ieško kokybės, o ne kiekybės
Rugsėjo 20 d. 11:15
Aukštojo mokslo prieinamumas neturi būti apsunkinamas
Rugsėjo 20 d. 08:38
Mokėjimo planai – tik su mobiliuoju internetu (1)
Farmingmods2015.com
Farming Simulator 17 Mods, FS2017 Maps, FS17 Tractors

Publikuota: 2017-09-11 15:18
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Kvantiniai kompiuteriai, kurių veikimas pagrįstas judančių dalelių trajektorijų supynimu kol kas egzistavo tik teorijoje – gal tokių dalelių netgi visai nėra. Bet laiduose atradus elektronų „verpetus“, būtent tokiems kvantiniams įrenginiams reikalingų dalelių medžioklė baigėsi. Dabar galima imtis šių teorinių kompiuterių įgyvendinimo realybėje.

Tyrėjai iš Sidnio universiteto ir kompanijos „Microsoft“ užregistravo, kaip elektronai formuoja materiją, vadinamą kvazidalele tokiomis sąlygomis, kur jos elgėsi kaip teoriniai objektai, vadinami Majorana fermionais.

Įrodyta itin svarbi kvantinė teorija: Majoranos fermionai tikrai egzistuoja

Šiek tiek supaprastinant, kvazidalelės yra panašios į dalelių savybės, atsirandančios iš sudėtingų sistemų sąveikos. Nors ir nepriklauso gausiam realių dalelių zoologijos sodui, jų savybės veikia medžiagą pakankamai, kad jos būtų laikomos naudingomis.

2012-aisiais mokslininkai stebėjo kvazidaleles atsiradusias iš elektronų judėjimo. Jų savybės buvo gan neįprastos – nors sudarytos iš neigiamo krūvio elektronų, jos elgėsi visai kaip neutralios dalelės, kurios dar yra ir savo pačių antidalelės.

Neseniai atliktas panašus eksperimentas irgi patvirtino tokių keistų kvazidalelių egzistavimą. Neutralių „materijos ir antimaterijos viename“ dalelių egzistavimą prieš 80 metų numatė fizikas Ettore Majorana. Nors kai kurios dalelės, pavyzdžiui, fotonai gali būti vadinamos savo pačių antidalelėmis, mokslininkai stengėsi rasti tokį apibūdinimą atitinkančių fermionų – dalelių, kurioms priklauso elektronai ir kvarkai.

Kol kas iš medžioklės jie grįžta tuščiomis rankomis. Bet šios panašios į Majorana daleles kvazidalelės yra panašiausia į tai, ką mokslininkai ieško. Nors ir nėra visiškai bona fide standartino modelio dalelės, jos idealiai tiktų topologiniam kvantiniam kompiuteriui. Topologiniai kvantiniai kompiuteriai panaudoja neutralių dalelių judėjimą dvimatėje erdvėje kaip kvantines būsenas.

Visai kaip kvantinis „sukinys“, naudojamas visų kitų formų kvantiniuose kompiuteriuose, susipynusios trajektorijos arba kasos, kuriomis juda šios dalelės, irgi gali būti vienos iš dviejų būsenų arba šių būsenų superpozicijoje.

Nors pasiekėme labai nemažai kvantinių kompiuterių, išnaudojančių joniniuose spąstuose laikomus atomus ar elektronus superlaidininkuose, topologiniai kompiuteriai turėtų vieną išskirtinį pranašumą.

Dalelių kasomis kuriamos būsenos yra daug patvaresnės už kitas kvantines savybes, pavyzdžiui, elektronų sukinį. Kitaip tariant, topologiniai kvantiniai kompiuteriai atliktų daug patikimesnius skaičiavimus, darydami mažiau klaidų, kurias kitose sistemose būtina taisyti. Tokių mašinų trūkumas – reikėtų gerai kontroliuojamos elektromagnetinės aplinkos. Ir dar, jų fizika – nearti dirvonai.

„Tai pats naujausias praktinis mokslas“, – sako David Reilly, „Microsoft Station Q“ direktorius.

