2018 m. vasario 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai

Vasario 21 d. 15:16
„Elektromarkt“ Klaipėdoje atidaro vieną galingiausių Baltijos šalyse kriptovaliutų kasyklų
Vasario 21 d. 14:09
Vaikai ir elektroniniai prietaisai: kaip suformuoti atsakingą santykį?
Vasario 21 d. 12:30
Siunčiantieji prašymus dėl sutikimo gauti naujienlaiškius rizikuoja gauti baudą
Vasario 21 d. 11:29
Ruošiatės keliauti? Išnaudokite išmanųjį telefoną kaip vietinį gidą
Vasario 21 d. 10:17
Šilutėje – novatoriškos robotikos dirbtuvės
Vasario 21 d. 07:35
Kibernetinis saugumas: siūlo kreiptis patarimo į karštąsias linijas
Vasario 20 d. 20:21
Ar kosminis Elono Musko „Tesla Roadster“ kada nors atsitrenks į Žemę?
Vasario 20 d. 17:11
Sportinis lėktuvas ir silkių valymo mašinėlė – tarp pirmųjų atkurtos Lietuvos inovacijų
Vasario 20 d. 13:15
Hibridinių automobilių pardavimai sparčiai auga, o kada sulauksime hibridinių lėktuvų?
Vasario 20 d. 12:33
Ar grotažymė suteikia teisę naudoti vartotojų sukurtą turinį?
FS 19 Tractor mods
FS17 Mods, FS17 Maps, FS17 Trucks
Cattle and Crops
Farming Simulator 17 Mods, FS2017 Maps, FS17 Tractors
Verslo valdymo sistema
Klientų valdymo sistema, projektų valdymo sistema
Desk International
Higher Education, Studies Abroad, Universities Abroad
YouTube Downloader
http://www.freemake.com/ free_video_downloader/
Amazon sellers
Ebay sellers, Walmart sellers, Etsy sellers
FS 17 Combines
Farming Simulator 17 Mods, FS 17 Trucks, FS 2017 Mods

Koją kosmoso užkariavimui kiša dar viena kliūtis

Publikuota: 2017-09-07 17:19
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Kažkada astrofizikas Neilas DeGrasse Tysonas yra pasakęs, jog „dinozaurai šiandien išnykę dėl to, kad jie neturėjo priešais delną pasukamų nykščių ir smegenų galios, reikalingos kosminei programai sukurti“. Nors nesame dinozaurai – ir nykščiai mūsų funkcionalūs, ir jau turime technologinį gebėjimą atsiplėšti nuo Žemės – mokslininkai aptiko dar vieną rimtą kliūtį naujų pasaulių kolonizavimui – mūsų pačių imuninę sistemą, rašo telegraph.co.uk.

Nors astronomai mėgsta kartoti, kad mes esame sudaryti iš žvaigždžių dulkių, žvaigždės kosmosu keliauti gali kur kas drąsiau ir toliau, nei iš jų dulkių sudaryti žmogeliai. Per milijardus evoliucijos metų žmonija buvo izoliuota Saulės sistemos pakraštyje – ir gali būti, kad dabar iš ten ištrūkti bus be galo sunku. Rusijos ir Kanados mokslininkų grupė analizavo mikrogravitacijos poveikį 18 Rusijos kosmonautų, pusmetį gyvenusių Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS), kraujo baltymų sandarą. Tyrimo rezultatas kelia nerimą: baltymai pasikeitė tiek, kad nusilpo imuninės sistemos, dėl ko net banalus slogos virusas galėtų sukelti labai rimtą ligą.

„Tyrimo rezultatai parodė, kad nesvarumo sąlygomis imuninė sistema elgiasi taip, tarsi žmogus jau būtų kažkuo užsikrėtęs, nes žmogaus kūnas nežino ką daryti ir bando įjungti visas įmanomas gynybines sistemas“, – sakė Maskvos fizikos ir technologijų instituto bei Skolkovo mokslo ir technologijų instituto profesorius Jevgenijus Nikolajevas.

Kosminių skrydžių poveikis žmogaus organizmui aktyviai tyrinėjamas nuo pat žmogaus kosminių skrydžių pradžios, nuo praėjusio amžiaus vidurio, tad dabar gerai žinoma, kad mikrogravitacija veikia metabolizmą, kūno temperatūros reguliavimą, raumenų tonusą, kaulų tankį, kvėpavimo sistemos veikimą. Praėjusiais metais JAV mokslininkai taip pat nustatė, kad astronautams, keliavusiems į tolimąjį kosmosą – link Mėnulio – būdinga net penkis kartus didesnė mirties nuo širdies ir kraujotakos ligų rizika, nei astronautams, kurie dirbo artimojoje Žemės orbitoje ar apskritai nebuvo pakilę nuo Žemės paviršiaus.

Bendras astronautų fizinis pasirengimas yra geresnis nei statistinio visuomenės nario, jiems prieinama pati geriausia įmanoma sveikatos apsauga, tad natūralu, kad ir jų sveikata yra geresnė nei vidutinio piliečio. Tad į tolimą kosmosą niekada neskridusiems astronautams buvo būdinga 10 proc. mirties nuo širdies ligų rizika. Tačiau panašaus amžiaus žmonėms, pasiekusiems Mėnulį ar keliavusiems į tolimą kosmosą, rizika mirti nuo širdies ligų išauga iki 43 procentų.