Tyrime mokslininkai stebėjo elektroną, kuris, judėdamas plonu laidu, elgėsi visiškai neelektroniškai. Paprastai elektrono sukinio kvantinė būsena (kuris nėra pačios dalelės sukimasis, bet kampinio momento priskirta reikšmė) su jo paties judėjimu visiškai nesusijusi. Tačiau apribojus pakankamai siauroje medžiagoje, tokioje, kaip nanovielutė, ir paveikus tinkamu magnetiniu lauku, sukinys ir judėjimas spontaniškai susisieja.

Tai reiškia, kad laidu tekėdami elektronai su priešingais sukiniais taip pat ir suksis priešingomis kryptimis ir taip elgsis kaip savotiškos dvimatės kvazidalelės, kurių topologiniam kvantiniam kompiuteriui ir reikia.

„Ši informacija atitinka ankstesnius pranešimus apie stebėtus Majorana fermionus nanovielutėse“, – sako tyrėja Maja Cassidy iš Sidnio universiteto.

Ši naujiena puiki ne vien kvantiniams kompiuteriams, atradimas gali pasitarnauti praktiškai bet kokioje spintronikos sistemoje, kur informacijos perdavimui naudojamas dalelės kvantinis sukinys, o ne jos elektros krūvis. Funkcionuojančių topologinių kompiuterių dar teks gerokai palaukti.

Kaip bebūtų, tai geras ženklas, liudijantis, kad inžinieriai rimtai rengiasi padaryti kasas, kurios taptų dar vienu žirgu supersparčių skaičiavimo technologijų lenktynėse.

Šis tyrimas publikuotas „Nature Communications“.

Komentarus rašo skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti.
Sukūrė kvantinio chaoso lygtį, su kuria galima suprasti viską – nuo smegenų chirurgijos iki stygų teorijos

Nors fizikams pavyko perprasti makroskopinio pasaulio chaoso teoriją, chaoso netrūksta ir kvantiniame lygmenyje. Ir kvantinis chaosas stulbina dar labiau, nei didesnysis jo atitikmuo. Būtent todėl taip svarbu, kad tyrėjai pristatė lygtį, pagal kurią galima numatyti kvantinio chaoso elgseną.

Įrodyta itin svarbi kvantinė teorija: Majoranos fermionai tikrai egzistuoja

Tokio dydžio juodosios skylės dar niekam nėra pavykę aptikti

Japonijos mokslininkai, pasinaudodami itin galingu radijo teleskopu Čilėje, mūsų galaktikos viduryje aptiko didžiulę juodąją skylę. Už mūsų Saulę 100 tūkstančių kartų didesnis darinys yra maždaug 25 tūkstančiai šviesmečių nutolęs nuo Žemės ir 195 šviesmečius nuo Paukščių tako centro. Ar ši didžiulė viską ryjanti juodoji skylė kelia pavojų Žemei ar visai galaktikai?

2017 m. rugsėjis
2017-09-07 17:19
Koją kosmoso užkariavimui kiša dar viena kliūtis
2017-09-04 20:17
Aptiktas dar negirdėtas fenomenas fizikoje – lazerio srovės
2017-09-04 16:21
Mokslininkai mano atradę būdą, kaip visam laikui atsikratyti žalingų įpročių
2017 m. rugpjūtis
2017-08-30 19:30
„Cassini“ prieš mirtį atsiuntė įspūdingą Saturno nuotrauką
2017-08-29 21:02
Žemėje pavyko atkurti kosminį deimantų lietų
2017-08-29 20:38
JAV mokslininkai sukūrė galingiausią magnetą pasaulyje
2017-08-29 07:20
Fizikai aptiko terahercinį vandens spinduliavimą
2017-08-28 12:34
Po kelių dešimtmečių pertraukos įjungtas torio druskų branduolinis reaktorius
2017-08-28 08:13
Ruošiasi blogiausiam: NASA nori įsigręžti į Žemės superugnikalnį
2017-08-25 08:14
E. Muskas parodė, kaip atrodys naujasis „SpaceX“ skafandras (1)
2017-08-23 10:11
Mokslininkai įsilaužė į žmogaus smegenis – kūną gali valdyti per atstumą (1)
2017-08-18 15:16
Meksikoje kaktusai tampa energijos šaltiniu

www.bigbox.lt

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.cert.lt – praneškite apie incidentą viešuosiuose elektroninių ryšių tinkluose arba informacinėse sistemose

‡ 1999–2017 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,