Galbūt taip yra dėl mirtino kosminės spinduliuotės poveikio. Visgi iki šiol molekuliniai mechanizmai, sukeliantys fiziologinius pokyčius dėl kosminių skrydžių, iki šiol yra nelabai gerai suprantami. Norint labiau pasigilinti į žmogaus fiziologijos pokyčius kosminių kelionių metu, tyrimo autoriai kiekybiškai vertino 125 skirtingų baltymų koncentracijas kosmonautų kraujo plazmoje.

Keičiantis imuninei sistemai keičiasi ir joje esantys baltymai, tad kiekybiniai baltymų pokyčiai gali būti naudojami kaip imuninės sistemos veikimo stebėsenos priemonė. Kosmonautų kraujas buvo imamas likus 30 dienų iki kelionės į TKS ir nedelsiant po jų sugrįžimo į Žemę. Taip pat buvo tiriamas kraujas, paimtas praėjus savaitei po nusileidimo. Masės spektrometru buvo nustatinėjama visų skirtingų baltymų koncentracijos.

„Kai ištyrėme kosmonautus, pusę metų dirbusius kosmose, nustatėme, kad jų imuninė sistema buvo susilpnėjusi. Jie buvo neapsaugoti net nuo paprasčiausių virusų. Taigi, mums reikia naujų priemonių apsisaugoti nuo sutrikimų ilgų skrydžių metu. Turime suprasti mechanizmus, kurie sukelia šiuos sutrikimus. Jeigu surasime mechanizmus, kurie yra veikiami nesvarumo, galėsime juos paveikti ir ieškoti kažkokio priešnuodžio, galbūt pasiūlysime kokį nors farmacinį produktą, kuris apsaugotų nuo neigiamų procesų“, – sakė pirmoji šio tyrimo autorė, Maskvos fizikos ir technologijų instituto Jonų ir molekulių fizikos laboratorijos mokslininkė dr. Irina Larina. Tyrimą publikavo recenzuojamas leidinys „Nature Scientific Reports“.

Komentarus rašo skaitytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti.
Bitkoinai trukdo ieškoti nežemiškos gyvybės – mokslininkai neslepia nepasitenkinimo

Tikriausiai esate užburti istorijų apie per naktį milijonieriai tapusius žmones, superautomobilius perkančius verslininkus ir daugybės bitkoino milijonierių sėkmę. Tai, žinoma, nėra blogai, tačiau mokslininkams šios tendencijos nebepatinka. Keisčiausia tai, kad dėl bitkoino populiarumo piktinasi gyvybės kitose planetose ieškantys astronomai. Kuo jie apskritai susiję su kriptovaliutomis?

Mokslininko prognozė: Žemę sunaikins ne asteroidas ar ateiviai, o Saulė

Žemės raidos scenarijų – toli gražu ne vienas. Neatmetama ir baigties tikimybė: juk pražūtį gali sukelti susidūrimas su kita planeta, juodosios bedugnės trauka arba akistata su begale asteroidų. Kurios būtent aplinkybės pasirodys lemtingos, prognozuoti tiesiog neįmanoma.

Saulės energija iš druskos? Nauja technologija tokia perspektyvi, kad ja susidomėjo net „Google“

Be saulės ir vėjo, kompanijos ieško būdų kaip panaudoti druską elektros gamybai, jei tiksliau – lydytą druską. „SolarReserve“, Kalifornijoje įsikūrusi kompanija, kuria bei tobulina technologiją, naudojančią išlydytą druską kaip ilgalaikę energijos kaupimo terpę.

2018 m. vasaris
2018-02-21 09:11
Elektrochemijos mokslo smaigalyje – mokslininkas iš Lietuvos
2018-02-15 14:14
Šioje nuotraukoje plika akimi matomas vienas atomas – be jokių mikroskopų!
2018-02-15 09:10
Pirmą kartą realiomis sąlygomis panaudotas supertikslus atominis laikrodis
2018-02-12 19:20
Lietuvos fizikų užduotis: iš Saulės paimti daugiau energijos
2018-02-10 16:20
Lietuviška lazerių pramonė – tarsi laiminga pasaka be galo
2018-02-06 14:24
Mokslininkai įrodė, kad mobilieji telefonai nekenkia sveikatai (3)
2018-02-05 16:12
Kaip internetas veikia mūsų sveikatą
2018-02-01 10:17
Žemės magnetinis laukas ruošiasi apsiversti?
2018 m. sausis
2018-01-30 19:13
MIT mokslininkai atgaivino ir pagerino seno tipo akumuliatorius
2018-01-29 19:19
Jau šiandien branduolių sintezės energetika gali virsti realybe?
2018-01-26 08:01
Lietuvoje kuria naujo tipo baterijas: siekia aplenkti „Tesla“
2018-01-23 17:18
Sukurta unikali ir revoliucinė vandenilio gamybos technologija be anglies dioksido

www.bigbox.lt

RaskInterneta.lt – plačiajuosčio ryšio žemėlapis

„EParašas“ – elektroninio parašo mokymo sistema

www.rrt.lt – Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

‡ 1999–2018 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!

„Google“ reklama,